Egy hónapja indult rovatunk legfrissebb kiadásában ezúttal is a videók kapják a főszerepet, ám most kicsit más irányból közelítettük meg a témát: a soron következő tizes lista a legjobb videójátékokkal kapcsolatos reklámokat mutatja be - legalábis az általunk legjobbnak vélteket.
A rangsor összeállítása ezúttal is kemény diónak bizonyult, ugyanis akárcsak az eddig vizsgált "kategóriák", ez is telis-tele van jobbnál jobb darabokkal, így most is akadtak olyanok, amiket - ha fájó szívvel is, de - ki kellett hagynunk. Íme tehát a Gamer365 szubjektív rangsora - az egyes helyezetteket az átláthatóság kedvéért oldalanként tálaljuk.
10 - SUPER SMASH BROS.
A tizedik helyezett a humorosabb szekció egyik jeles képviselője, az N64-es Super Smash Bros. reklámja lett. Talán némi önkritika is van abban, ahogyan a virágzó réten vidáman szaladgáló, jól ismert Nintendo hősök egyszer csak egy jól irányzott gáncsolás hatására szépen egymásnak esnek. A reklámhoz választott zene már csak hab a tortán - kétlem, hogy lenne olyan játékos a világon, akinek ne kerekedne mosolyra a szája a mozgókép láttán.
KATT AZ OLDALVÁLASZTÓRA A KÖVETKEZŐÉRT
9 - PLAYSTATION 2 "HUMAN TOWER"
A Sony nagy általánosságban remek, és a figyelemfelkeltésre koncentráló reklámjai igen komoly szerepet játszottak abban, hogy az óriáscég és a PlayStation brand a kilencvenes évek második felére piacvezetővé váljon. A "Fun. Anyone?" szlogent meglovagló példányok közül talán az egyébként kis hazánkban is vetített, és egy metropolisznyi résztvevővel zajló kicsi a rakást bemutató videó a legjobb, amelyben szintén piros pont jár a kissé egyedi, ám tökéletes zenei aláfestésért.
KATT AZ OLDALVÁLASZTÓRA A KÖVETKEZŐÉRT
8 - METAL GEAR SOLID 2: SUBSTANCE
Előző két listánkat Hideo Kojima remekművei uralták, ám ezúttal csak a nyolcadik helyre futotta az éppen kiválasztott Metal Gear Solid játéktól. Na nem mintha ez nagy szégyen lenne, hiszen a második rész bővített kiadását népszerűsítő reklám nem kíméli a rekeszizmokat, a játék legfőbb momentumai ugyanis borzasztó viccesen mutatnak a valóságba illesztve. Ja igen, és itt az élő példa arra, hogy bizony volt már Xbox exkluzív MGS játék - még ha csak átmenetileg is. :)
KATT AZ OLDALVÁLASZTÓRA A KÖVETKEZŐÉRT
7 - PLAYSTATION 2 "THE THIRD PLACE"
A többek között a Twin Peaks-t is jegyző David Lynch soha sem a mindennapi alkotásairól volt híres, így nem meglepő, hogy az ő általa készített PlayStation 2 reklám is, hát...mondjuk úgy, hogy eredetire sikeredett. Valami leírhatatlan, valami szavakkal csak nehezen kifejezhető, valami beteg - ám mégis irtózatosan zseniális.
KATT AZ OLDALVÁLASZTÓRA A KÖVETKEZŐÉRT
6 - METROID PRIME 2: ECHOES
A következő darab amilyen rövidke, legalább annyira jó. Egy ideig nem is érti az ember, hogy miről van szó, ám egyszer csak megszólal a narrátor: "az idén több millió ember fogja elveszíteni szerelmét a Metroid Prime 2: Echoes miatt." Eszméletlenül jó alapötlet, és remek példája annak, hogyan is lehet puszta kreativitással felkelteni bárki figyelmét.
KATT AZ OLDALVÁLASZTÓRA A KÖVETKEZŐÉRT
5 - XBOX 360 "STAND-OFF"
És ha az előző helyezettet a kreatív jelzővel illettük, akkor mit mondjunk az Xbox 360 sajnálatos módon betiltás sorsára jutó reklámjára? A "Jump in" szlogen tökéletes "bemutatása", elmebeteg poénnal a végén - nem is beszélve a shotgunnal, gránáttal, vagy épp távcsöves puskával próbálkozó elvetemültekről. Szintén fantasztikus alapötlet.
KATT AZ OLDALVÁLASZTÓRA A KÖVETKEZŐÉRT
4 - THE LEGEND OF ZELDA: MAJORA'S MASK "RADIO ZELDA"
A Majora's Mask esetében a Nintendo kissé más szemszögből - ha gonoszak lennénk, akkor azt mondanánk, hogy a Sony jól bevált elképzelését felhasználva - próbálta meg népszerűsíteni az aktuális Zelda játékát, aminek eredménye két remek reklám lett. Nehéz is volt dönteni a kettő közül (íme a másik), ám végül a lenti videót választottuk: hetvenkét óra a világ végéig, és a Föld lakossága egy emberként szurkol a játékosnak.
KATT AZ OLDALVÁLASZTÓRA A KÖVETKEZŐÉRT
3 - PLAYSTATION "DOUBLE LIFE"
Megérkeztünk minden idők legjobb PlayStation reklámjához, ami nem látványos jelenetekkel, nem is megmosolyogtató pillanatokkal, hanem egy elképesztően jól megírt "monológgal" (amit igazándiból több ember mond el, ezért az idézőjel) kelti fel magára a figyelmet. Éppen ezért angol nyelvtudás nélkül kissé nehezen értékelhető a reklám - apró segítség a YouTube-on a videó leírásánál a teljes szöveg.
KATT AZ OLDALVÁLASZTÓRA A KÖVETKEZŐÉRT
2 - HALO 3 "STARRY NIGHT"
Hajszálnyival maradt csak le az első helyről listánk legfiatalabb tagja, a tavaly decemberben bemutatott Halo 3 tévéreklám. A jól bevált recept ezúttal is fel lett használva: az első másodpercek alapján itt sem tudná megmondani senki, hogy mi is a népszerűsítendő produktum, a fantasztikus dramaturgia pedig erősen szájtátásra készteti az emberek jelentős százalékát. Nem érdekel a Halo? Hát akkor most érdekelni fog!
KATT AZ OLDALVÁLASZTÓRA A KÖVETKEZŐÉRT
1 - GEARS OF WAR "MAD WORLD"
És mindezek után mi viszi el az első helyet? Egy olyan reklám, amely az eddigiek esetében is jól látható trenddel szemben az első pillanattól az utolsóig az alanyt, a Gears of War-t mutatja. Kevésbé ismert tény: a reklámot David Fincher (Hetedik, Fight Club...) rendezte. Különösebb kommentár szerintem nem is szükséges hozzá, főleg azok után, hogy a reklámot nálunk is elég sokat játszották, így jó párszor láthattátok már. És persze ennek ellenére is megnézitek majd újra és újra - például most:
Ők voltak tehát az általunk legjobbank vélt reklámok. Két hét múlva - korábbi szokásunkhoz híven - ismét számíthattok majd arra, hogy a lista másik oldalán is teszünk majd egy kisebb kirándulást...