Blue Dragon - próbakör

Oldern2007.06.25. 18:00

Az Xbox 360 és a japán stílusú szerepjátékok kapcsolata olyan volt eddig, mint egy tizenéves fiatal naplója. Minden bejegyzés a várakozásról, az elérhetetlen dolgok kívánásáról, és a későbbi csalódásokról szólt. Persze valami apró szerelem akadt ebben a naplóban is (Enchanted Arms), de arra ez nem volt elég, hogy a jrpg-rajongók kérlelhetlen éhségét egy picit is csillapítsa. Aztán valami történt, a kamasz elhanyagolta naplóját, és mikor már az új kapcsolat reménye is kezdene elhalványulni, hisz minden megjelenési dátum oly távolinak tűnik - feltűnik a láthatáron egy Blue Dragon. No nem a teljes verzió, hisz az a megjelenésekkel teletömött őszi szezon nyitányaként szeptemberben érkezik majd - legfrisebb próbakörünket egy a sajtó számára előkészített tesztpéldánnyal futottuk. Beszélhetnénk róla röviden (baromi jó, hölgyek-urak, baromi jó!), szenthelhetnénk neki néhány elsietett bekezdést, a lényegről megfeledkezve, de annál a játék jóval többet érdemel - ismerkedjünk hát meg vele.


Blue Dragon - A Történet

A helyszín egy képzeletbeli fantasy világ, enyhe steampunk beütéssel. Egy kis faluban eseménytelenül telik az élet, amikor is a sivatagi homokot alaposan felkavaró Land Shark megzavarja az idillt - szedett-vedett hőseink, a forrófejű Shu, a higgadt és taktikázó Jiro és a kötelező hölgy, Kluke a falu védelmére siet. Szerencséjüket balszerencse követi, a szerkezet ugyanis az égbe repíti őket, ahol azonnal találkozhatnak "A" Főgonosszal, a népeket rettegésben tartó Nene-vel. Az aszott öreg gyorsan ellátja a bajukat, majd kipenderíti őket otthonából. Egy titokzatos erő azonban segítségükre siet, ők pedig hamarosan szövetségesekre lelnek, az Árnyékok személyében. Frissen szerzett társaik és új képességeik pedig - mint mindig - nem járnak kötelezettségek nélkül....

A Mistwalker első gyermekéről sokat lehetett hallani, látni, olvasni, ami nem annyira meglepő, tekintve, hogy a japán verzió már lassan fél éve a boltok polcain hever. Legutóbb például beindult az anime is, ami egy viszonylag korrekt történetbe enged betekintést nyerni - nem indultunk útnak tehát "előitéletek" és prekoncepciók nélkül. A korongot az éhes Xbox 360-ba helyezvén pár másodperc után el is kezdődik a történet, és az egyszeri teszter gyorsan összekaparja magát a döbbenetből, amit az intrónak hitt képsorok real-timenak bizonyulása okoz. Döbbenetes. A játék lazán, egyszerűen és könnyedén emeli magát az Xbox 360-as játékok grafikai versenyében a dobogóra - ezt a minőséget eddig csak a Pixar (és a többi hasonló stúdió) műhelyében összeütött animációs filmek tudták hozni - és most mi irányíthatunk mindent. Amint az a képekből is leszűrhető, a grafika felépítése igazán különleges, a hátterek éles és viszonylag nagy felbontású textúrákat viselnek magukon, reális hatást keltve, míg karaktereink milliónyi poligonból kidolgozott gyurmabábúknak tűnnek - itt a textúrák helyett a fény-árnyék hatások és a részletesen ábrázolt érzelmek dominálnak.Külön kiemelendő a tökéletesen belőtt depth of field is. Miután a grafikai elemzésnek véget vetünk, és kezdjük megszokni a játék kinézetét, figyelő tekintetünket vessük a történetre (lásd a jobb oldalt elhelyezkedő infóboxunkat.)

Final Fa...what?

Sakaguchi a játék megtervezésekor alaposan visszanyúlt az utolsó általa rendezett két dimenziós Final Fantasy epizódhoz, az ötödik részhez, amikor a Blue Dragon rendszerét elkezdte tervezgetni. A címben is szereplő "Blue Dragon" (de minden általunk irányítható karakter rendelkezik egy-egy Árnyékkal, egy a pokolból idekötött szolgával) Shu Árnyéka, és mint ilyen, harci erőnket leginkább az ő képességei jelzik. Az árnyékunknak nincsen életereje, viszont minden lény tucatnyi kasztba sorolható be. Ahogy fejlődnek hőseink, úgy tudunk újabb és újabb kasztokat előhozni, melyek remek variációs lehetőséggel bírnak (a rendszer bővebb bemutatása azonban inkább a végleges verzió alapján készült teszt feladata lesz...). Az Árnyékok harcolnak helyettünk, ők varázsolnak, gyógyítanak ha kell - a kasztjuknak megfelelő módon. Maguk a csaták természetesen körökre oszott formában zajlanak - az erősebb támadások elsütéséhez azonban néha több kör is szükségeltetik. Az első nagy kérdés ("Real time, vagy körökre osztott?") kipipálva, nézzük a második fontos tényezőt: hogy szembesülünk az ellenfelekkel? A szörnyikék mind ott sétálnak a térképen, ezzel látszólag búcsút intve a véletlenszerű csaták borongós emlékképének - de amint azt Smith óta tudjuk, a látszat néha csal. Kezdve azzal, hogy a föld alól bármelyik pillanatban (és igencsak véletlenszerű módon) előbukkanhat egy-egy ellenség, folytatva a ténnyel, hogy a látható szörnyek néha láthatatlan és más fajtába sorolható társakat idéznek maguk mellé, kijelenthetjük, hogy nem sikerült teljesen száműzni a random csatározásokat a játékból. A taktikázásnak azonban fontos szerepe van: támadhatunk hátulról, kihívhatunk egyszerre több, közelünkben álló szörnyet (ilyenkor az erősebb lények rendre elpusztítják a náluk gyengébb monsztákat - ilyet sem láthattunk túl gyakran), ilyenkor a csaták között különféle bónuszokban részesülhetünk - igyekeztek tehát a viszonylag egyszerű alapot úgy megbonyolítani, hogy mindenki számára élvezetes maradjon, de ne legyen túl egyszerű sem. A látottak alapján azzal összegezhetnénk a játék rendszerét, hogy gyors, pörgős csatákat biztosít, kellő számú taktikázási lehetőséggel - de marad a konzervatív JRPG stílusnál, semmi túlzottan meglepő újítást nem találhatunk benne. Ebből aztán szépen mindenki eldöntheti, hogy ez pozitívum-e, vagy inkább negatív vonás (a kezdő jrpg-s játékos számára mindenképpen az előbbi).

Kell ez nekünk?

Eltöltöttünk jópár remek órát az Xbox 360 első komolyabb szerepjátékával - és bár néhány nagyon fontos kérdésre választ kaptunk (Szép lesz a játék? Nagyon. Lesz japán hangsáv az angolon felül? Igen!), azért néhány kérdés még nyitva áll. Szám szerint három. Elsőként a játék hosszára lennénk kíváncsiak: a végleges változat három duál-rétegű dvd-n terpeszkedik, igen komoly szavatosságot igérve, de még kérdéses, hogy sikerül-e megtalálni az egyensúlyt a normális játékidő és a titkok után való rohangálás között. Második kérdőjelünk a történet: a Blue Dragon ugyanúgy indul, mint az összes hasonszőrű darab: lassan, meglepetések nélkül, és tele klisékkel - félő, hogy ez a játék gyenge pontjává válik a későbbiekben. Végül a harmadik kérdőjel a nehézséget illeti majd: sok, a japán változatot maximálisan kipörgető külföldi fórumozó említette meg a játék kettősségét, név szerint az egyensúly hiányát - szerintük a normál végigjátszás elképesztően könnyűre sikeredett, a titkok felderítése és az achievmentek unlockolása pedig elképesztő energiákat igényel majd... amint a végleges változat itt lesz, ennek is alaposan utánajárunk majd. Egyre nehezebbnek tűnik tehát a várakozás, de búslakodni nem szabad: a nyár viszonylag gyorsan elszáll, ősszel pedig végre a mi területünkön is elérhetővé válik a Blue Dragon, az Xbox 360 első minőségi japán szerepjátéka.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Wrath: Aeon of Ruin - a poszt-Quake romtúrda

Ha boomer-shooter akarsz lenni, akkor mindenképp hivatkozz legalább egy (de akár több) jellegzetes FPS-re a kilencvenes évekből. Próbáld meg lemásolni annak sikeres elemeit, és ha igazán abiciózus vagy, akkor akár újíthatsz is néhány ponton. A Wrath a Quake technológiáján próbál új utakat lefektetni, de vajon sikerül neki? Teszt!

3 órája
2

Square Enix rekord veszteség, leépít a KeokeN - ez történt kedden

Továbbá: Xbox Games Showcase, Game Pass frissítés, Funko Fusion, Star Wars: Hunters és Shin Megami Tensei V: Vengeance trailer, Returnal évforduló.

5 órája
3

Xbox Games Showcase: júniusban találkozunk!

Most először lesznek együtt az Activision, Blizzard, Bethesda és Xbox Game Studios belsős projektjei, ráadásul külsős partnerekre is számíthatunk.

19 órája

Game Pass: mozgolódás május első felében

A távozó címek listája ezúttal hosszabb, mint az érkezőké. De egy izgalmas premier így is belefért a kínálatba!

22 órája
1

Stasis: Bone Totem

A tavaly debütált PC-verzió után nemrég konzolokra is ellátogatott a Stasis-franchise legújabb felvonása, a Bone Totem, mely a horror és a point-and-click rajongók figyelmére egyaránt pályázik - joggal.

22 órája

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

1 napja
1

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

1 napja
1

Heti megjelenések

1 napja
2

The Smurfs – Dreams: új Hupikék Törpikék játék az álmok földjéről

A Microids és a Marsupilami fejlesztői egy nintendolike platformerrel gurítják tovább a törpök szekerét.

2 napja
2

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

4 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

4 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

5 napja
10

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

6 napja
16

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

6 napja
13

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

7 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

8 napja
13

Heti megjelenések

9 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

9 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

2024.04.20.
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

2024.04.20.
3

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==