Alternatív jelen - első rész

Alternatív jelen - első rész

dragCsető Zsolt2008.01.05. 18:00

Számos alkalommal előfordult már a videójáték-iparban, hogy bizonyos dolgok végül nem éppen úgy történtek, ahogyan arra előzetesen számítani lehetett: biztos és kevésbé biztos dolgok változtak meg - hol előnyükre, hol hátrányukra -, hardverek, játékok, koncepciók módosultak, vagy éppen tűntek el. Az adott pillanatban egy-egy döntés sokszor furcsának, vagy éppen meglepőnek tűnt, legtöbbjüket azonban a hónapok, évek során mégis könnyedén elfelejtettük, és manapság már a legtermészetesebb dolognak tartjuk következményüket - még akkor is, ha eredetileg máshogy indult az egész.

Új, most induló cikksorozatunkban pontosan ilyen esetekre fogunk kitérni, és megvizsgálni őket évek távlatából - egyesek biztosan emlékeznek majd rájuk, mások pedig rádöbbenhetnek, hogy milyen múltbéli érdekességekről maradtak le.

Az első részben, a következő három oldalon a 2005-ös Electronic Entertainment Expo lesz a középpontban, ahol több olyan dolog is történt, ami végül nem valósult meg - tessék lapozni.

A PLAYSTATION 3 KONTROLLER

Manapság ha az ember ránéz egy PlayStation 2 irányítóra, majd PlayStation 3-as utódjára, túlságosan komoly különbséget nem igazán fedezhet fel a kettő között. Pedig nem mindig volt ez így, de még mennyire nem: a 2005-ös E3-on - amikor is a nagyközönség először pillanthatta meg a Sony újgenerációs konzolját - egy egészen más formájú kontroller állt a gép mellett. Az alap layout mindenki számára ismerős volt, hiszen a gombkiosztás megmaradt a hosszú évek során megszokott, mindez azonban egy olyan bizarr alapra került, amit nem csak az első, hanem sokadik pillantásra is kissé nehézkes volt feldolgozni. Hivatalos fantázianeve nem volt neki, a játékos közösség azonban hamar ráaggasztotta szegényre a banán és bumeráng gúnyneveket, mert az irányító bizony épp úgy nézett ki, erősen ívelő formája pedig olyan hatást adott neki, mintha párszáz évvel a jövőből csöppent volna közénk.

Utóbbi azonban kivételesen nem bizonyult csábító tulajdonságnak: elenyésző volt azok száma, akik jónak tartották az új kialakítást (leginkább természetesen a vérfanboyok kiváltsága volt ez a hozzáállás), ami cseppet sem volt meglepő, hiszen ránézésre nem igazán tűnt úgy, hogy a látszólag fogással nem igazán rendelkező kontrollerrel kényelmesen lehet majd játszani - a legtöbben inkább valamiféle szexuális segédeszközre asszociáltak róla. A banán-bumeráng hibridet végül a rendkívül erős negatív visszajelzések fosztották meg attól, hogy a PlayStation 3 mellé bekerülhessen a dobozokba: a Sony szerencsére észhez kapott, és egy évvel később már a ma is ismert, mozgásérzékelővel felszerelt SIXAXIS-szel mutogatta konzolját, amely azóta már ugyebár Dual Shock 3-má fejlődött tovább.

Örültünk volna neki?: Határozottan nem. A Sony az évek során bebizonyította, hogy Dual Shock kontrollerei teljesen jól passzolnak valamennyi játékstílushoz (egyedül az analóg karokat érte némi kritika az új évezredben a konzolos FPS-ek elterjedésével), éppen ezért abszolút logikátlan döntés lett volna ilyen drasztikus változtatásokat véghez vinni az apróbb finomítgatások helyett. Rémálmainkban se jöjjön vissza.

NINTENDO REVOLUTION

Akár külön cikket is lehetne írni arról, hogy mi mindenen ment keresztül a Nintendo legújabb konzoljával, már csak azért is, mert bő két évvel ezelőtt a legtöbben még csak esélyt sem láttak arra, hogy ekkora sikerek állnak a kiotóiak előtt. Ismét a 2005-ös E3-hoz kell visszaugornunk, amikor a Nintendo jelenlegi elnöke, Satoru Iwata előrántotta az ekkor még Nintendo Revolution néven futó konzolt a zsebéből. Fontos, hogy csak a konzolt, az irányítót akkor még nem láthattuk - logikusan gondolkodva úgy hittük azért, mert nem egyszerű olyan kontrollert kreálni, amellyel a Nintendo összes korábbi gépén megjelent játékot ugyanolyan jól lehet irányítani, ez a funkció ugyanis már akkor ismert volt (persze akkor még nem Virtual Console-ként). A lényeg azonban az, hogy a csalódottság nagy volt (főleg a következő oldalon olvashatóak tükrében), és sokan a Nintendo utolsó konzolját látták a Revolution-ben.

A fordulópont alig fél évvel később jött: még ugyanabban az évben, a TGS-en lehullott a lepel az irányítóról is, ami nagy meglepetésre egy mozgásérzékelős periféria lett. Láthattuk azt is, hogy miként lehet majd használni, ám magukat a játékokat jó sokáig nem pillanthattuk meg - a televízió szemszögébe lettünk kényszerítve. A következő bomba aztán 2006 tavaszán robbant: a konzol végleges neve Wii lesz. Sokan megkésett áprilisi tréfának hitték (főleg az angolszász országokban, ahol a "Wee" vizelést jelent), ám a dolog teljesen komoly volt, és igazán itt látszott meg először, hogy a Nintendo tényleg valami merőben mással fog próbálkozni, és hogy nem a játékosok számára lesz ez forradalmi, hanem a játékipar számára. Konkrét produktumok is csak ezután lettek bemutatva, a Revolution-re ténylegesen nem is láthattunk címeket, csupán koncepciókat, amelyek közül néhány ilyen-olyan formában meg is valósult.

Örültünk volna neki?: Igen. A Revolution név számunkra mindenképpen hangzatosabb és cool-abb a Wii-nél, még érdekesebb kérdés azonban az, hogy a névváltoztatással együtt mennyire változtak meg a Nintendo tervei a jövőre nézve. Lehetséges, hogy Revolution néven nem teljesen ugyanazt kaptuk volna - elsősorban a játékkínálat általános arculatát tekintve -, mint a Wii esetében? Sohasem tudjuk meg.

NINTENDO ON

Harmadik szereplőnk némileg kilóg a sorból, nem hivatalos dologról van ugyanis szó, de mindenképpen említést szeretnénk róla tenni. A téma az előbb tárgyalt Revolution-höz kapcsolódik, és ezúttal is a 2005-ös E3 környékén járunk: nem sokkal az expó előtt felbukkant egy videó, ami aztán futótűzként söpört végig az interneten. A több, mint hat perces mozgóképet egy Pablo Belmont nevű spanyol srác kezdte el terjeszteni, azt állítva, hogy egy kiszivárgott videóról van szó, ami a Nintendo következő, Revolution kódnéven futó konzolját mutatja be. A Nintendo On egy futurisztikus Virtual Boy-hoz hasonlítható leginkább, egy szemüveggel, és egy, a mozgást érzékelő központi egységgel, az Aggyal, a videó pedig a konzol működését is bemutatta. A dolog hihetőnek tűnt, nem csak azért, mert várható volt, hogy a kiotóiak az E3-on fogják bemutatni legújabb masinájukat, hanem azért is, mert minőségileg is abszolút rendben volt az egész.

[download:11841]**>> NINTENDO ON

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Endless Ocean: Luminous - sekély e mély

Az Endless Ocean utoljára a klasszikus Wii konzolon úszott be a nappalinkba, 2024-ben pedig a folytatás úgy tesz, mintha nem telt volna el tizenöt év azóta. Na, nem azért mert így rohan az idő, hanem mert a Luminous alig újít az elődökhöz képest, és sok tekintetben vissza is fejlődött. Teszt!

2 órája

Jól áll a Resident Evil 9, a Helldivers 2 értékelései már kevésbé – ez történt pénteken

Továbbá: SteamWorld Heist II, Realm of Ink, Serum, Senua's Saga: Hellblade II.

1 napja
22

Elden Ring jövőkép morzsák, The Forever Winter gameplay leleplezés – ez történt csütörtökön

Továbbá: XDefiant, RKGK, Cozy Caravan, Helldivers 2, Bloodstained: Ritual of the Night, THQ Nordic Digital Showcase.

2 napja
1

Steve Jackson - Salamonis titkai

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat, a negyven éves évfordulóra Steve Jackson lepte meg a rajongókat Salamonis titkaival.

3 napja
1

Visszatér a Batman: Arkham, érkezik a nagy Starfield frissítés - ez történt szerdán

Továbbá: két különleges stúdiót zárhat be a Take-Two, Assassin’s Creed a zsebedben és a Steam Deck legtöbbet játszott címei.

3 napja
2

PlayStation Plus: a májusi négyes

Kimondottan izgalmas friss címeket kínál a Sony előfizetéses szolgáltatásának belépő szintje, ami mellé újabb Destiny 2 kiegészítőt is kapunk.

3 napja
12

Wrath: Aeon of Ruin - a poszt-Quake romtúrda

Ha boomer-shooter akarsz lenni, akkor mindenképp hivatkozz legalább egy (de akár több) jellegzetes FPS-re a kilencvenes évekből. Próbáld meg lemásolni annak sikeres elemeit, és ha igazán abiciózus vagy, akkor akár újíthatsz is néhány ponton. A Wrath a Quake technológiáján próbál új utakat lefektetni, de vajon sikerül neki? Teszt!

4 napja
4

Square Enix rekord veszteség, leépít a KeokeN - ez történt kedden

Továbbá: Xbox Games Showcase, Game Pass frissítés, Funko Fusion, Star Wars: Hunters és Shin Megami Tensei V: Vengeance trailer, Returnal évforduló.

4 napja
4

Xbox Games Showcase: júniusban találkozunk!

Most először lesznek együtt az Activision, Blizzard, Bethesda és Xbox Game Studios belsős projektjei, ráadásul külsős partnerekre is számíthatunk.

5 napja

Game Pass: mozgolódás május első felében

A távozó címek listája ezúttal hosszabb, mint az érkezőké. De egy izgalmas premier így is belefért a kínálatba!

5 napja
1

Stasis: Bone Totem

A tavaly debütált PC-verzió után nemrég konzolokra is ellátogatott a Stasis-franchise legújabb felvonása, a Bone Totem, mely a horror és a point-and-click rajongók figyelmére egyaránt pályázik - joggal.

5 napja

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

5 napja
2

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

5 napja
1

Heti megjelenések

5 napja
2

The Smurfs – Dreams: új Hupikék Törpikék játék az álmok földjéről

A Microids és a Marsupilami fejlesztői egy nintendolike platformerrel gurítják tovább a törpök szekerét.

6 napja
2

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

8 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

8 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

9 napja
10

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

2024.04.25.
16

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

2024.04.24.
13

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==