Pure - teszt

Pure - teszt

WarhawkLusztig Zsolt2008.10.03. 16:20

Megmondom őszintén, egészen a Games Convetion-ös próbakörig rendkívül a radaromon kívül volt a Pure. Pedig szeretem az ilyen offroad mókákat, máig örömmel emlékszem vissza a hihetetlen 1nsane lazulásokra egy-egy LAN-partyn, azóta viszont nem igazán találkoztam olyan hasonló stílusú játékkal, mely magával ragadott volna, így szépen lassan dobtam is ezt a játéktípust a kedvencek közül. Aztán Lipcsében megtörtént a szerelem első látásra pillanat, a kiállított demóváltozat elől nagyon nem akartam elmenni, majd ezt a szerelmet a rövid, de kellemes sajtóprezentáció mélyítette igazán el.

Mi fogott meg? Hosszan sorolhatnám - fogom is - azonban egy kellemes, angol kifejezésben össze lehet foglalni: pick up & play. Ez a játék az, ami instant örömöt fog okozni mindenkinek, aki meglátja, vagy kipróbálja. Nem feltétlen sikerélményt, de örömöt, vidámságot mindenképp. Nem a grafika az, ami miatt ez van, nem a játékélmény, nem az irányítás, hanem az, hogy egy nagyon összerakott, nagyon a játékost kiszolgálni akaró játékot sikerült kikalapálni a fejlesztősrácoknak. Tapasztalatuk egyébként van benne, mert bár a Black Rock Studio név sokat mond - vagy legalábbis mondott, eddig - a srácok nemrég nevezték át a stúdiót, Climax néven dobtak közénk néhány MotoGP epizódot, sőt, ATV országban is tettek kiruccanást.

Most azonban azt az utat választották, ami nem feltétlen a biztos siker felé vezet, hiszen manapság a motorsport játékokban a csavarig menő szimuláció a menő, arcade vidámságot maximum akkor fogadunk el, ha a játék címe úgy kezdődik, hogy Burnout. A Pure viszont 100% arcade móka, vadregényes pályák, hatalmas ugrások, és rendkívül sok adrenalin ígéretével csábítja a tisztelt játékost. Nem véletlen, hogy fentebb említettem a Burnoutot, a Pure legmélyén ugyanis ugyanazt kínálja, mint az említett patinás sorozat egyik-másik középső része. Versenyezz őrült gyorsasággal, ugrass hatalmasokat, mutass be őrült trükköket, esetenként bucskázz hatalmasokat, mindezeket pedig tedd rendkívül stílusosan. Sőt, ugyanúgy megtalálható a játékban egy nitro kijelző, melyet meglepő módon a bámulatos mutatványainkkal tudunk feltölteni.

Kezdjük az elején, a World Tour módnál, mely a helyi karrier mód, mellette a szokásos gyors versenyfajtákat, és természetesen a multiplayer üzemmódot találjuk. A World Tour több versenycsoportból áll, melyek 4-6 futamot foglalnak magukba, összesen több, mint ötven versenyen vehetünk részt. Ezek a versenyek három fajtába sorolhatóak: A Race a szokásos verseny, hatalmas pályákon, temérdek lehetséges útvonallal, ugratókkal, és egyéb nyalánkságokkal. A Sprint szintén verseny, azonban lényegesen rövidebb, legtöbbször 2-3 kanyart tartalmazó pályákon, kevés ugratóval, több körrel, de ezek általában 30-40 másodperces körök. A Freestyle teljesen más, itt az számít, hogy mennyi és milyen trükköket hajtunk végre, kombókat építhetünk belőlük, melyekért pontokat kapunk. Eközben folyamatosan fogy az üzemanyagunk, majd a verseny végén a pontszámok alapján alakul ki a végleges sorrend. Mindegy, melyik játékmódban versenyzünk, a győzelem mindig két kulcs dologtól függ: turbó és trükkök.


A magyar kapcsolat

A Pure magyar mesteremberek keze munkáját is dícséri, a játékon a **3D Brigade** dolgozott. Ők készítették a "Mount Garda" pálya összes rögzített tereptárgyát (a házakat, hajót, a hatalmas várat, a start utáni boltivet, a szobrokat...), és a versenyzők felszerelése - több, mint hatvan féle cucc - is nekik köszönhető.

Ez a két fogalom pedig szorosan összefügg. Adva van ugyanis egy boost bar, mely a verseny kezdetén teljesen üres. Mindez egészen az első ugratóig tart, ahol egy sikeres trükk után kapunk egy adag turbót. Kicsit eltérve a gondolatmenettől, gyorsan két szó az irányításról. A dolog teljesen egyszerű, a megszokott ravasz-gáz-fék mellett egy gomb jut a turbóra, 3+2 a trükkökre. Szóval trükk -> turbó. Első körben csak a nagyon egyszerű ugratásokat tudjuk végrehajtani, majd néhány ilyen után elérjük a következő “kört”, bonyolultabb mutatványokat tudunk előhozni egy másik gombot megnyomva, még néhány bemutatása után pedig az igazán komplexeket. Ezek után már csak egy lépcső van, a speciális trükkök, melyeket nem a 3 “trükk-gombbal”, hanem a két ravasz feletti gomb együttes lenyomásával tudunk előhozni. Aztán lehet még a trükköket bonyolítani, de ezekbe a részletekbe nem akarok belemenni, a játék nagyon kellemesen tanít meg ezekre az apróbb finomságokra. A dolog érdekes része akkor jön, ha összerakjuk az információkat, azaz: minden trükk ad egy kis turbót. Megfelelő mennyiségű turbó begyűjtése után újabb trükköket kapunk, mellyel több nitró szerezhető. Azonban minél többet használunk a nitróból, úgy veszik el a lehetőségünk a komolyabb trükkök előhozására. Plusz ugye elesnünk sem igazán kellene, mert bár a játék pillanat alatt visszadob a pályára, elvesztünk egy adag nitrót. Ez a rendszer az, mely kívülről egyszerűnek tűnik, de élesben komoly taktikai lehetőségeket kínál. Ugrassak most, és trükközzek, vagy inkább nyomjam neki a gázt? Ne feledjétek, a cél mindig a győzelem, nem az, hogy menők legyünk!

Bár hamisítatlan arcade játékról beszélünk, a Black Rocknál nem akartak lemondani a tuningmágus közönségről se, ezért járműveinket igencsak sokrétűen alakítgathatjuk. Mit jelent ez? Nos, összesen olyan 100.000 különböző kombinációt ígérnek a fejlesztők, mely nagyotmondásnak tűnik, azonban rögtön kiderül, hogy nem az, ha megnézzük, az utolsó bokavédőig, festésig alakíthatjuk quadunkat a saját szájízünkre. Van olyan egység, melynek cseréje konkrét teljesítménynövekedést, jobb irányíthatóságot vagy egyéb előnyt jelent (ilyen a váz, motor, vagy a fékek, stb.), illetve olyan is van, melytől szimplán csak jobban néz ki járművünk. Szerencsére ha valaki nem akar órákat válogatni (legalábbis a későbbiekben, hiszen a különböző versenyek nyereménye egy-egy komolyabb kiegészítő), annak a gép egy gomb lenyomásával összerak egy ATV-t (lehet választani, hogy gyorsaság, vagy trükközhetőség irányában fejlessze), de ez a rengeteg tárgy garantálja azt, hogy ne lássunk két ugyanolyan versenygépet.

Nem csak a gép ellen, hanem az online játékban, hiszen a PURE nagyon támogatja a multiplayer mókákat. Összesen 16 játékos mérheti össze a tudását, ha nincsenek ennyien, akkor a gép is beszáll saját versenyzőkkel. Az őrült sebességet itt is garantálja a játék, egyszer sem vettem észre lassulást, vagy ugrálást. Minden játékmód a rendelkezésünkre áll, sőt még több is, például a Freeride, melyben a pályákon bármerre mehetünk, szabadon trükközhetünk. Itt látszik csak igazán, hogy mekkora és milyen részletes helyszíneket kapunk a kerekeink alá.

A részletekkel pedig nincs gond. Nem szeretek nagyokat mondani, de bátran kijelenthetem, hogy a PURE a jelenleg egyik, ha nem a legjobban kinéző versenyjáték. A járművek minden egyes alkatrésze mesterien kidolgozott, azonban ami még ennél is megdöbbentőbb az a helyszínek nagysága és kinézete. Komolyan hatalmas pályákról beszélek, olyan látótávolsággal, ami elszédíti elsőre a játékost. Rengeteg útvonalat, és olyan aprólékosan kidolgozott kiegészítőket rajtuk, hogy az ember teljesen elveszik benne. Mindez pedig szaggatásmentesen, őrületes sebességgel fut, mit fut, rohan! Nincs rá jobb szó: kitűnő lett.

Természetesen az ilyen adrenalin dús játék mellé dübörgő rockzene dukál, melyet meg is kapunk, néhány igencsak tempós szám lett licenszelve talpalávalónak. Mindez persze a motorok bömbölésétől és a versenyzők kurjongatásától ritkán hallatszik, de valahol ott mélyen ez is hozzátesz ahhoz a nagyon menő életérzéshez, melyet a játék ad.

Látszólag a PURE tökéletes, és megmondom őszintén, stílusán belül tényleg nagyon közel áll ehhez a státuszhoz. Két dologba tudtam csak belekötni, egyrészt hiányzott a versenyző testre szabása, ha már a motorunkkal így eltökölhetünk. A másik már fájóbb probléma és már a GC-n is megemlítettem, a játékban nincs mód a futamokról visszajátszást megnézni, elmenteni. Ez rendkívül hiányzik, mint ahogy a mostanában már-már kötelező fényképezési lehetőség is, hihetetlen hangulatos fotókat, videókat lehetne készíteni.

Ezeket leszámítva azonban a játék közel tökéletes. Nagyon egyedi, nagyon lenyűgöző hangulata van, gyorsan megtanulható, de nehezen unható meg, mindez mellé pedig olyan grafikai orgazmus társul, melyet ritkán tapasztal meg az ember. A játék demója már az összes platformon elérhető, amennyiben a fenti ömlengés nem elég, úgy saját magatok is kipróbálhatjátok, de figyelmeztetek mindenkit: leszokni nehéz lesz róla!

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Endless Ocean: Luminous - sekély e mély

Az Endless Ocean utoljára a klasszikus Wii konzolon úszott be a nappalinkba, 2024-ben pedig a folytatás úgy tesz, mintha nem telt volna el tizenöt év azóta. Na, nem azért mert így rohan az idő, hanem mert a Luminous alig újít az elődökhöz képest, és sok tekintetben vissza is fejlődött. Teszt!

3 órája

Jól áll a Resident Evil 9, a Helldivers 2 értékelései már kevésbé – ez történt pénteken

Továbbá: SteamWorld Heist II, Realm of Ink, Serum, Senua's Saga: Hellblade II.

1 napja
22

Elden Ring jövőkép morzsák, The Forever Winter gameplay leleplezés – ez történt csütörtökön

Továbbá: XDefiant, RKGK, Cozy Caravan, Helldivers 2, Bloodstained: Ritual of the Night, THQ Nordic Digital Showcase.

2 napja
1

Steve Jackson - Salamonis titkai

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat, a negyven éves évfordulóra Steve Jackson lepte meg a rajongókat Salamonis titkaival.

3 napja
1

Visszatér a Batman: Arkham, érkezik a nagy Starfield frissítés - ez történt szerdán

Továbbá: két különleges stúdiót zárhat be a Take-Two, Assassin’s Creed a zsebedben és a Steam Deck legtöbbet játszott címei.

3 napja
2

PlayStation Plus: a májusi négyes

Kimondottan izgalmas friss címeket kínál a Sony előfizetéses szolgáltatásának belépő szintje, ami mellé újabb Destiny 2 kiegészítőt is kapunk.

4 napja
12

Wrath: Aeon of Ruin - a poszt-Quake romtúrda

Ha boomer-shooter akarsz lenni, akkor mindenképp hivatkozz legalább egy (de akár több) jellegzetes FPS-re a kilencvenes évekből. Próbáld meg lemásolni annak sikeres elemeit, és ha igazán abiciózus vagy, akkor akár újíthatsz is néhány ponton. A Wrath a Quake technológiáján próbál új utakat lefektetni, de vajon sikerül neki? Teszt!

4 napja
4

Square Enix rekord veszteség, leépít a KeokeN - ez történt kedden

Továbbá: Xbox Games Showcase, Game Pass frissítés, Funko Fusion, Star Wars: Hunters és Shin Megami Tensei V: Vengeance trailer, Returnal évforduló.

4 napja
4

Xbox Games Showcase: júniusban találkozunk!

Most először lesznek együtt az Activision, Blizzard, Bethesda és Xbox Game Studios belsős projektjei, ráadásul külsős partnerekre is számíthatunk.

5 napja

Game Pass: mozgolódás május első felében

A távozó címek listája ezúttal hosszabb, mint az érkezőké. De egy izgalmas premier így is belefért a kínálatba!

5 napja
1

Stasis: Bone Totem

A tavaly debütált PC-verzió után nemrég konzolokra is ellátogatott a Stasis-franchise legújabb felvonása, a Bone Totem, mely a horror és a point-and-click rajongók figyelmére egyaránt pályázik - joggal.

5 napja

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

5 napja
2

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

5 napja
1

Heti megjelenések

6 napja
2

The Smurfs – Dreams: új Hupikék Törpikék játék az álmok földjéről

A Microids és a Marsupilami fejlesztői egy nintendolike platformerrel gurítják tovább a törpök szekerét.

6 napja
2

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

8 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

8 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

9 napja
10

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

2024.04.25.
16

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

2024.04.24.
13

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==