Resident Evil 5 - próbakör

Resident Evil 5 - próbakör

liquidSomosi László2008.11.10. 18:31

A londoni The Gathering 08-on ültünk le erős egy órára a Resident Evil 5 Xbox 360 verziója mellé. Nem csak ültünk, hanem játszottunk is, méghozzá a single és kooperatív játékmódot egyaránt. A próbakör alatt és után a fejlesztőkkel is beszélgettünk: vaskos tapasztalataink következnek.

A Resident Evil 5 szép. Mármint: nagyon csinos, részletesen megalkotott világ, pompázatosan poligonba öntött karakterekkel és jófajta animációkkal, valahol a Metal Gear Solid 4 kidolgozottsági szintjén - az általunk látott / játszott helyszínek hangulatukban amúgy is az MGS4 első epizódját idézték, még akkor is, ha a két vidék (RE5: Afrika; MHS4: Közel-Kelet) meglehetősen távol áll egymástól.

A játék kapásból választási lehetőséget kínál: milyen módon szeretnéd irányítani? A klasszikus kiosztás értelemszerűen a Resident Evil 4-et idézi, az újfajta “Action” kódnevű módozat pedig napjaink népszerű akciójátékainak gombkiosztását másolja - a legfőbb változás, hogy itt a két ravasszal intézed a lövöldözést, a ballal vállhoz húzod a fegyvert, a jobbal lősz. Magát a játékmenetet semmiben nem befolyásolja, hogy melyik szisztémát választod, az új irányítás nem ad plusz lehetőséget, csak egy “kézre állóbb” kontroll metódust azoknak, akik nem szoktak hozzá a negyedik rész által alkalmazott módszerhez. Az “akciós irányítás” teljesen jó - a magunk részéről valószínűleg ezt fogjuk preferálni a teljes játékban is.

A kipróbálható (2008 októberi) verzió két helyszínt kínált. Az első, “Shanty Town” nevezetű lokáció inkább a felfedezést részesítette előnyben, és ez végződött boss-harccal - a fejlesztői tanácsokat megfogadva ezt játszottuk egyedül. Nem teljesen, egyedül persze, a másik karakter, Sheva végig ott volt mellettünk. Ami már csak azért is fontos, mert a RE5 ezen a ponton NAGYON más játék, mint az előzmények. A kishölgy fontos szereplő, ha meghal, vége a játéknak, folyamatosan oda kell figyelned rá, és segítened kell neki. Ha bajba jut (minimális életerővel a földre kerül), meg KELL mentened, van rá tíz kemény másodperced, mielőtt elhalálozna. Szerencsére tud vigyázni magára, sőt, meglehetősen ügyes és hatékony harcos. Az intelligenciája nem csak a szimpla harcra terjed ki, van annyi esze, hogy muníciót és (gyógyító) növényeket markoljon fel magának, ha szüksége van rá - ezt is eszesen csinálja, nem marja fel előled a fontos cuccokat (új fegyvert felvenni például nem láttuk), és szépen beosztja, ami nála van. A segítségnyújtás kölcsönös, ha te kerülsz szorongatott helyzetbe, jön, és segít - nem csak földre kerülésnél, hanem akkor is, ha egy ellenfél éppen a torkodat harapná ketté - ilyenkor lendületből lecsapja rólad, ha tudja. Felmarkolható cuccból, lőszerből egyébként érezhetően több hever a pályán, szinte minden szobában található egy-két szétverhető láda - a mennyiséget két aktív játékosra lőtték be.

Az ellenfelek számával is hasonló a helyzet, ők gyakran a szó legszorosabb értelmében tömegesen érkeznek, elkél a plusz tűzerő. A Shanty Town pályán pisztolyt és mesterlövészpuskát használtunk, utóbbi különösen jól jött, amikor Sheva (aktív segítségünkkel) egy szomszédos épület tetejére átugorva bentről nyitott ki egy zárt ajtót. A fejlesztők szerint ez a jelent jól példázza a RE5-ben megcélzott játékmenet egyik tartóoszlopát - a két karakter folyamatosan egymásra lesz utalva, és nem csak a lövöldözések során. A pálya főellenféllel zárult, nagydarab, láncfűrészes, bekötözött fejű jóember próbált felszeletelni minket, némi kevésbé taktikus szaladgálás után ismét a puskáé volt főszerep, Sheva lelövöldözte a Fűrészes Ember segítőit, mi pedig a nyilvánvalóan fájó pontra (a kötés mögül kikandikáló szemgolyóra) koncentráltunk. A fűrészes elfeküdt, kaptunk egy kulcsot, egy ládából nagy mennyiségű drágakövet és aranyat vettünk magunkhoz (ismét lehet vásárolni), kinyitottunk egy vaskaput, és... ennyi volt.

A beszédes nevű második pálya, az “Assembly Place” kitűnő helyszínnek bizonyult a kooperatív huncutságok kipróbálására. System linken keresztül nyomtuk, a végleges verzió (természetesen) online lehetőséget is kínál majd. Jelentjük: a koop működik, és nagyon élvezetes. Tisztességes mesterséges intelligencia ide vagy oda, az élő partner az igazi - és ezen a pályán szükség is volt rá. Az Assembly Place gyakorlatilag egy hatalmas, sokszereplős csata, ahol a rövid felvezetés után (a hangosbeszélőn keresztül parancsokat ordibáló jóember rátok uszítja a tömeget) folyamatosan kell harcolni a túlerő ellen. Az első két hullámot viszonylag gond nélkül lenyomtuk (elbarikádoztuk magunkat az egyik házban), de aztán kénytelenek voltunk kitörni. Ilyenkor jön jól, hogy a RE5-ben egy gombnyomással (digitális pad) lehet fegyvert váltani, és a földre kerül cimbora megmentésénél sem kell a menüben kotorászni (ami amúgy is valós időben történik, nincs szünet - tehát roppant veszélyes), egy gombbal gyors adrenalininjekciót vághatunk a társunk mellkasába, ami nem gyógyítja fel teljesen, de ahhoz pont elég, hogy tovább harcolhasson, és / vagy lehetőséget nyújt neki, hogy gyógyíthassa magát. Mivel az ellenfelek számolatlanul jöttek, a muníciónk fogyott, a harc veszni látszott - berohantunk egy kunyhóba, itt találtunk egy géppisztolyt, és pont kellő ideig tudtuk tartani magunk ahhoz, hogy az utolsó pillanatban megérkezzen a felmentő sereg egy helikopter, és megfelelő helyre (a brutális baltával hadonászó kétméteres ellenfél szeme közé) eleresztett rakéta személyében.

A próbakör után a végig mellettünk ácsorgó, és tanácsokat osztogató (“ne lődd a baltást, ebben a verzióban nem lehet megölni”) fejlesztőket kérdezgettük. Például a játék várható hosszáról. A Resident Evil 5 elmondásuk szerint valamivel (nem sokkal) rövidebb játék lesz, mint a RE4, de ez erősen függ a játékstílustól - több benne a felfedeznivaló, így aki nem kifejezetten a gyors végigjátszásra törekszik, jóval több időt nyerhet ki belőle. A legutóbbi trailer alapján (Wesker, utalás Jill sorsára) úgy tűnt, hogy a RE5 több szálon is visszanyúl a korábbi részekhez - számíthatunk más, ismert szereplőkre is? A kérdésre nagy vigyorgás, és néhány “talán”, “ki tudja?” és “bármi megtörténhet” volt a válasz. Annyi biztos, hogy a RE5 márciusban megjelenik (X360 és PS3), trailer lesz még, kapunk új infókat is, de a Capcom nem akar poénokat lelőni - nagyon sok mindent titokban tartanak a premier napjáig. Nagyon helyesen.

Természetesen nem csak az ötös számú Resident-et próbáltuk ki az idei The Gathering-en - a következő napokban Halo Wars, Prince of Persia és Grand Theft Auto IV PC élménybeszámolókat, valamint egy Tomb Raider Underworld interjút is olvashattok.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj5cbjxkaXYgY2xhc3M9XCItLWJuci17e2lkfX1cIj5cbjxhIGhyZWY9XCJ7e3VybH19XCIgdGFyZ2V0PVwiX2JsYW5rXCI+XG5cdDxpbWcgc3JjPVwie3twYXRofX1wYXRyZW9uLW1wdS1iaWcucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDo2MDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj5cblxuPHN0eWxlPlxuLi0tbXB1LXt7aWR9fSwgLi0tYm5yLXt7aWR9fXtkaXNwbGF5Om5vbmV9XG4ubGFyZ2U+Li0tYm5yLXt7aWR9fSwgLm1lZGl1bT4uLS1ibnIte3tpZH19e2Rpc3BsYXk6YmxvY2s7fVxuLnNtYWxsPi4tLW1wdS17e2lkfX17IGRpc3BsYXk6YmxvY2s7fVxuPFwvc3R5bGU+IiwiaW1hZ2VzIjpbIlwvfmZzXC9iYW5uZXJcLzAwXC8wMFwvMHpcL3BhdHJlb24tbXB1LWJpZy5wbmciLCJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB6XC9wYXRyZW9uLW1wdS5wbmciXSwidXJsIjoiaHR0cHM6XC9cL3d3dy5nYW1lcjM2NS5odVwvYXJ0aWNsZVwvcGF0cmVvbiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB6XC8iLCJpZCI6MzV9
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Hades II Early Access-start, Helldivers 2 megfutamodás – ez történt hétfőn

Továbbá: QuakeCon 2024, Wizard with a Gun, Sword & Fairy Inn 2.

2 órája
4

Heti megjelenések

1 napja
7

Endless Ocean: Luminous - sekély e mély

Az Endless Ocean utoljára a klasszikus Wii konzolon úszott be a nappalinkba, 2024-ben pedig a folytatás úgy tesz, mintha nem telt volna el tizenöt év azóta. Na, nem azért mert így rohan az idő, hanem mert a Luminous alig újít az elődökhöz képest, és sok tekintetben vissza is fejlődött. Teszt!

1 napja

Jól áll a Resident Evil 9, a Helldivers 2 értékelései már kevésbé – ez történt pénteken

Továbbá: SteamWorld Heist II, Realm of Ink, Serum, Senua's Saga: Hellblade II.

3 napja
36

Elden Ring jövőkép morzsák, The Forever Winter gameplay leleplezés – ez történt csütörtökön

Továbbá: XDefiant, RKGK, Cozy Caravan, Helldivers 2, Bloodstained: Ritual of the Night, THQ Nordic Digital Showcase.

4 napja
1

Steve Jackson - Salamonis titkai

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat, a negyven éves évfordulóra Steve Jackson lepte meg a rajongókat Salamonis titkaival.

4 napja
1

Visszatér a Batman: Arkham, érkezik a nagy Starfield frissítés - ez történt szerdán

Továbbá: két különleges stúdiót zárhat be a Take-Two, Assassin’s Creed a zsebedben és a Steam Deck legtöbbet játszott címei.

5 napja
2

PlayStation Plus: a májusi négyes

Kimondottan izgalmas friss címeket kínál a Sony előfizetéses szolgáltatásának belépő szintje, ami mellé újabb Destiny 2 kiegészítőt is kapunk.

5 napja
12

Wrath: Aeon of Ruin - a poszt-Quake romtúrda

Ha boomer-shooter akarsz lenni, akkor mindenképp hivatkozz legalább egy (de akár több) jellegzetes FPS-re a kilencvenes évekből. Próbáld meg lemásolni annak sikeres elemeit, és ha igazán abiciózus vagy, akkor akár újíthatsz is néhány ponton. A Wrath a Quake technológiáján próbál új utakat lefektetni, de vajon sikerül neki? Teszt!

6 napja
4

Square Enix rekord veszteség, leépít a KeokeN - ez történt kedden

Továbbá: Xbox Games Showcase, Game Pass frissítés, Funko Fusion, Star Wars: Hunters és Shin Megami Tensei V: Vengeance trailer, Returnal évforduló.

6 napja
4

Xbox Games Showcase: júniusban találkozunk!

Most először lesznek együtt az Activision, Blizzard, Bethesda és Xbox Game Studios belsős projektjei, ráadásul külsős partnerekre is számíthatunk.

6 napja

Game Pass: mozgolódás május első felében

A távozó címek listája ezúttal hosszabb, mint az érkezőké. De egy izgalmas premier így is belefért a kínálatba!

6 napja
1

Stasis: Bone Totem

A tavaly debütált PC-verzió után nemrég konzolokra is ellátogatott a Stasis-franchise legújabb felvonása, a Bone Totem, mely a horror és a point-and-click rajongók figyelmére egyaránt pályázik - joggal.

6 napja

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

7 napja
2

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

7 napja
1

Heti megjelenések

7 napja
2

The Smurfs – Dreams: új Hupikék Törpikék játék az álmok földjéről

A Microids és a Marsupilami fejlesztői egy nintendolike platformerrel gurítják tovább a törpök szekerét.

8 napja
2

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

2024.04.27.

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

2024.04.27.
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

2024.04.26.
10

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==