[Próbakör] Bulletstorm

Bulletstorm

dragCsető Zsolt2010.08.27. 14:00

A People Can Fly csapata - ahogy azt talán már meg is szoktuk tőlük - kissé komolytalanabb oldalról közelíti meg a belső nézetű lövöldék műfaját: igaz ez legújabb játékukra, a Bulletstorm-ra is, mellyel kellemes kört futottunk Gamescomon.

Belebotlasz egy ellenfélbe. Örülsz, vagy sem? Az FPS-ek többségében nem kifejezetten, a Bulletstorm esetében viszont határozottan. Egyszerűen és gyorsan végzel vele. Mi a reakció? Általában elégedettség és megkönnyebbülés, a Bulletstormmal játszva azonban csalódottság. A lengyelek valahogy így jellemezték új játékukat - és milyen igazuk volt.

Az imént leírtak hátterében rendkívül egyszerű dolog áll: a Bulletstormban nem az a cél, hogy eltedd láb alól az ellenségeidet. Oké, a végletekig lecsupaszítva ez, ám a játékmenetet arra tervezték, hogy mindezt stílusosan és kreatívan tedd: a játék szlogenje nem véletlenül lett "kill with skill". Grayson Huntnak, és társának, Ishi Satonak tehát látszólag csak annyi lesz a dolga, hogy valahogy kikeveredjen az elhagyatott, és az évek csúnyán elburjánzott turistaparadicsomból, ám valójában egy jót fognak mulatni közben, méghozzá a játékos hathatós közreműködésével.

A Bulletstorm magját tehát az úgynevezett skillshotok képezik. Hogy mi az a skillshot? Lényegében bármi, ami túlmutat a ravasz egyszerű meghúzásán, és miután a játék erre épül, ezért kismillió van belőlük - a ránk támadó mutánsok nagy bánatára. Példálózzunk? Naná, hogy példálózzunk. Lődd fejbe, és máris ott a bónusz pont. Célozz kicsit lejjebb, és nézd, ahogy a torkához kapva esik össze. Sőt, ha akarsz, akkor próbálkozhatsz még ennél is lejjebb: golyót a golyónak, és már pörög is a számláló. És ezek csak a legalapvetőbb lehetőségek voltak: a Bulletstorm az őrült kombózások közepette csavarja csak ki igazán magából az élvezeti faktort, és nem mellesleg a gyorsabb fejlődéshez is elengedhetetlen ezek használata.

Ha már felvonultattuk az alapokat, miért mennünk el szó nélkül az említett bohóckodás mellett. A kombózáshoz két fontos elem nyújt stabil alapot: az egyik a rúgás, ami értelemszerűen a közeli ellenfelekre vethető be, a másik pedig egy ostorszerű felszerelés, amivel magunkhoz ránthatjuk őket. Kapd el, és rúgd bele egy tüskés növénybe. Skillshot. Rántsd magadhoz, és lődd tökön, miközben repül. Skillshot. Rúgd a levegőbe, lőjj rá pár gránátot, és robbantsd fel. Skillshot. A Bulletstorm nem cicózik: a People Can Fly játéka brutális és morbid - a 'Fire in the Hole' skillshot például egy bizonyos testnyílást követel meg tőlünk a célkeresztbe -, de mivel egyetlen pillanatig sem próbálja magát komolyan venni, ezért nagyon messze van attól, hogy ízléstelenné váljon.

Ami még nagyobb öröm: a játék irányítása pillanatok alatt elsajátítható. Nem hazudunk, amikor azt mondjuk, hogy már egy perc ismerkedést követően képesek voltunk előcsalni néhány mókás kombinációt, amiben nagy szerepe van annak, hogy a Bulletstorm méretes szabadságot nyújt a kezünkbe. Ez nem egy verekedős játék, ahol pontosan be kell adnunk egy gombkombinációt ahhoz, hogy valami látványos történjen - minden a kreativitásunkról, a környezet, az egyes szituációk, illetve az ellenfelek elhelyezkedésének kihasználásáról szól, semmi másról. Mint ilyen, a Bulletstorm fantasztikusan élvezetes játék, kiváló szórakozás, aminek könnyedségében és kötetlenségében rejlenek az igazi értékei.

Butaság lenne persze azt mondani, hogy a Bulletstorm instant klasszikus: még csupán a felszínt, az ígéretes játékmenetet, valamint a kellemes színvilágú helyszíneket láthattuk belőle. Hogy aztán a történet, a változatosság, a fejlesztések mélysége, és még sok minden más milyen lesz, arról per pillanat legfeljebb csak találhatni tudnánk, egy valami azonban teljesen biztos: számunkra egyértelműen a Bulletstorm volt a Gamescom legnagyobb pozitív csalódása.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Endless Ocean: Luminous - sekély e mély

Az Endless Ocean utoljára a klasszikus Wii konzolon úszott be a nappalinkba, 2024-ben pedig a folytatás úgy tesz, mintha nem telt volna el tizenöt év azóta. Na, nem azért mert így rohan az idő, hanem mert a Luminous alig újít az elődökhöz képest, és sok tekintetben vissza is fejlődött. Teszt!

3 órája

Jól áll a Resident Evil 9, a Helldivers 2 értékelései már kevésbé – ez történt pénteken

Továbbá: SteamWorld Heist II, Realm of Ink, Serum, Senua's Saga: Hellblade II.

1 napja
22

Elden Ring jövőkép morzsák, The Forever Winter gameplay leleplezés – ez történt csütörtökön

Továbbá: XDefiant, RKGK, Cozy Caravan, Helldivers 2, Bloodstained: Ritual of the Night, THQ Nordic Digital Showcase.

2 napja
1

Steve Jackson - Salamonis titkai

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat, a negyven éves évfordulóra Steve Jackson lepte meg a rajongókat Salamonis titkaival.

3 napja
1

Visszatér a Batman: Arkham, érkezik a nagy Starfield frissítés - ez történt szerdán

Továbbá: két különleges stúdiót zárhat be a Take-Two, Assassin’s Creed a zsebedben és a Steam Deck legtöbbet játszott címei.

3 napja
2

PlayStation Plus: a májusi négyes

Kimondottan izgalmas friss címeket kínál a Sony előfizetéses szolgáltatásának belépő szintje, ami mellé újabb Destiny 2 kiegészítőt is kapunk.

4 napja
12

Wrath: Aeon of Ruin - a poszt-Quake romtúrda

Ha boomer-shooter akarsz lenni, akkor mindenképp hivatkozz legalább egy (de akár több) jellegzetes FPS-re a kilencvenes évekből. Próbáld meg lemásolni annak sikeres elemeit, és ha igazán abiciózus vagy, akkor akár újíthatsz is néhány ponton. A Wrath a Quake technológiáján próbál új utakat lefektetni, de vajon sikerül neki? Teszt!

4 napja
4

Square Enix rekord veszteség, leépít a KeokeN - ez történt kedden

Továbbá: Xbox Games Showcase, Game Pass frissítés, Funko Fusion, Star Wars: Hunters és Shin Megami Tensei V: Vengeance trailer, Returnal évforduló.

4 napja
4

Xbox Games Showcase: júniusban találkozunk!

Most először lesznek együtt az Activision, Blizzard, Bethesda és Xbox Game Studios belsős projektjei, ráadásul külsős partnerekre is számíthatunk.

5 napja

Game Pass: mozgolódás május első felében

A távozó címek listája ezúttal hosszabb, mint az érkezőké. De egy izgalmas premier így is belefért a kínálatba!

5 napja
1

Stasis: Bone Totem

A tavaly debütált PC-verzió után nemrég konzolokra is ellátogatott a Stasis-franchise legújabb felvonása, a Bone Totem, mely a horror és a point-and-click rajongók figyelmére egyaránt pályázik - joggal.

5 napja

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

5 napja
2

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

5 napja
1

Heti megjelenések

6 napja
2

The Smurfs – Dreams: új Hupikék Törpikék játék az álmok földjéről

A Microids és a Marsupilami fejlesztői egy nintendolike platformerrel gurítják tovább a törpök szekerét.

6 napja
2

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

8 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

8 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

9 napja
10

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

2024.04.25.
16

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

2024.04.24.
13

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==