[Próbakör + Interjú] Knight's Contract

Knight's Contract

mcmackoGéczy Attila2010.08.30. 17:10

Ahogyan a bevezetőben is elmondtuk: a Knight's Contract a japán Namco Bandai sajátos válasza Dantéra, Bayonettára és a többi hősre, akik a maguk módján sajátos értelmezést adtak a pofozkodós műfajnak. A KC azonban nem próbál szolgai módon másolni, inkább igyekszik egyedi oldalról közelíteni, némi európai ízt keverve a receptbe.

A történet főhőse Heinrich, a boszorkányvadász, akin a halhatatlanság átka ül. A lovag kénytelen-kelletlen szövetségre lép Gretchennel, aki (mily meglepő) egy saját keze által kivégzett boszorkány reinkarnációja. A törékeny máguskisasszony és a hatalmas harcos paktuma azonban nem alantas célokat szolgál; a világot elözönlő Homonculus szörnyetegeket csak a furcsa duó lesz képes megállítani.

A cselekményt a középkori Európába helyezték a forgatókönyvírók. A mai Németország területén Dr. Faust története elevenedik meg, modern újragondolásban. A sztori kidolgozásához hatalmas ihletet szolgáltattak a korabeli boszorkányüldözésről készült feljegyzések és históriák.

Heinrich halhatatlan, az eszét és erejét használja a harcok során. Félisteni mivolta legyőzhetetlenné teszi - ám neki is van egy gyenge pontja. Gretchent védelmeznie kell, különben elbukik a küldetés, és nem mellékesen a játéknak is csúnya Game Over felirattal szakad vége, ha a boszorkányunkat megcsócsálják a szörnyetegek.

A rusnyaságok ellen Heinrich hosszú-hosszú kombókat indíthat. A fejlesztők arra gyúrtak, hogy a játékos zajos sikerélménnyel legyen gazdagabb minden egyes kombó láncolat bevitele után. Ezt gondosan kitalált, egyszerű és intuitív irányítási módszerrel szeretnék elérni. A bunyó természetesen nem degradálható le egyszerű vagdalkozásra; Gretchen segítségével néhány agresszív varázslat elengedése sem tűnik boszorkányságnak.

A pályákon igen gyakran futunk majd össze hatalmas főellenfelekkel is, akiket szerencsére nem puhítottak le a kezsüel közönség igényeire. Hosszadalmas harcokat várhatunk a karakteres főnököktől, akik a legyőzéséhez külön taktika szükségeltetik, tisztára, mint a régi szép időkben.

A játékot körülbelül 60%-os készültségben mutogatták a Game Republic fejlesztői. A látvány stílusa, a művészeti oldal meggyőző, technológiailag azonban eléggé sivár az összkép. Lapos, papírmasé díszletek, és gyanúsan alacsony felbontás jellemezte a monitoron látottakat. Az effektek szerencsére kellő löketet adtak a grafikának, de a stílusban már évekkel ezelőtt is elérhető volt sokkal látványosabb program.

Úgy tűnt a rövid bemutató után, mintha a játék lemaradt volna pár évet a fejlődésben. A fantasztikus Bayonetta és az évek óta remekelő DMC széria után nehéz lesz érvényesülnie sajátos megközelítésével, régisulis látványvilágával. De talán pont a karakterek összjátéka, vagy az európai miliő lesz az, ami a reflektorfénybe fogja helyezni a programot. Ezekre a kérdésekre, ha minden jól megy, leghamarabb jövőre kapunk választ, ugyanis a Knight's Contract valamikor a 2011 folyamán fog a boltok polcain felbukkanni.

A következő oldalon a játék producerével készített interjúnkat olvashatjátok.

Ryo Mito már bizonyított a szakmában. A Dragon Ball Tenkaichi sorozatra sok rajongó kedves élményként tekint, mások szerint viszont azóta sem volt jobb és tartalmasabb program, amelyik a Toriyama mítosszal operált. Ryo-san jelenleg a Knight's Contract produceri teendőit látja el, tőle tudtunk meg néhány fontos információt a játékkal kapcsolatban.

Gamer365: Milyen hangsúlyt kap a történet? Mi a helyzet az átvezető animációkkal?

Ryo Mito: A történet próbál mélyre ásni. Bár ez a bemutató alapján nem derült ki, sok átvezetőt szereténk használni a játék folyamán.

G365: Milyen mélységekre számíthatunk? Az érzelmek is felszínre kerülnek a karakterek között?

RM: Sajátságos viszony lesz Gretchen és Heinrich között. Nem szerelmi kapcsolatra kell gondolni, de az érzelmek mindenképp szerepet játszanak majd. Kettejük alapvető viszonyát a lovagi szerződés határozza meg, ami a két karakter számára más jelentéssel és érzelmi töltettel bír.

G365: Miért pont a középkorba, és miért pont európai közegbe illesztették a cselekményt?

RM: Az európai ízlés, Dr. Faust története, a boszorkányüldözések olyan alapanyagot szolgáltattak, amelyek inspirálóan hatottak ránk. Ennyire egyszerű az egész.

G365: Lesz a játékban fejlesztési rendszer? Ha igen, hogyan fog működni?

RM: Heinrich képességei és kombói fejlődni fognak, ahogyan a játékos halad előre a kampányban. A kombók hosszán fogjuk igazán érezni, hogy a hősünk erősödik. A boszorkányvarázslatok különféle variációkban fognak megjelenni, ezeket a kombinációkat pedig megnyitható formában tárjuk a játékosok elé. A kombinációk összeállításában a játékosnak is szerepet adunk majd.

G365: Egy üldözéses jelenettel záródott a prezentációjuk. A küzdelmet más jellegű pályaelemekkel, esetleg platformer szakaszokkal is színezik majd?

RM: Pontosan. Nem akarjuk, hogy a szokásos vagdalkozásba beleunjanak a játékosok. A fő koncepció a küzdelem, de hőseink mozgáskultúráját igyekszünk színesebbé varázsolni.

G365: Mennyi időt kér majd a játékostól egy végigjátszás?

RM: Úgy tervezzük, hogy a történet elejétől 15 órát kell rászánni a játékra, így kényelmesen a végére érhetünk. Azonban a fejlődés, a megnyitható extrák reményeink szerint kibővítik majd az átlagos játékidőt.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Jól áll a Resident Evil 9, a Helldivers 2 értékelései már kevésbé – ez történt pénteken

Továbbá: SteamWorld Heist II, Realm of Ink, Serum, Senua's Saga: Hellblade II.

12 órája
16

Elden Ring jövőkép morzsák, The Forever Winter gameplay leleplezés – ez történt csütörtökön

Továbbá: XDefiant, RKGK, Cozy Caravan, Helldivers 2, Bloodstained: Ritual of the Night, THQ Nordic Digital Showcase.

1 napja
1

Steve Jackson - Salamonis titkai

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat, a negyven éves évfordulóra Steve Jackson lepte meg a rajongókat Salamonis titkaival.

2 napja
1

Visszatér a Batman: Arkham, érkezik a nagy Starfield frissítés - ez történt szerdán

Továbbá: két különleges stúdiót zárhat be a Take-Two, Assassin’s Creed a zsebedben és a Steam Deck legtöbbet játszott címei.

2 napja
2

PlayStation Plus: a májusi négyes

Kimondottan izgalmas friss címeket kínál a Sony előfizetéses szolgáltatásának belépő szintje, ami mellé újabb Destiny 2 kiegészítőt is kapunk.

3 napja
12

Wrath: Aeon of Ruin - a poszt-Quake romtúrda

Ha boomer-shooter akarsz lenni, akkor mindenképp hivatkozz legalább egy (de akár több) jellegzetes FPS-re a kilencvenes évekből. Próbáld meg lemásolni annak sikeres elemeit, és ha igazán abiciózus vagy, akkor akár újíthatsz is néhány ponton. A Wrath a Quake technológiáján próbál új utakat lefektetni, de vajon sikerül neki? Teszt!

3 napja
4

Square Enix rekord veszteség, leépít a KeokeN - ez történt kedden

Továbbá: Xbox Games Showcase, Game Pass frissítés, Funko Fusion, Star Wars: Hunters és Shin Megami Tensei V: Vengeance trailer, Returnal évforduló.

3 napja
4

Xbox Games Showcase: júniusban találkozunk!

Most először lesznek együtt az Activision, Blizzard, Bethesda és Xbox Game Studios belsős projektjei, ráadásul külsős partnerekre is számíthatunk.

4 napja

Game Pass: mozgolódás május első felében

A távozó címek listája ezúttal hosszabb, mint az érkezőké. De egy izgalmas premier így is belefért a kínálatba!

4 napja
1

Stasis: Bone Totem

A tavaly debütált PC-verzió után nemrég konzolokra is ellátogatott a Stasis-franchise legújabb felvonása, a Bone Totem, mely a horror és a point-and-click rajongók figyelmére egyaránt pályázik - joggal.

4 napja

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

4 napja
2

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

4 napja
1

Heti megjelenések

5 napja
2

The Smurfs – Dreams: új Hupikék Törpikék játék az álmok földjéről

A Microids és a Marsupilami fejlesztői egy nintendolike platformerrel gurítják tovább a törpök szekerét.

5 napja
2

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

7 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

7 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

8 napja
10

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

9 napja
16

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

2024.04.24.
13

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

2024.04.24.
11

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==