Nem volt tökéletes játék a két éve megjelent The Force Unleashed, de a hangulat és az élvezetes harc sokak számára elvitte a hátán az egészet. A LucasArts ezúttal nem elégszik meg ennyivel - a Gamescomon megtudtuk, hogy miben nyújthat majd többet a Star Wars: The Force Unleashed II.
Egyszerre áldás és átok a Star Wars hatalmas univerzuma és még nagyobb rajongótábora a LucasArtsnak. Áldás, hiszen szinte végtelen alapanyagot szolgáltat gyakorlatilag bármilyen játékhoz, viszont csak egy picit kell hibázni és a szaksajtó - rajongó hadsereg azonnal egyesített támadást indít az adott produktum ellen. Valami hasonló történt a Force Unleashed két éve megjelent első részénél is, ami egy apró lépés volt a helyes irányba, de sokan mégis inkább a játékélményt sokszor romba döntő hibákra emlékeznek. A LucasArts válaszlépésként olyat tett, amit ebben a szakmában sajnos igen ritkán szoktak: hallgattak a kritikákra.
Ez volt talán az egész Gamescom prezentáció legfőbb üzenete. A fejlesztők kielemezték az első részt ért kritikákat, a pozitívumokat javarészt változatlanul hagyták, a hibákat viszont kíméletlenül elkezdték irtani. Változatlan maradt a sztori és a főszereplő, Starkiller. Az első részt végigjátszók most furcsán nézhetnek, hiszen a játék vége - nos, mondjuk azt, eléggé megnehezítette a történet továbbvitelét, de a készítők egy huszá… akarom mondani jedi vágással megoldották a problémát. Nem akarok spoilerezni, de a kulcsszó a klónozás. Ezek után nem meglepő, hogy ellenfeleink továbbra is a birodalmi rohamosztagosok, robotok és természetesen Darth Vader lesz - ő gyakorlatilag végigkerget a játék folyamán. Éééés nagyjából ennyi maradt változatlan.
Várható volt, hogy fejlődik a látványvilág. A két éves játék sem nézett akkoriban ki csúnyán, de az a pálya, melyet most bemutattak határozottan állkapocs-szaggató volt. A viharos Kamino bolygó klónlaborjai gyakorlatilag tökéletesen visszaköszöntek a film második részéből, tényleg lenyűgöző volt látni, milyen durván szép lett a játék. Az első rész kicsit darabos mozgása is javulni látszik, a bemutatott példányban még volt néhány kisebb akadozás, de ígéretet kaptunk arra, hogy a kereskedelmi forgalomba kerülő változatban már ezeket sem fogjuk megtalálni.
A legnagyobb változást a játékmenet „szenvedte el”. Röviden: minden sokkal egyszerűbb, kézre állóbb lett. Starkiller irányítása lényegesen kellemesebb lesz, köszönhető ez egyrészt a távolabbra került kamerának, illetve a javított célzási rendszernek. Ebben a részben már dupla fénykardot kapunk - a fejlesztők viccesen megjegyezték, hogy látszólag részenként növekszik a kardok száma is - mellyel a harc egyrészt dinamikusabb, másrészt látványosabb lett.
Megmaradtak a különböző Erő trükkök, azonban legtöbbjüket teljesen újraépítették, így az első részt ismerőket is érhetik meglepetések. Vannak újdonságok is, ilyen volt a Jedi Mind Trick, melynek hatása nem igazán megjósolható. Egyszer sikerült az egyik rohamosztagost a többiek ellen fordítani, máskor viszont a delikvens egyszerűen fogta magát és kiugrott a legközelebbi ablakon. Újra lehetőségünk van az Erő trükköket és a kardokat kombinálni, a dupla kard miatt ezzel azonban jóval durvább hatást tudunk elérni. Egy villámlással feltöltött kardpáros például rendkívül nagy területen tud takarítani.
Kellő mészárlás után beizzíthatjuk a Force Fury módot. Ezzel ideiglenes sérthetetlenséget nyerünk, illetve az Erő trükkök ereje rémisztően megnövekszik. A Force Push el tud lökni egy rohamosztagost? Furyval tápolva gyakorlatilag bolygókörüli pályára állíthatjuk! Emlékeztek az első rész lépegetőire? A demoban Force Fury módban két ilyet gyakorlatilag pillanatok alatt fémgalacsinná hajtogattunk!
A bemutatott játék rendkívül meggyőző volt, láthatóan a készítők tényleg megfogadták az első részt ért kritikákat és minden erejükkel azon dolgoznak, hogy a második rész még nagyobb, jobb, és szebb legyen, mint az elődje.