A tavalyi, nagyon kellemes Assassin's Creed 2 csomagból egy dolog hiányzott: a multiplayer. Ami nem jelenti azt, hogy hiányoltuk is, az Assassin's Creed első pillantásra nem nagyon ad stabil alapot multira - a lőfegyverhasználat minimális, a méretes pengékkel egymást daraboló aszasszinok és templomosok gondolata pedig nem feltétlenül csalt (volna) mosolyt az arcunkra. A jövő hónapban megjelenő Assassin's Creed: Brotherhood mégis megpróbálkozik a multival, a zárt bétateszt segítségével pedig már most belekóstolhattunk a többjátékos örömökbe.
Az ACB multija első blikkre furcsa teremtmény. A bétában felfedezhető két játékmód (Wanted és Alliance) deathmatch-variáció, előbbi a klasszikus “mindenki mindenki ellen” felállásban, utóbbi pedig kétfős csapatokat alkotva kínálja a vidám multiplayer orvgyilkolászás élményét. Igen, továbbra is csendes, észrevétlen megközelítésen van a hangsúly, a látványos, counterekkel megtűzdelt kardpárbajokat tessék elfelejteni. Az alapfelállás roppant egyszerű. A Wanted mód nyolc játékosa üldöző és üldözött egy személyben, mindenki kap egy véletlenszerűen kiválasztott, a másik játékos által irányított célpontot - ami azt jelenti, hogy valakinek elkerülhetetlenül TE leszel a célpontja.
A feladat: kiiktatni a célpontot, és megúszni, hogy az üldöződ a te torkodba nyomjon hideg pengét. A célpontod megtalálásához több segítséget is kapsz. Először is tudod, hogy miképp néz ki (a kilenc választható karakter valamelyike), plusz kapsz egy virtuális távolságmérőt - ez mutatja az irányt, és hosszának növekedésével / csökkenésével a távolságot. Nem vezet oda fél centire a célpont mögé, viszont jól megmutatja, hogy mikor vagy a közelében. Ideális megközelítés: észrevétlenül mögé osonsz, és kinyiffantod.
Mindenki folyamatosan mozog, megpróbál elrejtőzni, vagy a tömegbe olvadni - már a célpont pontos azonosítása is kihívás, hát még legyilkolása. Az üldözött ráadásul nem védetlen - nem szállhat ugyan szembe veled közvetlenül, de jól időzített gombnyomással meg tud bénítani, ami időt hagy neki a meneküléshez - ha sikerül meglépnie, ő győzött, új célpontot kapsz.
Kaotikusnak tűnik? Az elején valóban az, nyolc ember vadászik egymásra, úgy halsz meg, hogy azt sem tudod, honnan jött a szúrás - aztán az összegyűjtött pontjaidból lépsz egy szintet (naná, hogy van karakterfejlődés), és elkezdenek kinyílni előtted a combosabb lehetőségek. Álcázhatod magad (más karakternek); megnő a futási sebességed; kapsz füstbombát és mérget; “klónozhatod” magad (a tömegből valaki pont úgy fog kinézni, mint te), kapsz rejtett fegyvert... Az új lehetőségekkel az ACB multi izgalmas, az átverésre és időzítésre építő macska-egér játékká válik, tisztességes adag paranoiát adagolva a megszokott gyilkolászáshoz. És ez még csak a felszín: a szintlépésekkel nem csak új lehetőségeket, hanem passzív tulajdonságokat is bezsebelhetsz, és a Call of Duty által meghonosított - és a jelek szerint most már mindenhol kötelező - kill streak / loss streak (több ölés vagy halál egymás után) bónuszok is tiszteletüket teszik.
A kétfős csapatokra építő Alliance egy fokkal komplexebb. A feladat hasonló, csak csapatokkal - az ellenséges kompániát kell kiiktatni. Viszont: a kétfős felállás új taktikai lehetőségeket nyit, megoszthatjátok a feladatokat, közös gyilkosságokat hajthattok végre, csapdába csalhatjátok az ellenfeleiteket. Apropó, csapdahelyzet: a menekülők dolgát a chase breakerek teszik könnyebbé - leomló állványok, becsapódó ajtók - ha egy ilyet sikerül elkapnod, jó eséllyel magad mögött hagyod az üldöződ.
Az első benyomásaink pozitívak, a Brotherhood multija a béta alapján jól átgondolt, a sorozat hagyományait tiszteletben tartó, azokra ügyesen építő többjátékos bővítménynek tűnik. A puding igazi próbájára persze pár hét múlva kerül sor: az Assassin's Creed: Brotherhood november tizenkilencedikén támadja be a boltok polcait.