[Teszt] F1 2011

F1 2011

dragCsető Zsolt2011.09.29. 19:30

KERS, DRS, Pirelli. A Codemasters akár még virágcsokrot is küldhetne az FIA-nak, amolyan köszönetnyilvánítót, ez a három dolog - az idei esztendő három nagy szabályváltoztatása a Formula-1 világában - ugyanis rendesen kapóra jött a birminghami srácoknak, hiszen a száguldó cirkusz technikai újításait felhasználva ők is épp elegendőt voltak képesek frissíteni a tavaly útjára indított F1 franchise-on. Magával az élménnyel ellentétben ugyanis a tartalom nem sokkal lett mélyebb egy év leforgása alatt.

Az öt leggyengébb csapat valamelyikénél induló karrierünk fő pillérjei fikarcnyit sem változtak. Az előrelépés továbbra is a jó eredményekkel és a csapattársunk legyőzésével lehetséges, az istálló erejéhez mérten kitűzött cél teljesítésekor pedig most is ugyanazokkal a dilemmákkal fogunk szembe kerülni az idézőjeles átigazolási szezonban, mint tavaly. Mehetünk valamelyik topgárdához második számú pilótának, ahol Vettel vagy Alonso vízhordójaként rendre később kóstolhatunk csak bele a jó pénteki teljesítménnyel megnyitható fejlesztésekbe, és adott esetben már a dobogóról történő lecsúszás is elégedetlenséget válthat ki a vezetőségből. De választhatjuk valamelyik középcsapatot is, ahol minden mi körülöttünk forog majd, és az autó fejlesztésének irányát is mi határozhatjuk meg.

A versenyhétvégék tálalása is ismerős lesz. A menüként funkcionáló lakókocsink és a csapatok érdeklődését befolyásoló futamok közötti interjúzgatás ezúttal sem hiányoznak - az immerziót a nagyobb balesetek és a túlságosan nagy esőzések során pályára tévedő biztonsági autó bevezetésével, valamint némileg több személyes jelenettel ugyan igyekeztek növelni a kódmesterek, minek köszönhetően a befutót követően a pilóták örömét és bánatát is megszemlélhetjük a parc fermében. Akkor most komolyan ennyi a tartalmi újítás? Nos, sajnos valóban ez a helyzet. Kivéve persze akkor, ha teszünk egy rövid kitérőt a multiplayer komponens irányába...

...az F1 2011 egyik fő újítását ugyanis itt találjuk, ez pedig nem más, mint a kooperatív bajnokság, melynek keretein belül egy cimborákkal karöltve eshetünk neki a szezon tizenkilenc versenyének, méghozzá csapattársakként. A funkció teljesen újszerű élményt nyújt, melyhez hasonlót nem igazán találunk napjaink felhozatalában - külön öröm, hogy még csak online sem kell lennünk hozzá, az osztott képernyős játéklehetőségnek köszönhetően ugyanis szó szerint egymás mellett is nekilódulhatunk a bajnokságnak. Ha már szóba került a multiplayer: a hagyományos kompetitív versenyzés még jobbá vált, hiszen immáron akár 16 játékost is elbír a virtuális rajtrács, a maradék helyeket pedig AI versenyzőkkel tölti fel a játék.

A tesztnek még nincs vége, katt az oldalválasztóra a folytatásért!

Egyetlen funkciót leszámítva tehát tartalmilag nem történt lényegi előrelépés az F1 2010-hez képest, ám mint említettem, az ismét bevezetésre került energiavisszanyaerő-rendszer, az állítható hátsó szárny és az új gumik által alkotott trió alapos vérfrissítést vitt a játékmenetbe. A KERS és a DRS minden eddiginél élvezetesebb időmérőket biztosít, melyeken immáron nem csak a pálya ritmusát kell tökéletesen begyakorolnunk, hanem a plusz századokat, tizedeket biztosító technológiák alkalmazását is a végletekig el kell sajátítanunk, ha komolyabb nehézségi szint mellett is fel szeretnénk venni a kesztyűt. Ami pedig a gumikat illeti: a gyorsabb kopás, a még jobban szimulált hőmérséklet és az ideális ív mellett felhalmozódó törmelékek sokkal jobban befolyásolják a teljesítményünket, és ezáltal a futamok képét, mint korábban.

Nem tudnám le ennyivel azt, amit az F1 2011 a pályán nyújt: a Codemasters játéka valóban fantasztikus módon adja vissza azt a vezetési élményt, amit az autósport királykategóriája kínál. Leírhatatlan érzés az, amikor a falat legalább háromszor súrolva összeraksz egy pole pozíciós kört Monacóban; amikor padlógázzal átmész az Eau Rouge-on az évszázad zivatarában; vagy amikor kivédekezed az utolsó három kört az isztambuli aszfaltcsík előzési zónájában. Maga a vezetési modell is még jobb, még finomabb: a nagy nevű konzolos szimulátorokat leszámítva kevés játékban lehet ennyire jól betámadni a kerékvetőket, mint ahogy azt is kiválóan szemlélteti az F1 2011, hogy nagyjából mi is lehet a különbség egy Red Bull és egy Force India között. A skálázhatósággal akárcsak tavaly, most sincs gond: az opciótengerben mindenki megtalálja a tudásának megfelelő beállításokat - igaz, a segítségek totális kikapcsolásával most is inkább csak a kormánnyal rendelkező játékosoknak érdemes próbálkozni.

A külsőségeket illetően különösebb panaszunk nem lehet: nagyjából annyit fejlődött a játék ilyen téren, amennyi egy év alatt elvárható. A tizenkét idei modell rendkívül csinos és részletes (külön kiemelném a realisztikusan mozgó karosszériaelemeket), a pályák tekintetében pedig most is csak a tavalyi dícsérettel tudok élni: licenszelt versenyjáték ilyen minőségben és pontosságban még nem tartalmazott valós helyszíneket. A játék körítése és menürendszere a tipikus Codemasters-formulát követi, ezúttal egy erős kategóriával egyszerűbb és letisztultabb formában - sajnos bőven lesz időnk vizsgálgatni ezeket, illetve az egyes képernyők között felugró statisztikákat, az F1 2011 ugyanis kellemetlenül sokat tölt.

Tartalmilag tehát nagyrészt változatlan maradt tavalyhoz képest a Codemasters formaegyesdije, a bugok és apró hibák kiírtása (az ellenfelek félrehúzódnak az időmérőn és nem szimulált köröket futnak; a nyalókás ember bátrabban enged ki bennünket a boxkiálláskor; több infó a képernyőn), az idei új szabályok remek integrálása és a még élvezetesebb vezetési modell összességében elégedettséggel töltöttek el bennünket a nap végén. Harmadjára azonban már nem fogunk megelégedni ennyivel: jövőre újításokat is kérünk a kötelező fejlődés mellé, kedves Codemasters!

Az F1 2011 hangulati elemekkel teletűzdelt és kiemelkedően élvezetes formában tálalja számunkra a száguldó cirkusz világát. Tartalmilag ugyan túlságosan is ismerős, a multiplayer és a vezetési élmény mélységét tekintve egyértelmű előrelépés a tavalyi kiadáshoz képest.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Visszatér a Batman: Arkham, érkezik a nagy Starfield frissítés - ez történt szerdán

Továbbá: két különleges stúdiót zárhat be a Take-Two, Assassin’s Creed a zsebedben és a Steam Deck legtöbbet játszott címei.

2 órája
1

PlayStation Plus: a májusi négyes

Kimondottan izgalmas friss címeket kínál a Sony előfizetéses szolgáltatásának belépő szintje, ami mellé újabb Destiny 2 kiegészítőt is kapunk.

15 órája
4

Wrath: Aeon of Ruin - a poszt-Quake romtúrda

Ha boomer-shooter akarsz lenni, akkor mindenképp hivatkozz legalább egy (de akár több) jellegzetes FPS-re a kilencvenes évekből. Próbáld meg lemásolni annak sikeres elemeit, és ha igazán abiciózus vagy, akkor akár újíthatsz is néhány ponton. A Wrath a Quake technológiáján próbál új utakat lefektetni, de vajon sikerül neki? Teszt!

1 napja
4

Square Enix rekord veszteség, leépít a KeokeN - ez történt kedden

Továbbá: Xbox Games Showcase, Game Pass frissítés, Funko Fusion, Star Wars: Hunters és Shin Megami Tensei V: Vengeance trailer, Returnal évforduló.

1 napja
4

Xbox Games Showcase: júniusban találkozunk!

Most először lesznek együtt az Activision, Blizzard, Bethesda és Xbox Game Studios belsős projektjei, ráadásul külsős partnerekre is számíthatunk.

1 napja

Game Pass: mozgolódás május első felében

A távozó címek listája ezúttal hosszabb, mint az érkezőké. De egy izgalmas premier így is belefért a kínálatba!

1 napja
1

Stasis: Bone Totem

A tavaly debütált PC-verzió után nemrég konzolokra is ellátogatott a Stasis-franchise legújabb felvonása, a Bone Totem, mely a horror és a point-and-click rajongók figyelmére egyaránt pályázik - joggal.

1 napja

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

2 napja
2

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

2 napja
1

Heti megjelenések

2 napja
2

The Smurfs – Dreams: új Hupikék Törpikék játék az álmok földjéről

A Microids és a Marsupilami fejlesztői egy nintendolike platformerrel gurítják tovább a törpök szekerét.

3 napja
2

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

5 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

5 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

6 napja
10

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

7 napja
16

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

7 napja
13

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

8 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

9 napja
13

Heti megjelenések

2024.04.22.
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

2024.04.21.

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==