[Teszt] Tekken Tag Tournament 2

Tekken Tag Tournament 2

Oldern2012.10.04. 10:45

Belefáradtam már abba, hogy idén a sokadik verekedős játékról szóló tesztemet kezdjem úgy, hogy aranykor, hogy második virágzás, hogy bőség, blah-blah-blah. Pedig igaz: elég ránézni a megjelenések listájára, gyakorlatilag minden széria, amiben maradt még egy kis élet, tiszteletét tette ebben az évben. Egy ilyen piacon kétszer is meg kell gondolni, hogy melyik játék mellett kötelezzük el magunkat. A Tekken Tag Tournament 2 megtesz mindent, hogy meggyőzze a játékost arról, hogy érdemes lesz hosszú távon is mellette dönteni.

Pedig a bőrlehúzást és olcsó folytatásokat kiáltóknak alapvetően kifejezetten könnyű dolga lenne a Tekken Tag Tournament 2-vel: az átdolgozott játékmenetet, új pályákat és a sorozatban eddig felbukkant karakterek mindegyikét leszámítva látszólag alig van "tartalom" a játékban. Ez a misztikus szó persze mást jelent egy kompetitív gamer számára, és mást a bunyós játékokat a megnyerésekért és az egyjátékos kihívásért játszó játékosok számára. A TTT2 teljes egészében az előbbi csoport tagjainak készült: a Namco Bandai most meg sem próbált például valami épp, hogy működő minijátékot beleerőszakolni ebbe a részbe, és teljes egészében a bunyóra koncentrált. Az arcade mód végigvitelekor persze vár majd ránk egy-egy percnyi CG, ami ezúttal még a szokottnál is viccesebb lett néhány karakter esetében, és lesz lehetőségünk a szokásos survival/ghost battle opciókra is, de ebben ki is merül az egyjátékos tartalom - ugye nem felejtettem el semmit?

De igen: itt van még a Fight Lab is, ami az eddigi legszórakoztatóbb eleme lett - pedig senki nem gondolta volna róla ezt a bejelentéskor. Egy alaposan feltuningolt training módról van itt szó, átvezető animációkkal, kifejezetten humoros történettel megspékelve - gyakorlatilag egy Combot fejlesztésében vehetünk részt, amit Violet megpróbál majd a Jin/Heihachi/Kazuya/Lars kvartett ellen kitanítani. Az egyre fejlődő Combot irányítását mi vesszük át, és többek közt megismerhetjük a játék harcrendszerének az alapjait, méghozzá interaktív formában. Megtanuljuk majd az oldalra kitérést, a támadások büntetését, megismerkedünk a Bound és a Juggle rendszer alapjaival, aztán végül, de nem utolsósorban a Tag mód páros mozdulatait is kipróbálhatjuk. A FIght Lab viccekre épülő szórakoztató átvezetői nagyon illenek a játékba - a fejlesztők meg sem próbálták komolyan venni magukat itt, és erre már nagyon nagy szükség volt.

Ha korábban nem találkoztál sok Tag-alapú játékkal (ilyen volt például az idei Street Fighter X Tekken vagy éppen a PS2-es Tekken Tag), akkor újdonságként hathat a rendszer jelenléte: a Namco nagyon ügyesen alakította ki a mostani Tag szabályait, ami ügyesen egészíti ki a korábban egy-az-egy elleni csatákra kialakított alapokat. Miután kiválasztottad az egy vagy két karaktered (egyedül is mehetsz, ilyenkor értelemszerűen több sebzést és magasabb életerőt kapsz, kompenzációképpen), egyetlen szabály van életben a ringben: ne halj meg! A TAG rendszerben tehát menedzselned kell a karaktereid életét: a sérülés egy része piros csíkként megmarad, ilyenkor a pihenőre rakott karakter szépen, folyamatosan felgyógyul majd - a taktikus játékos tehát ügyesen cserélgeti a karaktereit, hogy mindig tudjon gyógyulgatni, ha a helyzet úgy adódik.

Ezen felül a TAG csapatos támadásokat is hozhat: a kettős fogás (fogás+tag gomb) lehetővé teszi, hogy egy fogás keretein belül váltsunk embert - így nem tudnak minket megbüntetni a váltás miatt. A tag launcher egy bound jellegű támadás (két ütés+tag), ilyenkor a szokásos juggle kombóknál is hosszabb dolgokra vagyunk képesek - cserébe azonban az ellenséges csapat pihenőben lévő játékosa automatikusan Rage státuszba kerül. Rage? Bizony: a Tekken 6-ban debütált Rage megmaradt, a rendszer lényege, hogy a tag módban ha az egyik játékos alacsony hp-ra kerül, akkor a társa 10-15 másodpercre brutális erejű bónuszt kap a sebzéséhez - ilyenkor még egy-egy rugás is könnyedén végezhet a sérült riválisokkal. A trükk a Tag módban az, hogy néha nem tudjuk majd kihasználni a pihenőben lévő figuránk rage-ét, vagy épp ellenkezőleg a tag bound segítségével az ellenfélnél is beleszólhatunk abba, hogy ki mikor kapjon rage bónuszt. A Tag persze még ennél is több komplikációval jár, amit most nem részleteznék - a lényeg, hogy a harcrendszer nem bonyolódott feleslegesen, mégis, az elődökhöz képest több taktikázást tesz majd lehetővé - ez pedig felpezsdíti a meccseket.

Persze nagyon nincs szüksége a Tekken Tag 2-nek arra, hogy fel kelljen pörgetni, hiszen ha valami, akkor a játékmenet remek és időtálló szórakozást nyújtott a játékosok számára már a hatodik részben is. A TAG 2 hatalmas karakterválasztékával (50+, főleg ha figyelembe vesszük a hamarosan ingyenes DLC formájában érkező arcokat) és a Tag rendszer izgalmaival garantálja azt, hogy a legnagyobb veteránok is hosszú hónapokon át tanulják majd az aktuális rész finomságait. Nyilván nem fogom most szembeállítani a Tekkent más 2d-s vagy 3d-s játékok rendszerével, az azonban néhány hét játék után is egyértelműnek tűnik számomra, hogy a jelenlegi generációban az egyik legélvezetesebb, legszórakoztatóbb harcrendszert sikerült összehozniuk - ez pedig kulcsfontosságú a verekedős játékok esetében. A TTT2 megőrizte elődei komplexitását, a juggle rendszert, a földre kerülés utáni kő-papír-ollót, a néhol falakban végződő pályák továbbra is befolyásolhatják majd az egyes meccsek kimenetelét, a Tag mód extrái pedig egy új színt visznek a játékba.

Persze a jó harcrendszer önmagában nem elég - a játék elődje, a Tekken 6 például alaposan megosztotta a játékosokat, főleg a különösebb grafikai megoldások, a nem túl izgalmas pályaválaszték, és a (kezdetben) gyengén muzsikáló internetes mód okozta a problémák fő forrását. Bár a grafikus motor változatlan maradt, a TTT2 színesebb, élettel telibb pályákkal és teljesen átalakított karaktermodellekkel érkezett: az eredmény egy lendületesebb, egyértelműen látványosabb játék lett.Bár a grafika minősége továbbra sem éri el a kifejezetten konzolokra gyártott Soul Calibur V-öt, azért a TTT2-nek sincs oka a szégyenkezésre, a játék legnagyobb problémája a Tag pillanatokban visszaeső felbontás lesz - ez azonban a meccsek három-négy százalékát, ha kiteszi majd.

Ha már felmerült a Soul Calibur V: a fejlesztők felhasználták az SCV netkódját, és még csiszoltak is rajta, és így született meg a TTT2 online módja, ami az egyik legjobbnak számít műfajában. Az ötös kapcsolatok szinte olyanok, mintha offline nyomnánk (vagyis reakcióból ki tudunk menekülni a fogásokból, adott esetben parryzni is tudunk majd egy-egy mozdulatot), de a négyes-hármas szint is teljesen az élvezhető határain belül mozog - a rendszer ráadásul folyamatosan egy tréningszobában tart minket a meccsek közt, így nyugodtan lehet finnyáskodni, és csak ötös kapcsolatokra keresni, a várakozás alatt sem unatkozunk majd. És hát továbbra is ez a fő játékmód a verekedős játékokban, hiszen itt lehet kitanulni az összes karakter erejét és gyengeségét, itt lehet megmutatni a training alatt elsajátított új technikákat, és itt lehet kontrollereket kettétörni egy-egy izgalmasabb meccset követően...

A Tekken Tag Tournament 2 olyan, mint a koncertek végén adott jutalomjáték. A távol-keleti játéktermekben már többszörösen csiszolt alapok konzolon is remekül mutatnak, a büntetős online játékmód, a pazar látványvilág, a hatalmas karakterválaszték, és a már veteránnak mondható harcrendszer garantálja, hogy ha csak egy pici affinitásod is van a Tekken sorozat iránt, akkor ebben a részben aligha fogsz majd csalódni. Két csoport képviselői érezhetik majd magukat egy picit elhanyagolva. Az egyik csoportba azok tartoznak, akik a Tekken fejlődésében továbbra is fontos szerepet tulajdonítanak az egyjátékos módoknak. A másik csoportba pedig azok, akik valami forradalmi változtatást szeretnének látni a harcrendszerben. Biztosan arra is megvan majd a hely és az idő - de nem a generáció végén, "all-stars" összecsapásnak készült Tag 2 ad majd otthont ezeknek az újdonságoknak. Arra ott lesz a Tekken 7, talán a következő generáció első éveiben.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

SaGa Emerald Beyond - Világokon át

Az új SaGa játékban nem kell beérnünk egy vagy két új világgal, hanem kalandjaink során tizenhét egyedi helyen is megfordulhatunk! De vajon mindez elég lesz ahhoz, hogy lekössön minket a mindig különc JPRG sorozat új epizódja? Teszt!

10 órája

Így kerül egy platformra a gaming, a család és a kibervédelem

Mind használunk IT eszközöket, internetezünk, a felhasználók ma már pici gyermekkortól kezdve részesei ennek a világnak. A Gamer365 felületén – szponzorált anyagunkban -, a felnőtt gamereket, gyermekes szülőket célozva igyekszünk felhívni a figyelmet a leselkedő veszélyekre.

10 órája

A Microsoft négy Bethesda stúdiót zár be

Az Arkane Austin (Redfall), a Tango Gameworks (HiFi Rush), az Alpha Dog Studios (Mighty DOOM) és a Roundhouse Games esett áldozatul az átrendezésnek.

10 órája
30

140 millió felett a Switch, közel az utód bejelentése

A Nintendo készen áll az új hardver leleplezésére, amire még ebben az üzleti évben sor fog kerülni.

15 órája
7

Hades II Early Access-start, Helldivers 2 megfutamodás – ez történt hétfőn

Továbbá: QuakeCon 2024, Wizard with a Gun, Sword & Fairy Inn 2.

18 órája
9

Heti megjelenések

1 napja
7

Endless Ocean: Luminous - sekély e mély

Az Endless Ocean utoljára a klasszikus Wii konzolon úszott be a nappalinkba, 2024-ben pedig a folytatás úgy tesz, mintha nem telt volna el tizenöt év azóta. Na, nem azért mert így rohan az idő, hanem mert a Luminous alig újít az elődökhöz képest, és sok tekintetben vissza is fejlődött. Teszt!

2 napja

Jól áll a Resident Evil 9, a Helldivers 2 értékelései már kevésbé – ez történt pénteken

Továbbá: SteamWorld Heist II, Realm of Ink, Serum, Senua's Saga: Hellblade II.

3 napja
36

Elden Ring jövőkép morzsák, The Forever Winter gameplay leleplezés – ez történt csütörtökön

Továbbá: XDefiant, RKGK, Cozy Caravan, Helldivers 2, Bloodstained: Ritual of the Night, THQ Nordic Digital Showcase.

4 napja
1

Steve Jackson - Salamonis titkai

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat, a negyven éves évfordulóra Steve Jackson lepte meg a rajongókat Salamonis titkaival.

5 napja
1

Visszatér a Batman: Arkham, érkezik a nagy Starfield frissítés - ez történt szerdán

Továbbá: két különleges stúdiót zárhat be a Take-Two, Assassin’s Creed a zsebedben és a Steam Deck legtöbbet játszott címei.

5 napja
2

PlayStation Plus: a májusi négyes

Kimondottan izgalmas friss címeket kínál a Sony előfizetéses szolgáltatásának belépő szintje, ami mellé újabb Destiny 2 kiegészítőt is kapunk.

6 napja
12

Wrath: Aeon of Ruin - a poszt-Quake romtúrda

Ha boomer-shooter akarsz lenni, akkor mindenképp hivatkozz legalább egy (de akár több) jellegzetes FPS-re a kilencvenes évekből. Próbáld meg lemásolni annak sikeres elemeit, és ha igazán abiciózus vagy, akkor akár újíthatsz is néhány ponton. A Wrath a Quake technológiáján próbál új utakat lefektetni, de vajon sikerül neki? Teszt!

6 napja
4

Square Enix rekord veszteség, leépít a KeokeN - ez történt kedden

Továbbá: Xbox Games Showcase, Game Pass frissítés, Funko Fusion, Star Wars: Hunters és Shin Megami Tensei V: Vengeance trailer, Returnal évforduló.

6 napja
4

Xbox Games Showcase: júniusban találkozunk!

Most először lesznek együtt az Activision, Blizzard, Bethesda és Xbox Game Studios belsős projektjei, ráadásul külsős partnerekre is számíthatunk.

7 napja

Game Pass: mozgolódás május első felében

A távozó címek listája ezúttal hosszabb, mint az érkezőké. De egy izgalmas premier így is belefért a kínálatba!

7 napja
1

Stasis: Bone Totem

A tavaly debütált PC-verzió után nemrég konzolokra is ellátogatott a Stasis-franchise legújabb felvonása, a Bone Totem, mely a horror és a point-and-click rajongók figyelmére egyaránt pályázik - joggal.

7 napja

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

7 napja
2

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

8 napja
1

Heti megjelenések

8 napja
2

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==