[Teszt] Skylanders Giants

Skylanders Giants

mcmackoGéczy Attila2012.10.20. 15:51

Az Activision mindig belenyúl a tutiba. Nem biztos, hogy érdemes most belemenni a cég üzletpolitikájának fejtegetésébe, de tény, hogy a Skylanders első részének (tengerentúli) óriási sikere megint valami midászi okosságot sejtet a háttérben. A Skylanders alapjaiban egy végtelenül egyszerű, kölyök-akciójáték. Alapjáraton szinte semmi nem szavatolná a hangos üdvrivalgást, és a boltok pénztáránál sorban álló szülőket. Ám a nagy trükk és a szemtelen ötlet nem is a játékban keresendő, hanem a játék mellé csomagolt figurákban. Bizony, a Skylanders mellé valódi, kézzel fogdosható játékfigurákat kapunk (a starter csomagban rögtön hármat), amelyeket egy dokkoló-jellegű portálra kell elhelyeznünk. A játékban így tudunk a karaktereink között váltogatni, ezzel pedig az interakció egy újabb kérgét kezdték el kapargatni a játék fejlesztői.

Sikeres volt a kísérlet? Visszatérünk a felvezetéshez: a játék első epizódjából és a külön megvásárolható játékfigurákból több mint harminc millió példány talált gazdára a világon. Durva, mi?

No, a folytatás egy ilyen franchise esetében garantált - a Spyro univerzumban játszódó Skylanders legenda most az Óriások szerepeltetésével viszi tovább a fonalat. Az óriások az alap figuráktól nagyobb karakterek (ez a kézzel fogható játékokon is tükröződik), statisztikáik alapján pedig egyfajta jolly-jokernek is tekinthetők. De mit is kell csinálnunk velük és az apró társaikkal? Félig-meddig felsőnézetes/izometrikus szemszögből kell őket különböző pályákon terelgetnünk. Ugrabugra nincs (maximum dobbantókról), a központi játékmechanika a felderítés és harc párosával van kombinálva. Persze mind a két rész szoros kapcsolatban áll a figurákkal és azok elementál-státuszával. A pályán egy tüskés indákkal benőtt kertet találunk? A “növény” státuszú figurát a portálra pattintva megnyílik az út. Arénaharc kezdődik egy szeles-felhős magaslaton? A szél-elementál karakterünket előhúzva jóval hatékonyabbak leszünk a darálásban. Zseniális az ötlet, pláne, ha hozzávesszük, hogy a hírek szerint összesen negyven karakter (8 féle elementál-státusszal) várja anyut és aput, hogy a karácsonyi hajrá előtt a kedvenceket kosarukba pakolják.

Ez persze nem minden, hiszen mit érne a sok hercehurca, ha maga a játékprogram, vagy a karakterek gagyik lennének. A mívesen kidolgozott figurákat kézbe fogva az emberből újra előbukkan a tíz éves kiskölyök, a portál fényében villogó szemű óriás pedig a szobába is mesebeli hangulatot varázsol. A játék rettentő tudatosan van összerakva, kicsit felnőttebb fejjel beláthatunk a koncepció mögé, érezzük az egyébként igen könnyed kihívás fokozatosságát, és mi is el-elmosolyodunk egy-egy jobban sikerült beszóláson. Röviden: a Skylanders Giants végtelenül profi munka, amely a sok CG-jelenetével, kibővült karaktertárával jelentősen fejlődött az első, Spyro-s epizódhoz képest.

(Apró megjegyzés: a játék a Spyro'’s Adventure játékfiguráit is ismeri, a korábbi epizód viszont egyelőre nem tud mit kezdeni az új karakterekkel.)

A következő oldalon folytatjuk!

Egy nagyobb baj van a játékkal, ez azonban inkább az idősebb játékosoknak, vagy a játékos apukáknak lesz problémája: ha nem éljük bele magunkat maximálisan a mesehős szerepbe, akkor bizony képes ránk szakadni az unalom. A pályadesignt gyakran a sok titkos szoba és alternatív útvonal sem dobja fel - a szekcionálással pedig megint túlhúzzák a pályák kényelmesnek tűnő hosszúságát. A sztori módban rejlő irgalmatlan tartalom is inkább önismétlő repetázás, hiszen egy-két kincsért újra és újra kell majd játszani a teljes szinteket. Arról nem is beszélve, hogy a játék 100%-os kipörgetéséhez teljes elementál-készletre is szükségünk lehet. A karakterek lassan cammognak (pláne az óriások), így a tempó és az újrázás sokszorozza az ásítás-faktort. Karaktereink fejlesztése és a sok csilliárd összegyűjthető mismás miatt persze nem maradunk motiválatlanok (a játékfigurákba rejtett elektronika még meg is jegyzi a karakterünk aktuális szintjét), de a játék lentebbi rétegeinek feltépkedését inkább átengedjük majd a hiperlelkes és fiatal Skylanders rajongóknak. A fenti tényeknek megfelelően a játékot leginkább a 6-12 éves korosztály fogja leginkább élvezni, bár a későbbi pályák, és egy-egy challange jellegű kihívás az ős-videojátékosok skilljeit is meg tudja tornásztatni.

Bár technológiailag eléggé gyenge színvonalat képvisel a Giants (gyakorlatilag egy újabb Wii átiratot kapunk HD grafikával), a prezentációért szintén profik feleltek. A beszélő figurák akár egy rajzfilmben is megállnák a helyüket, az angol szinkron és az animáció minősége (mind az in-game, mind pedig a CG átvezetők során) a jobb (és nyálasabb) mesefilmekkel is felveszi a versenyt. A Skylanders zenei vonala gyönyörű, filmzenés dallamokat kínál, a művészeti oldal pedig a szülőknek is elrejtett egy-két érettebb fejjel értelmezhető látványelemet, vagy hangulati kelléket. A robot-szellem távozása, vagy épp a patyomkin-falu hangulata, sugalmazott üzenete megdöbbentően drámainak tűnik a játék többi részének ismeretében. Örülünk, hogy ilyen apróságokat is bevállaltak Toys for Bob-ék.

*Jósgömb nélkül is látható: a Skylanders Giantsért ismét meg fognak őrülni a gyerkőcök. A tudatos és végletekig profi körítés miatt ez nem is csoda: igazi gyerekbolondító cucc, az év végi szezon nagy slágere lehet.

Játékos fejjel persze rázhatjuk a fejünket a technológiai elmaradottságra, régi harcosként a lassú tempó és gyakran unalomba fúló, egyszerű mechanika is kikezdheti a türelmünket, ám ettől még a Giants fő érdemei elvitathatatlanok maradnak.

Lehet tenni a téteket, hogy hány millió fog ebből is elmenni a karácsonyi szezon végéig.*

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Kaszál a Microsoft és a Remedy - ez történt kedden

Továbbá: Nintedo és EA üzleti jelentés, Don’t Kill Them All, Hades II, Wholesome Direct, Rocksmith+.

5 órája
6

SaGa Emerald Beyond - Világokon át

Az új SaGa játékban nem kell beérnünk egy vagy két új világgal, hanem kalandjaink során tizenhét egyedi helyen is megfordulhatunk! De vajon mindez elég lesz ahhoz, hogy lekössön minket a mindig különc JPRG sorozat új epizódja? Teszt!

21 órája

Így kerül egy platformra a gaming, a család és a kibervédelem

Mind használunk IT eszközöket, internetezünk, a felhasználók ma már pici gyermekkortól kezdve részesei ennek a világnak. A Gamer365 felületén – szponzorált anyagunkban -, a felnőtt gamereket, gyermekes szülőket célozva igyekszünk felhívni a figyelmet a leselkedő veszélyekre.

21 órája
1

A Microsoft négy Bethesda stúdiót zár be

Az Arkane Austin (Redfall), a Tango Gameworks (HiFi Rush), az Alpha Dog Studios (Mighty DOOM) és a Roundhouse Games esett áldozatul az átrendezésnek.

21 órája
45

140 millió felett a Switch, közel az utód bejelentése

A Nintendo készen áll az új hardver leleplezésére, amire még ebben az üzleti évben sor fog kerülni.

1 napja
7

Hades II Early Access-start, Helldivers 2 megfutamodás – ez történt hétfőn

Továbbá: QuakeCon 2024, Wizard with a Gun, Sword & Fairy Inn 2.

1 napja
9

Heti megjelenések

2 napja
7

Endless Ocean: Luminous - sekély e mély

Az Endless Ocean utoljára a klasszikus Wii konzolon úszott be a nappalinkba, 2024-ben pedig a folytatás úgy tesz, mintha nem telt volna el tizenöt év azóta. Na, nem azért mert így rohan az idő, hanem mert a Luminous alig újít az elődökhöz képest, és sok tekintetben vissza is fejlődött. Teszt!

2 napja

Jól áll a Resident Evil 9, a Helldivers 2 értékelései már kevésbé – ez történt pénteken

Továbbá: SteamWorld Heist II, Realm of Ink, Serum, Senua's Saga: Hellblade II.

4 napja
36

Elden Ring jövőkép morzsák, The Forever Winter gameplay leleplezés – ez történt csütörtökön

Továbbá: XDefiant, RKGK, Cozy Caravan, Helldivers 2, Bloodstained: Ritual of the Night, THQ Nordic Digital Showcase.

5 napja
1

Steve Jackson - Salamonis titkai

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat, a negyven éves évfordulóra Steve Jackson lepte meg a rajongókat Salamonis titkaival.

5 napja
1

Visszatér a Batman: Arkham, érkezik a nagy Starfield frissítés - ez történt szerdán

Továbbá: két különleges stúdiót zárhat be a Take-Two, Assassin’s Creed a zsebedben és a Steam Deck legtöbbet játszott címei.

6 napja
2

PlayStation Plus: a májusi négyes

Kimondottan izgalmas friss címeket kínál a Sony előfizetéses szolgáltatásának belépő szintje, ami mellé újabb Destiny 2 kiegészítőt is kapunk.

6 napja
12

Wrath: Aeon of Ruin - a poszt-Quake romtúrda

Ha boomer-shooter akarsz lenni, akkor mindenképp hivatkozz legalább egy (de akár több) jellegzetes FPS-re a kilencvenes évekből. Próbáld meg lemásolni annak sikeres elemeit, és ha igazán abiciózus vagy, akkor akár újíthatsz is néhány ponton. A Wrath a Quake technológiáján próbál új utakat lefektetni, de vajon sikerül neki? Teszt!

7 napja
4

Square Enix rekord veszteség, leépít a KeokeN - ez történt kedden

Továbbá: Xbox Games Showcase, Game Pass frissítés, Funko Fusion, Star Wars: Hunters és Shin Megami Tensei V: Vengeance trailer, Returnal évforduló.

7 napja
4

Xbox Games Showcase: júniusban találkozunk!

Most először lesznek együtt az Activision, Blizzard, Bethesda és Xbox Game Studios belsős projektjei, ráadásul külsős partnerekre is számíthatunk.

7 napja

Game Pass: mozgolódás május első felében

A távozó címek listája ezúttal hosszabb, mint az érkezőké. De egy izgalmas premier így is belefért a kínálatba!

7 napja
1

Stasis: Bone Totem

A tavaly debütált PC-verzió után nemrég konzolokra is ellátogatott a Stasis-franchise legújabb felvonása, a Bone Totem, mely a horror és a point-and-click rajongók figyelmére egyaránt pályázik - joggal.

7 napja

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

8 napja
2

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

8 napja
1

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==