[Teszt] Hotline Miami

Hotline Miami

liquidSomosi László2012.12.26. 20:20

Elszúrtam, újratervezés. Folyosó, ajtó jobbra, az elsőt lecsapom ököllel, a másodiknál vasrúd van, gyorsnak kell lennem. Egyszerre a kettőt, észre sem vesznek, a falon vér, van egy vascsövem. Ki a szobából, a folyosó végén újabb ajtó, beme… áááá, kutya jobbról, gyors vagyok, leverem reflexből. Óvatosan. Négyen vannak bent, kettőnél lőfegyver, nem kapkodni, nem kapkodni! Ha berohanok kapásból lelőnek, a négy az sok, talán ha… igen, az ajtó, lendületből nekivágom a sörétes puskásnak, a másikat leütöm a csővel, maradt kettő, lesz úgy két másodpercem arra, hogy felvegyem a puskát, két lövés, és ott a lépcső. Nagy levegő, kivárni, kivárni, mindjárt itt van, ééés… hajrá! Ajtó ki, üt, üt, üt, a puska messze repült, 'sszameg, sprint utána, itt vannak a nyomomban, nem fog sikerülni. DE, sikerülni fog, itt van a kezemben, lövés, és lövés, meghaltak… nem, az egyik még mászik, ráugrok, és teljes erőből a falnak csapom a fejét. Látom a lépcsőt. Eldobom az üres puskát, elindulok. Nem érem el. Üvegtábla hullik ezer darabra, a dörrenést nem is hallom. Volt még valaki a folyosón. A földön fekszem, körülöttem sötét vértócsa.

Elszúrtam. Újratervezés.

A Hotline Miami felülnézetből szemlélt akciójáték, amiről elsőre az eredeti kettődés GTA-k fognak beugrani. A hasonlóság itt nagyjából véget is ért, a második kapocs - miszerint a Hotline Miami veszettül erőszakos játék - szintén GTA sajátosság, de nem ennyire hangsúlyosan, és pláne nem ilyen formában. A Hotline Miami névtelen hősének estéi telefonhívással indulnak, többszörös gyilkossággal, és egy halott célponttal fejeződnek be. A „küldetések” jellemzően több szintre vannak osztva, egy-egy szint kitakarítása után a játék ment, és irány a lépcső / lift, azaz a következő emelet. Ölhetsz ököllel, ölhetsz az ellenfelektől elkobzott fegyverekkel, ölhetsz hangosan (lövöldözhetsz), és ölhetsz halkan is. Az irányítás egyszerű, a játék három darab gombot használ, az egyik a támadás, a másik a fegyvercsere, a harmadikkal pedig a földre küldött ellenfeleket tudod pajzsként használni, vagy kivégezni. Ennyi.

A Hotline Miami nehéz játék, első pillantásra talán túlontúl is az. Mitől nehéz egy játék? Létezik a „rossz” nehézség, amikor a nem megfelelően megalkotott játékelemekkel, az irányítással, vagy az ész nélkül a nyakadba dobált ellenfelekkel gyűlik meg a bajod, és ezek miatt csapod földnek a kontrollert. És létezik a „jó” nehézség is, amikor a játék mindent rendben csinál, a játékelemek jól tanulhatók, az ellenfelek elhelyezése és mennyisége korrekt, a játék pedig azt várja el tőled, hogy a rendelkezésedre bocsátott, a feladat megoldásához szükséges képességeid a lehető legjobban, a lehető legkevesebb hibával és tévedéssel használd. A Hotline Miami esetében az elkövethető hibák száma még csak kevésnek sem mondható - nulla darabot engedélyez belőlük a játék. A fejlődésed és jutalmad szorosan a teljesítményedhez van kapcsolva: a pályák végén kiosztott pontszám függvényében maszkokat (ezek egy bónusz tulajdonságot - például különlegesen erős ökölcsapásokat - adnak), és új fegyvereket nyithatsz meg.

Ritmus, vizualitás, zene, sztori, játékmenet: az idei felhozatalból a Hotline Miami az a játék, ami tökéletesen (még egyszer nyomatékosítom: tökéletesen) egyensúlyba hozza az öt elemet, régen láttam ennyire egységes, ennyire egy irányba mutató, ennyire hatásos játékot. A sztori borongós, sötét, néha rémálomszerű, a grafika olyan, mit egy 1989-es NES játéké (a HM ekkor játszódik, a Nintendo konzol ott van antihősünk szobájában), a képernyő csíkozása, villogása az agyonmásolt VHS szalagokra emlékeztet. A zene szintén a nyolcvanas éveket idéző elektronika, a számok fantasztikusak, és (ismét!) tökéletesen illeszkednek az akció kíméletlen, mindig előre hajtó, brutális ritmusához. Mivel a játékban sokszor fogsz meghalni, és sokszor lendülsz neki ugyanannak a szakasznak, a grafika, a zene és a játékmenet előbb-utóbb összeolvad, a Hotline Miami ilyenkor igazi zóna-élmény ad, már nem te játszol, hanem valaki nálad sokkal ügyesebb és gyorsabb irányítja a kezed. Látszólag persze, hiszen továbbra is te irányítasz, de elértél egy olyan felsőbb szintet, ahol már nem a tervezés, vagy az átgondolt végrehajtás az úr, hanem valami nyersebb, ösztönszerűbb.

A Hotline Miami az év egyik legjobb játéka, és kitűnő példa arra, hogy felrobbanó városok, haragos tekintetű kommandósok és taktikusan időzített atompukkanások nélkül is lehet magába szippantó hangulatú, a (komoly) nehézségek leküzdése után bőséges sikerélményt nyújtó akciójátékot csinálni. És eszeset is: a Hotline Miami a NES-grafikájával, és a sima szöveges párbeszédablakaival többet mond el az erőszak természetéről, mint az összes eddigi katonás FPS együttvéve - a végén talán még a játékban elhangzó egyik fontos kérdés is veled marad. „Szeretsz bántani másokat?”

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Elden Ring jövőkép morzsák, The Forever Winter gameplay leleplezés – ez történt csütörtökön

Továbbá: XDefiant, RKGK, Cozy Caravan, Helldivers 2, Bloodstained: Ritual of the Night, THQ Nordic Digital Showcase.

9 órája

Steve Jackson - Salamonis titkai

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat, a negyven éves évfordulóra Steve Jackson lepte meg a rajongókat Salamonis titkaival.

1 napja
1

Visszatér a Batman: Arkham, érkezik a nagy Starfield frissítés - ez történt szerdán

Továbbá: két különleges stúdiót zárhat be a Take-Two, Assassin’s Creed a zsebedben és a Steam Deck legtöbbet játszott címei.

1 napja
2

PlayStation Plus: a májusi négyes

Kimondottan izgalmas friss címeket kínál a Sony előfizetéses szolgáltatásának belépő szintje, ami mellé újabb Destiny 2 kiegészítőt is kapunk.

1 napja
12

Wrath: Aeon of Ruin - a poszt-Quake romtúrda

Ha boomer-shooter akarsz lenni, akkor mindenképp hivatkozz legalább egy (de akár több) jellegzetes FPS-re a kilencvenes évekből. Próbáld meg lemásolni annak sikeres elemeit, és ha igazán abiciózus vagy, akkor akár újíthatsz is néhány ponton. A Wrath a Quake technológiáján próbál új utakat lefektetni, de vajon sikerül neki? Teszt!

2 napja
4

Square Enix rekord veszteség, leépít a KeokeN - ez történt kedden

Továbbá: Xbox Games Showcase, Game Pass frissítés, Funko Fusion, Star Wars: Hunters és Shin Megami Tensei V: Vengeance trailer, Returnal évforduló.

2 napja
4

Xbox Games Showcase: júniusban találkozunk!

Most először lesznek együtt az Activision, Blizzard, Bethesda és Xbox Game Studios belsős projektjei, ráadásul külsős partnerekre is számíthatunk.

2 napja

Game Pass: mozgolódás május első felében

A távozó címek listája ezúttal hosszabb, mint az érkezőké. De egy izgalmas premier így is belefért a kínálatba!

3 napja
1

Stasis: Bone Totem

A tavaly debütált PC-verzió után nemrég konzolokra is ellátogatott a Stasis-franchise legújabb felvonása, a Bone Totem, mely a horror és a point-and-click rajongók figyelmére egyaránt pályázik - joggal.

3 napja

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

3 napja
2

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

3 napja
1

Heti megjelenések

3 napja
2

The Smurfs – Dreams: új Hupikék Törpikék játék az álmok földjéről

A Microids és a Marsupilami fejlesztői egy nintendolike platformerrel gurítják tovább a törpök szekerét.

4 napja
2

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

6 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

6 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

7 napja
10

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

8 napja
16

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

9 napja
13

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

9 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

2024.04.23.
13

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==