[Teszt] Fast & Furious: Showdown

Fast & Furious: Showdown

liquidSomosi László2013.07.05. 19:30

A nyolcvanas évek gyermekei talán még emlékeznek a Hahota magazin vicceire, különösen arra, melyben egy ember (nevezzük Bélának) teljes erőből üti a bal kezét egy méretes kalapáccsal, a közelben nézelődő barátja pedig döbbenten kérdezi tőle, hogy ebben most mi a jó.

Béla válasza: az, amikor melléütök.

A tréfa régi és rossz, mégis helyén való, ha a Fast & Furious: Showdown-ról beszélünk, lévén, hogy a játék is hasonló élvezeteket nyújt - akkor a legjobb, amikor megszólal a telefonod, lefő a kávé, vagy csenget a postás, ilyenkor öt percre kiszakíthatod magad a játék háromórás, kínos, interaktív szórakoztatásnak csúfolt taposómalmából.

Az F&F filmeket gondolom senkinek nem kell bemutatnom, a kezdetben szigorúan gyors autókra, izmos férfiakra és jó nőkre fókuszáló széria jelenleg a hatodik részénél tart, és sikeresen értelmezte át magát látványos, széles(ebb) közönséget megszólító akciósorozattá. A hatodik epizód töretlenül sikeres, a 682 millió dolláros nemzetközi bevételen fellelkesült stúdió pedig már jövőre harcba küldené a hetedik felvonást. A mindenhonnan ömlő dollárok jó alapot adhatnának arra, hogy kielégítő videójáték-kísérő készüljön az új film mellé, ez valamiért mégsem történt meg. Talán a játékot gondozó Activision nem szereti a pénzt (valószínűtlen), talán titokban gyűlölik a filmeket (szintén), vagy egyszerűen - és ez a legvalószínűbb szcenárió - magasról tesznek az egészre, és a „legyártatjuk valakivel két tál rizsért, ráírjuk az ismert márkanevet, oszt a népek úgyis megveszik” utat követik.

Mi a rossz a Fast & Furious játékban? Minden. Tényleg, túlzás nélkül - minden. A látvány egyszerűsége égeti a szemet, úgy tíz évvel ezelőtt néztek ki így az árkád autóversenyek. Mármint: a B-kategóriás versenyzők, mert az A-osztályban már akkor is ennél sokkal magasabban volt a grafikai léc. A járműfizika, és nagy általánosságban az autók viselkedése botrányos, fajtától függően az elszabadult betontömb és / vagy a vidáman pattogó gumilabda karakterisztikájával lettek felruházva. A nehézség teljesen véletlenszerűen hullámzik, a becsukott szemmel abszolválható pályákat hirtelen olyan szakaszok váltják, ahol kizárólag a vakszerencsének köszönheted, ha sikerül teljesíteni, amit a játék feladatul kirótt rád.

A Showdown alapvetően kétféle játéktípust váltogat: az első csoportba a szimplán versenyzős küldetések tartoznak, a másodikba pedig azok, ahol száguldozni és lövöldözni kell egyszerre. Az amatőr megvalósítás mindkét esetben bőségesen ad okot a frusztrációra. A versenyeknél harcolsz magával az autóval, megpróbálod megtippelni, hogy melyik tereptárgy veszélyes, és melyik nem - a többméteres fák gond nélkül letarolhatók, bármilyen falhoz kicsit is hozzáérve viszont reménytelenül lelassulsz - és imádkozol, hogy egyik ellenfeled se játssza el a tapadós trükköt, miszerint keresztbe fordul előtted, ráhegeszti magát a lökhárítódra, és nem hajlandó távozni onnan.

A lövöldözős pályáknál a járműirányítás borzalmai mellé a belép a fullkretén baráti AI is - ilyenkor vagy vezetsz, vagy lősz, és gyakran kell váltogatnod a kettőt, mert a gépi irányítás mindkét esetben szörnyűséges, a játék többszöri kényszerített pályaújrakezdéssel büntet azért, mert az AI alapvető szinten sem képes ellátni a feladatát. Szembe fordul a forgalommal, a falat túrja rendületlenül, és lő mindenre, csak az ellenfelekre nem. Az instant idegbaj kockázatát csökkented, ha ketten estek neki, és mindkét szerepkört humán játékos tölti be - erre szerencsére van lehetőség.

Mondjam még? A Fast & Furious bugos, láthatatlan falakba lehet ütközni benne (buktad a pályát); a rendőrautókkal (is) össze lehet ragadni (buktad a pályát); az egyik küldetés során a futurisztikus EMP-puska egy ponton úgy döntött, hogy nem működik tovább (buktad a pályát), máskor egész egyszerűen eltűnt a megvédendő autó a képernyőről… igen, pálya, bukás, a szokásos. A küldetésekért osztogatott pontokból kinyerhető modokat láthatóan véletlenszerűen találták ki és dobálták a játékba, a sztori-küldetések után megnyitható, időre menő kihívás-misszióknál pedig valamiért mindenkinek ugyanaz az idő szerepel a neve mellett a leaderboardon.

A sztori egyébként előzmény-féleség, de minimális erőfeszítést sem tettek rá, hogy valamennyire is összefüggő / érthető legyen. Sokat elmond, hogy a játék kizárólag mellékszereplőket vonultat fel a filmből, Vin Diesel vagy Dwayne Johnson (bölcsen) se a nevüket, se a kinézetüket nem adták ehhez a digitális szemétkupachoz.

Nincs racionális ok rá, hogy bárki időt, pénzt, vagy minimális energiát pazaroljon a Showdown-ra. A játék elvileg a 40 eurós „budget” kategóriában kapható, de még ez is pont harminckilenc euróval több annál, mint amennyit rákölteni érdemes. A maradék háromszáz forint sem a klasszikus értelemben vett szórakozásodat fogja szolgálni, hanem azt a Youtube videót, ahol állati üvöltések kíséretében kalapáccsal szétvered a lemezt. A cikk elején elsütött viccel ellentétben minden egyes sikeres ütés jól fog esni. Nagyon jól.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Jól áll a Resident Evil 9, a Helldivers 2 értékelései már kevésbé – ez történt pénteken

Továbbá: SteamWorld Heist II, Realm of Ink, Serum, Senua's Saga: Hellblade II.

4 órája
10

Elden Ring jövőkép morzsák, The Forever Winter gameplay leleplezés – ez történt csütörtökön

Továbbá: XDefiant, RKGK, Cozy Caravan, Helldivers 2, Bloodstained: Ritual of the Night, THQ Nordic Digital Showcase.

1 napja
1

Steve Jackson - Salamonis titkai

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat, a negyven éves évfordulóra Steve Jackson lepte meg a rajongókat Salamonis titkaival.

1 napja
1

Visszatér a Batman: Arkham, érkezik a nagy Starfield frissítés - ez történt szerdán

Továbbá: két különleges stúdiót zárhat be a Take-Two, Assassin’s Creed a zsebedben és a Steam Deck legtöbbet játszott címei.

2 napja
2

PlayStation Plus: a májusi négyes

Kimondottan izgalmas friss címeket kínál a Sony előfizetéses szolgáltatásának belépő szintje, ami mellé újabb Destiny 2 kiegészítőt is kapunk.

2 napja
12

Wrath: Aeon of Ruin - a poszt-Quake romtúrda

Ha boomer-shooter akarsz lenni, akkor mindenképp hivatkozz legalább egy (de akár több) jellegzetes FPS-re a kilencvenes évekből. Próbáld meg lemásolni annak sikeres elemeit, és ha igazán abiciózus vagy, akkor akár újíthatsz is néhány ponton. A Wrath a Quake technológiáján próbál új utakat lefektetni, de vajon sikerül neki? Teszt!

3 napja
4

Square Enix rekord veszteség, leépít a KeokeN - ez történt kedden

Továbbá: Xbox Games Showcase, Game Pass frissítés, Funko Fusion, Star Wars: Hunters és Shin Megami Tensei V: Vengeance trailer, Returnal évforduló.

3 napja
4

Xbox Games Showcase: júniusban találkozunk!

Most először lesznek együtt az Activision, Blizzard, Bethesda és Xbox Game Studios belsős projektjei, ráadásul külsős partnerekre is számíthatunk.

3 napja

Game Pass: mozgolódás május első felében

A távozó címek listája ezúttal hosszabb, mint az érkezőké. De egy izgalmas premier így is belefért a kínálatba!

3 napja
1

Stasis: Bone Totem

A tavaly debütált PC-verzió után nemrég konzolokra is ellátogatott a Stasis-franchise legújabb felvonása, a Bone Totem, mely a horror és a point-and-click rajongók figyelmére egyaránt pályázik - joggal.

3 napja

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

4 napja
2

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

4 napja
1

Heti megjelenések

4 napja
2

The Smurfs – Dreams: új Hupikék Törpikék játék az álmok földjéről

A Microids és a Marsupilami fejlesztői egy nintendolike platformerrel gurítják tovább a törpök szekerét.

5 napja
2

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

7 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

7 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

8 napja
10

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

9 napja
16

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

9 napja
13

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

2024.04.24.
11

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==