[Teszt] New Super Luigi U

New Super Luigi U

Gamer3652013.08.09. 09:10

A Nintendo visszafordíthatatlanul beszállt a DLC bizniszbe. Egyesek e fejleményt látva bizonyára magukra zárták a pincét egy konzolgenerációra elegendő táplálék és Super Nintendo gyűjteményük társaságában, a többiek azonban láthatják, hogy a kiotóiak (egyelőre) közel sem azt az utat követik, ami miatt sokan minden fizetős kiegészítő mögött a nyúzókést lóbáló nagy kapitalista ördögöt látják. Ezzel szemben a New Super Luigi U már első ránézésre is korrekt ajánlatnak tűnik: az eredeti kaland mind a 82 pályája teljesen újakra cserélve, Luigi mozgáskészletéhez igazított dizájnnal, az alapjáték árának kevesebb, mint feléért.

Mégis, hogy jó befektetés-e a Luigi U, az nagyban függ játékstílusunktól. A NSLU pályái ugyanis jóval rövidebbek és célratörőbbek, mint az eredetiek. Jóval kevesebb idő is áll rendelkezésünkre, hogy végigrohanjunk rajtuk, ennek megfelelően pedig kevesebb titkot és rejtett zugot van lehetőségünk felfedezni. Ez jó hír azoknak, akik például falra másznak a szellemkastélyok sajátos logikájától, vagy belebetegszenek, mire a reflexpróbát felfedezősdivel helyettesítve minden alternatív kijáratot és Star Coint felkutatva kimaxolják (ez belefér, Mackó? :) ) a játékot. Itt inkább végigcsinálni nehéz az extra kihívásokat, mint megtalálni őket, így ezt a DLC-t főleg a vegytisztább platformerek rajongói érezhetik magukénak. Akik viszont azt remélték, hogy második nekifutásra talán jobban eltalálja az EAD a Mario World „kalandosabb” formuláját, azok még kellemetlenebbet koppannak majd, mint a NSMB U-val; azok pedig, akik csak egy laza ugrabugrára vágynak, meglepően rövid idő múlva már vagy a stáblistát nézik majd (ha elég profik), vagy jobb eséllyel egy „hogyan operáljunk ki egy kontollert a TV-ből” útmutatót.

A NSLU ugyanis kifejezetten nehézre sikeredett, köszönhetően a még őrültebb terepdizájnnak, a sürgető visszaszámlálónak, és Luigi irányítását meghatározó tehetetlenségnek. Nincs felező zászló, minden pályát egy húzásra kell végigcsinálni, így nagyjából a Mario Bros. 3 óta először ismét esély van rá, hogy még egy veterán játékos is meglássa a Game Over képernyőt. Kicsit súrlódik is az új pályatervezési filozófia a „gazdajátékkal”, mivel továbbra is minden sikertelen próbálkozás után visszakerülünk a világtérképre, így az újrakezdés egy többnyire teljesen felesleges, cirka 10 másodperces intermezzo, ami roppant idegesítő tud lenni, mikor a pályák egyébként is alig tartanak egy percig.

Közhely, de emiatt is igaz: A játék annyit ad vissza, amennyit beleteszel. A kihívás ellenére még a 82 új pálya is soványnak, sőt, sekélynek tűnhet, ha csak a zászlók elérése a célod. Az ötcsillagos értékelés hajszolása közben azonban feltárul mindaz a mélység, ami miatt az első pillantásra kicsit futószalag jellegű 2D Mariók még mindig letehetetlennek bizonyulnak.

Mert egyébként a NSMBU-val megegyező térkép is jelzi, hogy az EAD-nél kőkeményen ment az asset-újrahasznosítás. A pályák csak elvétve tartalmaznak új elemeket, az átvezetők, a zenék is a régiek. Persze akinek ez igazán számít, az már az alapjátékra is csak legyintett. A többieknek az a néhány új elem, meg az ismert trükkök már említett, őrültebb módon való kombinálása továbbra is képes lesz meglepően csavaros megoldásokkal szolgálni. Még akkor is, ha tudjuk, az ilyen pályákat a Nintendo pályatervezői egy sakégőzös vállalati partiról hazafelé menet is lazán kihúzzák a kisujjukból. Igazi csalódásnak csak az új Challenge-ek hiányát nevezhetjük, hiszen az alapjátéknak talán ezek képezték a legizgalmasabb részét. Majd talán a következő DLC-ben?

A New Super Luigi az elődjével ellentétben nem találja el annyira jól azt a mainstream egyensúlyt, amivel egyaránt képes a kezdők és a mazochista veteránok kedvében járni. Káröröm vagy sem, de kifejezetten kellemes, hogy ez most a „mi oldalunkon” landolt, és végre keményebbre sikerült a megszokottnál. Aki hajlandó (és tudja, hogyan kell) a legtöbbet kihozni a Mario platformerekből, az 8-10 óra minőségi időtöltésnek néz elébe. Mindenki más óvatosabban közelítsen.

A New Super Luigi U tesztünket Pálmai Zsolt (rehynn) írta.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj5cbjxkaXYgY2xhc3M9XCItLWJuci17e2lkfX1cIj5cbjxhIGhyZWY9XCJ7e3VybH19XCIgdGFyZ2V0PVwiX2JsYW5rXCI+XG5cdDxpbWcgc3JjPVwie3twYXRofX1wYXRyZW9uLW1wdS1iaWcucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDo2MDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj5cblxuPHN0eWxlPlxuLi0tbXB1LXt7aWR9fSwgLi0tYm5yLXt7aWR9fXtkaXNwbGF5Om5vbmV9XG4ubGFyZ2U+Li0tYm5yLXt7aWR9fSwgLm1lZGl1bT4uLS1ibnIte3tpZH19e2Rpc3BsYXk6YmxvY2s7fVxuLnNtYWxsPi4tLW1wdS17e2lkfX17IGRpc3BsYXk6YmxvY2s7fVxuPFwvc3R5bGU+IiwiaW1hZ2VzIjpbIlwvfmZzXC9iYW5uZXJcLzAwXC8wMFwvMHpcL3BhdHJlb24tbXB1LWJpZy5wbmciLCJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB6XC9wYXRyZW9uLW1wdS5wbmciXSwidXJsIjoiaHR0cHM6XC9cL3d3dy5nYW1lcjM2NS5odVwvYXJ0aWNsZVwvcGF0cmVvbiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB6XC8iLCJpZCI6MzV9
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Endless Ocean: Luminous - sekély e mély

Az Endless Ocean utoljára a klasszikus Wii konzolon úszott be a nappalinkba, 2024-ben pedig a folytatás úgy tesz, mintha nem telt volna el tizenöt év azóta. Na, nem azért mert így rohan az idő, hanem mert a Luminous alig újít az elődökhöz képest, és sok tekintetben vissza is fejlődött. Teszt!

3 órája

Jól áll a Resident Evil 9, a Helldivers 2 értékelései már kevésbé – ez történt pénteken

Továbbá: SteamWorld Heist II, Realm of Ink, Serum, Senua's Saga: Hellblade II.

1 napja
22

Elden Ring jövőkép morzsák, The Forever Winter gameplay leleplezés – ez történt csütörtökön

Továbbá: XDefiant, RKGK, Cozy Caravan, Helldivers 2, Bloodstained: Ritual of the Night, THQ Nordic Digital Showcase.

2 napja
1

Steve Jackson - Salamonis titkai

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat, a negyven éves évfordulóra Steve Jackson lepte meg a rajongókat Salamonis titkaival.

3 napja
1

Visszatér a Batman: Arkham, érkezik a nagy Starfield frissítés - ez történt szerdán

Továbbá: két különleges stúdiót zárhat be a Take-Two, Assassin’s Creed a zsebedben és a Steam Deck legtöbbet játszott címei.

3 napja
2

PlayStation Plus: a májusi négyes

Kimondottan izgalmas friss címeket kínál a Sony előfizetéses szolgáltatásának belépő szintje, ami mellé újabb Destiny 2 kiegészítőt is kapunk.

3 napja
12

Wrath: Aeon of Ruin - a poszt-Quake romtúrda

Ha boomer-shooter akarsz lenni, akkor mindenképp hivatkozz legalább egy (de akár több) jellegzetes FPS-re a kilencvenes évekből. Próbáld meg lemásolni annak sikeres elemeit, és ha igazán abiciózus vagy, akkor akár újíthatsz is néhány ponton. A Wrath a Quake technológiáján próbál új utakat lefektetni, de vajon sikerül neki? Teszt!

4 napja
4

Square Enix rekord veszteség, leépít a KeokeN - ez történt kedden

Továbbá: Xbox Games Showcase, Game Pass frissítés, Funko Fusion, Star Wars: Hunters és Shin Megami Tensei V: Vengeance trailer, Returnal évforduló.

4 napja
4

Xbox Games Showcase: júniusban találkozunk!

Most először lesznek együtt az Activision, Blizzard, Bethesda és Xbox Game Studios belsős projektjei, ráadásul külsős partnerekre is számíthatunk.

5 napja

Game Pass: mozgolódás május első felében

A távozó címek listája ezúttal hosszabb, mint az érkezőké. De egy izgalmas premier így is belefért a kínálatba!

5 napja
1

Stasis: Bone Totem

A tavaly debütált PC-verzió után nemrég konzolokra is ellátogatott a Stasis-franchise legújabb felvonása, a Bone Totem, mely a horror és a point-and-click rajongók figyelmére egyaránt pályázik - joggal.

5 napja

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

5 napja
2

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

5 napja
1

Heti megjelenések

6 napja
2

The Smurfs – Dreams: új Hupikék Törpikék játék az álmok földjéről

A Microids és a Marsupilami fejlesztői egy nintendolike platformerrel gurítják tovább a törpök szekerét.

6 napja
2

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

8 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

8 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

9 napja
10

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

2024.04.25.
16

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

2024.04.24.
13

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==