[Teszt] Rambo: The Videogame

Rambo: The Videogame

WarhawkLusztig Zsolt2014.02.27. 19:10

Ezt a tesztet úgy akartam kezdeni, hogy a Rambo: The Videogame két nagy hibája, hogy rossz időben és rossz platformokon jelent meg, de miután visszaidéztem a vele eltöltött fájdalmas órák „élményeit”, rá kellett jönnöm, hogy ez így nem teljesen igaz. A játéknak nem két hibája van, csak egy, de az jó nagy: hogy létezik. Elmondom miért.

Kezdjük azzal, hogy aki kicsit is gondolkodik, az rájöhet, hogy igazán jó játékot nem lehet ebből a filmsorozatból készíteni, már nem. A Rambo filmek esszenciája kimerül annyiban, hogy Stallone megy és embereket öl meg és míg ez akkor és ott ha nem is világbajnok, de legalábbis emlékezetes filmeket eredményezett, a mai világban már nagyon kevés. Nyilván nem vár senki szerteágazó sztorit, komoly morális döntéseket és hasonló úri mókákat, alapvetően nincs is gondom azzal, hogy lényegében egy QTE szekvenciákkal kevert rail shootert kapunk, mert ez utóbbi valóban az a stílus, melyben működhet a játék. Azonban nem egy jó rail shootert kapunk, oh még csak messziről sem. Egy nagyon rossz rail shootert kapunk, melyet láthatóan olyan emberek készítettek, akik jó eséllyel még egyszer se játszottak mondjuk egy House of the Deaddel vagy egy Time Crisisszel. Ha ezt megtették volna, akár talán észrevették volna, hogy ez a stílus nem a biatlon videojátékos megfelelője, ahol vagy a kötött pályán megyünk vagy céllövészetet tartunk.. Megvan az egésznek a dinamikája, lendülete, íratlan szabálya. Például hogy olyan mintákat építünk fel, ahol a játékos megtalálja az időt az újra tárazásra. Vagy nem rakunk egy istenverte QTE részt a lövöldözés közepébe.

De nem. Itt Rambo megy a maga kis körútján, özönlenek a klónozott seregek, a kamera ide-oda pörög, mi pedig próbálunk a lehetőségekhez mérten életben maradni. Lehet néha fedezékbe húzódni (csak akkor, ha azt a játék engedi, még akkor is, ha adott fedezék néhány másodperce még ott volnt melletted és használhattad), van benne Gears of Warból lopott aktív újratöltés, meg egy wrath mód, ami visszatölti az életerődet. Ez lenne a „Rambo megőrül és mindenkit lekaszál” helyi megfelelője, de például a lőszer itt is fogy, tehát a valóságban úgy néz ki, hogy Rambo megőrül, kiugrik a fedezékből, elkezd kaszálni, majd elnézést kér és gyorsan újratáraz. Szánalmas. És a legdurvább az egészben: ezek a játék jobb pillanatai! A maradék pedig az, ami miatt remélhetőleg hosszú ideig fognak a fejlesztők idegesen csuklani: az utóbbi idők legszörnyűbb és talán leghosszúbb QTE szekvenciái. Komplett pályák szólnak arról, hogy a kamera pörög Rambo körül, mi pedig várjuk a következő felvillanó gombot. Ennek a szemetebb változata az, mikor a lövöldözéses rész közepén villan fel a gomb, mondjuk éppen akkor, mikor megpróbálnánk új tárat betölteni. Hadd ne mondjam mennyire mókás, ha ilyen baromság miatt kezdhetjük újra az egész szekvenciát vagy az egész pályát. Szörnyű, komolyan szörnyű.

Ezek után gondolom senki nem fog meglepődni rajta, hogy a játék technikai oldalról és mélyen a béka feneke alatt van. A kinézet nagyjából a kilencvenes éveket idézi, csúnya klónkatonákra lövöldözünk csúnya pályákon, az egyedül mókát az jelentheti, mikor észrevesszük, hogy Rambo feje nem folytatódik a haja alatt, konkrétan át lehet látni a koponyáján. A hangok valószínűleg a filmből származnak, annak is valamilyen ezerszer másolt VHS változatából, mert hihetetlen, de hallatszik a video lejátszók jellegzetes sercegése (komolyan mondom, volt pillanat mikor vártam, hogy elkezdődjön a hangalámondás). PC-n lehet választani egér és kontroller közül, előbbivel valamivel kényelmesebben tudunk mozogni, utóbbival viszont a lassúságot ellensúlyozandó be tudunk fogni ellenfeleket (akár fedezékből is), de a rail shooterek még mindig játékterembe valók, ahol normális fénypisztolyokkal lehet lövöldözni. Van valami elcseszett képesség-rendszer is benne, lehet néhány alaptulajdonságot fejleszteni meg két „különlegeset” választani, de ez se tud egy picit se javítani a játék megítélésén.

Vannak azok a játékok, melyekben az ember azért próbálja megtalálni a pozitívumokat, érzi, hogy a fejlesztők legalább próbálkoztak még ha nem is feltétlen sikeresen. A Rambo: The Videogame nem ilyen. Ez egy tipikus lélektelen, egy csapat amatőr által összerakott, senkinek nem ajánlható nagyon-nagyon rossz játék. Lépjünk túl rajta, felejtsük el, ne emlegessük többet. Higgyétek el, mindenkinek így lesz a legjobb.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Endless Ocean: Luminous - sekély e mély

Az Endless Ocean utoljára a klasszikus Wii konzolon úszott be a nappalinkba, 2024-ben pedig a folytatás úgy tesz, mintha nem telt volna el tizenöt év azóta. Na, nem azért mert így rohan az idő, hanem mert a Luminous alig újít az elődökhöz képest, és sok tekintetben vissza is fejlődött. Teszt!

6 órája

Jól áll a Resident Evil 9, a Helldivers 2 értékelései már kevésbé – ez történt pénteken

Továbbá: SteamWorld Heist II, Realm of Ink, Serum, Senua's Saga: Hellblade II.

1 napja
24

Elden Ring jövőkép morzsák, The Forever Winter gameplay leleplezés – ez történt csütörtökön

Továbbá: XDefiant, RKGK, Cozy Caravan, Helldivers 2, Bloodstained: Ritual of the Night, THQ Nordic Digital Showcase.

2 napja
1

Steve Jackson - Salamonis titkai

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat, a negyven éves évfordulóra Steve Jackson lepte meg a rajongókat Salamonis titkaival.

3 napja
1

Visszatér a Batman: Arkham, érkezik a nagy Starfield frissítés - ez történt szerdán

Továbbá: két különleges stúdiót zárhat be a Take-Two, Assassin’s Creed a zsebedben és a Steam Deck legtöbbet játszott címei.

3 napja
2

PlayStation Plus: a májusi négyes

Kimondottan izgalmas friss címeket kínál a Sony előfizetéses szolgáltatásának belépő szintje, ami mellé újabb Destiny 2 kiegészítőt is kapunk.

4 napja
12

Wrath: Aeon of Ruin - a poszt-Quake romtúrda

Ha boomer-shooter akarsz lenni, akkor mindenképp hivatkozz legalább egy (de akár több) jellegzetes FPS-re a kilencvenes évekből. Próbáld meg lemásolni annak sikeres elemeit, és ha igazán abiciózus vagy, akkor akár újíthatsz is néhány ponton. A Wrath a Quake technológiáján próbál új utakat lefektetni, de vajon sikerül neki? Teszt!

4 napja
4

Square Enix rekord veszteség, leépít a KeokeN - ez történt kedden

Továbbá: Xbox Games Showcase, Game Pass frissítés, Funko Fusion, Star Wars: Hunters és Shin Megami Tensei V: Vengeance trailer, Returnal évforduló.

4 napja
4

Xbox Games Showcase: júniusban találkozunk!

Most először lesznek együtt az Activision, Blizzard, Bethesda és Xbox Game Studios belsős projektjei, ráadásul külsős partnerekre is számíthatunk.

5 napja

Game Pass: mozgolódás május első felében

A távozó címek listája ezúttal hosszabb, mint az érkezőké. De egy izgalmas premier így is belefért a kínálatba!

5 napja
1

Stasis: Bone Totem

A tavaly debütált PC-verzió után nemrég konzolokra is ellátogatott a Stasis-franchise legújabb felvonása, a Bone Totem, mely a horror és a point-and-click rajongók figyelmére egyaránt pályázik - joggal.

5 napja

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

5 napja
2

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

6 napja
1

Heti megjelenések

6 napja
2

The Smurfs – Dreams: új Hupikék Törpikék játék az álmok földjéről

A Microids és a Marsupilami fejlesztői egy nintendolike platformerrel gurítják tovább a törpök szekerét.

6 napja
2

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

8 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

8 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

9 napja
10

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

2024.04.25.
16

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

2024.04.24.
13

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==