[Teszt] Hearthstone: Heroes of Warcraft

Hearthstone: Heroes of Warcraft

dragCsető Zsolt2014.07.12. 16:00

Egy gyűjtögetős kártyajáték belépési korlátjai cseppet sem elhanyagolhatóak. Ki kell mozdulnunk otthonról, játékostársakat kell találnunk, el kell sajátítanunk a gyakran igencsak komplex szabályokat és végül - de cseppet sem utolsó sorban - egy kezdeti anyagi befektetést is igényel a dolog, ami csak szerencsés esetben nem lépi túl mondjuk egy dobozos videojáték árát. Kellő érdeklődés esetén persze ezek az akadályok könnyedén átugorhatók, de mennyivel könnyebb lenne a helyzet, ha simán félre lehetne söpörni őket? Bizonyára valami ilyesmi járhatott a Blizzard fejében is, amikor összeállt a Hearthstone: Heroes of Warcraft koncepciója, a free-to-play CCG ugyanis mesterien dönti le a fentebb felvázolt korlátokat.

*Kártyáinkat egy virtuális albumba rendezve nézegethetjük, és innen

állíthatjuk össze paklijainkat is.*

Ha még sosem játszottál ilyet, íme az egész dióhéjban: egy CCG-ben mindenkinek saját, egyedileg összeállított paklija van, a cél pedig az, hogy kártyáink - meg persze a megfelelő lépések - alkalmazásával nullára redukáljuk az ellenfél életpontjait. A Hearthstone-ban konkrétan lényekkel és varázslatokkal. A Heroes of Warcraft rendszere a HS áldozatává vált World of Warcraft TCG alapjaira építkezik, de a lehető legegyszerűbb formában viszi azt tovább, hogy tényleg az is boldogulhasson, aki soha életében nem játszott még hasonlóval. Ennek hozománya a fix manarendszer (minden kör elején automatikusan nő eggyel az adott körre rendelkezésünkre álló varázspont), a rendkívül egyszerű lapok (egy kártyának csak kivételes esetben van kettőnél több képessége), valamint az, hogy kizárólag a saját körünkben van lehetőség cselekedni. Egy kártyajáték "online-osításánál" mindig komoly akadály, hogy egy-egy meccs során kismillió interakciós pont van, a HS azonban ez utóbbi húzással ügyesen kiiktatta annak szükségességét, hogy a játékosoknak folyamatosan okézniuk kelljen a másik lépéseit. Tény: a rendszer ennek megfelelően piszok egyszerű - annyira, hogy aki jártas a kártyajátékok világában, annak első pillantásra könnyen elrettentő lehet a rendszer primitív volta. A Hearthstone azonban elképesztő mélységek nélkül is piszok szórakoztató, addiktív, remekül felépített játék.

*A 9 hős: Warrior, Shaman, Rogue, Paladin, Hunter,

Druid, Warlock, Mage, Priest*

A Hearthstone-ban kilenc hős közül választhatunk, melyek alapvetően két dologban különböznek egymástól. Az egyik az, hogy mindegyiknek vannak specifikus kártyái: a jelenleg közel 400 darabból álló lapkészletnek csak egy részét tehetjük be bárhova, a többi kaszthoz kötődő lap. A másik, hogy mindegyik hősnek van egy beépített képessége, amit körönként egyszer, két manáért használhat: a mágus például lő 1-et, a pap gyógyít 2-t, a paladin pedig termel nekünk egy 1/1-es lényt. Utóbbiak természetesen ki vannak balanszolva, így párba állítva őket többé-kevésbé ütik egymást, így jelen esetben nem is az a kérdés, hogy melyik erős, és melyik gyenge, hanem hogy milyen stratégiákat tudunk rájuk építeni. Szó szerint, hiszen mint mondtam, egy CCG-ben mindenkinek saját paklija van, mindent verő deck márpedig még ennél a viszonylag szűkös lapkészletnél sincs, így a metagame (a játékkkörnyezetet aktuálisan jellemző paklik), meg persze az aktuális ellenfél függvényében az "erős" és a "gyenge" igen relatív fogalmakká válnak.

A Taunt lényekkel (kötelező őt támadni) és a lefordított Secret lapokkal (bizonyos hatásra aktiválódnak) keresztülhúzhatjuk az ellenfél számításait.

A játéknak alapvetően két fő része van - az alapok megtanulását segítő, és a kezdeti lapkészlet megnyitására alkalmas Practice módról most nem ejtenék külön szót. A Play módban előre összeállított deckekkel játszhatunk "tét" nélküli vagy Ranked összecsapásokat - utóbbi esetében egy 25 fokból álló ranglétrát kell megmásznunk, ha a legjobbak (Legend) közé szeretnénk kapaszkodni. Ennél jóval érdekesebb az Arena, ami egy egyszerűsített draft. Ez azt jelenti, hogy első lépésben kiválasztjuk a véletlenszerűen elénk dobott 3 hős egyikét, ezt követően pedig nem a saját lapkészletünkből kell játszanunk, hanem össze kell válogatnunk egy 30 lapos paklit - itt is rendre 3-3 lapból kell kiválasztanunk a legszimpatikusabbat. A cél ezt követően az, hogy a lehető legmesszebb jussunk úgy, hogy legfeljebb kétszer kapunk ki - a harmadik bukónál (vagy ideális esetben a 12 győzelemnél) véget ér a játék. Ha ez megtörténik, megkapjuk jól megérdemelt nyereményünket - hogy pontosan mit és mennyit, az teljesítményünktől függ.

*A varázslatok és a különféle támadások látványos

animációkkal "elevenednek" meg.*

Azt hiszem itt érdemes rátérni a free-to-play modell ismertetésére, hiszen ne feledjük, egy ingyenes játékról van szó. Mindenek előtt azonban megnyugtatnék mindenkit: a Hearthstone a játékon belüli fizetőeszköz (Gold) kizárólagos használhatával is maximálisan élvezhető, minden funkciója elérhető - valós pénzért legfeljebb időt vásárolhatunk magunknak, tudást semmiképp. Vegyük például az Arenát. Egy belépő 150 Gold vagy 1.79 euró, de már 5-6 győzelemnél visszajön a befektetett arany, ráadásul fixen nyerünk egy csomag kártyát is, ami azt jelenti, hogy lényegében ingyen növeltük lapkészletünket (éppen ezért jobban megéri Arenázni, mint 100 aranyért csomagokat bontani). Ha ehhez hozzávesszük azt, hogy a Play módban minden harmadik győzelemért jár 10 Gold, valamint hogy a napi questekért 40, 60, vagy akár 100 arany is szerezhető, akkor könnyen belátható, hogy meglepően simán finanszírozható játékunk - főleg úgy, hogy a Play mód tényleg teljesen ingyenes. Maga a lapkészlet egyébként nem csak csomagok bontásával bővíthető, felesleges lapjainkból (illetve az Arenából) szerezhetünk Dustot is, melyből egyénileg is kicraftolhatjuk az éppen szükséges lapokat.

*A ritkaságokat a lapokon található kő jelzi: gyakori (ezüst), ritka (kék),

epic (lila), legendary (narancs).*

A F2P modell tehát korrekt, a legfontosabb kérdés azonban még ott lebeg: van annyi élvezet a HS-ben, hogy megérje vesződni vele? A válasz szerencsére határozott igen. A Blizzard remek érzékkel ismerte fel, hogy miként lehet igazán szórakoztatóvá tenni egy ilyen egyszerű rendszerű játékot is: jól balanszolt lapokkal, valamint ötletes, a szürkeállományt aktívan birizgáló kártyákkal, melyek rengeteg kombólehetőséget rejtenek magukban. Van még egy olyan aspektus ráadásul, melyet egyáltalán nem érintettünk az eddigiekben, pedig pont ez az, ami miatt joggal nevezhetjük kiemelkedőnek a Hearthstone-t. Hiába mondható ugyanis kártyajátékként viszonylag egyszerűnek, videojátékként vizsgálva máris egy komplex, rendkívüli szabadságot nyújtó stratégiai alkotásként tekinthetünk a Blizzard legújabb remekművére, amely stílusos külsővel, megkapó effektekkel és prezentációval, valamint mesés illusztrációkkal teszi vonzóvá a CCG műfajt azok számára, akik ezidáig idegenkedtek tőle.

Ha tehát veterán kártyásként ódzkodsz a Hearthstone egyszerűségétől, tedd félre előítéleteidet, előbb-utóbb ugyanis te is rájösz majd, hogy a nem különösebben összetett szisztéma mögött egy hihetetlenül szórakoztató játék rejlik. Ha pedig ezzel szeretnél belépni a CCG-k világába, csak bátorítani tudlak: a Hearthstone-nál keresve sem találsz jobbat erre a célra.

A Hearthstone jelenleg PC és iPad platformokra elérhető, a lenti bannerre kattintva rögtön töltheted is! A mobilos verziók az év második felében érkeznek.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj5cbjxkaXYgY2xhc3M9XCItLWJuci17e2lkfX1cIj5cbjxhIGhyZWY9XCJ7e3VybH19XCIgdGFyZ2V0PVwiX2JsYW5rXCI+XG5cdDxpbWcgc3JjPVwie3twYXRofX1wYXRyZW9uLW1wdS1iaWcucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDo2MDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj5cblxuPHN0eWxlPlxuLi0tbXB1LXt7aWR9fSwgLi0tYm5yLXt7aWR9fXtkaXNwbGF5Om5vbmV9XG4ubGFyZ2U+Li0tYm5yLXt7aWR9fSwgLm1lZGl1bT4uLS1ibnIte3tpZH19e2Rpc3BsYXk6YmxvY2s7fVxuLnNtYWxsPi4tLW1wdS17e2lkfX17IGRpc3BsYXk6YmxvY2s7fVxuPFwvc3R5bGU+IiwiaW1hZ2VzIjpbIlwvfmZzXC9iYW5uZXJcLzAwXC8wMFwvMHpcL3BhdHJlb24tbXB1LWJpZy5wbmciLCJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB6XC9wYXRyZW9uLW1wdS5wbmciXSwidXJsIjoiaHR0cHM6XC9cL3d3dy5nYW1lcjM2NS5odVwvYXJ0aWNsZVwvcGF0cmVvbiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB6XC8iLCJpZCI6MzV9
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Heti megjelenések

9 órája
4

Endless Ocean: Luminous - sekély e mély

Az Endless Ocean utoljára a klasszikus Wii konzolon úszott be a nappalinkba, 2024-ben pedig a folytatás úgy tesz, mintha nem telt volna el tizenöt év azóta. Na, nem azért mert így rohan az idő, hanem mert a Luminous alig újít az elődökhöz képest, és sok tekintetben vissza is fejlődött. Teszt!

1 napja

Jól áll a Resident Evil 9, a Helldivers 2 értékelései már kevésbé – ez történt pénteken

Továbbá: SteamWorld Heist II, Realm of Ink, Serum, Senua's Saga: Hellblade II.

2 napja
32

Elden Ring jövőkép morzsák, The Forever Winter gameplay leleplezés – ez történt csütörtökön

Továbbá: XDefiant, RKGK, Cozy Caravan, Helldivers 2, Bloodstained: Ritual of the Night, THQ Nordic Digital Showcase.

3 napja
1

Steve Jackson - Salamonis titkai

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat, a negyven éves évfordulóra Steve Jackson lepte meg a rajongókat Salamonis titkaival.

4 napja
1

Visszatér a Batman: Arkham, érkezik a nagy Starfield frissítés - ez történt szerdán

Továbbá: két különleges stúdiót zárhat be a Take-Two, Assassin’s Creed a zsebedben és a Steam Deck legtöbbet játszott címei.

4 napja
2

PlayStation Plus: a májusi négyes

Kimondottan izgalmas friss címeket kínál a Sony előfizetéses szolgáltatásának belépő szintje, ami mellé újabb Destiny 2 kiegészítőt is kapunk.

4 napja
12

Wrath: Aeon of Ruin - a poszt-Quake romtúrda

Ha boomer-shooter akarsz lenni, akkor mindenképp hivatkozz legalább egy (de akár több) jellegzetes FPS-re a kilencvenes évekből. Próbáld meg lemásolni annak sikeres elemeit, és ha igazán abiciózus vagy, akkor akár újíthatsz is néhány ponton. A Wrath a Quake technológiáján próbál új utakat lefektetni, de vajon sikerül neki? Teszt!

5 napja
4

Square Enix rekord veszteség, leépít a KeokeN - ez történt kedden

Továbbá: Xbox Games Showcase, Game Pass frissítés, Funko Fusion, Star Wars: Hunters és Shin Megami Tensei V: Vengeance trailer, Returnal évforduló.

5 napja
4

Xbox Games Showcase: júniusban találkozunk!

Most először lesznek együtt az Activision, Blizzard, Bethesda és Xbox Game Studios belsős projektjei, ráadásul külsős partnerekre is számíthatunk.

5 napja

Game Pass: mozgolódás május első felében

A távozó címek listája ezúttal hosszabb, mint az érkezőké. De egy izgalmas premier így is belefért a kínálatba!

6 napja
1

Stasis: Bone Totem

A tavaly debütált PC-verzió után nemrég konzolokra is ellátogatott a Stasis-franchise legújabb felvonása, a Bone Totem, mely a horror és a point-and-click rajongók figyelmére egyaránt pályázik - joggal.

6 napja

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

6 napja
2

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

6 napja
1

Heti megjelenések

6 napja
2

The Smurfs – Dreams: új Hupikék Törpikék játék az álmok földjéről

A Microids és a Marsupilami fejlesztői egy nintendolike platformerrel gurítják tovább a törpök szekerét.

7 napja
2

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

9 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

9 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

2024.04.26.
10

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

2024.04.25.
16

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==