[Előzetes] Shadow Realms

Shadow Realms

WarhawkLusztig Zsolt2014.08.19. 17:03

Mikor először hallasz a Shadow Realmsról könnyen hiheted azt, hogy a Bioware próbál az új trend - azaz a négy az egy ellen multiplayer - után menni, pedig az igazság az, hogy az ő esetükben ez inkább visszatérés oda, ahonnan '98-ban a Baldur's Gate-tel elindultak: a jó öreg pen & paper szerepjátékokhoz. Eleddig a játékmester szerepét ők töltötték be, ők alakították a szabályokat, ők pakolták le az ellenfeleket és a csapdákat, most pedig mindezt egy játékos kezébe adják.

De a Shadow Realms nem csak ezért lesz különleges. Most történik meg először, hogy a scifi és high fantasy után a Bioware új területre, a modern fantasy világába merészkedik. A játék története szerint különböző átlagemberek „ébrednek fel” és fedezik fel magukban a mágikus erőt, ami kapóra jön, ugyanis az Embra bolygó Árnyék Légiója éppen próbálja leigázni a Földet. Ezen kiválasztottak feladata lesz bolygónk megmentése, ennek helyszíne pedig ugyanúgy lehet az Embra valamelyik mágiával átitatott területe, mint Párizs vagy Tokió egy-egy városrésze. A Shadow Realms a merőben új játékmenet ellenére magán fogja viselni azokat a vonásokat, melyeket az emberek a Bioware játékokban megszerettek: a fordulatos történet, érdekes karakterek, (morális) döntések, románcok szerves részei lesznek a játéknak. A tálalás azonban megváltozik, a játék epizódokban fog érkezni, a részek pedig sokszor valamilyen cliffhangerrel fejeződnek be - a fejlesztők célja, hogy egy-egy részt végigjátszva az szereplője legyen a másnapi diskurzusnak épp úgy, mintha egy tévésorozat lenne. És hasonlóan a tévésorozatokhoz annak se kell félnie aki esetleg lemaradna, a binge-watching (azaz egy-egy sorozat akár teljes évadának egyszerre történő „befalásának”) mintájára itt is lehetőség lesz binge-playingre, így a lemaradók gyorsan felzárkózhatnak majd.

Ezek tehát az ígéretek, melyekből mi egyelőre nem sokat láttunk, mivel a Gamescomon bemutatott nagyon korai verzió nem ezekre, hanem magára a csatára, a 4vs1 játékmenetre koncentrált. A kis teremben négy plusz egy gép volt, négy különböző karakterosztállyal, illetve szembefordítva velük az ellenfeleket irányító Shadow Masterrel. Mi egy cleric karaktert kaptunk, de lehetőségünk volt megfigyelni az Árnyékmestert is munka közben.

Amennyiben a négy harcos egyikét irányítja valaki, akkor a Shadow Realms egy egyszerű(nek tűnő) akció-szerepjáték lesz. A karakterek irányítása, az egér két gombjára beállított támadás / kitérés páros, illetve a 3+1 képesség ismerős lehet. Miért a bontás? Mert három belőlük bármikor elérhető (de természetesen különböző idejű cooldownnal rendelkeznek), papunk például tudott életerőt elszívni egy ellenféltől, egy területre ható bénító varázst letenni, illetve egy szintén területre ható, komoly sebzést okozó varázslatot elsütni. A negyedik képesség a harcok során töltődik fel, az adott osztályra jellemző, elég erős és a fejlesztők szerint érdemes a komolyabb ellenfelekig várni elsütésével. (Ez alól kivétel pont az általunk irányított pap speciális képessége volt, egy az egész csapatot gyógyító varázs, melyet már olyan 30% környékén el lehetett sütni - de természetesen minél később használtuk, annál több HP-t töltött vissza.) Ezen kívül minden karakter kapott valamennyi életerő visszatöltő italt, illetve az egész csapat kapott egy kevés feltámasztó-csomagot.

A kipróbált (a játék fejlettségi szintje miatt eléggé unalmas kinézetű) pálya különböző, egymástól szépen elzárt termekből állt, melyeket egy-egy checkpoint szakított meg néha. Ezeket a pontokat elérve a csapat kapott egy feltámasztó-szettet, illetve a karakterek egy-egy HP csomagot. Jól érezhető volt, hogy a gondosan megtervezett csapatmunka jövedelmező, a varázshasználók közelről nem sokat értek, inkább hátulról támogatták a harcosokat, a nagyobb szörnyek figyelmét szépen el kellett terelni, hogy közben a többiek hátulról támadhassák - kicsit egy MMO instance-harcához hasonlított, érezhető volt, hogy számít a csapatmunka. Papunkkal általában érdemes volt beszaladni a szörnyek közé, ledobni egy bénító varázst majd a harcosokra hagyni az elcsípett ellenfelek levadászását, miközben hátulról támogattuk őket, vagy a gyengébb hátramaradottakat ritkítottuk.

Mindeközben pedig, bár nem láttuk, a Shadow Lord ott repkedett körülöttünk. Az ő képességei is cooldownokhoz vannak kötve és ahogy fejlődött az egyszerűn zavarótól a halálos fenyegetésig terjedtek. Csapdákat pakolhatott le (nekünk pedig figyelni kellett a fémes kattanásra, hogy kikerülhessük), időzített bombákat dobálhatott, szörnyek felett vehette át az irányítást. Később pedig bevethette a játék egyik legmókásabb csatáját eredményező képességét, le tudja klónozni valamelyik karaktert, majd ezt a doppelgängert irányítva rátámadhat a többiekre. Nagyon mókás volt, ahogy a nagy felfordulásban egyszer csak azt vettük észre, hogy egyik társunk hátba támad minket, majd pedig kénytelenek voltunk gyorsan levadászni. A megfelelő pillanatban (esetünkben: a fejezet végi, egyébként is bika erős főellenséggel párosítva) ez a képesség halálos lehet, kettejüknek szépen lassan sikerült kivégezniük az egyébként nem túl összeszokott csapatunkat.

A Shadow Realms ötlete kellemesen frissnek és érdekesnek tűnik, határozottan pozitív érzésekkel távoztunk a játéktól, azonban nem tudtuk nem észrevenni azokat a pofonokat, melyeket majd ügyesen el kell kerülnie a Biowarenek ha sikeres végterméket akar az asztalra tenni. Nem kaptunk például információt az epizodikus rendszer árazásáról, nem tudjuk mi történik akkor, ha egy rossz Shadow Mastert kapunk, nem kaptunk képet a karakterfejlődésről, illetve arról, hogy ez a vegyes multiplayer megoldás hogyan fog hatni a történetmesélésre és még hosszan sorolhatnánk kérdéseinket. Azonban a srácoknak egyrészt van idejük ezen bukkanók elkerülésére (a játéknak még körülbelüli megjelenési dátuma sincs), ebben pedig nagyban számítanak a közösség visszajelzéseire, ebben pedig nagy segítség lesz a következő hónapban kezdődő tesztelési fázis. Mi minden esetre drukkolunk neki, elképesztően mókás volt az Árnyékmesterrel folyamatosan trollkodni a kalandozókkal, olyan ötlet ez, amit szívesen próbálgatnánk újra és újra.

Fejlesztő: BioWare | Platform: PC | Megjelenés: 2015

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Visszatér a Batman: Arkham, érkezik a nagy Starfield frissítés - ez történt szerdán

Továbbá: két különleges stúdiót zárhat be a Take-Two, Assassin’s Creed a zsebedben és a Steam Deck legtöbbet játszott címei.

2 órája
1

PlayStation Plus: a májusi négyes

Kimondottan izgalmas friss címeket kínál a Sony előfizetéses szolgáltatásának belépő szintje, ami mellé újabb Destiny 2 kiegészítőt is kapunk.

14 órája
4

Wrath: Aeon of Ruin - a poszt-Quake romtúrda

Ha boomer-shooter akarsz lenni, akkor mindenképp hivatkozz legalább egy (de akár több) jellegzetes FPS-re a kilencvenes évekből. Próbáld meg lemásolni annak sikeres elemeit, és ha igazán abiciózus vagy, akkor akár újíthatsz is néhány ponton. A Wrath a Quake technológiáján próbál új utakat lefektetni, de vajon sikerül neki? Teszt!

1 napja
4

Square Enix rekord veszteség, leépít a KeokeN - ez történt kedden

Továbbá: Xbox Games Showcase, Game Pass frissítés, Funko Fusion, Star Wars: Hunters és Shin Megami Tensei V: Vengeance trailer, Returnal évforduló.

1 napja
4

Xbox Games Showcase: júniusban találkozunk!

Most először lesznek együtt az Activision, Blizzard, Bethesda és Xbox Game Studios belsős projektjei, ráadásul külsős partnerekre is számíthatunk.

1 napja

Game Pass: mozgolódás május első felében

A távozó címek listája ezúttal hosszabb, mint az érkezőké. De egy izgalmas premier így is belefért a kínálatba!

1 napja
1

Stasis: Bone Totem

A tavaly debütált PC-verzió után nemrég konzolokra is ellátogatott a Stasis-franchise legújabb felvonása, a Bone Totem, mely a horror és a point-and-click rajongók figyelmére egyaránt pályázik - joggal.

1 napja

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

2 napja
2

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

2 napja
1

Heti megjelenések

2 napja
2

The Smurfs – Dreams: új Hupikék Törpikék játék az álmok földjéről

A Microids és a Marsupilami fejlesztői egy nintendolike platformerrel gurítják tovább a törpök szekerét.

3 napja
2

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

5 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

5 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

6 napja
10

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

7 napja
16

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

7 napja
13

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

8 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

9 napja
13

Heti megjelenések

2024.04.22.
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

2024.04.21.

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==