[Teszt] Diablo III Ultimate Evil Edition

Diablo III Ultimate Evil Edition

GhzSzabó Ákos2014.08.25. 16:05

Nehéz dolog egy játékról úgy írni, hogy már konkrétan hónapok óta elérhető a pc-s közösségnek, így engedelmetekkel itt most átirányítanám a kedves olvasót Oldern kolléga remek tesztjéhez, ahol mindent megtudhattok amit érdemes. Én inkább az új generációs (illetve talán most már mondhatjuk, hogy a jelenlegi generáció) konzolos verzió sajátosságairól írnék mindazoknak, akik soha sem tolták a Dio-t PC-n, és esetleg az előző generációból ugranának át a magasfelbontású szörnydarálóba.

Kezdjük rögtön azzal, hogy emelem a kalapom a Blizzard előtt, mivel remekül felismerték, hogy nagy most az össze-visszaság konzolos fronton, nagyon sokan váltottak Playstation-ről Xbox-ra és fordítva - számukra remek hír az, hogy átvihetőek a mentéseink a különböző platformok között, méghozzá pofon egyszerűen. Nincsen másra szükséged mint egy Blizzard accountra, amit hozzárendelsz az adott Xbox Live vagy PSN fiókodhoz. Itt említeném meg azoknak, akik generáció ugrást terveznek, hogy ne felejtsék el exportálni a mentéseiket az előző gépeken (egy gombnyomás az egész) mielőtt eladják/elcserélik a játékot, mivel csak a mentésünkkel rendelkezni a konzolon nem lesz elegendő. Arra is figyeljünk, hogy ezt érdemes/muszáj a legelején megtenni, mivel ha később manuálisan importáljuk az állást, az felül fogja írni a mentésünket, ergo feleslegesen öltünk akár csak 5 percet is a játékba. Ha ezzel mind megvagyunk, akkor nincs is más hátra mint végre beleugrani a minden szinten (vigyázat, jön akedvenc szavunk!) definitív Diablo 3-ba.

Definitív (tessék, mégy egyszer!), főleg a felbontásban. Meg a töltési időben. Illetve annak teljes hiányában. Mármint az abszolúte nulla, none, ganicht, nada töltési idejében. Emlékeztek, amikor egyik helyről a másikra kellett teleportálni és olvasgattuk a kis töltő képernyős okosságokat, na itt olyanok nincsenek, az utazás szinte azonnali. Példaként lemértem, hogy a One bekapcsolásától egészen addig, ameddig effektive ütöm a szörnyeket, mennyit kell várni. Ha nem eco-módban van, hanem készenlétiben, akkor írd és mond 9 másodperc. Félelmetes. Maga a felbontás mindkét konzolon 1080p, a képpfrissítés pedig (javarészt stabil) 60 fps, ahogy az el is várható. Több játékos esetén is nagyon folyamatos a harc, nincsenek komplett kifagyások és belassulások mint a 360/PS3 verziók esetében voltak. Az irányítás tökéletes, sok hardcore PC-s diablós szerint a kontrolleres irányítás talán még jobb is - személyesen ismerek olyan fanatikust, aki konkrétan vett egy one-t a játékért holott már 430-as Paragon szinten volt PC-n… Bevallása szerint a jobb irányítás és a kiforrottabb szociális élmény miatt megérte a váltás.

A kiegészítő azon kívül, hogy elhozta nekünk az új fejezetet, az új karaktert a Crusader-t és megemelte az elérhető szintet 70-re, hozott pár kényelmi funkciót is. Például sokunknak tele volt a hócipője azzal, hogy újra és újra végig kellett játszani a story módot ha el akartuk érni a következő nehézségi szintet. Hál isten az új nehézségi szintezéssel ennek is búcsút inthetünk, mostantól elég egyszer végigjátszanunk az act-eket és már ugorhatunk is bele az új adventure módba, ahol különböző bounty-kat teljesítve szerezhetünk rengeteg xp-t és nyithatjuk meg az átjárókat a speciális Rift barlangokba, ahol a legendás tárgyak esési aránya meg lett háromszorozva!

Így nem kell ecsetelnem, hogy az adott küldetés teljesítése után is nagyon ajánlott a termek kipucolása. Apropó fejlődés és tapasztalati pontok. A másik remek dolog abban, hogy nagyobb teljesítményű gépeken játszhatunk az, hogy a szinte 1 az 1es PC-s konverziónak köszönhetően végre mi is megkaptuk azt a decens szörny mennyiséget ami PC-n már a kezdetektől elérhető volt. Ennek természetesen a nyilvánvaló vizuális és játékmechanikai jelentőségén kívül olyan, cseppet sem elhanyagolható jótékony tulajdonsága van, hogy a többi konzolos verziókhoz képest sokkal de sokkal gyorsabban lehet fejlődni. A 0-ról indított Crusaderem-mel nem kellett több mint 5-6 óra, hogy elérjem a 70es szintet, bár tény, hogy az előző karaktereimtől megörökölt tapasztalati pont szerzést nővelő tárgyaimat azért magamra aggattam, de így is jóval gyorsabb volt, mint mondjuk a barbárom 60-ra húzása. Így itt sem győzőm hangsúlyozni, hogy ezek a valóban definitív (harmadszor!) verziók minden szempontból. A tavaly megjelent Diablo 3-nál már érezni lehetett, hogy a 8-9 éves gépek majd belepusztulnak a nagyobb csatákba pláne ha 4-es online kooperatív party van. A netkód amúgy itt is hibátlan, semmi lag vagy belassulás nem tapasztalható akkor sem amikor minden robban, meg csillog, meg villog a képernyőn.

Van egy új „apprentice mód” is ami lehetővé teszi, hogy egy gyengébb karakterrel is becsatlakozhassunk a magasabb szintű barátunkhoz egy kis játékra, ilyenkor a kisebb karakter képességei/skilljei átmenetileg felerősödnek, hogy ne haljon meg másodpercenként. Rendszeresen fogunk találni megölt elitek vagy bossok után kis zászlós csomagokat amik valamelyik (természetesen a játékot birtokló) barátunk névre szóló ajándéka tőlünk, amit egy gombnyomással el is küldhetünk, és amikor elfogadja attól függően alakul a tárgy, hogy azt melyik karakterével tette. Ez az ajándék általában valamilyen legendás tárgy, de minimum egy ritka. Ajándékokat, tárgyakat és aranyat amúgy akár mikor küldhetünk bárkinek, evvel kapcsolatban én nem találkoztam semmilyen megkötéssel.

A másik tudtommal konzolokon debütált lehetőség a Nemezis megjelenése, ami rögtön kedvencemmé vált. Ha bármelyik barátunk elhalálozik a saját játékában akkor az ő gyilkosa, rögtön szintet lép és virtuálisan átugrik a mi vagy bármelyik másik barátjának a játékába. Amikor ez történik velünk, a játék hátborzongató harsona fújással figyelmeztet, tudjátok azaz igazi Ben Hur-os, barbáros velőt rázó harsona, amit amikor először hall az ember, ha nem koncentrál simán becsokizik egy kicsit. Jó tanács ilyen esetekre, hogy maradjunk egy helyben, mivel az összecsapás elkerülhetetlen, jobb ha nem húzunk közben magunkra még több ellenfelet. A Nemezis nevében ott lesz, hogy kinek a gyilkosa és igyekezzünk megölni, mivel ha minket is sikerül legyaknia, akkor szintet lép, erősebb lesz, és ugrik a következő barátunk játékába. Ha sikerül legyőzni, akkor egy ajándékot hagy hátra annak a barátunknak akit eredetileg megölt, mi pedig egy masszív adag tapasztalati ponttal leszünk gazdagabbak. Nem egy hatalmas dolog, de borzasztó hangulatos!

A Playstation (igen, 3 vagy 4) verzió tulajdonosainak elérhető némi extra tartalom ami kimerül abban, hogy használva az új lehetőséget, amivel átkozmetikázhatjuk a páncélunkat/fegyvereinket, kapunk ajándéka egy készletet a „Shadow of the Colossus-ból” valamint a már korábban említett Rift-eknél belefuthatunk pár a „The Last of Us” inspirálta helyszínbe, a hozzájuk passzoló szörnyekkel egyetemben.

Remélem ezek után sikerült mindenkit meggyőznöm arról, hogy ha diablózni szeretne konzolokon, akkor mindenképpen törekedjen arra, hogy vagy a PS4-es vagy pedig a One-os verziót szerezze be - összehasonlíthatatlanul más élmény így játszani, pontosabban végre mi is úgy tolhatjuk minden idők egyik legjobb hack 'n slash játékát ahogy azt a készítői is megálmodták.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Kaszál a Microsoft és a Remedy - ez történt kedden

Továbbá: Nintedo és EA üzleti jelentés, Don’t Kill Them All, Hades II, Wholesome Direct, Rocksmith+.

9 órája
10

SaGa Emerald Beyond - Világokon át

Az új SaGa játékban nem kell beérnünk egy vagy két új világgal, hanem kalandjaink során tizenhét egyedi helyen is megfordulhatunk! De vajon mindez elég lesz ahhoz, hogy lekössön minket a mindig különc JPRG sorozat új epizódja? Teszt!

1 napja

Így kerül egy platformra a gaming, a család és a kibervédelem

Mind használunk IT eszközöket, internetezünk, a felhasználók ma már pici gyermekkortól kezdve részesei ennek a világnak. A Gamer365 felületén – szponzorált anyagunkban -, a felnőtt gamereket, gyermekes szülőket célozva igyekszünk felhívni a figyelmet a leselkedő veszélyekre.

1 napja
1

A Microsoft négy Bethesda stúdiót zár be

Az Arkane Austin (Redfall), a Tango Gameworks (HiFi Rush), az Alpha Dog Studios (Mighty DOOM) és a Roundhouse Games esett áldozatul az átrendezésnek.

1 napja
49

140 millió felett a Switch, közel az utód bejelentése

A Nintendo készen áll az új hardver leleplezésére, amire még ebben az üzleti évben sor fog kerülni.

1 napja
7

Hades II Early Access-start, Helldivers 2 megfutamodás – ez történt hétfőn

Továbbá: QuakeCon 2024, Wizard with a Gun, Sword & Fairy Inn 2.

1 napja
9

Heti megjelenések

2 napja
7

Endless Ocean: Luminous - sekély e mély

Az Endless Ocean utoljára a klasszikus Wii konzolon úszott be a nappalinkba, 2024-ben pedig a folytatás úgy tesz, mintha nem telt volna el tizenöt év azóta. Na, nem azért mert így rohan az idő, hanem mert a Luminous alig újít az elődökhöz képest, és sok tekintetben vissza is fejlődött. Teszt!

3 napja
1

Jól áll a Resident Evil 9, a Helldivers 2 értékelései már kevésbé – ez történt pénteken

Továbbá: SteamWorld Heist II, Realm of Ink, Serum, Senua's Saga: Hellblade II.

4 napja
36

Elden Ring jövőkép morzsák, The Forever Winter gameplay leleplezés – ez történt csütörtökön

Továbbá: XDefiant, RKGK, Cozy Caravan, Helldivers 2, Bloodstained: Ritual of the Night, THQ Nordic Digital Showcase.

5 napja
1

Steve Jackson - Salamonis titkai

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat, a negyven éves évfordulóra Steve Jackson lepte meg a rajongókat Salamonis titkaival.

6 napja
1

Visszatér a Batman: Arkham, érkezik a nagy Starfield frissítés - ez történt szerdán

Továbbá: két különleges stúdiót zárhat be a Take-Two, Assassin’s Creed a zsebedben és a Steam Deck legtöbbet játszott címei.

6 napja
2

PlayStation Plus: a májusi négyes

Kimondottan izgalmas friss címeket kínál a Sony előfizetéses szolgáltatásának belépő szintje, ami mellé újabb Destiny 2 kiegészítőt is kapunk.

6 napja
12

Wrath: Aeon of Ruin - a poszt-Quake romtúrda

Ha boomer-shooter akarsz lenni, akkor mindenképp hivatkozz legalább egy (de akár több) jellegzetes FPS-re a kilencvenes évekből. Próbáld meg lemásolni annak sikeres elemeit, és ha igazán abiciózus vagy, akkor akár újíthatsz is néhány ponton. A Wrath a Quake technológiáján próbál új utakat lefektetni, de vajon sikerül neki? Teszt!

7 napja
4

Square Enix rekord veszteség, leépít a KeokeN - ez történt kedden

Továbbá: Xbox Games Showcase, Game Pass frissítés, Funko Fusion, Star Wars: Hunters és Shin Megami Tensei V: Vengeance trailer, Returnal évforduló.

7 napja
4

Xbox Games Showcase: júniusban találkozunk!

Most először lesznek együtt az Activision, Blizzard, Bethesda és Xbox Game Studios belsős projektjei, ráadásul külsős partnerekre is számíthatunk.

7 napja

Game Pass: mozgolódás május első felében

A távozó címek listája ezúttal hosszabb, mint az érkezőké. De egy izgalmas premier így is belefért a kínálatba!

8 napja
1

Stasis: Bone Totem

A tavaly debütált PC-verzió után nemrég konzolokra is ellátogatott a Stasis-franchise legújabb felvonása, a Bone Totem, mely a horror és a point-and-click rajongók figyelmére egyaránt pályázik - joggal.

8 napja

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

8 napja
2

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

8 napja
1

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==