[Próbakör] Evolve

Evolve

liquidSomosi László2014.08.27. 14:15

Szinte minden évben van (legalább) egy játék, amit a közönség kitüntetett figyelemmel követ a játékexpókon, és az ilyenkor kötelező, az eseményt záró szavazáson alaposan megszór mindenféle díjakkal. Az idei E3 és a Gamescom tapasztalatai alapján 2014-ben a Turtle Rock Studios (Left 4 Dead) új kompetitív-kooperatív hibridje, az Evolve ez a játék, már most csokornyi elismeréssel a háta mögött.

A díjak ilyenkor nyilván nem a végleges terméknek (ilyen még nincs), hanem a látottak / próbáltak alapján felsejlő potenciálnak szólnak. A közel egyórás próbakörünkre alapozva - melynek során mindkét oldalt kipróbáltuk többféle variációban is - az Evolve-ban tényleg van valami a kétségtelenül érdekes alapkoncepción túl is. De mi is az a koncepció? Az Evolve multiplayer-központú 4 vs 1 játék, ahol a négyest négy darab futurisztikus vadász, az egyest pedig egy darab nagy, és roppant veszedelmes szörny jelenti. A feladat, első pillantásra legalábbis, roppant egyszerű: a vadászoknak le kell csapniuk a szörnyet, a szörnynek meg vadászokat. Aki végképp padlóra küldi az ellenérdekelt felet, nyerte a meccset.

A gyakorlatban persze nem ilyen szimpla a dolog. Ha elköveted azt a hibát, hogy egyszerű "megyek 'oszt lövök mindenre, ami mozog, azok meg előbb vagy utóbb jól megmurdolnak" akciójátékként kezeled az Evolve-ot, rövid életkilátásokra, bónuszként pedig (okkal) dühös csapattársakra kell felkészülnöd. A Turtle Rock (a demó előtt gondosan elismételt) szándéka, hogy egyszerre célozzanak be kétféle típusú játékost: azokat, akik egy multiplayer játékban a koop csapatélményt keresik, és azokat, akik inkább magányos farkasként képzelik el a szerepüket a többjátékos arénákban. Az első csoport: a Vadászok. A második: a Szörny.

Mindkét kompánia odafigyelést igényel. A vadászoknak rögtön négyféle karakterosztályból (és további négy alosztályból - erről lesz szó később) kell választaniuk. Az Assault a klasszikus, nagy fegyveres, nagyot sebzős, nagy életerős harcos-kaszt, szükség esetén ő töltheti be a tank (mármint: a sebzést magára húzó kemény karakter) szerepét is. A Medic egy mesterlövész-gyógyító-feltámasztó kombót ad; a Support felderít, rakétákat lő, őrtornyokat telepít és tüzérségi támogatást hív be; a Trapper pedig azon kívül, hogy ő a gyorsan szaladgáló SMG-s kaszt, fontos feladatot lát el - ő képes különféle ravasz csapdákkal lelassítani, vagy ideiglenesen megállítani a szörnyet.

Az alap támadásokon kívül az összes kaszt négy plusz (értsd: speciális, cooldown után újra és újra használható) képességgel rendelkezik - mivel kasztonként kétféle eltérő funkciójú karakter közül választhatunk, nyolcféle szett áll majd rendelkezésünkre, így az azonos kasztok szerepei között is elég nagy lehet a különbség.

Lássuk például az általam kétféle formában (Val és Lazarus) is próbált Medic-et!

Val a hagyományosabb gyógyító karakter a kettő közül, ő képes (távcsöves puskából) bénító lövésre, betölthet egy erősebb lövedéktípust, van egy területre ható gyógyítása, és egy gyógyító-pisztolya, amivel tisztességes távolságból is képes plusz életerőt juttatni oda, ahol (akinek) szükséges.

Lazarus ezzel szemben nem kap külön gyógyító-fegyvert, és mesterlövészkedni is máshogy tud - álcázhatja magát, például, és hangtompító van a puskáján. A gyógyító-fegyvert egy nagyon hasznos képesség, a "büntetés nélküli" feltámasztás helyettesíti, azaz: Lazarus úgy képes visszahozni egy földre került csapattagot, hogy annak maximális életereje nem csökken a feltámasztás után. Vagyis: az osztályok, és az al-osztályok tényleg különböznek egymástól, más és más játékstílust igényelnek.

Szörnyet játszani (a demóban két példány állt rendelkezésre, én a távolsági támadásokra kihegyezett Kraken-t választottam) szintén nem esztelen csapkodásból és lövöldözésből áll. Itt is kapsz négyféle képességet, ezek között volt kifejezetten egy pontra és területre ható támadás is (köztük egy közelharci variáció) és a kedvencem, a sötétben aljasul elhelyezhető bio-akna csomag, amik virgoncan (és automatikusan célra tartva) kezdik üldözni a gyanútlan vadászokat.

Igen, az Evolve a nagybetűs Vadászatról szól. Vadászként követed a Szörnyet kereső bájos (oké, ronda dög) "kutyát", Daisy-t, figyelsz az apróbb jelekre ("felriasztott madárcsapat, csak nem arra jár a Szörnyeteg?!"), harcolsz az idegen bolygó veszélyeivel (egy rakás kisebb-nagyobb rémség, amik rád és a Szörnyre is veszélyt jelenthetnek), aztán magával a Szörnnyel. Ügyesen, odafigyelve a csapatra, segítve egymást. Szörnyként pedig: nem ugrassz neki rögtön a vadászoknak, lesed őket a sötétből, vársz az alkalomra, aztán lecsapsz, megpróbálod szétszakítani őket, végezni a Medic-kel, hogy ne kapjanak gyógyítást. Ha kell, elszakadsz tőlük, az erdőben kóricáló kisebb dögöket felfalva életerőt nyersz vissza, és újból támadsz.

És persze: fejlődsz, ha már ez a játék címe. A Szörny és a Vadászok is szereznek tapasztalati pontokat, ezeket pedig szintlépés esetén a speciális képességekre fordíthatják, erősebb, akár némileg másképpen működő variációkat nyitva meg belőlük. Remek érzés volt, amikor Supportként a Szörnyella nyakába csaptam egy felturbózott tüzérségi támadást, ami kapásból leszedte az életereje harmadát... és Szörnyként is jó volt fejlődni egyet, hogy az addig erőltetett távolsági harcmodor mellett végre a fentebb már megénekelt aknákat is használni tudjam.

Az Evolve az egyórás próba alapján izgalmas, változatos, élvezetes játéknak tűnt - nem csak én voltam vele így, a demóidő végéhez közeledve mindenki inkább maradt volna még egy körre, mint hogy a következő találkozójára bandukoljon át a kölni vásárközpont egy másik szegletébe. Az Evolve 2015 február tizedikén érkezik PC, PS4 és Xbox One platformokra.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Elden Ring jövőkép morzsák, The Forever Winter gameplay leleplezés – ez történt csütörtökön

Továbbá: XDefiant, RKGK, Cozy Caravan, Helldivers 2, Bloodstained: Ritual of the Night, THQ Nordic Digital Showcase.

5 órája

Steve Jackson - Salamonis titkai

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat, a negyven éves évfordulóra Steve Jackson lepte meg a rajongókat Salamonis titkaival.

22 órája
1

Visszatér a Batman: Arkham, érkezik a nagy Starfield frissítés - ez történt szerdán

Továbbá: két különleges stúdiót zárhat be a Take-Two, Assassin’s Creed a zsebedben és a Steam Deck legtöbbet játszott címei.

1 napja
2

PlayStation Plus: a májusi négyes

Kimondottan izgalmas friss címeket kínál a Sony előfizetéses szolgáltatásának belépő szintje, ami mellé újabb Destiny 2 kiegészítőt is kapunk.

1 napja
12

Wrath: Aeon of Ruin - a poszt-Quake romtúrda

Ha boomer-shooter akarsz lenni, akkor mindenképp hivatkozz legalább egy (de akár több) jellegzetes FPS-re a kilencvenes évekből. Próbáld meg lemásolni annak sikeres elemeit, és ha igazán abiciózus vagy, akkor akár újíthatsz is néhány ponton. A Wrath a Quake technológiáján próbál új utakat lefektetni, de vajon sikerül neki? Teszt!

2 napja
4

Square Enix rekord veszteség, leépít a KeokeN - ez történt kedden

Továbbá: Xbox Games Showcase, Game Pass frissítés, Funko Fusion, Star Wars: Hunters és Shin Megami Tensei V: Vengeance trailer, Returnal évforduló.

2 napja
4

Xbox Games Showcase: júniusban találkozunk!

Most először lesznek együtt az Activision, Blizzard, Bethesda és Xbox Game Studios belsős projektjei, ráadásul külsős partnerekre is számíthatunk.

2 napja

Game Pass: mozgolódás május első felében

A távozó címek listája ezúttal hosszabb, mint az érkezőké. De egy izgalmas premier így is belefért a kínálatba!

2 napja
1

Stasis: Bone Totem

A tavaly debütált PC-verzió után nemrég konzolokra is ellátogatott a Stasis-franchise legújabb felvonása, a Bone Totem, mely a horror és a point-and-click rajongók figyelmére egyaránt pályázik - joggal.

2 napja

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

3 napja
2

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

3 napja
1

Heti megjelenések

3 napja
2

The Smurfs – Dreams: új Hupikék Törpikék játék az álmok földjéről

A Microids és a Marsupilami fejlesztői egy nintendolike platformerrel gurítják tovább a törpök szekerét.

4 napja
2

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

6 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

6 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

7 napja
10

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

8 napja
16

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

8 napja
13

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

9 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

2024.04.23.
13

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==