[Interjú] Dan Greenawalt - a Forza lóerői mögött

Dan Greenawalt - a Forza lóerői mögött

mcmackoGéczy Attila2014.09.27. 10:45

Rémhírek terjengtek az úriemberről - már ami a vele történő interjúzást illeti. Jómagunk már lepattantunk róla többször is, így hezitáltunk, hogy egyáltalán megpróbáljuk-e… aztán a Microsoft Play Day-en meglepő egyszerűséggel jött össze, az ami előtte nem.

Dan Greenawalt - a Forza sorozat mögött álló agytröszt - a Gamescomon nem közvetlenül a saját játékát promózta, hanem a Playgroundos srácok Horizon 2 bemutatója környékén ólálkodott. Jelenléte mégis jogos volt, hiszen a sorozat nevének felemelésében óriási szerep jutott az öregnek. Talán az adódó helyzet spontaneitásából, talán a Horizon 2 körüli felszabadult légkörből fakadóan kaphattuk el egy teljesen laza villáminterjúra a Turn 10 karmesterét, nem sokkal a Microsoft Gamescomos konferenciája után.

Gamer365: Az imént hallottuk a Microsoft konferenciáján, hogy a Forza Motorsport széria, mint olyan, a motorsport játékok előkelő panteonjában a legmagasabban értékelt sorozatként düllesztheti a melleit. Milyen érzés ez a te szempontodból?

Dan Greenawalt: Nagyon megtisztelő a dolog, és hazudnék, ha nem nézegetném én magam is a sajtóban megjelenő értékeléseket. Figyelem a Metacritic pontokat is. De megmondom őszintén, nem ez motivál, hanem a rajongói visszajelzések, és az emberi kontaktusok létesítése során szerzett tapasztalat. Azért is szeretek például a Gamescomra járni, mert itt találkozom az emberekkel, a rajongókkal - és minden egyes pozitív visszajelzés óriási örömmel tölt el. Ezért érdemes csinálni. Tudod, annak van egy hatalmas ereje, amikor valaki odajön hozzád, hogy kölyökkorában a Forza első részével kezdte el tolni, és ma már rendes autókkal versenyez. Számomra ez hatalmas élményt jelent. Ezt pedig nem lehet visszaadni a sajtó által közölt kritikák akár pozitív mivoltával sem.

G365: Az autóversenyes játékok esetében állandó a fejlődés. Jönnek az új perifériák, most újabban például a virtuális valóság van a nyakunkban. Mi a következő lépés a Forza esetében? Nehéz újat kitalálni a motorsportok viszonylag merev stílusában?

DG: Az ötleteknek nem vagyunk híján (nevet!), sőt a Turn10-nél elvárjuk, hogy olyanok dolgozzanak, akik állandóan újító ötletekkel rukkolnak elő. Így sorban állnak nálam is azok a pontok, amelyekkel a következő játékainkat többé-jobbá lehet tenni. Természetesen megtartom most magamnak ezeket az innovatív újítási lehetőségeket, de azért azt be kell látni, hogy itt a hardveres fejlődés és az idő az, ami hagyja ezeket a szintlépéseket kibontakozni. Nézz rá a Forza 5-re, ahol bejött a felhő, és a közösség is addig nem látott méreteket öltött.

Figyelem persze a különböző alternatív lehetőségeket is. Az Oculus például nagyon bejön, de egyelőre nem erre a vonulatra fókuszálunk.

G365: A konkurenciát és az ő megoldásaikat figyeled? Esetleg volt már példa arra, hogy irigy lettél egy konkurens játék miatt?

DG : Igazából nem is konkurenciaként tekintek a pályatársakra, sokkal inkább testvérekként gondolok rájuk, akik szintén az autók, és az autóversenyes játékok szeretetéért élnek-halnak. Ezzel szerintem mások is így vannak, ami pozitív. Nyilván motiváljuk is egymást, sőt hazudnék, ha azt mondanám, hogy magam nem játszom mások autós címeivel. Sőt az Assassin's Creeden keresztül a többi hasonló nagyszabású játékért is tudok rajongani. Ne gondoljátok azt, hogy egy autóverseny játék fejlesztője szemellenzővel csak a saját műfaját képes játékosként is élvezni. (nevet) A saját játékainkkal viszont a saját ötleteinkre és megoldásainkra koncentrálunk, és a saját újdonságainkat próbáljuk a lehető legjobb formába önteni. És, mint korábban is mondtam, mindig több sorakozik a tervezőasztalon, mint amit meg is tudunk valósítani.

G365:A Forza Horizon esetében a motorsport stílus kicsit könnyedebb ívet kapott, lekanyarodott egy kicsit az árkádos irányba…

DG : Ne viccelj, mindig ezzel az árkádos dologgal jönnek az emberek. Miről beszéltek? (nevet) Az árkád játékokról nekem általában az ilyen pontgyűjtős, hi-score vadász cuccok jutnak az eszembe, vagy azok a klasszikusok, amelyek egyszerűségükben rejtették a nagyszerűséget. Amit ma úgymond árkádos autóversenynek mondanak, azok mögött is olyan komplex rendszerek zakatolnak, amelyeket össze sem lehet hasonlítani a régi játéktermi stílusú autóversenyekkel. Én inkább úgy közelítem meg a dolgot, hogy van a Forza Motorsport, amit akár precízségre törekvő szimulátorként is használhatsz, és van a Horizon (most már) széria, amely esetében pedig azon van a hangsúly, hogy a finomkodást félretéve élvezd a vezetést.

G365: Mint a Forza mögött álló fő kreatívnak, neked is kellett lennie valami korai motivációnak, inspirációs forrásnak! Fiatal korodban melyik autóversenyes játék fertőzött meg?

DG : Hű, én annak idején sokat játszottam a különböző kétdimenziós, vagy épp sprite alapú autóversenyes játékkal. Nem ma kezdtem a bulit. De az első specifikusan autós játék, ami úgy igazán megfogott, az a Hard Drivin' volt. Tudod - kezdetleges, de már élvezetes térbeli látvány, némi fizika, ami akkor újszerűnek számított. Az egyik helyen volt kiállítva egy masina, rájártunk rendesen.

Csető Zsolt (drag), Géczy Attila (mcmacko)

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Elden Ring jövőkép morzsák, The Forever Winter gameplay leleplezés – ez történt csütörtökön

Továbbá: XDefiant, RKGK, Cozy Caravan, Helldivers 2, Bloodstained: Ritual of the Night, THQ Nordic Digital Showcase.

5 órája

Steve Jackson - Salamonis titkai

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat, a negyven éves évfordulóra Steve Jackson lepte meg a rajongókat Salamonis titkaival.

22 órája
1

Visszatér a Batman: Arkham, érkezik a nagy Starfield frissítés - ez történt szerdán

Továbbá: két különleges stúdiót zárhat be a Take-Two, Assassin’s Creed a zsebedben és a Steam Deck legtöbbet játszott címei.

1 napja
2

PlayStation Plus: a májusi négyes

Kimondottan izgalmas friss címeket kínál a Sony előfizetéses szolgáltatásának belépő szintje, ami mellé újabb Destiny 2 kiegészítőt is kapunk.

1 napja
12

Wrath: Aeon of Ruin - a poszt-Quake romtúrda

Ha boomer-shooter akarsz lenni, akkor mindenképp hivatkozz legalább egy (de akár több) jellegzetes FPS-re a kilencvenes évekből. Próbáld meg lemásolni annak sikeres elemeit, és ha igazán abiciózus vagy, akkor akár újíthatsz is néhány ponton. A Wrath a Quake technológiáján próbál új utakat lefektetni, de vajon sikerül neki? Teszt!

2 napja
4

Square Enix rekord veszteség, leépít a KeokeN - ez történt kedden

Továbbá: Xbox Games Showcase, Game Pass frissítés, Funko Fusion, Star Wars: Hunters és Shin Megami Tensei V: Vengeance trailer, Returnal évforduló.

2 napja
4

Xbox Games Showcase: júniusban találkozunk!

Most először lesznek együtt az Activision, Blizzard, Bethesda és Xbox Game Studios belsős projektjei, ráadásul külsős partnerekre is számíthatunk.

2 napja

Game Pass: mozgolódás május első felében

A távozó címek listája ezúttal hosszabb, mint az érkezőké. De egy izgalmas premier így is belefért a kínálatba!

2 napja
1

Stasis: Bone Totem

A tavaly debütált PC-verzió után nemrég konzolokra is ellátogatott a Stasis-franchise legújabb felvonása, a Bone Totem, mely a horror és a point-and-click rajongók figyelmére egyaránt pályázik - joggal.

2 napja

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

3 napja
2

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

3 napja
1

Heti megjelenések

3 napja
2

The Smurfs – Dreams: új Hupikék Törpikék játék az álmok földjéről

A Microids és a Marsupilami fejlesztői egy nintendolike platformerrel gurítják tovább a törpök szekerét.

4 napja
2

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

6 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

6 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

7 napja
10

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

8 napja
16

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

8 napja
13

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

9 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

2024.04.23.
13

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==