[Teszt] Shadow Warrior

Shadow Warrior

WarhawkLusztig Zsolt2014.11.16. 16:00

Ó, azok a boldog kilencvenes évek! Mikor a nők bögyösek, a férfiak pedig tökösek voltak és mikor a játékfejlesztők még nem féltek céltalan félmeztelen macákat, durva pénisz-poénokat vagy olyan sztereotípiákból összerakott főhőst beletolni egy-egy játékba, melyekért manapság minimum fél tucat különböző egylet és szervezet követelne dühöngve szeppukut. Ez volt az az időszak, mely olyan legendákat adott nekünk, mint Duke Nukem, Lara Croft vagy éppen jelen tesztalanyunk főszereplője, Lo Wang és bár azóta a játékok komolyabbak (és néhány kivételtől eltekintve lényegesen kevésbé tökösek) lettek, a Flying Wild Hog a Shadow Warrior újramelegítésével megpróbálta a kilencvenes évek hangulatát kicsit felturbózva becsempészni a mai világunkba - javarészt sikerrel.

Felmerülhet a kérdés: szükséges ismernem az első részt ahhoz, hogy ezt élvezni tudjam? A válasz az, hogy nem, viszont ha nem kedveled azt a játékmenetet, melyet ezek a kilencvenes évekbeli FPS címekre volt jellemző, akkor ezzel se fogsz megbarátkozni. Sőt, igazából annak is megvan az esélye, hogy akkor se fog tetszeni, ha másfél évtizeddel ezelőtt még jól elszórakoztál az elődjével, ugyanis néhány játékelem joggal vált a múlt egyik emlékképévé. Ilyen például a pályadizájn: nagyon jó, egészen felfrissítő érzés, hogy végre nem szűk folyosókból és céllövölde terekből áll egy-egy helyszín, hanem régi módra szövevényesek, néha egészen labirintusszerűek, tucatnyi titkos szobával dúsítottak, máshol hatalmas arénákba nyílnak ahol természetesen menetrendszerűen egy kisebb hadseregnyi démon fog az életünkre törni. Szóval ez jó dolog, az viszont már kevésbé, hogy ezeken a pályákon legtöbbször szintén a korai FPS játékokból visszaköszönő feladatként különböző kulcsok (vagy jelen esetben: színes oltárok) keresésével fogunk a kelleténél sokkal több időt eltölteni. Ráadásul emiatt a kényelmesnél lényegesen több időt fogunk a pályákon eltölteni - ismeritek biztos azt az érzést, mikor már nem a felfedezés hajt, hanem hogy érjünk már az adott helyszín végére, na, itt szinte minden pálya vége felé lesz ilyen érzésünk.

Értékelendő, hogy a fejlesztők szántak időt arra, hogy egy teljesen új, ráadásul egészen okosan összerakott történetet beletoljanak a játékba. Elsőre talán nem tűnik túl érdekesnek, azonban a gyönyörű festményekből felépülő átvezetők egész gyorsan egy érdekes háttértörténettel teszik gazdagabbá az eszetlen vagdalkozást. Ennek köszönhető az is, hogy egy száműzött démon személyében állandó társunk is lesz, ez pedig folyamatos párbeszédeket, vagy inkább verbális csatákat jelent. Wang a tipikus tökös távol-keleti karakter sztereotípiája, amit egész jól kiegészít Hoji cinikus személyisége, bár azt felesleges tagadni, hogy a poénoknak szánt beszólások többsége azért inkább kínos és / vagy fárasztó, mintsem rekeszizom szaggató.

Amibe viszont abszolút nem lehet belekötni az a retro fogások és mai trendek keverékéből összerakott harcrendszer. Emlékeztek még azokra az időkre, mikor nem egy, maximum két fegyvert vihettünk magunkkal, hanem egy kisebb hadseregnyit? No, itt is ugyanez a helyzet, a fél tucatnyinál is több fegyver mindegyike a megszerzésétől kezdve folyamatosan elérhető lesz (bár egyik-másikat csak a játék későbbi felében találjuk meg) és mindegyikük olyan erős, hogy igazából nem azt kell eldöntenünk, hogy melyik ellenfél ellen melyiket éri meg használni, hanem azt, hogy éppen melyikhez van kedvünk. Nincs fedezékharc, folyamatosan mozogva, a lövedékeket kerülgetve kell az ólmot osztanunk, ami egészen frissítően hat a mai trendeknek megfelelő játékok után. Azonban a show sztárja mindenképp a kardunk, illetve a vele történő harc. Hasonlóan a többi fegyverhez ez is elképesztően erős, a gyengébb ellenfeleket egy suhintással darabol szeletekre (szó szerint) és mivel rendelkezünk egy olyan képességgel, melynek segítségével villámgyorsan tudunk bármelyik irányba ugrani igazi ninjaként tudunk szélvész sebességgel a harctéren mozogva folyamatosan ellenfeleket darabolni.

És hogy mi az benne, ami kissé modernebbé teszi? Természetesen a ki nem hagyható fejlesztési rendszer. Három különböző valutát használhatunk, melyekből fegyvereinket fejleszthetjük, vagy különböző aktív / passzív képességeket vehetünk. És mikor azt mondom, hogy fegyver fejlesztés, ne különböző statisztikák megemelésére gondoljatok: lehetőségünk lesz például egy helyett két gépkarabélyt használni, kilövés után irányítani a rakétavető lövedékét, vagy akár extra két csövet felszerelni a shotgunra, szóval teljesen agyament irányokba el tudjuk vinni a játékot. A passzív fejlesztések egy-egy tulajdonságunkat (életerő, energia) tudja növelni vagy visszatöltődését gyorsítani, illetve tudunk „venni” különböző varázslatokat, mágikus támadásokat, melyeket harc közben használhatunk. A Shadow Warriorban nincs visszatöltődő életerő, viszont van egy varázslatunk, mellyel menet közben vissza tudunk valamennyit pumpálni belőle, de tudunk csapdákat állítani, támadásokat kivédeni vagy pusztító energiahullámokat kilőni. Ami a legjobb: a varázslatokhoz Wang a bal kezét használja, így ezek közben nyugodtan tud a másik kezével támadni. Mindez egy egészen mély harcrendszerhez vezet, melyet azonban nem feltétlen szükséges teljes mélységében kihasználni, az is el tud boldogulni, aki inkább marad a jó öreg „addig lövök mindenkit, amíg mozog” harcmodornál.

Technikai oldalról a Shadow Warrior a „tisztes iparos munka” kategóriában helyezkedik el. A helyszínek első ránézésre egész szépek, némelyik határozottan hangulatos és részletgazdag, de ha kicsit jobban szétnézünk, akkor azért fel-felbukkannak a repedések a máz mögött. Ez hatványozottan igaz a karaktermodellekre: valószínűleg nem véletlen, hogy szemtől-szembe igen ritkán találkozunk emberekkel, mert kinézetre valahol az előző generáció derekán helyezkednek el. Oké, az ellenséges démonok se túl szépek, de ott megbocsátható ez, mert mégiscsak démonokról van szó. Velük kapcsolatban inkább a változatosságukkal voltak gondjaim, úgy egy tucatnyi különböző fajtával találkozhatunk, melyek közül mondjuk volt olyan, melyet valószínűleg szimplán szadizmusból tettek a játékba.

A Shadow Warrior nem lett tökéletes játék, azonban a célját tökéletesen elérte: megmutatta, hogy igenis lehetséges egy olyan FPS-t készíteni, mely játékmenetében inkább a múltból táplálkozik, mintsem a mai trendeket követi és teszi mindezt úgy, hogy nem válik önmaga paródiájával (rád nézek most, Duke papa!). Nem válik generációt meghatározó játékká, de tökéletes ahhoz, hogy újra gyermekké varázsolja azokat, akiknek az FPS műfaj nem a Haloval vagy a Call of Duty-val kezdődött, ezért pedig minden dicséretet megérdemel.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Elden Ring jövőkép morzsák, The Forever Winter gameplay leleplezés – ez történt csütörtökön

Továbbá: XDefiant, RKGK, Cozy Caravan, Helldivers 2, Bloodstained: Ritual of the Night, THQ Nordic Digital Showcase.

2 órája

Steve Jackson - Salamonis titkai

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat, a negyven éves évfordulóra Steve Jackson lepte meg a rajongókat Salamonis titkaival.

18 órája
1

Visszatér a Batman: Arkham, érkezik a nagy Starfield frissítés - ez történt szerdán

Továbbá: két különleges stúdiót zárhat be a Take-Two, Assassin’s Creed a zsebedben és a Steam Deck legtöbbet játszott címei.

1 napja
2

PlayStation Plus: a májusi négyes

Kimondottan izgalmas friss címeket kínál a Sony előfizetéses szolgáltatásának belépő szintje, ami mellé újabb Destiny 2 kiegészítőt is kapunk.

1 napja
10

Wrath: Aeon of Ruin - a poszt-Quake romtúrda

Ha boomer-shooter akarsz lenni, akkor mindenképp hivatkozz legalább egy (de akár több) jellegzetes FPS-re a kilencvenes évekből. Próbáld meg lemásolni annak sikeres elemeit, és ha igazán abiciózus vagy, akkor akár újíthatsz is néhány ponton. A Wrath a Quake technológiáján próbál új utakat lefektetni, de vajon sikerül neki? Teszt!

2 napja
4

Square Enix rekord veszteség, leépít a KeokeN - ez történt kedden

Továbbá: Xbox Games Showcase, Game Pass frissítés, Funko Fusion, Star Wars: Hunters és Shin Megami Tensei V: Vengeance trailer, Returnal évforduló.

2 napja
4

Xbox Games Showcase: júniusban találkozunk!

Most először lesznek együtt az Activision, Blizzard, Bethesda és Xbox Game Studios belsős projektjei, ráadásul külsős partnerekre is számíthatunk.

2 napja

Game Pass: mozgolódás május első felében

A távozó címek listája ezúttal hosszabb, mint az érkezőké. De egy izgalmas premier így is belefért a kínálatba!

2 napja
1

Stasis: Bone Totem

A tavaly debütált PC-verzió után nemrég konzolokra is ellátogatott a Stasis-franchise legújabb felvonása, a Bone Totem, mely a horror és a point-and-click rajongók figyelmére egyaránt pályázik - joggal.

2 napja

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

3 napja
2

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

3 napja
1

Heti megjelenések

3 napja
2

The Smurfs – Dreams: új Hupikék Törpikék játék az álmok földjéről

A Microids és a Marsupilami fejlesztői egy nintendolike platformerrel gurítják tovább a törpök szekerét.

4 napja
2

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

6 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

6 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

7 napja
10

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

8 napja
16

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

8 napja
13

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

9 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

2024.04.23.
13

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==