[Teszt] Lara Croft and the Temple of Osiris

Lara Croft and the Temple of Osiris

mcmackoGéczy Attila2014.12.13. 12:55

A franchise újraélesztősdi (sic!) egyik mintapéldája lehetne a Tomb Raider, amit szó szerint a krokodil segge alól húztak vissza Crystal Dynamics-ék az előző generáció elején. Az „egészestés” TR epizódok megjelenése azóta is eseményszámba megy (főleg a legutóbbi „Tomb Raider” reboot után), de van itt egy mellékág is, melynek a Guardian of Light után már a második része tör a felszínre. A Lara Croft and the Temple of Osiris sem hoz szégyen a sorozat nevére, sőt a hangulatával kicsit visszakacsint az eredeti PS1-es Tomb Raider játékok, és az annál is ősibb videojátékos cuccok felé.

Lehet, hogy csak a cikkíróban indított meg valami nosztalgikus érzelmi hullámot a játék, ám az LCaToO (Figyelitek, minő rövidítés!) egyiptomi helyszíne tényleg mintha csak korai Lara játékokat idézné, természetesen modern formába öntve. Az Osiris Temploma azonban a Guardian of Light mintájára (amelynek a tesztjét itt olvashatjátok) ismét izometrikus szemszögbe dobja fel a kamerát, és fókuszáltan dungeon-járásra helyezi a hangsúlyst.

A leosztás igen egyszerű, egy felszíni hub-helyszínről indulunk útnak, ahol már eleve gyűjtögethetünk kincseket, titkos utakat nyithatunk meg, vagy összegyűjtött drágaköveinkért cserébe ládikókat nyitogathatunk. Ám a játék sava-borsa nem itt, hanem a korábban is említett, hub-világból nyíló sírhelyeken keresendő, amelyek a játék tényleges fő pályáinak számítanak.

Ezeken a szintenek a kincskeresés mellett fő célunk Osiris darabjainak összeharácsolása. Az istenség segíthet legyőzni Set-et és azt az átkot, amely Larára (és rivális sírrabló cimborájára, Carterre) szállt a kaland kezdetekor. Osiris ereklyéihez azonban nem egyértelmű utak vezetnek. Környezeti fejtörőket, időzítős, kapcsolós, úszkálós, lengedezős akadálypályákat kell Laráéknak leküzdeni, miközben hőseinkre csak úgy ömlenek a szkarabeuszok, a morcos csontvázak, krokodilpapok és egyéb rettenetes, egyiptomi mondakörből érkező randaságok.

Hogy miért beszéltünk hősnőnkkel kapcsolatban többes számban? Mert Lara és Carter mellé Horus és Isis is csatlakozik az Osiris-t felszabadító hadművelethez, így praktikusan adottá is válik a négyfős kooperatív mód lehetősége a játékosok számára.

A pályák önmagukban egyébként jópofán vannak felépítve, már-már „nintendós” (pontosabban „zeldás”) hangulatot áraszt egyik-másik fejtörő, a szintek kialakítása pedig (azt leszámítva, hogy néhol szűkösek a terek) jól idomul a négyfős kooperatív feladatokhoz is. Ugyanakkor egyedül játszva sem fogjuk soha azt érezni, hogy a többszereplős pályadesign miatt nyeltünk be valamilyen békát.

A pályákon a kincskeresés sem hagyja a játékost hidegen, hiszen a drágakövekért cserébe tudunk különböző ládikókat megnyitni a kalandunk során, amelyből természetesen izmos loot potyoghat a nyakunkba. Díszesebb ládát akarunk kinyitni? Több drágakövet kell kicsengetnünk, cserébe nagy valószínűséggel olyan tárgyakat emelhetünk ki a ládából, amelyek egyre jobb és erősebb tulajdonságokkal ruházzák fel Larát, vagy épp másik választott hősünket. Jól olvastátok, kis RPG hangulat is bekerült ezáltal az ToO-ba, hiszen a fegyverektől kezdve a különböző cuccokig, mi magunk cicomázhatjuk fel a hősünket. A kincskeresés és a harcolás párosába ráadásul a pontgyűjtögetés is beleidomul - érdemes elkerülni a sebződést, hogy a kimaxolt kombó-méterrel minél nagyobb pontokat vihessünk magunkkal a leaderboard listákra.

Az Osiris Temploma következő generációs gépeken meglepően jól néz ki; a cikkírónak a Knack-et juttatta eszébe az aprólékosan kidolgozott, ám kissé meseszerű grafika. Az effektusok mellett a különböző karakterek is egészen csinos animációt kaptak, a főellenfelek pedig remek, látványos csatákat garantálnak, régi szép videojátékos korszakokat megidézve. Meglepetés, hogy a játék zenei szekciója is meglepően színes, izgalmas - mintha csak egy kalandfilm hangulatos muzsikái szólnának a háttérben. Kicsit féltünk egyébként attól, hogy az egyiptomi helyszín nem lesz-e unalmas hosszú távon, azonban a készítők ügyesen variálták az időjárást, a napszakokat és az adott istenekhez tartozó, egymástól jól elkülönülő sírhelyeket.

Ami viszont problémás, hogy bár a játék igyekszik egyre-másra új játékelemeket bemutatni, a sztori kétharmadától kicsit munkássá válik a labirintusok tisztogatása. A kameranézettel sem voltunk mindig kielégítve, hisz sajnos sok precíz ugrás és mozdulat (főleg, amit itt-ott az extra bónuszokért kell elvégezni) a látószögből fakadó nehézkes távolságfelmérés miatt hiúsult meg. Az első rész után továbbra is úgy érezzük, hogy bár egy fokkal talán jobban kidolgozott a sztori, mint korábban - azért egy kicsit nagyobb ívű, a karaktereket jobban kiaknázó történetnek mindenki jobban örült volna.

*Természetesen így sincs semmi nagyobb baj a Temple of Osirissal. Az első rész óta ténylegesen tetten érhető a fejlődés, a már említett „nintendós” húzása és változatos hangulati megoldásai miatt könnyedén elrepül az az 5-6 óra, amit az odafigyelős végigjátszás során kipréselhetünk belőle. Viszont nem szabad elmenni amellett sem, hogy a játékmechanika tekintetében (négyes koop ide vagy oda) bátran lehetett volna még mélyebbre ásni és a bevált fordulatokon túl egy kicsit távolabbra tekinteni a készítőknek.

Ha jól esne az őszi nagyágyúk után egy klasszikusabb szemléletben fogant videojátékot előkapnod, akkor számodra a Lara Croft and the Temple of Osiris lesz a titkos tippünk az elkövetkező ünnepi, lazulós estékhez.*

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Visszatér a Batman: Arkham, érkezik a nagy Starfield frissítés - ez történt szerdán

Továbbá: két különleges stúdiót zárhat be a Take-Two, Assassin’s Creed a zsebedben és a Steam Deck legtöbbet játszott címei.

1 órája
1

PlayStation Plus: a májusi négyes

Kimondottan izgalmas friss címeket kínál a Sony előfizetéses szolgáltatásának belépő szintje, ami mellé újabb Destiny 2 kiegészítőt is kapunk.

14 órája
4

Wrath: Aeon of Ruin - a poszt-Quake romtúrda

Ha boomer-shooter akarsz lenni, akkor mindenképp hivatkozz legalább egy (de akár több) jellegzetes FPS-re a kilencvenes évekből. Próbáld meg lemásolni annak sikeres elemeit, és ha igazán abiciózus vagy, akkor akár újíthatsz is néhány ponton. A Wrath a Quake technológiáján próbál új utakat lefektetni, de vajon sikerül neki? Teszt!

23 órája
4

Square Enix rekord veszteség, leépít a KeokeN - ez történt kedden

Továbbá: Xbox Games Showcase, Game Pass frissítés, Funko Fusion, Star Wars: Hunters és Shin Megami Tensei V: Vengeance trailer, Returnal évforduló.

1 napja
4

Xbox Games Showcase: júniusban találkozunk!

Most először lesznek együtt az Activision, Blizzard, Bethesda és Xbox Game Studios belsős projektjei, ráadásul külsős partnerekre is számíthatunk.

1 napja

Game Pass: mozgolódás május első felében

A távozó címek listája ezúttal hosszabb, mint az érkezőké. De egy izgalmas premier így is belefért a kínálatba!

1 napja
1

Stasis: Bone Totem

A tavaly debütált PC-verzió után nemrég konzolokra is ellátogatott a Stasis-franchise legújabb felvonása, a Bone Totem, mely a horror és a point-and-click rajongók figyelmére egyaránt pályázik - joggal.

1 napja

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

2 napja
2

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

2 napja
1

Heti megjelenések

2 napja
2

The Smurfs – Dreams: új Hupikék Törpikék játék az álmok földjéről

A Microids és a Marsupilami fejlesztői egy nintendolike platformerrel gurítják tovább a törpök szekerét.

2 napja
2

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

5 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

5 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

6 napja
10

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

7 napja
16

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

7 napja
13

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

8 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

9 napja
13

Heti megjelenések

2024.04.22.
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

2024.04.21.

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==