[Teszt] Deathtrap

Deathtrap

WarhawkLusztig Zsolt2015.02.14. 09:09

Valahol sejthető volt, hogy készülni fog egy Deathtraphez hasonló játék. Aki játszott az Adventures of Van Helsing második részével az tudja, hogy mennyire jól sikerült az egyébként annak történetéhez csak érintőlegesen kapcsolódó tower defense „minijáték”, badarság lett volna kihagyni egy ilyen ziccert és nem folytatni, kibővíteni az ott letett alapokat. Nem is hagyták ki, a trilógia harmadik része mellett elkészült tehát egy „egész estés” spinoff, ami azonban jóval több, mint egy apró kikacsintás egy másik stílusba, ugyanis olyan mennyiségű tartalmat kínál, melyet kategóriájának igen sok versenyzője megirigyelne.

Valószínűleg mindenki találkozott már tower defense játékkal, szóval az alapokat gyorsan letudhatjuk. Adva van egy pálya, egyik végén az általunk megvédendő bázis(ok), másikon pedig a szörnyek hordáit kiköpni képes dimenziókapuk, a mi dolgunk, hogy (többek közt) csapdákkal végigcsipkézve a fenti szörnyek útját elérjük, hogy ha egy mód van rá, akkor egy se jusson a bázisunkig eljutni. Ennyi, működött régen, működik most is, a játék lényegében az összes, kategóriájában kötelező karikán sikeresen átlendül. Van itt több tucatnyi szörny az apró, falkában támadóktól kezdve a páncélozott keménylegényeken keresztül a hatalmas, bázisunkat egy mozdulattal elpusztítani képes monstrumokig és van nagyjából két tucat csapda négy kategóriába sorolva, melyek ügyesen elhelyezve hatékonyan meg tudják gátolni, hogy a fent említett szörnyek akár csak a kapunk közelébe jussanak. Már pusztán ezek a számok is impozánsak, de a lehetséges taktikák mennyiségét tovább növeli, hogy a csapdák mindegyike több irányba és irányonként több szinten fejleszthető, így kaphatnak például megnövelt sebzést vagy akár teljesen új képességeket is.

De a játék legütősebb pontja nem a csapdáknál keresendő: említettem, hogy a játék a Neocore előző, Van Helsing kalandjából nőtte ki magát, ami viszont elsőre meglepő volt, hogy abból egy igen robosztus karakterfejlődési- és szerepjáték rendszert is magával hozott. A pályákon nem valamilyen felsőbbrendű entitásként, hanem egy általunk kiválasztott hős testében vagyunk jelen, vele vehetjük fel a harcot a szörnyek ellen. Ne tévesszem meg senkit a nevük, a szerepjátékok klasszikus triumvirátusa közül választhatunk, harcost, íjászt vagy varázslót lehet indítani, mindegyikük saját erősségekkel és gyengeségekkel rendelkezik, valamint annyi, egymástól teljesen különböző képességgel, hogy valószínűleg még az egyszeri szerepjáték-rajongó is elégedetten vigyorogva dőlne hátra a székében. De az RPG-vonal nem csak itt érhető tetten: a pályákon fegyvereket, páncélokat vagy akár mágikus ékköveket tudunk beszerezni, a helyszínek között kereskedhetünk vagy akár készíthetünk is magunknak valamilyen tárgyat. Komolyan, a lehetőségek olyan tárháza áll a játékos előtt, hogy az az első percekben akár még ijesztő is lehet.

Ami viszont a legjobb: a játék legnagyobb részében ezek a rendszerek kitűnően működnek együtt. Hősünkkel rohangálunk a pályán, Diablo-módra csépeljük a szörny hordákat, közben gyűlik a helyi valutaként üzemelő essence, melyből folyamatosan építjük és fejlesztjük defenzív létesítményeinket. Egyszerűen minden klappol, minden biztosítva van több órányi szórakozáshoz. Ugyanis a Deathtrap nem egy rövid játék, az egyjátékos mód tucatnyi pályája normál módon is olyan 6-8 óra kihívást tartogat, de az igazán durva az az, hogy minden helyszínnek legalább négyszer-ötször neki lehet futni és akkor is tud még valami újat mutatni. Vannak később megnyíló extra kihívások, be lehet kapcsolgatni különböző, a nehézséget növelő (de cserébe a jutalmakat is megtöbbszöröző) opciókat, illetve minden pályához tartozik egy-egy végtelen mód, melyben értelemszerűen csak a túlélés és a ranglista minél magasabb helyének elérése lesz a cél. És ha még ez se lenne elég? Ott a koop mód, sőt, ott van a PvP lehetősége, határozottan mókás, mikor nem a védelem, hanem a szörnyek tábornokaként a támadás lesz a feladatunk! Akibe pedig szorult egy kis alkotói vágy, az a beépített térképszerkesztővel szórakozhat el.

Szóval az teljes nyugalommal állítható, hogy a Deathtrap a tartalom és alapvető játékmechanika szempontjából teljesen rendben van, talán egyedül a kasztok balanszírozásával lehetett volna eltölteni egy kicsit több időt, mert míg harcosommal tomboló villámként hasítottam keresztül a pályákon, addig ugyanazon helyszíneken varázslónőmmel szabályosan vért izzadtam. Inkább a körítéssel akadt problémám, nem komoly, de épp elég komoly ahhoz, hogy ne lehessen teljes az örömöm. A Deathtrap technikai oldalról alapvetően rendben van, a Van Helsing játékokkal bemutatkozó, házon belül fejlesztett motor szépen muzsikál alatta, a gond az, hogy így visszagondolva a tucatnyi helyszín közül egy vésődött bele az emlékeimbe. Szépek, a célnak megfelelnek, de nem igazán találni bennük sok egyéniséget, ami leginkább azért zavart, mert pont a Van Helsing játékok azok, melyekből még hónapok múltán is csípőből végigsorolom a helyszíneket. Ennél valamivel jobban zavart a sztori hiánya. Oké, ez a stílus nem az, amitől fordulatos történetet várunk el, de úgy érzem, hogy ha már a helyszín egy kapcsolódási pont a szerepjátékokkal, egy hatalmas ziccert hagytak ki azzal, hogy sztori szinten nem fonták össze a kettőt.

Mindent összevetve viszont a Neocore bázisvédős kikacsintásából határozottan jó játék kerekedett. Megreformálja stílusát? Nem, de ez a kategória nem is az, amit meg kellene. A fiúk és lányok a rájuk jellemző profizmussal nyúltak a témához és teljesen nyugodt szívvel, mindenféle túlzás nélkül állíthatom, hogy az utóbbi idők egyik legérdekesebb tower defense játékát faragták belőle, mely egyszerre tud kihívást nyújtani a taktikus játékosoknak és a Diablókon felnőtt akció-szerepjáték rajongóknak. Ha pedig valaki mindkét stílust kedveli, akkor azonnal szaladjon a legközelebbi virtuális polchoz - a következő napokra tuti megvan a kötelező programja.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Rainbow Cotton - a pamutboszi visszatér

A Cotton játékok gyakorlatilag új életre keltek az elmúlt években, és nem telt el sok idő, hogy az obskúrus Rainbow Cotton is megkapja a maga felújítását. A Dreamcast-éra játékai a gyönyörű SEGA-árkád életérzést hozták, és a Success 3D-s pamutboszija is tele volt szívvel-lélekkel. Lássuk a cukorkát, induljon a tea-parti!

40 perce

Kaszál a Microsoft és a Remedy - ez történt kedden

Továbbá: Nintedo és EA üzleti jelentés, Don’t Kill Them All, Hades II, Wholesome Direct, Rocksmith+.

13 órája
10

SaGa Emerald Beyond - Világokon át

Az új SaGa játékban nem kell beérnünk egy vagy két új világgal, hanem kalandjaink során tizenhét egyedi helyen is megfordulhatunk! De vajon mindez elég lesz ahhoz, hogy lekössön minket a mindig különc JPRG sorozat új epizódja? Teszt!

1 napja

Így kerül egy platformra a gaming, a család és a kibervédelem

Mind használunk IT eszközöket, internetezünk, a felhasználók ma már pici gyermekkortól kezdve részesei ennek a világnak. A Gamer365 felületén – szponzorált anyagunkban -, a felnőtt gamereket, gyermekes szülőket célozva igyekszünk felhívni a figyelmet a leselkedő veszélyekre.

1 napja
1

A Microsoft négy Bethesda stúdiót zár be

Az Arkane Austin (Redfall), a Tango Gameworks (HiFi Rush), az Alpha Dog Studios (Mighty DOOM) és a Roundhouse Games esett áldozatul az átrendezésnek.

1 napja
50

140 millió felett a Switch, közel az utód bejelentése

A Nintendo készen áll az új hardver leleplezésére, amire még ebben az üzleti évben sor fog kerülni.

1 napja
7

Hades II Early Access-start, Helldivers 2 megfutamodás – ez történt hétfőn

Továbbá: QuakeCon 2024, Wizard with a Gun, Sword & Fairy Inn 2.

1 napja
9

Heti megjelenések

2 napja
7

Endless Ocean: Luminous - sekély e mély

Az Endless Ocean utoljára a klasszikus Wii konzolon úszott be a nappalinkba, 2024-ben pedig a folytatás úgy tesz, mintha nem telt volna el tizenöt év azóta. Na, nem azért mert így rohan az idő, hanem mert a Luminous alig újít az elődökhöz képest, és sok tekintetben vissza is fejlődött. Teszt!

3 napja
1

Jól áll a Resident Evil 9, a Helldivers 2 értékelései már kevésbé – ez történt pénteken

Továbbá: SteamWorld Heist II, Realm of Ink, Serum, Senua's Saga: Hellblade II.

4 napja
36

Elden Ring jövőkép morzsák, The Forever Winter gameplay leleplezés – ez történt csütörtökön

Továbbá: XDefiant, RKGK, Cozy Caravan, Helldivers 2, Bloodstained: Ritual of the Night, THQ Nordic Digital Showcase.

5 napja
1

Steve Jackson - Salamonis titkai

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat, a negyven éves évfordulóra Steve Jackson lepte meg a rajongókat Salamonis titkaival.

6 napja
1

Visszatér a Batman: Arkham, érkezik a nagy Starfield frissítés - ez történt szerdán

Továbbá: két különleges stúdiót zárhat be a Take-Two, Assassin’s Creed a zsebedben és a Steam Deck legtöbbet játszott címei.

6 napja
2

PlayStation Plus: a májusi négyes

Kimondottan izgalmas friss címeket kínál a Sony előfizetéses szolgáltatásának belépő szintje, ami mellé újabb Destiny 2 kiegészítőt is kapunk.

7 napja
12

Wrath: Aeon of Ruin - a poszt-Quake romtúrda

Ha boomer-shooter akarsz lenni, akkor mindenképp hivatkozz legalább egy (de akár több) jellegzetes FPS-re a kilencvenes évekből. Próbáld meg lemásolni annak sikeres elemeit, és ha igazán abiciózus vagy, akkor akár újíthatsz is néhány ponton. A Wrath a Quake technológiáján próbál új utakat lefektetni, de vajon sikerül neki? Teszt!

7 napja
4

Square Enix rekord veszteség, leépít a KeokeN - ez történt kedden

Továbbá: Xbox Games Showcase, Game Pass frissítés, Funko Fusion, Star Wars: Hunters és Shin Megami Tensei V: Vengeance trailer, Returnal évforduló.

7 napja
4

Xbox Games Showcase: júniusban találkozunk!

Most először lesznek együtt az Activision, Blizzard, Bethesda és Xbox Game Studios belsős projektjei, ráadásul külsős partnerekre is számíthatunk.

8 napja

Game Pass: mozgolódás május első felében

A távozó címek listája ezúttal hosszabb, mint az érkezőké. De egy izgalmas premier így is belefért a kínálatba!

8 napja
1

Stasis: Bone Totem

A tavaly debütált PC-verzió után nemrég konzolokra is ellátogatott a Stasis-franchise legújabb felvonása, a Bone Totem, mely a horror és a point-and-click rajongók figyelmére egyaránt pályázik - joggal.

8 napja

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

8 napja
2

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==