[Teszt] Titan Souls

Titan Souls

WarhawkLusztig Zsolt2015.04.20. 08:00

Ahhoz, hogy a helyén tudjuk kezelni a Titan Soulst fontos tudnunk születésének körülményeiről. A játék, pontosabban annak prototípusa még 2013-ban készült el egy Ludum Dare alkalmából, mely egy hétvége alatt lezajló játékfejlesztő verseny, a nevező csapatok 48 órányi időt és egy, a közösség által választott témát kapnak (ebben az esetben a "csak egy van" volt ez) és ebből kell a legtöbbet kihozniuk. A prototípus pedig olyan jól működött, hogy a háromfős csapat úgy döntött, hogy teljes értékű játékká fejleszti: megnégyszerezték a benne lévő szörnyek mennyiségét, a kinézetét a leginkább funkcionálisnak nevezhető változatról kellemes pixelartra (igen, pixelart, buuu-buuu!) cserélték, valamint hozzácsaptak egy igen hangulatos zenei csomagot is. A játék alapja viszont abszolút változatlan maradt, mely a végterméket egyszerre teszi egészen nehézzé és különlegessé és - sajnos - eléggé üressé.

Mert miről is szól a Titan Souls? Adva van másfél tucat szörnyeteg szépen elszórva egy méretes pályán, melyeket szépen egyesével le kell terítenünk. Ehhez kapunk egy darab nyilat (a hozzá tartozó íjjal, természetesen), mely annyiban különlegesebb társainál, hogy kilövése után vissza tudjuk hívni (és visszafelé is tud sebezni). Ennyi. Tizennyolc szörny nem tűnik túl soknak, viszont azt is tudni kell, hogy elég egyszer lelőniük, lecsapniuk, megmérgezniük és hősünk azonnal halálát leli - viszont ez igaz a másik oldalról is, elég egy jó, pontos lövés és a szörny máris kileheli a lelkét. Mármint szó szerint.

Ez pedig minden egyes csatát egyszerre tesz nagyon-nagyon nehézzé és nagyon-nagyon érdekessé. A titánok gyorsak, pontosak és kíméletlenek, viszont mindegyiküknek van egy előbb-utóbb betanulható támadási sémája, melyet felfedezve majd kihasználva egy jó adag ügyességgel és egy kis szerencsével elereszthetjük a halálos lövést. Igen, előtte (nagy optimizmussal) tizenhuszonsokszor fognak felgyújtani, eltaposni, megenni, megmérgezni, és így tovább, de az az egy lövés, mikor szó szerint egy pillanatra megáll az idő, az éppen ezért egészen extatikus élmény lesz, minden egyes alkalommal.


Dióhéjban

## Mi ez?

Prototípusból teljes értékű játékká avanzsált ötlet, melyben egy lövéssel leterítheted a szörnyeket, de te is csak az első csapásig élsz.

## Mire hasonlít?

[Dark Souls](http://www.gamer365.hu/show-article.php?id=851&article), [Super Meat Boy](http://www.gamer365.hu/show-article.php?id=612&article)

## Mire jelent meg?

PC, PlayStation 4 (tesztelt), PS Vita

## Mennyibe kerül?

[15 Euro](http://www.gog.com/game/titan_souls) / [4590 Ft](https://store.playstation.com/#!/en-hu/games/titan-souls/cid=EP3643-CUSA01699_00-TITANSEUCROSSBUY)

A probléma az, hogy a Titan Souls nem is igazán tud mást nyújtani, mint másfél tucatnyi idegeskedést egy-egy „Na végre!” pillanatban kicsúcsosodva, mely önmagában nem rossz, de valljuk be, mostanában elég kevés. A játéknak például nincs története, nem tudjuk, hogy kit alakítunk és ő miért megy házról-házra, hogy egy nyílvesszővel felébressze az egyébként addig békésen szundító titánokat. Emiatt pedig viszonylag gyorsan elfogy a motiváció is, azért játszunk, hogy befejezzük a játékot, az húz előre, hogy lássuk a következő szörnyet, a következő feladványt. És igazából ez a legnagyobb gondom a játékkal: a nap végén másfél tucat, egymással abszolút nem kapcsolatban álló feladványt kell megoldanunk, az egyes szörnyek annyira különböznek egymástól, hogy nem lehet azt mondani, hogy az egyiknél szerzett tapasztalat a másiknál bármiféle előnyt biztosítana. Emiatt nehézségi ívről se lehet beszélni, a képességeinktől függően az első szörny is lehet pont akkora kihívás, mint az utolsó. És ha ez nem lenne elég: a játék lényegében egyszer biztosít csak meglepetést. Tény, az igazán mazochisták nekifuthatnak többször is (van benne extra nehéz mód, van olyan melyben nem tudunk futni és gurulni és olyan is, ahol csak egy életet kapunk), de ugyanaz a 18 ellenfél marad ugyanott, akiket ugyanúgy kell legyőznünk.

Mindez azonban kétségkívül kellemes formába van csomagolva. A pixelart kinézet az eltérő nézőpont ellenére valamiért engem a Fezre emlékeztetett (ami nem rossz dolog!), részletes, finom tájakat és profin kidolgozott szörnyeket kapunk, hozzá pedig egy igazán kellemes és változatos zenei aláfestést. Olyan világ ez, melyben az ember szívesen kalandozna, melynek szívesen fedezné fel a titkait - kár, hogy erre a két-három-négy órás játék alatt nem volt lehetőségem.

A Titan Souls jó példa arra, hogy ami egy rövid prototípusban működik, az teljes játékként nem biztos, hogy megállja a helyét. Ne értsetek félre: amit a játék nyújtani tud az nagyon is jó, a probléma inkább abban van, hogy ez a recept akkor működött volna igazán jól, ha nem csak méretében, de mélységében is növekedett volna. De nem tette, így sajnos most egy olyan játékot kaptunk, mely inkább a nevében és nem a hangulatában lett „Souls-játék”.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Elden Ring jövőkép morzsák, The Forever Winter gameplay leleplezés – ez történt csütörtökön

Továbbá: XDefiant, RKGK, Cozy Caravan, Helldivers 2, Bloodstained: Ritual of the Night, THQ Nordic Digital Showcase.

4 órája

Steve Jackson - Salamonis titkai

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat, a negyven éves évfordulóra Steve Jackson lepte meg a rajongókat Salamonis titkaival.

21 órája
1

Visszatér a Batman: Arkham, érkezik a nagy Starfield frissítés - ez történt szerdán

Továbbá: két különleges stúdiót zárhat be a Take-Two, Assassin’s Creed a zsebedben és a Steam Deck legtöbbet játszott címei.

1 napja
2

PlayStation Plus: a májusi négyes

Kimondottan izgalmas friss címeket kínál a Sony előfizetéses szolgáltatásának belépő szintje, ami mellé újabb Destiny 2 kiegészítőt is kapunk.

1 napja
12

Wrath: Aeon of Ruin - a poszt-Quake romtúrda

Ha boomer-shooter akarsz lenni, akkor mindenképp hivatkozz legalább egy (de akár több) jellegzetes FPS-re a kilencvenes évekből. Próbáld meg lemásolni annak sikeres elemeit, és ha igazán abiciózus vagy, akkor akár újíthatsz is néhány ponton. A Wrath a Quake technológiáján próbál új utakat lefektetni, de vajon sikerül neki? Teszt!

2 napja
4

Square Enix rekord veszteség, leépít a KeokeN - ez történt kedden

Továbbá: Xbox Games Showcase, Game Pass frissítés, Funko Fusion, Star Wars: Hunters és Shin Megami Tensei V: Vengeance trailer, Returnal évforduló.

2 napja
4

Xbox Games Showcase: júniusban találkozunk!

Most először lesznek együtt az Activision, Blizzard, Bethesda és Xbox Game Studios belsős projektjei, ráadásul külsős partnerekre is számíthatunk.

2 napja

Game Pass: mozgolódás május első felében

A távozó címek listája ezúttal hosszabb, mint az érkezőké. De egy izgalmas premier így is belefért a kínálatba!

2 napja
1

Stasis: Bone Totem

A tavaly debütált PC-verzió után nemrég konzolokra is ellátogatott a Stasis-franchise legújabb felvonása, a Bone Totem, mely a horror és a point-and-click rajongók figyelmére egyaránt pályázik - joggal.

2 napja

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

3 napja
2

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

3 napja
1

Heti megjelenések

3 napja
2

The Smurfs – Dreams: új Hupikék Törpikék játék az álmok földjéről

A Microids és a Marsupilami fejlesztői egy nintendolike platformerrel gurítják tovább a törpök szekerét.

4 napja
2

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

6 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

6 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

7 napja
10

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

8 napja
16

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

8 napja
13

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

9 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

2024.04.23.
13

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==