[Teszt] Assassin's Creed Chronicles: China

Assassin's Creed Chronicles: China

WarhawkLusztig Zsolt2015.04.27. 11:44

Az Assassin's Creed Chronicles a széria azon része, melyre senki sem számított. Azzal persze tisztában voltunk, hogy az Ubisoft azt csinálja amit szokott és az utolsó használható molekuláig próbálja fejni a sikeres sorozatot és az se volt meglepetés, hogy készül egy Assassin's Creed Chronicles China nevű játék, mivel ez eredetileg része lett volna a Unity szezonbérletnek. De arra szerintem kevesen fogadtak volna, hogy ez egy letölthető, kétdimenziós (oké, kettő és fél dimenziós) trilógia első epizódja lesz, melyet ráadásul még csak nem is házon belül fejlesztettek, hanem az angol Climax Studiost bíztak meg vele. De így történt és utólag belegondolva ez nem is feltétlen baj, a Chronicles ugyanis hosszú idő óta a sorozat legüdébb része lett.

Mely üdeség annak tudható be, hogy a Chronicles egy olyan Assassin's Creed játék, ami történetét, szereplőit leszámítva a legkevésbé se hasonlít a többi AC játékra. Nincs nyitott világ, nincs egy vagy több hatalmas város, nincs egy rakás apróbb időtöltő tevékenység és ami a leginkább szembetűnő: nincs harmadik dimenzió. Emiatt a Chronicles nem is hasonló nevű elődjei, hanem inkább mondjuk a klasszikus Prince of Persia, vagy még inkább a Klei mesterműve, a Mark of the Ninja kategóriájában versenyez. Az utóbbihoz való hasonlóság talán a leginkább szembetűnő, ebben a részben ugyanis lényegesen komolyabb szerepet kap a lopakodás, mint szinte bármely elődjében, mind a pályák elrendezése, mind a játékmenet felépítése arra fókuszál, hogy ügyes játékkal soha ne vegyenek észre. A helyszínek többsége tömve van különböző búvóhelyekkel, az ellenfelek pedig viszonylag könnyen megtanulható útvonalakon mozognak és látványosan jelzett látótérrel rendelkeznek, szóval minden adva van egy taktikus, lopakodós játékhoz.

Ezek a pályák azonban nem két dimenziósak és ez egyszerre egy nagyon érdekes dolog és néhány idegesítő pillanat okozója. Minden helyszín több rétegből tevődik össze, melyek között bizonyos pontokon átkelhetünk, de még egy-egy adott réteg is rendelkezik elő- és háttérrel, ezt pedig ügyesen ki kell használnunk felismerve, hogy ellenfeleink a fentiek ellenére csak két dimenzióban látnak. Emiatt lehet majd például szépen lopakodni a falhoz lapulva úgy, hogy közben felettünk katonák járőröznek. És mi miatt bosszantó? Amiatt, hogy a fix, oldalnézetes kamera miatt néha nagyon bele lehet keveredni az irányokba, a plafonon lógva nem mindig egyértelmű, hogy a „fel” irány hatására előre indulunk-e el, esetleg a háttérben lévő falra, vagy az előtérben lévő kiszögellésre kapaszkodunk. Hadd ne mondjam, hogy egy-egy éles pillanatban az ilyen kérdés mennyire nem az, amin az ember gondolkodni akar…


Dióhéjban

## Mi ez?

Két és fél dimenziós Assassin's Creed Kínában játszódó történettel, fókuszban a lopakodással.

## Mire hasonlít?

Mark of the Ninja

## Mire jelent meg?

PC, Xbox One (tesztelt), PlayStation 4

## Mennyibe kerül?

Steam: [9.99€](http://store.steampowered.com/app/354380/), PSN: [3090 Ft](https://store.playstation.com/#!/en-hu/games/assassin's-creed-chronicles-china/cid=EP0001-CUSA01329_00-ACCHRONICLESEP01), Xbox: [2990 Ft](https://store.xbox.com/hu-HU/Xbox-One/Games/Assassins-Creed-Chronicles-China/c17776cb-b119-4eb1-a6b2-e5c28b107d76)

Szerencsére legtöbbször akkor sincs vége a dalnak, ha észrevesznek: Shao Jun, ezen rész hősnője ugyanis határozottan jó harcos lehet a megfelelő irányítás mellett és egy-két katonával viszonylag könnyen tud végezni. A harc, ahogy az sejthető, kicsit másképp zajlik mint a nagytesóknál, van védekezés és támadás, de két dimenzióban kell gondolkodnunk, azaz egyszerre nem feltétlen tud ránk rontani több ellenfél. Ezt ellensúlyozandó viszont elég kevés életerőt kapunk és erős katonákat, viszonylag ritkán élünk túl két-három csapásnál többet. Újdonság, hogy blokkoláshoz nem csak a megfelelő időben lenyomott gombra, de a támadás irányába húzott karra is szükség lesz, ami elsőre kicsit bonyolultnak tűnhet, de később teljesen jól megszokható lesz. Nem mondom, hogy tökéletes, kicsit butácska tud hősnőnk lenni, mikor sokan, sokfelől és esetleg szablyák mellett lőfegyverekkel is támadják, de valamennyi gyakorlással túlélhető a dolog. Illetve elkerülhető: legyünk tudatában annak, hogy ha valahol harcra kerül a sor, akkor az általában azt jelenti, hogy valamit nem jól csinálunk. Ezt egyébként a játék nem is rest jelezni, ugyanis minden mozdulatunkat pontozza és három stílust ismer: legtöbbet a „ghost” ér, mikor nem is látnak minket, majd az „assassin”, mikor nem látnak, de holttesteket hagyunk magunk mögött, legkevesebbet pedig a „brawler” ér, mikor terminátorként rontunk ajtóstul a házba. A pontszámok pedig nem csak díszek, az adott helyszínek végén ennek függvényében kapunk igencsak hasznos fejlesztéseket, szóval tényleg, ahol lehet, ott lopakodjatok.

Sajnos ahol érezni lehet a „letöltős” minőséget az kicsit váratlan módon a játék története, mely olyan se füle, se farka, nem igazán fért bele az a rész, ahol megismerjük, urambocsá' megszeretjük a főhőst. Shao Jun lehet, hogy nagyon király karakter - a monológjai engem erre engednek következtetni - de a játék nem igazán tesz azért, hogy ezt kellően be tudjuk fogadni. Cserébe viszont művészeti oldalról telitalálat a kinézet, a pályák bámulatosan jól festenek ezzel a kicsit álomszerű, vízfestékkel felvázolt külalakkal, hősünk mozgása pedig nagyon szép, folyamatos, olyan, amit jó irányítani. Ráadásul a helyszínek egész változatosak is, mind kinézetben, mind feladatokban, az egyszer-kétszer fellelhető „csak menekülj” pályarészek pedig igazi hangulatbombák tudnak lenni.

Az Assassin's Creed Chronicles elképesztően távol esett a sorozat képzeletbeli fájától, de talán pont ez az, ami ennek a szériának kellett. A lopakodás és „asszasszinkodás” nagyon jól tud működni kétdében, a játék letöltős létére kellemesen tartalmas és ha kicsit dolgoznak az irányításon valamint a történetmesélésen, akkor a következő részek akár picit rendbe is szedhetik a sorozat utóbbi időben kicsit megtépett ázsióját.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Jól áll a Resident Evil 9, a Helldivers 2 értékelései már kevésbé – ez történt pénteken

Továbbá: SteamWorld Heist II, Realm of Ink, Serum, Senua's Saga: Hellblade II.

14 órája
16

Elden Ring jövőkép morzsák, The Forever Winter gameplay leleplezés – ez történt csütörtökön

Továbbá: XDefiant, RKGK, Cozy Caravan, Helldivers 2, Bloodstained: Ritual of the Night, THQ Nordic Digital Showcase.

1 napja
1

Steve Jackson - Salamonis titkai

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat, a negyven éves évfordulóra Steve Jackson lepte meg a rajongókat Salamonis titkaival.

2 napja
1

Visszatér a Batman: Arkham, érkezik a nagy Starfield frissítés - ez történt szerdán

Továbbá: két különleges stúdiót zárhat be a Take-Two, Assassin’s Creed a zsebedben és a Steam Deck legtöbbet játszott címei.

2 napja
2

PlayStation Plus: a májusi négyes

Kimondottan izgalmas friss címeket kínál a Sony előfizetéses szolgáltatásának belépő szintje, ami mellé újabb Destiny 2 kiegészítőt is kapunk.

3 napja
12

Wrath: Aeon of Ruin - a poszt-Quake romtúrda

Ha boomer-shooter akarsz lenni, akkor mindenképp hivatkozz legalább egy (de akár több) jellegzetes FPS-re a kilencvenes évekből. Próbáld meg lemásolni annak sikeres elemeit, és ha igazán abiciózus vagy, akkor akár újíthatsz is néhány ponton. A Wrath a Quake technológiáján próbál új utakat lefektetni, de vajon sikerül neki? Teszt!

3 napja
4

Square Enix rekord veszteség, leépít a KeokeN - ez történt kedden

Továbbá: Xbox Games Showcase, Game Pass frissítés, Funko Fusion, Star Wars: Hunters és Shin Megami Tensei V: Vengeance trailer, Returnal évforduló.

3 napja
4

Xbox Games Showcase: júniusban találkozunk!

Most először lesznek együtt az Activision, Blizzard, Bethesda és Xbox Game Studios belsős projektjei, ráadásul külsős partnerekre is számíthatunk.

4 napja

Game Pass: mozgolódás május első felében

A távozó címek listája ezúttal hosszabb, mint az érkezőké. De egy izgalmas premier így is belefért a kínálatba!

4 napja
1

Stasis: Bone Totem

A tavaly debütált PC-verzió után nemrég konzolokra is ellátogatott a Stasis-franchise legújabb felvonása, a Bone Totem, mely a horror és a point-and-click rajongók figyelmére egyaránt pályázik - joggal.

4 napja

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

4 napja
2

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

5 napja
1

Heti megjelenések

5 napja
2

The Smurfs – Dreams: új Hupikék Törpikék játék az álmok földjéről

A Microids és a Marsupilami fejlesztői egy nintendolike platformerrel gurítják tovább a törpök szekerét.

5 napja
2

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

7 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

7 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

8 napja
10

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

9 napja
16

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

2024.04.24.
13

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

2024.04.24.
11

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==