[Teszt] Payday 2: Crimewave Edition

Payday 2: Crimewave Edition

liquidSomosi László2015.06.26. 09:45

Ha ki kéne jelölni, melyik híres filmjelenetet próbálta legtöbbször interaktív formában képernyőre átértelmezni a videójátékipar, a Heat (itthon: Szemtől szemben) a mai napig lenyűgöző bankrablás-menekülés szekvenciája egészen biztosan ott lenne a dobogón. A videojátékos irányból érkező lelkesedés tökéletesen érthető, minden idők egyik legjobb (vitathatóan: A legjobb) filmes tűzharcáról van szó, tűzharcolni pedig játékban is nagyon szeretünk, adja magát, hogy ilyen formában éljük újra az egészet. Próbálkozások voltak (GTA többször is, Kane & Lynch legalább egyszer...) egész jó eredménnyel - de teljes játékot korábban senki nem akart (vagy mert) ráépíteni a bankrablós témára.

Az első (bátor?) próbálkozó Svédországból érkezett, a Starbreeze a 2011-es Payday: The Heist-tal csak felütötte a labdát, a koncepció a két évvel később érkező Payday 2-ben szilárdult meg. A Payday 2 koop rablós FPS, és esetében a műfajbesorolás mindhárom eleme nagyon fontos. Kezdjük a rablás résszel: igen, rablóakciókat (vagy ahhoz nagyon hasonlítos bűncselekményeket) kell végrehajtanunk, rámolunk ki ékszerüzletet és bankot, verünk szét plázát, rejtett bizonyítékokat szerzünk, vagy akár fegyveres látogatást teszünk egy éjszakai klubban. A feladatok kellően változatosak (itt jön jól, hogy a DLC-kel bőségesen bővített kiadást kapjuk) , és a játék nem lineárisan, hanem egy Crime.net-nek becézett méretes térképen dobálja elénk őket, lehet válogatni ízlés (és nem utolsósorban nehézségi fokozat) szerint. A Starbreeze magukba a missziókba is csempészett némi kiszámíthatatlanságot, egyes fontos tereptárgyak egy-egy újrajátszás során nem mindig ugyanott jelennek meg - egyszer a pult alatt van a fontos széf, máskor meg a konyhában, például.

Folytassuk a kooperatívval, mert a Payday 2 tényleg koop játék, van benne ugyan egyszemélyes offline mód botokkal, majdhogynem feleslegesen. A botok két dologra képesek: követnek oda, ahová mész (még akkor is, ha a halálukba masíroztatod őket), és nagyjából a vadul tüzelő rendőrség irányába lövöldöznek (nagyjából!). És ez a Payday 2 abszolút alapszintje, olyan, mintha három másik vérszomjas ismeretlennel játszanád, akik John Rambótól tanulták a lőfegyveres harci taktikát, és elég bénák abban, amit csinálnak. Ez rövidtávon akár élvezetes is lehet, de a Payday 2 nem erről szól, lehet sokkal okosabban is játszani. Például lopakodva, kamerákat kikapcsolva, riasztókat hatástalanítva. Nem mindig működik, nem mindenhol van rá lehetőség, könnyű elszúrni, de legalább a küldetés elejét érdemes megpróbálni így, és ez viszonylag magas szintű koordinációt igényel. Ahogy beindul a riasztás, és megérkezik a rendőrség, elszabadul a pokol, a játék számolatlanul, hullámokban dobálja a nyakadba a kommandósokat. Akik nem túl eszesek, de jól céloznak, és legfőképpen nagyon sokan vannak. Koordináció itt is kell, gyógyító-csomagokat és lőszerpakkokat kellő időben lepakolni nem csak érdemes, de a magasabb nehézségi szinteken egyenesen kötelező. A botok minderre képtelenek, egyedül játszani lehet, de a fejlődéshez (öt karakterosztály, öt képesség-fával) szükséges xp, és az új cuccok / fegyverek / bővítmények megvásárlásához szükséges pénz így kíméletlenül lassan csorog befelé. A Payday 2 koop online játék, slusszpassz.

Hiába az óvatos megközelítés, a rablóakciónk előbb vagy utóbb masszív tűzharcba fognak torkollani. Ami nem baj, a Payday 2-ben együtt lövöldözni elég jó, a gunplay erősen az árkádos vonal felé hajlik, konzolokon talán túlságosan is. Az alapjátékkal annak idején pécén játszottam, és az egeres irányítást sokkal szabadabbnak éreztem, mint a brutális auto-célzást használó konzolos társát. Konzolon (a PS4 verziót teszteltük), azon kaptam magam, hogy folyamatosan a L2-t rángatom, mert így lehetett a leghatékonyabban öldökölni - hatékonynak hatékony, élvezetesnek kevésbé élvezetes.

Egy újrakiadás esetén mindig felmerül a kérdés: kellett ez nekünk, mivel kapok többet? A választ megfordítom: megkapod a Payday 2-t az összes DLC-jével együtt, ami több új missziót, új karaktereket, maszkokat és fegyvereket jelent. Kelleni mennyire kellett? Őszintén szólva nem igazán. A magasabb felbontáson kívül a játék (a pécé verzióhoz képest) semmilyen ráncfelvarrást nem kapott. Pedig nem ártott volna,a Payday 2 már a maga idejében sem számított csinos játéknak, mostanra pedig kifejezetten kopottas, elöregedett hatást kelt. Nem égeti ki a szemed, de semmi olyat nem nyújt, amitől minimálisan is indokoltnak látnád, hogy PS4/Xbox One-on fut, és nem az előző generációs kistesókon. Ehhez képest ez egy némileg csökkentett árú lemezes termék, aminek érzésem szerint digitális formában és feleennyiért lenne igazán létjogosultsága.

A Payday 2: Crimewave Edition akkor a te játékod, ha: vannak barátaid, akik szintén megveszik; ha nem játszottál vele korábban; és nem különösebben érdekel, ha egy játék még csak meg sem próbálja takargatni a kopottas grafikáját. Ha minden klappol, a Payday 2 rendkívül szórakoztató tud lenni - de meg kell dolgoznod érte, hogy klappoljon.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

PlayStation Plus: a májusi négyes

Kimondottan izgalmas friss címeket kínál a Sony előfizetéses szolgáltatásának belépő szintje, ami mellé újabb Destiny 2 kiegészítőt is kapunk.

1 órája
2

Wrath: Aeon of Ruin - a poszt-Quake romtúrda

Ha boomer-shooter akarsz lenni, akkor mindenképp hivatkozz legalább egy (de akár több) jellegzetes FPS-re a kilencvenes évekből. Próbáld meg lemásolni annak sikeres elemeit, és ha igazán abiciózus vagy, akkor akár újíthatsz is néhány ponton. A Wrath a Quake technológiáján próbál új utakat lefektetni, de vajon sikerül neki? Teszt!

10 órája
3

Square Enix rekord veszteség, leépít a KeokeN - ez történt kedden

Továbbá: Xbox Games Showcase, Game Pass frissítés, Funko Fusion, Star Wars: Hunters és Shin Megami Tensei V: Vengeance trailer, Returnal évforduló.

12 órája
4

Xbox Games Showcase: júniusban találkozunk!

Most először lesznek együtt az Activision, Blizzard, Bethesda és Xbox Game Studios belsős projektjei, ráadásul külsős partnerekre is számíthatunk.

1 napja

Game Pass: mozgolódás május első felében

A távozó címek listája ezúttal hosszabb, mint az érkezőké. De egy izgalmas premier így is belefért a kínálatba!

1 napja
1

Stasis: Bone Totem

A tavaly debütált PC-verzió után nemrég konzolokra is ellátogatott a Stasis-franchise legújabb felvonása, a Bone Totem, mely a horror és a point-and-click rajongók figyelmére egyaránt pályázik - joggal.

1 napja

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

1 napja
1

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

1 napja
1

Heti megjelenések

2 napja
2

The Smurfs – Dreams: új Hupikék Törpikék játék az álmok földjéről

A Microids és a Marsupilami fejlesztői egy nintendolike platformerrel gurítják tovább a törpök szekerét.

2 napja
2

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

4 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

4 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

5 napja
10

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

6 napja
16

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

7 napja
13

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

7 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

8 napja
13

Heti megjelenések

9 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

9 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

2024.04.20.
1

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==