[DLC] Destiny: The Taken King

Destiny: The Taken King

ne5hVáradi Dániel2015.09.21. 14:25

Egy évnyi keserédes szárnypróbálgatás és útkeresés után végre elérkezett az a pillanat, amire a legelszántabb Őrzők vártak, a valódi Destiny megjelenése. Legszívesebben ezt írnám, és bár nem állna nagyon messze a valóságtól a kijelentés, a helyzet azonban mégsem ennyire egyszerű. De haladjunk szépen sorjában.

A Taken Kinggel egy időben egy igen komoly update-et is kapott a Destiny, ennek köszönhetően jelentősen kibővültek a rendelkezésre álló lehetőségek és tartalmak a játékban. A történetet érintő legnagyobb változás, hogy végre sikerült rendesen tálalni és megágyazni neki, ezt pedig két dolognak köszönhetjük. Egyrészt a jóval nagyobb mértékben előforduló interakcióknak az NPC-k részéről, melyek remek kiegészítést jelentenek, valamint a hangulat sem süllyed hamar a mélybe. Másrészt pedig a questek megjelenésének, amik jó kiegészítőelemként funkcionálnak. Az új sztorinak köszönhetően a Towerben állomásozó vendorok végre rendes személyiséget is kaptak, nem pusztán csak fapofával küldenek minket az újabb és újabb bevetésekre. Hármuk közül mindenképpen ki kell emelni Cayde-et, akinek monológjai és dialógusai garantáltan megnevettetnek minden életunt és befásult Guardiant.

A questek egyébként nem pusztán a sztori során bukkannak föl, szinte minden egyes apró mozzanatunk után garantáltan megjelenik egy újabb megbízás. Ebből pedig egyenes arányban következik, hogy hosszú idő után olyan dolog fordul elő a Destiny-ben, amihez már rég volt szerencsénk: kellő mennyiségű elfoglaltság és változatosság. Ráadásul a történet nem ér véget a Taken King kampányának lezárásakor, hiszen rengeteg új küldetés a questek során nyílik meg, így aki pusztán csak a fő csapásirányt teljesíti, még a jéghegy csúcsának felszínét sem kezdte el kapargatni.

A nagy lélegzetvételű változásokon túl nem mehetünk el az olyan „apróságok” mellett sem, minthogy a Gunsmith már nem csak a kezdő karakterek számára bír funkcióval, sőt. Az idővel megnyíló tesztfegyverek kihívásainak teljesítése az újdonság erejével tud hatni a veteránoknak, valamint könnyen megismerteti az újoncokat a lehetőségekkel. Ráadásul a későbbiekben már fizetséget is kérhetünk a tesztelői munkánkért, természetesen új golyószórók formájában.

Szintén meg kell említeni a fejlődési/fejlesztési rendszer (sokadik) átalakítását. Az átdolgozott rendszerben a karakterünk kizárólag XP-vel fejlődik, a ruhákba kódolt Lightok eltüntek, egészen pontosan átalakultak. Az új Light rendszer a fegyvereink és páncéljaink (+ a ghostunk) erejéből számított érték, mely talán minden eddiginél jobban meghatározza, mire is vállalkozhatunk nyugodt szívvel.

A fejlesztési struktúra is kapott némi ráncba szedést, megjelent ugyanis az infuse lehetősége. Ennek lényege, hogy a legendary vagy exotic felszerelésünkbe beolvaszthatunk erősebb értékű, azonos típusú tárgyat, ezáltal magasabb értékre tornászhatjuk az infusolt cucc light szintjét. Mindehhez jó szolgálatot tesz, hogy

a) az engramok drop rate-jét jelentősen növelték

b) tudunk engramot venni a cryptarch-tól

c) a Crucible meccsek és Vanguard strike-ok alatt jóval nagyobb mértékben kapunk rewardot

d) a Dreadnaught valóságos engrambánya.

Oryx hajója, a Dreadnaught önmagában tartalmaz nagyjából annyi tennivalót, mint a korábbi három bolygó együttvéve. Elsőként a patrol során összeszedhető kulcsokkal generálhatunk magunknak értékes holmikkal járó harcokat vagy kereshetjük meg a speciális ládákat a hajó rejtett zugaiban. Ha ez nem lenne elég, az időszakosan megjelenő taken egységek sorait is megritkíthatjuk újabb lehetséges zsákmány fejében. Végezetül pedig a Court of Oryx public event generátor, amit leginkább legális loot cave-ként lehetne jellemezni, hiszen a sikerrel vett eventek végén nagy valószínűséggel engram a jutalmunk. Mindezt megfejelhetjük az intergalaktikus polipképű árustól, Xurtól vásárolt Three of Coins-szal, mellyel exotic engramok üthetik a markunkat, ha elég szerencsések vagyunk és elég sokat áldozunk érte.

A takenek nem csak a Dreadnaughtot lepik el, a korábbi helyszíneken is előfordulnak, megkavarva ezzel a régi patrolok már-már sztoikusan nyugodt állóvizét. Bár kimondottan új ellenfél nem került a játékba, a már ismert lények takenesített változatai jól kombinálják az egyes fajok sajátosságait és egészülnek ki máshonnan ismert módosítókkal. Ráadásul nem csak a patrolokra nyomja rá Oryx a bélyegét, a már ismert strike-ok magasabb szinten szintén kapnak takenesített változatot, továbbá kisebb-nagyobb mértékben még változatosságot is tartalmaznak, tehát egy strike két végigjátszása különbözhet, ami újfent csak a korábban említett változatosságot szolgálja.

A többjátékos részt érintő változásoknak csak egy részét tudtam behatóbban is tanulmányozni, így a Rift néven futó új játékmódot, valamint a Mayhem jelzővel ellátott játéktípust volt alkalmam közelebbről is szemügyre venni. Előbbi a Call of Duty-ból imserős Uplinkre hasonlít, vagyis a két szemben álló csapat a pálya közepén megjelenő gömböt igyekszik bevinni az ellenfél bázisára. A Controlhoz hasonlóan elengedhetetlen a csapaton belüli együttműködés mind a gömb megszerzésénél, mind annak célba juttatásánál. Utóbbi pedig az Infernohoz hasonlóan egy módosító tényező, nevezetesen a speciális támadások töltési ideje drasztikusan lecsökkent, így egy elképesztően kaotikus és hihetetlenül gyors mészárszékbe csöppenhetünk. Sajnálatos módon az új rendszerrel felépített Trials of Osiris-t vagy az Iron Bannert nem állt módomban tesztelni, az újdonságnak számító mercy rule azonban remekül tette a dolgát. Ennek értelmében ha a két csapat végeredményei között kimagaslóan nagy különbség van, a játék automatikusan bontja a lobby-t, hogy új party-t keressen.

A Destiny új DLC-je minden tekintetben jobban épít a csapatmunkára, mint eddig bármikor, legyen szó akár az új történetről (NPC-k és Guardianek között is), a Court of Oryxról, a megváltozott patrolról vagy akár a raidről. A Taken King egyik új endgame tartalma minden eddiginél nagyobb összhangot igényel a fireteam tagjaitól, ez pedig minden szempontból üdítő változás. Bár a teszt megírásakor még nem sikerült Oryx bukását végigvinni az alacsony light szintek miatt a csapaton belül és a lootolás is reménytelennek tűnt (if they know what I mean ;)), az új raid minden látott eleméből sugárzik az átgondoltság és a tudatos felépítés.

Az audiós részleg is külön piros pontot érdemel, nem pusztán az új betétek lettek egy kategóriával jobbak, a szinkronszínészek is kitettek magukért. Cayde-et már említettem és bár a rivaldafény kétségtelenül az övé, nem szégyenkezhet Eris, Ikora és Zavala sem, végre mindannyian kidolgozott és eltérő jellemvonásokat kaptak.

(Lábjegyzetben térnék ki rá, hogy a Bungie immáron tényleg komolyan hallgat a kérésekre és egy év után végre megadatott a lehetőség, hogy átugorjuk az átvezetőket. Kis lépés, nagy ugrás ugye, ha stílszerűek akarunk lenni.)

Az éremnek azonban mindig két oldala van, így a Destiny sem élvezheti a siker napfényében való sütkérezést a múlt sötét árnyai nélkül. Nevezetesen hiába az áramvonalasított történetvezetés a questeknek hála; az átgondolt és jól felépített fejlődési/fejlesztési rendszer; az egyes árusok, vendorok, frakciók szintlépéseinek egyszerűsítése és integrálása, ha mindehhez a már ismert lélektelen és jellegtelen ösvényen vezet az út. Legyen bármennyire is minden tekintetben fejlődést hozó az új DLC, ha ahhoz, hogy élvezni tudjuk, végig kell mennünk az alapjáték, valamint a két korábbi kiegészítő sótlan és semmilyen kampányán. Ugyanis a Taken King mellett még nagyobb a kontraszt a korábbi tartalmat illetően, ezt pedig még a Ghost új szinkronja sem tudja eliminálni.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

PlayStation Plus: a májusi négyes

Kimondottan izgalmas friss címeket kínál a Sony előfizetéses szolgáltatásának belépő szintje, ami mellé újabb Destiny 2 kiegészítőt is kapunk.

9 órája
3

Wrath: Aeon of Ruin - a poszt-Quake romtúrda

Ha boomer-shooter akarsz lenni, akkor mindenképp hivatkozz legalább egy (de akár több) jellegzetes FPS-re a kilencvenes évekből. Próbáld meg lemásolni annak sikeres elemeit, és ha igazán abiciózus vagy, akkor akár újíthatsz is néhány ponton. A Wrath a Quake technológiáján próbál új utakat lefektetni, de vajon sikerül neki? Teszt!

18 órája
4

Square Enix rekord veszteség, leépít a KeokeN - ez történt kedden

Továbbá: Xbox Games Showcase, Game Pass frissítés, Funko Fusion, Star Wars: Hunters és Shin Megami Tensei V: Vengeance trailer, Returnal évforduló.

20 órája
4

Xbox Games Showcase: júniusban találkozunk!

Most először lesznek együtt az Activision, Blizzard, Bethesda és Xbox Game Studios belsős projektjei, ráadásul külsős partnerekre is számíthatunk.

1 napja

Game Pass: mozgolódás május első felében

A távozó címek listája ezúttal hosszabb, mint az érkezőké. De egy izgalmas premier így is belefért a kínálatba!

1 napja
1

Stasis: Bone Totem

A tavaly debütált PC-verzió után nemrég konzolokra is ellátogatott a Stasis-franchise legújabb felvonása, a Bone Totem, mely a horror és a point-and-click rajongók figyelmére egyaránt pályázik - joggal.

1 napja

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

1 napja
2

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

2 napja
1

Heti megjelenések

2 napja
2

The Smurfs – Dreams: új Hupikék Törpikék játék az álmok földjéről

A Microids és a Marsupilami fejlesztői egy nintendolike platformerrel gurítják tovább a törpök szekerét.

2 napja
2

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

4 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

5 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

5 napja
10

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

6 napja
16

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

7 napja
13

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

7 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

8 napja
13

Heti megjelenések

9 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

2024.04.21.

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

2024.04.20.
1

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==