[Teszt] The Park

The Park

mcmackoGéczy Attila2015.11.15. 13:30

Funcom? - Volt néhány szép sikerük! Az oslói csapatnak köszönhetjük például a Longest Journey-t, a Dreamfallt, az Age of Conant, de a The Secret World is érdekes színfoltként maradt meg az MMO rajongók emlékében. Új játékuk, a The Park, a mostanában divatos, történetmesélős FPS kalandozást próbálja meg saját megközelítésből értelmezni. A program születése sem mindennapi: pár fős csapat dolgozott a Funcomnál az Unreal 4 technológia házasításán, ebből formálódott a Park első koncepciós vázlata, amire a vezetőség rákapott, az alapszintű játéktervből pedig egy rövid, de tömör kis horror-kaland kerekedett.

Mint azt a többi hasonszőrű játéknál (Rapture, Ethan Carter) már megszokhattuk, a Parkban sem kell akciózni, életünket közvetlenül nem fenyegeti semmi, csak kirándulnunk kell, a részletekből pedig akárcsak egy kirakósnál, ki kell logikáznunk a Nagy Képet. Nos, a Park meglehetősen nyomasztó alaptörténettel bír, a puzzle első darabkáiból pedig csak annyit rakunk össze, hogy hősnőnk (Lorraine) meglehetősen gyérül teljesít anyukaszerepben. Aztán hogy a Park rejtélyes mivolta miként épül bele a sztoriba, valamint főszereplőnk múltja és a gyerkőc eltűnése hogyan függnek össze a többi részlettel… Nos ahogy fentebb is írtam, ezen szálak kibogozása már a játékos feladata lesz. A forgatókönyvírók amúgy sem rágnak a szánkba mindent, de a finálé során azért szépen összeállnak majd az apró pszicho-szilánkok.

A Park mechanikája egyébként szinte semmi extra újdonságot nem tartogat. Mászkálunk a vidámparkban egy jól kitalált bejárási sorrend szerint (némi flexibilitás azért van a sorrendiségben), és a különböző attrakciókra felhuppanva Lorrainnel meglehetősen furcsa élményeket élhetünk át. Ezek legtöbbször a sötét múltra utaló hallucinációk és képzelgések lesznek, így mindig van lehetőség a fejlesztők számára, hogy elsüssenek egy kis pszichológiai jellegű okoskodást, vagy a játékosra küldjenek egy „jumpscare” ijesztést.

Funcomék játéka eleve imádja azokat a szituációkat, amikor hirtelen kell rápirítani szerencsétlen hősnőnkre, de nem csak ezen van a hangsúly. Ha elakadnánk Lorraine kiáltással hívja az elcsatangolt gyerkőcöt, a képernyő pedig ilyenkor gömbhullám-szerűen torzul abba az irányba, ahol érdekességek várnak ránk. Az attrakciók végére érve a szellemkastély vár minket, ahol a szépen fokozatosan adagolt feszültségkeltés, és a finálé P.T.-szerű pokoljárása átértelmezi az addigi élményeket. Sajnos a játék ezzel szemben túl hamar véget ér, bő kilencven perc alatt majdnem mindent láthat az ember. Mire az összes Steam-acsit kiszedjük a játékból sem fog két óránál magasabb értéket mutatni a játékidőt jelző mutató, ez pedig egy 12 Eurós program esetében azért nem túl szerencsés tényező. A játék egyik fő problémája tehát, hogy ár-érték arányban nagyon gyengén muzsikál - egyszeri élmény révén a Park nem igazán érne többet egy mozijegy áránál.

Az Unreal 4 technológiának köszönhetően az esetek javában viszont remekül fest a horrormese, a látvány letisztult, a helyszínek mívesen kidolgozottak, de épp ezért furcsa hogy néhány sarkot kicsit túlságosan is egyszerű formákkal intéztek el a környezetért felelős grafikusok. Mint ahogy az is furcsa, hogy a stílus képviselői nem tudnak szabadulni a lovecrafti utalásoktól. Oké, imádjuk a Chtulhu-Mítoszt, tudjuk, hogy a Secret World is szegről-végről kapcsolódik a mondakörhöz, de a Park már a sokadik hasonszőrű játék a sorban, amely direkt utalásokkal próbálja a nörd közönségét megnyerni.

Összefoglalva: a Park egy narratív kalandjáték, abból is az a fajta, ahol a játékosított szakaszok teljesen háttérbe húzódnak, hogy egy több rétegű sztorit hámozhassunk le a környezetről. A nyomasztó, horrorisztikus hangulattal nincs baj, a látvány is adja magát, mindössze az a program legnagyobb problémája, hogy túlságosan sok újat nem mutat, ráadásul ár/érték arányban is borzasztóan sovány tápértéket képvisel. Kár érte, mert a műfaj jelenleg boncolgatott formátumában, azaz a rapid módon, egy-másfél óra alatt lezavart mese keretében is bőven lenne potenciál. Csak ehhez a megfelelő piaci értéket is ki kellene találni, vagy követni kellene az epizodikus játékoknál tapasztalt árazási stratégiát.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Steve Jackson - Salamonis titkai

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat, a negyven éves évfordulóra Steve Jackson lepte meg a rajongókat Salamonis titkaival.

9 órája
1

Visszatér a Batman: Arkham, érkezik a nagy Starfield frissítés - ez történt szerdán

Továbbá: két különleges stúdiót zárhat be a Take-Two, Assassin’s Creed a zsebedben és a Steam Deck legtöbbet játszott címei.

17 órája
2

PlayStation Plus: a májusi négyes

Kimondottan izgalmas friss címeket kínál a Sony előfizetéses szolgáltatásának belépő szintje, ami mellé újabb Destiny 2 kiegészítőt is kapunk.

1 napja
9

Wrath: Aeon of Ruin - a poszt-Quake romtúrda

Ha boomer-shooter akarsz lenni, akkor mindenképp hivatkozz legalább egy (de akár több) jellegzetes FPS-re a kilencvenes évekből. Próbáld meg lemásolni annak sikeres elemeit, és ha igazán abiciózus vagy, akkor akár újíthatsz is néhány ponton. A Wrath a Quake technológiáján próbál új utakat lefektetni, de vajon sikerül neki? Teszt!

1 napja
4

Square Enix rekord veszteség, leépít a KeokeN - ez történt kedden

Továbbá: Xbox Games Showcase, Game Pass frissítés, Funko Fusion, Star Wars: Hunters és Shin Megami Tensei V: Vengeance trailer, Returnal évforduló.

1 napja
4

Xbox Games Showcase: júniusban találkozunk!

Most először lesznek együtt az Activision, Blizzard, Bethesda és Xbox Game Studios belsős projektjei, ráadásul külsős partnerekre is számíthatunk.

2 napja

Game Pass: mozgolódás május első felében

A távozó címek listája ezúttal hosszabb, mint az érkezőké. De egy izgalmas premier így is belefért a kínálatba!

2 napja
1

Stasis: Bone Totem

A tavaly debütált PC-verzió után nemrég konzolokra is ellátogatott a Stasis-franchise legújabb felvonása, a Bone Totem, mely a horror és a point-and-click rajongók figyelmére egyaránt pályázik - joggal.

2 napja

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

2 napja
2

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

3 napja
1

Heti megjelenések

3 napja
2

The Smurfs – Dreams: új Hupikék Törpikék játék az álmok földjéről

A Microids és a Marsupilami fejlesztői egy nintendolike platformerrel gurítják tovább a törpök szekerét.

3 napja
2

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

5 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

6 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

6 napja
10

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

7 napja
16

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

8 napja
13

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

8 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

9 napja
13

Heti megjelenések

2024.04.22.
3

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==