[Teszt] Bombshell

Bombshell

WarhawkLusztig Zsolt2016.02.16. 09:00

Az emlékekből nem lehet örökké megélni, valószínűleg erre jött rá a 3D Realms, vagy a gazdájuk, az Interceptor Entertainment is, így kénytelenek voltak a különböző antológiák és régi címek felmelegített változatai után valami újba fogniuk. A gondolatmenetet csak picit rúgja tökön az, hogy eredetileg a Bombshell se lett volna ennyire új játék, két éve még Duke Nukem: Mass Destruction néven indult a fejlesztése, csak időközben kiderült, hogy a jó öreg Duke papa jogai már a Gearboxnál vannak, így egy kis jogi huzavona után kicsit változott a terv: a játék új címet és új főhőst kapott. Ő lett az eredetileg mellékszereplőnek elképzelt Shelly "Bombshell" Harrison, a géppuska kezű hölgyemény. Hogy mi más változott az elmúlt évek alatt, azt nem lehet tudni, de egy dolog biztos: a Bombshell igen biztos befutó lesz az Év Legrosszabb Játéka versenyben.

Bár az is lehet, hogy a fejlesztők szánt szándékkal egyfajta antijátékként próbálták a Bombshellt bepozícionálni, ha így van, akkor tökéletes munkát végeztek, ennek a játéknak ugyanis egész egyszerűen nincs semmilyen pozitívuma. Hol is kezdjem? Először is tegyük túl magunkat a történeten, legalábbis azon részén, amelyre még hajlandó voltam odafigyelni. Szóval volt egy Kyrron bolygó, ahol a Kyrrek boldogan éltek, aztán a bolygó úgy döntött, hogy inkább belemegy egy napba, ami a Kyrreknek persze nem igazán tetszett, ezért úgy döntöttek, hogy a Kyronite alapú portál technológiájukkal inkább kyrrándulásokat szerveznek másik világokba, jól elrabolni a nyersanyagaikat. Valahogy így jutottak a Földre, ahol nyersanyag helyett az Egyesült Államok elnökét (oppardon, elnöknőjét) rabolták el és Shelly feladata lesz az, hogy őt visszahozza és ha lehet, akkor menet közben seggbe rúgja az összes alient is. A sztori még folytatódik, de megmondom őszintén én a második órára már belefáradtam abba, hogy figyeljek rá, az egész nem sokkal jobb annál, mint amit egy pubertásba érett kanos tini egy unalmas töri órán papírra vet.

Ahogy a karakterek és poénok se sokkal jobbak nála. Én értem, hogy Interceptorék Duke Nukem helyett inkább a Tökös Női Karaktert akarták megalkotni, de Bombshell ennek inkább egyfajta antitézise lett, nagyjából egy fémmelltartóba öltöztetett kocsmai tahóként lehet jellemezni. De még ha sikerült is volna Anita Sarkeesian eszmei játékhősét megalkotni, akkor is sikeresen rúgták az egészet tökön az utóbbi évek legprimitívebb poénjaival. Mármint olyan fegyvernevekkel, mint a Maxigunn, vagy a Personal Missile System (PMS - ééééérted!), vagy az olyan viccekkel, amit még a Móricka magazin szerkesztője is kirostált volna… És nem, a helyzeten az sem javít, hogy a fejlesztők szerint direkt lett ilyen a játék, mert innentől még azt se állíthatom, hogy egyszerűen nincs humorérzékük. Nem, van nekik, csak ritka gáz.

Viszont ezen még át tudnék lépni, ha maga a játékmenet jó lenne - de nem az. A Bombshell valami twin stick akciójátékba kevert platform-ARPG egy jó adag Alien Breed utánérzéssel, de mind az említett játékból, mind a két stílusból sikerült a legrosszabbat kihozni. A mozgás nevetséges (konkrétan csúszunk a pályán), a célzás pontatlan, a fegyverek erőtlenek, de utóbbi annyira nem nagy gond, mivel az AI, mint olyan, nem szerepel a játékban, nyugodtan megvárhatjuk azt is, hogy az ellenfelek maguktól a mélybe zuhanjanak. (Ne tegyétek, ilyenkor sokszor elfelejtenek meghalni és percekig egyfajta kísértetként halljuk még a beakadt hangjukat.) Ja és külön móka, az egészbe kevertek még egy kis platform elemet is, Bombshell is le tud zuhanni a szakadékokba, ami „kitűnő móka” egy ilyen oldalazó, ugráló, lövöldöző akciójátékban! Ráadásul még csak kitalálni se lehet, hogy az út közepén lévő lyuk csak dizájnelem, vagy gyilkos csapda, szóval bakkecskeként pattogva kell sokszor közlekednünk.

A látvány még talán elviselhető is lenne, vannak szebb pillanatai, de belegondolni se tudok, mekkora munka lehetett azt a színskálát összehozni, melynek használatával mind a főhős, mind az ellenfelek totálisan beleolvadnak mindhárom helyszín hátterébe. Szerencsére ha túl akarjuk élni a pályákat, akkor nem is kell annyit a képernyőt néznünk, sokkal hasznosabb a sarokban lévő térképet figyelnünk. Ennek oka egyszerű, a kamerát sikerült olyan brutálisan közel elhelyezni a főhőshöz, hogy mikor a képernyőn feltűnik egy ellenfél, általában már túl késő bármit is csinálnunk, így marad a minitérkép bámulása és az azon felbukkanó piros pöttyök lövöldözése. És akkor még ott a kis szerepjáték elem, ami tényleg csak díszként van a játékban: tudunk pénzt gyűjteni (KY a valuta neve, ami újabb szexista poén, bár az inkább nevetséges, hogy felvéve mágikus módon dollárrá konvertálódik), meg XP-t is, utóbbit a nagyjából féltucat alig használt képességbe, illetve tulajdonság növelésbe tudjuk beleölni, előbbivel pedig fegyvereinket fejleszthetjük. Túl sokat nem érdemes róla beszélni, nem igazán tesz hozzá semmit a játékhoz, nem javít és nem is ront róla. Csak úgy ott van.

Én őszintén megpróbáltam valami jót találni a játékban, egy kis pozitívumot, amit ide a teszt végére biggyeszthetek, de nagyjából annyit találtam, hogy nem különösebben bugos (bár Shelly képes durván beakadni a tereptárgyakba) és viszonylag gyorsan ki lehet belőle lépni. A Bombshell tényleg a tipikus rossz játék mintapéldája, az, amivel a most felnövő generációt az ágy alatti szörny helyett lehet ijesztgetni. Én kipróbáltam - ti ne tegyétek.

***Bombshell | PC (tesztelt)

Kiadó: 3D Realms | Fejlesztő: Interceptor Entertainment***

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

SaGa Emerald Beyond - Világokon át

Az új SaGa játékban nem kell beérnünk egy vagy két új világgal, hanem kalandjaink során tizenhét egyedi helyen is megfordulhatunk! De vajon mindez elég lesz ahhoz, hogy lekössön minket a mindig különc JPRG sorozat új epizódja? Teszt!

4 órája

Így kerül egy platformra a gaming, a család és a kibervédelem

Mind használunk IT eszközöket, internetezünk, a felhasználók ma már pici gyermekkortól kezdve részesei ennek a világnak. A Gamer365 felületén – szponzorált anyagunkban -, a felnőtt gamereket, gyermekes szülőket célozva igyekszünk felhívni a figyelmet a leselkedő veszélyekre.

4 órája

A Microsoft négy Bethesda stúdiót zár be

Az Arkane Austin (Redfall), a Tango Gameworks (HiFi Rush), az Alpha Dog Studios (Mighty DOOM) és a Roundhouse Games esett áldozatul az átrendezésnek.

4 órája
22

140 millió felett a Switch, közel az utód bejelentése

A Nintendo készen áll az új hardver leleplezésére, amire még ebben az üzleti évben sor fog kerülni.

9 órája
7

Hades II Early Access-start, Helldivers 2 megfutamodás – ez történt hétfőn

Továbbá: QuakeCon 2024, Wizard with a Gun, Sword & Fairy Inn 2.

12 órája
9

Heti megjelenések

1 napja
7

Endless Ocean: Luminous - sekély e mély

Az Endless Ocean utoljára a klasszikus Wii konzolon úszott be a nappalinkba, 2024-ben pedig a folytatás úgy tesz, mintha nem telt volna el tizenöt év azóta. Na, nem azért mert így rohan az idő, hanem mert a Luminous alig újít az elődökhöz képest, és sok tekintetben vissza is fejlődött. Teszt!

2 napja

Jól áll a Resident Evil 9, a Helldivers 2 értékelései már kevésbé – ez történt pénteken

Továbbá: SteamWorld Heist II, Realm of Ink, Serum, Senua's Saga: Hellblade II.

3 napja
36

Elden Ring jövőkép morzsák, The Forever Winter gameplay leleplezés – ez történt csütörtökön

Továbbá: XDefiant, RKGK, Cozy Caravan, Helldivers 2, Bloodstained: Ritual of the Night, THQ Nordic Digital Showcase.

4 napja
1

Steve Jackson - Salamonis titkai

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat, a negyven éves évfordulóra Steve Jackson lepte meg a rajongókat Salamonis titkaival.

5 napja
1

Visszatér a Batman: Arkham, érkezik a nagy Starfield frissítés - ez történt szerdán

Továbbá: két különleges stúdiót zárhat be a Take-Two, Assassin’s Creed a zsebedben és a Steam Deck legtöbbet játszott címei.

5 napja
2

PlayStation Plus: a májusi négyes

Kimondottan izgalmas friss címeket kínál a Sony előfizetéses szolgáltatásának belépő szintje, ami mellé újabb Destiny 2 kiegészítőt is kapunk.

6 napja
12

Wrath: Aeon of Ruin - a poszt-Quake romtúrda

Ha boomer-shooter akarsz lenni, akkor mindenképp hivatkozz legalább egy (de akár több) jellegzetes FPS-re a kilencvenes évekből. Próbáld meg lemásolni annak sikeres elemeit, és ha igazán abiciózus vagy, akkor akár újíthatsz is néhány ponton. A Wrath a Quake technológiáján próbál új utakat lefektetni, de vajon sikerül neki? Teszt!

6 napja
4

Square Enix rekord veszteség, leépít a KeokeN - ez történt kedden

Továbbá: Xbox Games Showcase, Game Pass frissítés, Funko Fusion, Star Wars: Hunters és Shin Megami Tensei V: Vengeance trailer, Returnal évforduló.

6 napja
4

Xbox Games Showcase: júniusban találkozunk!

Most először lesznek együtt az Activision, Blizzard, Bethesda és Xbox Game Studios belsős projektjei, ráadásul külsős partnerekre is számíthatunk.

7 napja

Game Pass: mozgolódás május első felében

A távozó címek listája ezúttal hosszabb, mint az érkezőké. De egy izgalmas premier így is belefért a kínálatba!

7 napja
1

Stasis: Bone Totem

A tavaly debütált PC-verzió után nemrég konzolokra is ellátogatott a Stasis-franchise legújabb felvonása, a Bone Totem, mely a horror és a point-and-click rajongók figyelmére egyaránt pályázik - joggal.

7 napja

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

7 napja
2

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

7 napja
1

Heti megjelenések

8 napja
2

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==