[Teszt] Assassin's Creed Chronicles: Russia

Assassin's Creed Chronicles: Russia

WarhawkLusztig Zsolt2016.02.18. 09:00

A kör bezárult, pont került az Assassin's Creed spinoff trilógiájának a végére. Szívesen írnám, hogy látványosan búcsúzik az utolsó, Oroszországban játszódó rész, de hazudnék: az Assassin's Creed Chronicles: Russia pontosan ugyanolyan középszerű, mint elődei, csak talán picit más szempontból.

Az alapok nem változtak, ahogy Kínában és Indiában úgy itt is egy két és fél dimenziós lopakodós akciójátékot kapunk, mely a jelenkorhoz mindennél közelebb, az első világháború befejezése után, 1918-ban játszódik. Aki nem hiányzott a történelemórákról az tudja, hogy ez az időszak nem volt a legkellemesebb arrafelé, mindez azonban annyira nem érdekli a játék egyik főhősét Nikolai Orelovot, aki elvállal egy utolsó megbízást, mielőtt családjával elhagyná az országot. Valószínűleg senkit nem fog meglepni, hogy az egyszerűnek tűnő feladat a reméltnél lényegesen bonyolultabb lesz és néhány fordulat után már nem lesz igazán tiszta, hogy végül is ki ellen küzdünk. És igen, Orelov csak az egyik főszereplő, az egyik meglepetés, hogy viszonylag gyorsan kapunk egy… nos, nevezzük társnak és kicsit kikacsintva a korábbi részek kedvelőire egy régi ismerős is feltűnik néha-néha. Bár az ACCR története még a sorozat mércéjével sincs a legjobbak között, nekem a trilógia részei közül talán ez tetszett leginkább azért, mert hajlandó volt kicsit elmozdulni a megszokott Assassin vs Templar hacacárétól.

Ahogy a vizualitás is egészen megkapó lett, legalábbis első pillantásra. A korábbi részekhez hasonlóan most is próbálták valamennyire az adott időszakra és helyszínre jellemző hangulatot belecsempészni a látványvilágba, így Kína pergamenvilága, illetve India színtúltengése után most egy alapvetően szomorú és kemény, fehér-szürke világot kapunk, melyben éles kontrasztként jelennek meg a vörös-narancssárga sávok, hátterek. Az összkép nem rossz, azonban egy idő után egész egyszerűen zavaróan kevés lesz ez a nagyjából féltucat színből álló paletta és ezek miatt ráadásul egyszerűen egybefolynak a helyszínek, szinte mindegyik ugyanúgy néz ki. Öröm az ürömben, hogy így legalább a zöld búvóhelyek szépen kiemelkednek a pályák szürkeségéből.

Ahogy említettem, maga a játékmenet nem változott komolyabban, mindössze Orelov speciális eszköztára cserélődött ki. Két új finomságot kaptunk, egy, kicsit a Batclaw-ra hasonlító csáklyát, illetve egy jóféle mesterlövész puskát, amivel egyrészt a játék bizonyos pontjain lehet kacsavadászat-szerűen leszedegetni a katonákat (hasonlóan az ACC India puskás részeihez), másrészt menet közben is használhatjuk - természetesen utána viszonylag nehéz lesz újra árnyékká válni. Egyébként ugyanúgy több sík van egymásra pakolva, ugyanúgy kerülgetni kell a „látlak-háromszögeket”, ugyanúgy osztályozza a játék a tevékenykedésünket. Tartalmi szempontból is megegyezik ez a rész a korábbiakkal: a sztori, illetve annak Plus és Plus Hard módja mellett mindössze néhány különálló challenge room várja a játékosokat.

Nem tudom, hogy valamilyen fura döntés, vagy a negatív kritikák miatt érzett düh állhat a háttérben, de ebben a részben a Climax mintha szándékosan arra hajtott volna, hogy jól kitoljon a mélyen tisztelt játékossal. Az ACCR tele van olyan résszel, ahol azonnal lehet újrakezdeni az adott pályadarabot, ha észrevesznek, amit megfűszerez azzal, hogy sokszor minden előjel nélkül hoz be katonákat természetesen úgy, hogy tuti ne tudjunk már bármit csinálni. A lopakodás egyik alapja, hogy megtanuljuk a mintát és aszerint cselekedjünk, ezzel most szépen sikerült ezt az egészet tökön rúgni. Ha ez még nem lenne elég, akkor pedig amikor éppen nem sunnyogunk, akkor rohanhatunk időre ide-oda, ami hadd ne mondjam mennyire jó móka annál a játéknál, ami továbbra se tud ezer százalékig megbízható irányítást a kezünkbe adni.

Szóval a helyzet az, hogy harmadszorra se sikerült középszerűnél jobb játékot összehoznia a Climaxnak, szerény vigasz csak, hogy összességében a totálisan semmilyen India után itt legalább sztori szempontjából van egy kis érdekesség. És megint le kell írnom, hogy mennyire kár ez, mert pontosan úgy, ahogy Kína és India esetében egy nagy adag odafigyeléssel egészen érdekes dolgokat ki lehetett volna ebből a receptből hozni. Kár érte.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

SaGa Emerald Beyond - Világokon át

Az új SaGa játékban nem kell beérnünk egy vagy két új világgal, hanem kalandjaink során tizenhét egyedi helyen is megfordulhatunk! De vajon mindez elég lesz ahhoz, hogy lekössön minket a mindig különc JPRG sorozat új epizódja? Teszt!

8 órája

Így kerül egy platformra a gaming, a család és a kibervédelem

Mind használunk IT eszközöket, internetezünk, a felhasználók ma már pici gyermekkortól kezdve részesei ennek a világnak. A Gamer365 felületén – szponzorált anyagunkban -, a felnőtt gamereket, gyermekes szülőket célozva igyekszünk felhívni a figyelmet a leselkedő veszélyekre.

8 órája

A Microsoft négy Bethesda stúdiót zár be

Az Arkane Austin (Redfall), a Tango Gameworks (HiFi Rush), az Alpha Dog Studios (Mighty DOOM) és a Roundhouse Games esett áldozatul az átrendezésnek.

8 órája
30

140 millió felett a Switch, közel az utód bejelentése

A Nintendo készen áll az új hardver leleplezésére, amire még ebben az üzleti évben sor fog kerülni.

13 órája
7

Hades II Early Access-start, Helldivers 2 megfutamodás – ez történt hétfőn

Továbbá: QuakeCon 2024, Wizard with a Gun, Sword & Fairy Inn 2.

16 órája
9

Heti megjelenések

1 napja
7

Endless Ocean: Luminous - sekély e mély

Az Endless Ocean utoljára a klasszikus Wii konzolon úszott be a nappalinkba, 2024-ben pedig a folytatás úgy tesz, mintha nem telt volna el tizenöt év azóta. Na, nem azért mert így rohan az idő, hanem mert a Luminous alig újít az elődökhöz képest, és sok tekintetben vissza is fejlődött. Teszt!

2 napja

Jól áll a Resident Evil 9, a Helldivers 2 értékelései már kevésbé – ez történt pénteken

Továbbá: SteamWorld Heist II, Realm of Ink, Serum, Senua's Saga: Hellblade II.

3 napja
36

Elden Ring jövőkép morzsák, The Forever Winter gameplay leleplezés – ez történt csütörtökön

Továbbá: XDefiant, RKGK, Cozy Caravan, Helldivers 2, Bloodstained: Ritual of the Night, THQ Nordic Digital Showcase.

4 napja
1

Steve Jackson - Salamonis titkai

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat, a negyven éves évfordulóra Steve Jackson lepte meg a rajongókat Salamonis titkaival.

5 napja
1

Visszatér a Batman: Arkham, érkezik a nagy Starfield frissítés - ez történt szerdán

Továbbá: két különleges stúdiót zárhat be a Take-Two, Assassin’s Creed a zsebedben és a Steam Deck legtöbbet játszott címei.

5 napja
2

PlayStation Plus: a májusi négyes

Kimondottan izgalmas friss címeket kínál a Sony előfizetéses szolgáltatásának belépő szintje, ami mellé újabb Destiny 2 kiegészítőt is kapunk.

6 napja
12

Wrath: Aeon of Ruin - a poszt-Quake romtúrda

Ha boomer-shooter akarsz lenni, akkor mindenképp hivatkozz legalább egy (de akár több) jellegzetes FPS-re a kilencvenes évekből. Próbáld meg lemásolni annak sikeres elemeit, és ha igazán abiciózus vagy, akkor akár újíthatsz is néhány ponton. A Wrath a Quake technológiáján próbál új utakat lefektetni, de vajon sikerül neki? Teszt!

6 napja
4

Square Enix rekord veszteség, leépít a KeokeN - ez történt kedden

Továbbá: Xbox Games Showcase, Game Pass frissítés, Funko Fusion, Star Wars: Hunters és Shin Megami Tensei V: Vengeance trailer, Returnal évforduló.

6 napja
4

Xbox Games Showcase: júniusban találkozunk!

Most először lesznek együtt az Activision, Blizzard, Bethesda és Xbox Game Studios belsős projektjei, ráadásul külsős partnerekre is számíthatunk.

7 napja

Game Pass: mozgolódás május első felében

A távozó címek listája ezúttal hosszabb, mint az érkezőké. De egy izgalmas premier így is belefért a kínálatba!

7 napja
1

Stasis: Bone Totem

A tavaly debütált PC-verzió után nemrég konzolokra is ellátogatott a Stasis-franchise legújabb felvonása, a Bone Totem, mely a horror és a point-and-click rajongók figyelmére egyaránt pályázik - joggal.

7 napja

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

7 napja
2

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

8 napja
1

Heti megjelenések

8 napja
2

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==