[Béta] Mirror's Edge Catalyst

Mirror's Edge Catalyst

ne5hVáradi Dániel2016.04.26. 09:00

Sajnálatos módon a megannyi újítás mellett lépésszámláló funkció nem került a Mirror's Edge Catalystba, így nem tudom biztosan megmondani, hány kilométer futás után tudatosult bennem, hogy valami nem az igazi, valahol félreléptek a DICE-nál.

Kezdjük is a játék alfájának és ómegájának tekinthető free-runnal, ami szerencsére még mindig piszkosul jól tud működni és legalább annyira magával ragadó tud lenni, mint az eredeti Mirror's Edge-ben. Ha ráérzünk a rohanás igazi ízére, Faith megállíthatatlanul és akadálytalanul jut át korlátokon, kapaszkodik fel csövekre vagy karcolás nélkül vészel át több méteres ugrásokat. A problémát inkább a körülmények jelentik, egészen pontosan az, hogy a készítők valamiért úgy gondolták, indokolt, ha a különféle mozdulatokat fejlődési rendszer és skill pontok mögé rejtik. A Catalystban ugyanis a rendelkezésre álló mozdulatok repertoárjából folyamatosan nyithatunk meg újabb és újabb manővereket, ez pedig azt eredményezi, hogy a már ismerős Faith-nek csak egy töredékét kapjuk meg a játék elején, az általunk is ismert rettenthetetlen futó valószínűleg a játék végére nyeri el tökéletes formáját.

Ez pedig azért zavaró, mert a Mirror's Edge mindig is a futásra, illetve a parkourra helyezte a hangsúlyt, ezt pedig most egy huszárvágással sikerült kicsit kizsigerelniük. A fejlődési rendszer egyébként minden ága kapcsán elmondható, hogy kicsit fölöslegesnek éreztem. A mozgást érintően könnyen kitalálható, hogy korábban alapnak számító mozdulatokat most XP gyűjtögetés után tudjuk csak elsajátítani. Nincs egyszerűbb dolgunk a skillfánk másik két ágánál sem, ezeknél is kicsit erőltetettnek éreztem a skillpontok integrálását. A harcot érintő ágra pillantva rájöhetünk, hogy itt jóval nagyobb szerepet kap a közelharc, mint az eredetiben, ott főként csak a kitérés és a menekülés volt az opció, a Catalyst azonban arra bátorít minket, hogy álljunk bele a harcokba, akár több fegyveres ellenféllel is. Ez pedig azért is furcsa, mert dacára az új mozdulatoknak, a Mirror's Edge Catalyst továbbra sem verekedős játék, ráadásul néha a harc is esetlen és nehézkes tud lenni.

Harmadik ágként a különböző passzív képességek és extra eszközök vannak jelen, de ezek esetében sem lenne feltétlen indokolt a skillpont rendszer, hiszen az összes új módosítás vagy képesség mind-mind sztori küldetésekhez van kötve, ezek után pedig instant megkaphatnánk őket, anélkül, hogy invesztálni kéne rájuk. Egy szó, mint száz, a Catalyst esetében teljesen szükségtelennek éreztem a fejlődési rendszer minden aspektusát.

De hogy ne csak negatív élményeké legyen a főszerep, ejtek pár szót azokról, amik pozitív benyomást tettek rám. Elsőként maga Glass City városa és az open world megvalósítás. Az eredeti Mirror's Edge egyik legfontosabb szereplője maga a végletekig letisztult, steril város volt, aminek megismerésére azonban nem feltétlen volt lehetőségünk, hiszen egy végtelen rohanásban volt részünk. Most azonban már lehetőségünk van a korábbinál jobban bejárni és megismerni a város összes zegét-zugát. Ehhez pedig jó segítséget nyújt a Runner Vision. Ez a beépített GPS-ünk, mely némiképp jobb szolgálatot tesz, mint a korábbról ismerős dedikált iránymutató gomb, mely rendre képes volt egy falba vagy más tereptárgyba vezetni minket, mert az akadály mögött volt a hely, ahova mennünk kellett volna. Ezzel szemben a Runner Vision pusztán egyfajta virtuális navigátor, ami folyamatosan mutatja, merre is kéne mennünk, hogy eljussunk a célunkig.

A nyitott világ másik hozománya, hogy már nem kell pusztán a történet küldetéseire korlátozódni, elfoglaltságunk akadhat bőven. Egyrészt kapunk néhány mellékküldetést, melyben nem meglepő módon futárkodnunk kell, másrészt a futók közti versenyzésre is könnyen ráhangolódhatunk, hiszen a játékban megtalálható időmérő futamok mellett mi magunk is kreálhatunk kihívásokat a többi játékos számára.

Teljesítmény szempontjából is kicsit felemás képet mutat a Catalyst. A kulcsfontosságúnak számító futásos részeknél stabil 60 FPS közeli állapotban mozog a képfrissítés, belassulással a bázisként szolgáló épület környékén, valamint az átvezető videókban találkoztam. Ami viszont csalódás, azok a textúrák kidolgozottságai, legyen szó a város épületeiről vagy a karakterekről. Akció és rohanás közben nyilván nem erre fogunk elsőként koncentrálni, azonban amikor kicsit visszaveszünk a tempóból, ne adj' isten meg is állunk, már kiszúrhatjuk az alacsony felbontású kidolgozottságot.

Minden hibája ellenére a Mirror's Edge Catalyst sikeresen örökítette át az eredeti legfontosabb elemeit, és bár a béta alapján akadnak szokatlan megoldásai, az előd szerelmesei bátran futhatnak majd ezzel is egy kört.

Ha érdekel, hogyan is festenek a fönti tapasztalatok a gyakorlatban, tekintsétek meg siklara több mint 2 órás kardiózását.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Heti megjelenések

23 órája
7

Endless Ocean: Luminous - sekély e mély

Az Endless Ocean utoljára a klasszikus Wii konzolon úszott be a nappalinkba, 2024-ben pedig a folytatás úgy tesz, mintha nem telt volna el tizenöt év azóta. Na, nem azért mert így rohan az idő, hanem mert a Luminous alig újít az elődökhöz képest, és sok tekintetben vissza is fejlődött. Teszt!

1 napja

Jól áll a Resident Evil 9, a Helldivers 2 értékelései már kevésbé – ez történt pénteken

Továbbá: SteamWorld Heist II, Realm of Ink, Serum, Senua's Saga: Hellblade II.

2 napja
36

Elden Ring jövőkép morzsák, The Forever Winter gameplay leleplezés – ez történt csütörtökön

Továbbá: XDefiant, RKGK, Cozy Caravan, Helldivers 2, Bloodstained: Ritual of the Night, THQ Nordic Digital Showcase.

3 napja
1

Steve Jackson - Salamonis titkai

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat, a negyven éves évfordulóra Steve Jackson lepte meg a rajongókat Salamonis titkaival.

4 napja
1

Visszatér a Batman: Arkham, érkezik a nagy Starfield frissítés - ez történt szerdán

Továbbá: két különleges stúdiót zárhat be a Take-Two, Assassin’s Creed a zsebedben és a Steam Deck legtöbbet játszott címei.

4 napja
2

PlayStation Plus: a májusi négyes

Kimondottan izgalmas friss címeket kínál a Sony előfizetéses szolgáltatásának belépő szintje, ami mellé újabb Destiny 2 kiegészítőt is kapunk.

5 napja
12

Wrath: Aeon of Ruin - a poszt-Quake romtúrda

Ha boomer-shooter akarsz lenni, akkor mindenképp hivatkozz legalább egy (de akár több) jellegzetes FPS-re a kilencvenes évekből. Próbáld meg lemásolni annak sikeres elemeit, és ha igazán abiciózus vagy, akkor akár újíthatsz is néhány ponton. A Wrath a Quake technológiáján próbál új utakat lefektetni, de vajon sikerül neki? Teszt!

5 napja
4

Square Enix rekord veszteség, leépít a KeokeN - ez történt kedden

Továbbá: Xbox Games Showcase, Game Pass frissítés, Funko Fusion, Star Wars: Hunters és Shin Megami Tensei V: Vengeance trailer, Returnal évforduló.

5 napja
4

Xbox Games Showcase: júniusban találkozunk!

Most először lesznek együtt az Activision, Blizzard, Bethesda és Xbox Game Studios belsős projektjei, ráadásul külsős partnerekre is számíthatunk.

6 napja

Game Pass: mozgolódás május első felében

A távozó címek listája ezúttal hosszabb, mint az érkezőké. De egy izgalmas premier így is belefért a kínálatba!

6 napja
1

Stasis: Bone Totem

A tavaly debütált PC-verzió után nemrég konzolokra is ellátogatott a Stasis-franchise legújabb felvonása, a Bone Totem, mely a horror és a point-and-click rajongók figyelmére egyaránt pályázik - joggal.

6 napja

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

6 napja
2

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

7 napja
1

Heti megjelenések

7 napja
2

The Smurfs – Dreams: új Hupikék Törpikék játék az álmok földjéről

A Microids és a Marsupilami fejlesztői egy nintendolike platformerrel gurítják tovább a törpök szekerét.

7 napja
2

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

9 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

2024.04.27.
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

2024.04.26.
10

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

2024.04.25.
16

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==