[Teszt] Song of the Deep

Song of the Deep

WarhawkLusztig Zsolt2016.07.15. 15:00

Akció, platformer, FPS. Humor, sci-fi, horror. Abban a korban, mikor a költséghatékonyság jegyében a fejlesztők megpróbálnak egyetlen hozzájuk illő stílust találni az Insomniac látszólag direkt úszik szembe az árral és cikáznak a különböző témák közt. És a próbálkozások sorának nincs vége: a Song of the Deep megjelenésével egy újabb stílust, a jobb híján metroidvaniának nevezett akció-kalandjátékot is kihúzhatják a listáról.

Méghozzá az igazi klasszikus metroidvaniát, a Song of the Deep ugyanis a környezetet leszámítva bár igazán jól használja fel a stílus alapelemeit, azokhoz nem tesz hozzá semmilyen újdonságot. A környezet pedig, ahogy a képeken is látható, a tenger alatti világ, ahova (szemben mondjuk a hasonló stílusú Aquariával) idegenként érkezünk, a főszereplő Merryn saját készítésű tengeralattjárójával indul a nyílt vízen elveszett apját felkutatni, azonban rövidesen kiderül, hogy az öreg halász által mesélt tenger, illetve a benne élő mesebeli lények és helyek nem csak kitalációk, nagyon is valóságosak és általában nagyon is veszélyesek.

Kapunk tehát egy méretes, bámulatosan hangulatos és jól kinéző világot, ahol bárhova mehetünk - feltéve, hogy rendelkezünk az akadályok leküzdéséhez megfelelő eszközzel. Nagyjából féltucatnyi fegyverrel és eszközzel szerelhetjük fel hajónkat, ezek egy része (mint a turbó vagy a radar) jellemzően az előrehaladást és kutatást segíti, de vannak fegyverek is különféle torpedók képében, illetve egy mágnesen kampó, amit fegyverként is használhatunk, de különböző tárgyak mozgatásához is jó lesz. Minden eszköz több szinten fejleszthető a világ különböző pontjain elrejtett kincsekért cserébe. Szóval ahogy mondtam: klasszikus metroidvania recept, viszont a jól működő fajta, minden egyes újdonságnak van hosszútávú haszna, van értelme visszanézni korábbi helyekre és a hozzám hasonló gyűjtögető mániásokat hosszú időre le fogja kötni a több száz eldugott kincs.

Ráadásul ez az egész egy nagyon ízléses csomagba van csomagolva. Az első képekből nem igazán érződött, de a Song of the Deep élőben és mozgásban bámulatosan szép. Csodás kézzel rajzolt környezetben kalandozunk, nagyon ügyes ahogy a tenger élővilága szó szerint körbe veszi piciny hajónkat és az előtérben, valamint a háttérben is zajlik az élet. A viszonylag méretes mélytengeri világ egészen változatos is, bár a stílus megkötései miatt markánsan különböznek az egyes területek, mindezt pedig rendkívül hangulatos zenei kíséret egészíti ki. A Song of the Deep az a játék, amire egész egyszerűen jó ránézni.

Viszont sajnos nem olyan jó irányítani. Az elején nem annyira érződik, amíg nincs túl sok ellenfél, illetve nagyobb, nyílt tereken vagyunk, addig egész szépen lehet a kis hajót irányítani, azonban amint szűkül a tér úgy válik egyre nehezebbé a dolog - és sajnos látható, hogy ez nem tudatos fejlesztői döntés, egyszerűen túlságosan légies az irányítás. Van egy rész a játék vége felé, mikor néhány halálos szörny elől kellett menekülnöm egy akadályokkal teleszórt folyosón, majd a különböző fegyvereket váltogatva kellett falakat szétrobbantanom. Azon a ponton, úgy a negyvenedik próbálkozás után, épp a falat kaparva azért elég választékosan tudtam már szidni a tisztelt fejlesztőket és azok különböző felmenőági rokonait. (Széljegyzet: kedves PC tulajok, bár elvileg nem kötelező, de erősen ajánlott a kontroller használata, a billentyűzet+egér páros egy további kategóriával rontja az irányítást.)

És a bajok itt még nem érnek véget, bár szerencsére a többi probléma ennyire talán nem komoly. Amennyire változatosak a helyszínek, annyira mérik szűken az ellenfeleket, talán ha öt-hat különféle fajtával találkoztam az egész játék folyamán (mínusz a főellenfelek). Ráadásul valószínűleg a fejlesztők is észrevették ezt, azonban az olcsó utat választották: míg a játék első felében a kék medúzák lesznek ellenfeleink, addig később a piros, majd a narancssárga testvéreik, a különböző színű lények pedig általában abban különböznek csak, hogy több lövést viselnek el, meg komolyabb sérülést okoz a támadásuk. És hogy felkerüljön a hab a tortára, valamiért elég komoly frame rate eséseket is képes a játék produkálni. Nem tartósan, általában néhány másodpercnél több ideig nem tart, viszont eléggé gyakran ahhoz, hogy zavaró legyen - ráadásul látszólag nem platformspecifikus problémáról van szó, PC-n és PS4-n próbáltam, mindkettőnél észrevehető ez.

És tudjátok mi a baj? Hogy egy kicsit feszesebb irányítással, változatosabb ellenfelekkel és a technikai problémák kikalapálásával ha nem is egy mérföldkövet, de egy bitang jól működő játékot kaptunk volna. Sőt, bevallom, hogy mikor kikapcsoltam a „hibakereső” üzemmódomat, akkor minden probléma ellenére is teljesen jól elszórakoztam, valahogy a mélytengeri kincskeresés annyira felüdítő volt, hogy miatta hajlandó voltam félrenézni a gondoknál. A Song of the Deep nem fog beállni az Insomniac meghatározó játékainak sorába, de ha éppen egy kis hasonló stílusú kikapcsolódásra vágysz és van erőd túllépni a fent felsorolt (és remélhetőleg idővel kijavításra kerülő) gondokon, akkor mindenképp érdemes egy próbát tenni vele.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Jól áll a Resident Evil 9, a Helldivers 2 értékelései már kevésbé – ez történt pénteken

Továbbá: SteamWorld Heist II, Realm of Ink, Serum, Senua's Saga: Hellblade II.

12 órája
16

Elden Ring jövőkép morzsák, The Forever Winter gameplay leleplezés – ez történt csütörtökön

Továbbá: XDefiant, RKGK, Cozy Caravan, Helldivers 2, Bloodstained: Ritual of the Night, THQ Nordic Digital Showcase.

1 napja
1

Steve Jackson - Salamonis titkai

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat, a negyven éves évfordulóra Steve Jackson lepte meg a rajongókat Salamonis titkaival.

2 napja
1

Visszatér a Batman: Arkham, érkezik a nagy Starfield frissítés - ez történt szerdán

Továbbá: két különleges stúdiót zárhat be a Take-Two, Assassin’s Creed a zsebedben és a Steam Deck legtöbbet játszott címei.

2 napja
2

PlayStation Plus: a májusi négyes

Kimondottan izgalmas friss címeket kínál a Sony előfizetéses szolgáltatásának belépő szintje, ami mellé újabb Destiny 2 kiegészítőt is kapunk.

3 napja
12

Wrath: Aeon of Ruin - a poszt-Quake romtúrda

Ha boomer-shooter akarsz lenni, akkor mindenképp hivatkozz legalább egy (de akár több) jellegzetes FPS-re a kilencvenes évekből. Próbáld meg lemásolni annak sikeres elemeit, és ha igazán abiciózus vagy, akkor akár újíthatsz is néhány ponton. A Wrath a Quake technológiáján próbál új utakat lefektetni, de vajon sikerül neki? Teszt!

3 napja
4

Square Enix rekord veszteség, leépít a KeokeN - ez történt kedden

Továbbá: Xbox Games Showcase, Game Pass frissítés, Funko Fusion, Star Wars: Hunters és Shin Megami Tensei V: Vengeance trailer, Returnal évforduló.

3 napja
4

Xbox Games Showcase: júniusban találkozunk!

Most először lesznek együtt az Activision, Blizzard, Bethesda és Xbox Game Studios belsős projektjei, ráadásul külsős partnerekre is számíthatunk.

4 napja

Game Pass: mozgolódás május első felében

A távozó címek listája ezúttal hosszabb, mint az érkezőké. De egy izgalmas premier így is belefért a kínálatba!

4 napja
1

Stasis: Bone Totem

A tavaly debütált PC-verzió után nemrég konzolokra is ellátogatott a Stasis-franchise legújabb felvonása, a Bone Totem, mely a horror és a point-and-click rajongók figyelmére egyaránt pályázik - joggal.

4 napja

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

4 napja
2

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

4 napja
1

Heti megjelenések

5 napja
2

The Smurfs – Dreams: új Hupikék Törpikék játék az álmok földjéről

A Microids és a Marsupilami fejlesztői egy nintendolike platformerrel gurítják tovább a törpök szekerét.

5 napja
2

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

7 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

7 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

8 napja
10

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

9 napja
16

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

2024.04.24.
13

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

2024.04.24.
11

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==