Generációs Szerelmeink (#20-11)

Generációs Szerelmeink (#20-11)

Gamer3652016.08.04. 18:00

Nincs már messze a nagy finálé: az előző generációs szerelmeinket összegyűjtő szerkesztőségi toplistánk utolsó előtti felvonása következik. Ide már tényleg csak olyan játékok kerülhettek be, melyek többeknél is igen előkelő helyen szerepeltek, lássuk hát őket!

Ha érdekel, hogyan született a lista, kattints ide!

- Generációs Szerelmeink (#30-21)

- Generációs Szerelmeink (#40-31)

- Generációs Szerelmeink (#60-41)

- Generációs Szerelmeink (#80-61)

- Generációs Szerelmeink (#100-81)

To the Moon - 2011 / Freebird Games

"Minden designernek van egy titkos álomprojektje: az enyém éveken keresztül egy olyan saját kalandjáték volt, amelyben - a Memento mintájára - a történések fordítva játszódtak volna le, és nem annak a megfejtése lett volna a legfontosabb, hogy miként érjük el a majdani célt, hanem az, hogy miként értünk el oda, ahol most állunk. Aztán jött a To the Moon, és átment rajtam, mint egy úthenger, négy óra alatt sokkal többet hozva ki az ötletből, mint amit nekem száz élet alatt sikerült volna." (Vega)

"Olvassátok el a játék sztoriját, közben tegyétek be a For River négykezes zongoratételét, majd irány a Steam, és szánjatok rá egy estét. Zsepivel is tessék felszerelkezni, és készüljetek egy olyan élményre, amely után nem hiszitek majd el, hogy (az indie szemlélet kimaxolásának ékes példájaként) az egész tető alá hozásához egy RPG Maker (meg egy maroknyi tehetséges fiatal) elegendő volt. Ha valami, akkor a To the Moon a bizonyítéka annak, hogy nem volt véletlen az utóbbi évtized indie-boomja." (Mcmacko)

BioShock - 2007 / 2K Boston

"Nem lett volna mit befejeznie az Infinite-nek, ha nincs ott az a brutálisan biztos alap, melyet már az első résszel lepakoltak Levine-ék. A BioShockból egész egyszerűen csöpög (bocs) a zsenialitás, nincs olyan év, mikor ne térnék újra és újra vissza Rapture mélytengeri utcáira. Lennél szíves elhinni ezt nekem?" (Warhawk)

The Witcher 2: Assassins of Kings - 2011 / CD Projekt RED

"A játék, amivel kapcsolatban hosszas vitákat folytattunk a barátaimmal arról, hogy melyik a kánon befejezés, Roche vagy Iorveth-e a nagyobb bro, vagy hogy a könyvekből kiindulva belefér-e Geralt személyiségébe, hogy Yenneferhez hűségesnek maradva nem hempereg Trissel, de a succubust minden további nélkül megdönti a második fejezetben? Emellett kilószám dobáltuk egymásra a screenshotokat a végigjátszásunk gyönyörű vagy sírvaröhögős jeleneteiről, és kívülről fújtuk az ütősebb szövegek javát. Bárcsak megint 2011 májusa lehetne!" (Siklara)

Dead Space - 2008 / EA Redwood Shores

"Ha ki kellene emelnem egyetlen pillanatot az egyébként is zseniálisan rémisztő és kimérten ijesztő Dead Space-ből, mindenképp a rengenerálódó rémmel történő első találkozás lenne az. Ez volt az a pont a játékban, ahol végérvényesen tudtam, hogy a Visceral mennyire telibe talált a játékkal. Rémálmaimban a mai napig vissza-visszatér ez a bizonyos jelenet, örökre belém égett. És még mindig imádom." (ne5h)

"Silent Hill és Resident Evil az űrben ? Neeem, a Dead Space sokkal több annál. Videójátékban még soha nem tűnt előtte olyan félelmetesnek a sötét űr elhagyott szeglete, mint az Ishimura hajó fedélzetén: a Visceral az egyszerű ijesztgetést a sci-fi műfajával keverve új szintre emelte a rettegés szürkülő fokát, melynek nyomában csak álmatlan éjszakák, rendellenes szívverés és a félelemtől lucskos élmények járnak. Ja, és egy törött kontroller..." (Stinger)

"A túlélő-horror műfaj igencsak parkolópályán volt az előző generációban, így kevés emlékezetes alkotással bővült a zsáner, a Dead Space azonban szerintem simán ott van közvetlenül a legnagyobbak mögött. A Visceral élt az űrbéli settingben rejlő lehetőségekkel: hátborzongató megoldásokkal és szituációkkal tette emlékezetessé az Ishimura borzalmait." (Drag)

The Last of Us - 2013 / Naughty Dog

"Jól tette a Naughty Dog, hogy a könnyed akció-lövöldézéstől elszakadva csinált egy érzelmi hullámvasúttal felérő posztapokaliptikus túlélő-horrort, a zombikat meg lecserélte spórával fertőző gombaemberekre. Játékmenetét tekintve talán nem váltotta meg a világot, de Joel és Ellie párosára még sokáig emlékezni fogok, akárcsak a lepusztultságukban is gyönyörű, természet által visszahódított helyszínekre. És azok az undorító halál-animációk, te jóságos Resident Evil 4!" (Siklara)

"Idézhetek a tesztemből? "...évek múltán is emlékeztetni fog minket arra, hogy mi mindenért szerettük a játékkonzolok hetedik generációját. A The Last of Us nem korszakalkotó darab, hanem - talán mondhatjuk így - korszakunk összegzője." (Mcmacko)

Fallout 3 - 2008 / Bethesda Game Studios

"Bizonyára ismeritek azokat a könyveket, amelyek szétnyitva nem kétdimenziós illusztrációkat tartalmaznak, hanem hatalmas, térhatású elemeket, a várak kiugranak az oldalakról, a fák az ég felé törnek, a karakterek pedig - ha korlátozottan is, de - mozgásba lendülnek. Nekem ezt az élményt nyújtotta a harmadik Fallout: míg a lényege nem változott, mégis mindent közelebb hozott és élettel töltött fel. Élettel, persze, egy halott világban… mindegy, értitek..." (Vega)

"Jaj, mama, mennyit szidtuk mi még a megjelenés előtt ezt a játékot! A Bethesda biztos elrontja, az FPS nézet nem működik Falloutban, és így tovább. Aztán... aztán jött a Fallout 3, és megmutatta, hogy igenis működik, igenis jó döntés volt a váltás, és így már nem fájt, hogy a Van Buren helyett ez a játék érkezett." (Warhawk)

Uncharted 2: Among Thieves - 2009 / Naughty Dog

"Az Uncharted 2 a generációra amúgy nagyon is jellemző Meghatározó Második Részek mintapéldánya, olyan folytatás, ami minden téren képes volt fejleszteni és javítani önmagát, és a maga szub-zsánerében a mai napig felmutatható aranystandardot állított fel. Nathan Drake számomra itt vált igazán szerethető karakterré, a látványos helyszíneket maximálisan kihasználó akciójelenetekre pedig joggal irigykedhet (a mai napig) bármelyik nagyköltségvetésű hálivúdi film." (Liquid)

"Csak évekkel a megjelenése után pótoltam, de még így is letaglózott. Naughty Dog-ék talán ezzel a résszel bizonyították be, hogy durván a többiek előtt járnak a bitekre váltott ambícióikkal. És az is csúsztat, aki szerint mint akció-kalandjáték nem elég jó az Uncharted sorozat. Rakd be a második részt, és élvezd a szórakoztató utazást, barátom! Nem hiszem, hogy elégedetlenül állnál fel a tévé elől!" (Mcmacko)

Diablo III - 2012 / Blizzard Entertainment

"Az első rész annyira jó volt, hogy mikor unokatesómmal nyomtuk a nagyszülőknél, a nagyfater végső elkeseredésében az egész házban lekapcsolta az áramot. A másodikban egy olyan (magyar) közösségre találtam, aminek a kedvéért tizenévesen Budapestre utaztam, és életemben először megkóstoltam a bort. Most, a harmadik egy régi kapcsolatot melegített fel, miközben persze ugyanúgy vállalhatatlan mennyiségű órát raktam bele. Tökéletes példája annak, hogy egy játék olykor mennyivel több tud lenni saját magánál. Az Act 1 befejező videójától mai napig kiráz a hideg, Tristram gitáros dallamát pedig a valaha volt legemblematikusabb játékzenének tartom. Olcsó szójátéknak tűnhet, de akkora hatással volt és van ez a sorozat az életemre, hogy az már-már ördögi." (Lothar)

"A Diablo 2: LoD a legtöbbet játszott PC-s élményem, a Diablo III-hoz már a konzolos érában volt szerencsém. Tartottam tőle, de ez a játék stílusában majdhogynem tökéletes: a sztori, a gameplay, a megvalósítás és a látvány is odacsap. Egyetlen problémám van vele csupán: elrabolja az életed, és a valóság lesz a játék, a játék pedig a valóság." (Stinger)

"A Diablo III az egyik legbizarrabb project, amivel a Blizzard valaha előrukkolt. A játékmenete (az animációk, az érzés, a mozdulatok és az egész rendszer) szinte zseniális - az már más kérdés, hogy a több tízmilliós eladások mellett ott lebegett a képzeletbeli pallos a fejlesztők fölött: ha a legjobban hardcore játékukat utálják a régi rajongók, ott hosszú távon gond lesz. A Reaper of Souls ugyan megfordította ezt a trendet, a törést nem sikerült maradéktalanul kisimítani, eltüntetni. Minden zsenialitása ellenére ez a játék totálisan megosztja a régi Diablo-rajongókat, joggal. De a nap végén: a Diablo III tényleg fantasztikus játékmenettel bíró akció-rpg - a következő alkalomra azonban készülniük kell virtuális gazdasággal, valóban súlyos mitológiával bíró egyedi tárgyakkal is - és ez lesz a nehezebb feladat. Az csak hab a tortán, hogy a konzolos változatok egész egyszerűen hibátlanok lettek, és jobban áthozzák a játék szociális élményét az egygépes cooppal, mint a pécés változat." (Oldern)

Assassin's Creed II - 2009 / Ubisoft Montreal

"Az Assassin's Creed II a Ubisoft fénykorának csúcsterméke, minden idők egyik legjobb második része, amely akkor és ott valami egészen elképesztőt hozott ki egy nagy potenciállal bíró, de mégis csiszolatlan alapból. Világát és hangulatát tekintve talán a mai napig a legjobb Assassin's Creed, amely nem csak egy ikonikus hőst adott nekünk, hanem az Assassin's Creed koncepciót is új szintre emelte." (Drag)

"Bár az első rész sem volt kifejezetten rossz, a kissé suta megoldásai és monotonitása miatt mégis sokakban hagyott keserű emléket. Pedig a potenciál megvolt benne, amit a második rész sikeresen ki is aknázott, olyannyira, hogy az ott lefektetett alapok hosszú évekre képeztek sziklaszilárd kiindulási pontot a folytatásoknak. Az pedig már valóban csak hab volt a torán, hogy mindemellé nem csak egy remek történelmi korszakot, de egy ugyanilyen kiemelkedő főszereplőt is sikerült hozzácsapni." (ne5h)

Vanquish - 2010 / PlatinumGames

"Amilyennek egy modern Mega Man X-nek lennie kellett volna. Magasan a legjobb TPS, amivel valaha játszottam; mechanikailag páratlanul letisztult és mély, rengeteg teret hagyva a fejlődésre és saját játékstílusunk kialakítására. 6 óra tömény "zóna" érzés." (Rehynn)

"Megállás nélküli, a reflexekre tökéletesen kihegyezett akció? Vagy a megfontolt taktikára építő (szuper)lassú megközelítés? A Vanquish-ben mindkettőt könnyedén megkaptuk, ráadásul a kettő közötti váltás nemcsak villámgyors, de gyakorta másodpercek alatt történt. A mai napig páratlan élmény, ahol mindössze azért kellett lelassítani az időt, hogy felmérjük, a következő másodpercekben hogyan akarunk cikázni az ellenfelek között. A cigicsikkel való figyelemelterelés pedig az egyik leglazább mozdulat, amit játékban valaha is láttam." (ne5h)

"Nekem ez annyira késői pótlandó volt, hogy (tényleg!) úgy két hónapja fejeztem be. A vélemény? EZ a japán Gears of War, fiúk és lányok, gyors, kegyetlen, kíméletlenül kúl, fasza fegyverekkel, fasza lehetőségekkel, és pörgős, dinamikus, soha-nem-hagylak-unatkozni akciókkal. ERŐSEN ajánlott." (Liquid)

Pénteken jön a finálé az első tíz helyezettel!

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

SaGa Emerald Beyond - Világokon át

Az új SaGa játékban nem kell beérnünk egy vagy két új világgal, hanem kalandjaink során tizenhét egyedi helyen is megfordulhatunk! De vajon mindez elég lesz ahhoz, hogy lekössön minket a mindig különc JPRG sorozat új epizódja? Teszt!

8 órája

Így kerül egy platformra a gaming, a család és a kibervédelem

Mind használunk IT eszközöket, internetezünk, a felhasználók ma már pici gyermekkortól kezdve részesei ennek a világnak. A Gamer365 felületén – szponzorált anyagunkban -, a felnőtt gamereket, gyermekes szülőket célozva igyekszünk felhívni a figyelmet a leselkedő veszélyekre.

8 órája

A Microsoft négy Bethesda stúdiót zár be

Az Arkane Austin (Redfall), a Tango Gameworks (HiFi Rush), az Alpha Dog Studios (Mighty DOOM) és a Roundhouse Games esett áldozatul az átrendezésnek.

8 órája
30

140 millió felett a Switch, közel az utód bejelentése

A Nintendo készen áll az új hardver leleplezésére, amire még ebben az üzleti évben sor fog kerülni.

13 órája
7

Hades II Early Access-start, Helldivers 2 megfutamodás – ez történt hétfőn

Továbbá: QuakeCon 2024, Wizard with a Gun, Sword & Fairy Inn 2.

16 órája
9

Heti megjelenések

1 napja
7

Endless Ocean: Luminous - sekély e mély

Az Endless Ocean utoljára a klasszikus Wii konzolon úszott be a nappalinkba, 2024-ben pedig a folytatás úgy tesz, mintha nem telt volna el tizenöt év azóta. Na, nem azért mert így rohan az idő, hanem mert a Luminous alig újít az elődökhöz képest, és sok tekintetben vissza is fejlődött. Teszt!

2 napja

Jól áll a Resident Evil 9, a Helldivers 2 értékelései már kevésbé – ez történt pénteken

Továbbá: SteamWorld Heist II, Realm of Ink, Serum, Senua's Saga: Hellblade II.

3 napja
36

Elden Ring jövőkép morzsák, The Forever Winter gameplay leleplezés – ez történt csütörtökön

Továbbá: XDefiant, RKGK, Cozy Caravan, Helldivers 2, Bloodstained: Ritual of the Night, THQ Nordic Digital Showcase.

4 napja
1

Steve Jackson - Salamonis titkai

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat, a negyven éves évfordulóra Steve Jackson lepte meg a rajongókat Salamonis titkaival.

5 napja
1

Visszatér a Batman: Arkham, érkezik a nagy Starfield frissítés - ez történt szerdán

Továbbá: két különleges stúdiót zárhat be a Take-Two, Assassin’s Creed a zsebedben és a Steam Deck legtöbbet játszott címei.

5 napja
2

PlayStation Plus: a májusi négyes

Kimondottan izgalmas friss címeket kínál a Sony előfizetéses szolgáltatásának belépő szintje, ami mellé újabb Destiny 2 kiegészítőt is kapunk.

6 napja
12

Wrath: Aeon of Ruin - a poszt-Quake romtúrda

Ha boomer-shooter akarsz lenni, akkor mindenképp hivatkozz legalább egy (de akár több) jellegzetes FPS-re a kilencvenes évekből. Próbáld meg lemásolni annak sikeres elemeit, és ha igazán abiciózus vagy, akkor akár újíthatsz is néhány ponton. A Wrath a Quake technológiáján próbál új utakat lefektetni, de vajon sikerül neki? Teszt!

6 napja
4

Square Enix rekord veszteség, leépít a KeokeN - ez történt kedden

Továbbá: Xbox Games Showcase, Game Pass frissítés, Funko Fusion, Star Wars: Hunters és Shin Megami Tensei V: Vengeance trailer, Returnal évforduló.

6 napja
4

Xbox Games Showcase: júniusban találkozunk!

Most először lesznek együtt az Activision, Blizzard, Bethesda és Xbox Game Studios belsős projektjei, ráadásul külsős partnerekre is számíthatunk.

7 napja

Game Pass: mozgolódás május első felében

A távozó címek listája ezúttal hosszabb, mint az érkezőké. De egy izgalmas premier így is belefért a kínálatba!

7 napja
1

Stasis: Bone Totem

A tavaly debütált PC-verzió után nemrég konzolokra is ellátogatott a Stasis-franchise legújabb felvonása, a Bone Totem, mely a horror és a point-and-click rajongók figyelmére egyaránt pályázik - joggal.

7 napja

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

7 napja
2

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

8 napja
1

Heti megjelenések

8 napja
2

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==