Generációs Szerelmeink (#40-31)

Generációs Szerelmeink (#40-31)

Gamer3652016.08.02. 18:00

Az izgalmak fokozódásával párhuzamosan lassítjuk a tempót: előző generációs szerelmeinket bemutató toplistánk első negyven helyezettjét tízesével fogjuk nektek tálalni. Jöjjön tehát a folytatás, benne alapművekkel, klasszikusokkal, feledhetetlen élményekkel, meglepetésekkel.

Ha érdekel, hogyan született a lista, kattints ide!

- Generációs Szerelmeink (#60-41)

- Generációs Szerelmeink (#80-61)

- Generációs Szerelmeink (#100-81)

Grand Theft Auto V - 2013 / Rockstar North

"A Rockstar North magnum opus-a, a játék, amibe belepakoltak mindent, amit a műfajról az elmúlt közel húsz évben megtanultak. A Grand Theft Auto V a lényegét tekintve még mindig ugyanaz a (roppant szórakoztató) játék, mint ami az 1997-es első rész volt, csak a nagyságrend, a részletesség és a tartalom változott, nehezen hihető mértékben. Hogy egy, a játékfejlesztésben dolgozó barátomat idézzem: ebben a játékban az az igazi csoda, hogy ekkora tartalommal, ennyi különböző lehetőséggel és játékelemmel ilyen élvezhetően és csiszoltan működik." (Liquid)

StarCraft II - 2010 / Blizzard Entertainment

"Bár mostanra már teljesen kifulladt a StarCraft II mögötti gépezet, ez nem jelenti azt, hogy a történelmet újra kellene írni. Volt ugyanis úgy 3-4 fantasztikus éve ennek a játéknak, amikor nyugatra “elhozta” az esport hype-ot, amikor megmutatta, hogy milyen a maximális odafigyeléssel és profizmussal elkészített RTS, és még akkor is követtem az online kupákat, amikor játszani már rég nem volt kitartásom. Fantasztikus korszak volt - az már csak mellékes hozadéka az egésznek, hogy pont az SCII mutatta meg a Blizzardnak, hogy jobban járnak, ha gyorsabban patchelik a játékaikat." (Oldern)

Dark Souls II - 2014 / From Software

"Tudom, hogy kisebbségben vagyok ezzel a véleményemmel, de számomra a Dark Souls II-ben teljesedett ki a Souls-élmény. Nem csak azért, mert picivel kiegyensúlyozottabbnak éreztem minőségében és ötleteiben, mint az eredetit, hanem mert elemeiben és háttértörténetében is új mélységeket tartogatott. Összességében talán nem jobb, de nem is rosszabb. Egyszerűen csak más - pont annyira, mint amennyire egy folytatásnak kell." (Drag)

"Tartalmas, változatos, nagyon jók a szereplők és a történetszálaik, valami mégis hiányzott az első részhez képest. Talán a Dark Souls nyers kegyetlensége, ami az olyan hírhedten borzalmas helyszínekben öltött testet, mint Sen's Fortress vagy Blighttown. A DS2 világából hiányzott az a leleményesség is, ami az első részben megvolt: a sok kis rejtekút, amik felfedezésével gyorsan el lehetett jutni bárhová a tábortüzek közötti teleportálás nélkül is, mégis megvolt közben a feszültség, hogy útközben bármikor meghalhatsz. Persze ezekkel együtt is rommá játszottam." (Siklara)

Guitar Hero III - 2007 / Neversoft

"Az első rész berobbantotta a köztudatba, a második rész tovább tökéletesítette, a harmadik pedig tökélyre vitte a műanyag gitározást. A Guitar Hero III pontosan olyan, mint egy jó rock nóta: zúzós, lendületes, tökös, tartalmas. Ez az a játék, ami miatt még mindig van Xbox 360-om." (Warhawk)

Ultimate Marvel vs. Capcom 3 - 2011 / Capcom, Eighting

"Kevés játék tudott ennyire maradandó nyomot hagyni rajtam, mint az Ultimate Marvel vs Capcom 3. Elképesztően összetett, a kezdőket több hónapnyi szívásra kényszerítő harcrendszere, elsőre totál átláthatatlan káosza több száz óra után néha átváltott érthető, tervezhető valamivé - és már csak ezért is megérte a dolog, mert ilyen intenzív élményt verekedős játék nem tudott kínálni máig sem. És amikor a nagy versenyek közvetítései mentek, és a profik mutatták meg, hogy hol a határ - ITS MAHVEL, BABY! És valóban az. Egy csoda." (Oldern)

Star Conflict - 2013 / Stargem Games

"Ez az a cím, amitől egyedi kis hópehelynek érezhetem magam. Alig ismerik néhányan, még kevesebben űzik igazán jól. Összetett, nehéz, ennél fogva pedig az általa nyújtott sikerélmény is abszolút egyedi. Játékok jönnek és mennek, de a Star Conflict azon kevesek egyike, aminek évek után is garantált helye van, a League of Legends mellett pedig az egyetlen, ahol (a PvP-ben) igazán azt érzem, hogy az ember mentális és fizikai képességei megmérettetnek." (Lothar)

Fallout: New Vegas - 2010 / Obisidian Entertainment

"Mikor arról beszélünk, hogy döntéseink hogyan tudják befolyásolni egy-egy játék eseményeit, akkor ezt a játékot kellene felhozni mindig példának. Az Obisidan fogta a Fallout 3 egészen jól működő alapjait, és megtöltötték azzal a történetvezetéssel, azokkal a szereplőkkel, fordulatokkal és lehetőségekkel, melyek megalkotásában ők a legjobbak. Szerintem (és sajnos egyelőre a példák engem igazolnak) ezzel a résszel érte el a Fallout széria a csúcsát." (Warhawk)

The Legend of Zelda: Phantom Hourglass - 2007 / Nintendo EAD

"Hosszú idő után az első Zelda volt, ami meglepett. Nálam itt váltak el egymástól a Zeldát elsősorban nosztalgiából szerető játékosok és a sorozatot annak töretlen kreativitása miatt követő rajongók. Utoljára talán a Mario 64-et volt ennyire izgalmas és újszerű, de mégis logikus irányítani, a térképmásolós puzzle pedig minden idők egyik legzseniálisabb videojátékos húzása." (Rehynn)

Deus Ex: Human Revolution - 2011 / Eidos Montreal

"Azon ritka játékok egyike, ahol a körítés fogott meg inkább, mint a játékmenet - pedig az utóbbi is úgy szippantott be, ahogy gyerekkorom kedvenc szöszmötölősebb PC játékai (pro tip: lopakodni többnyire egyszerűbb és unalmasabb, mint darálni - ne dőlj be a divatnak). Egyből az egyik kedvenc videojátékos világommá lépett elő, és tartósan rácuppantott a cyberpunkra." (Rehynn)

"A rommá augmentált Adam Jensen ugyan sosem kérte ezt, én azonban menet közben jöttem rá, hogy tudat alatt mennyire vágytam már a Deus Ex: Human Revolutionra. Rehynnhez hasonlóan engem is a Szárnyas fejvadászt idéző arany-fekete cyberpunk világ kapott el, de nagyon élveztem a látványos kiütésekkel végződő lopakodást és a csokievéshez kötött képességhasználatot is. Az Icarus Landing Systemet az elsők között építtetném be magamnak, és Adam helyében egész nap háztetőkről ugrálnék. " (Siklara)

Spec Ops: The Line - 2012 / Yager Development

"Ha hosszasan tekintesz egy örvénybe, az örvény visszanéz rád." Témaválasztás és narratíva szempontjából talán a generáció legbátrabb játéka, a militáns akciójátékok fénykorában bevállata azt, hogy dekonstruálja a műfajt, és szembesítse a katonás lövöldék közönségét azzal, hogy mit is művelnek (nem leszek álszent: művelünk) valójában akkor, amikor "virtuálisan" lemészárlunk sokszáz embert." (Liquid)

"Meglehetősen kevés játékban kerülnek előtérbe a morális kérdések és az általunk hozott döntések súlya. Még kevesebbszer találkozunk ilyennel egy shooterben. Pont ettől olyan különleges a Spec Ops, mert itt valóban megismerhetjük a háború és harc azon oldalát, amit korábban nagyon ritkán láttunk. A végére pedig könnyen megkérdőjelezzük, ki is az igazi gonosz a történetben." (ne5h)

"Üröm az örömben: a Spec Ops úgy üt a legnagyobbat, ha nem tudod, hogy ütni fog. De még így a generáció egyik Nagy Kötelező Olvasmánya, amely játékként nem képvisel különösebb értéket, mégis olyasvalamit tesz, ami miatt összességében válik azzá." (Drag)

Folytatás szerdán a 30-21. helyezettekkel!

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

PlayStation Plus: a májusi négyes

Kimondottan izgalmas friss címeket kínál a Sony előfizetéses szolgáltatásának belépő szintje, ami mellé újabb Destiny 2 kiegészítőt is kapunk.

12 órája
4

Wrath: Aeon of Ruin - a poszt-Quake romtúrda

Ha boomer-shooter akarsz lenni, akkor mindenképp hivatkozz legalább egy (de akár több) jellegzetes FPS-re a kilencvenes évekből. Próbáld meg lemásolni annak sikeres elemeit, és ha igazán abiciózus vagy, akkor akár újíthatsz is néhány ponton. A Wrath a Quake technológiáján próbál új utakat lefektetni, de vajon sikerül neki? Teszt!

21 órája
4

Square Enix rekord veszteség, leépít a KeokeN - ez történt kedden

Továbbá: Xbox Games Showcase, Game Pass frissítés, Funko Fusion, Star Wars: Hunters és Shin Megami Tensei V: Vengeance trailer, Returnal évforduló.

23 órája
4

Xbox Games Showcase: júniusban találkozunk!

Most először lesznek együtt az Activision, Blizzard, Bethesda és Xbox Game Studios belsős projektjei, ráadásul külsős partnerekre is számíthatunk.

1 napja

Game Pass: mozgolódás május első felében

A távozó címek listája ezúttal hosszabb, mint az érkezőké. De egy izgalmas premier így is belefért a kínálatba!

1 napja
1

Stasis: Bone Totem

A tavaly debütált PC-verzió után nemrég konzolokra is ellátogatott a Stasis-franchise legújabb felvonása, a Bone Totem, mely a horror és a point-and-click rajongók figyelmére egyaránt pályázik - joggal.

1 napja

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

1 napja
2

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

2 napja
1

Heti megjelenések

2 napja
2

The Smurfs – Dreams: új Hupikék Törpikék játék az álmok földjéről

A Microids és a Marsupilami fejlesztői egy nintendolike platformerrel gurítják tovább a törpök szekerét.

2 napja
2

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

4 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

5 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

5 napja
10

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

6 napja
16

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

7 napja
13

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

7 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

8 napja
13

Heti megjelenések

9 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

2024.04.21.

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

2024.04.20.
1

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==