[Előzetes+próbakör] ReCore

ReCore

siklaraSimon Klára2016.08.26. 18:30

A tavalyi E3-as leleplezése óta sokan várjuk izgatottan a játékok tömegéből egyedi vizuális stílusával kiemelkedő akció-kaland ReCore-t, amelyen sokszínű látványvilágához illően egyszerre három csapat is dolgozik, és nem is akárkik állnak a projekt mögött. A Microsoft, és a néhai Metroid Prime csapat tagjaiból verbuválódott Armature Studio mellett az elsősorban dizájnért felelős Comcept fejleszti, amelynek vezetője és a játék producere az elképesztő munkássággal büszkélkedő, elsősorban a Mega Man „apukájaként” közismert Keiji Inafune. A ReCore le sem tagadhatná ázsiai gyökereit, hiszen a grafikát uraló élénk színek, és a történet, illetve a játékmenet középpontjában álló robotok a mechás animék erőteljes hatásáról árulkodnak. A kelet és nyugat találkozásából született hibrid stílus már önmagában elégnek bizonyult sokak figyelmének megnyeréséhez, a ReCore azonban nem csak külsőségek terén próbál figyelemre méltót alkotni.

Valamikor a távoli jövőben járunk, amikor az emberiség hátrahagyta a Földet, fiatal hősnőnk, Joule Adams pedig az egyik első önkéntes kolónia tagjaként érkezett Far Eden-re, hogy a sivatagos bolygót társaival, valamint Corebotok segitségével paradicsommá változtassa. Kétszáz év hibernáció után arra ébred, hogy semmi sem a tervek szerint alakult; a többiek nyomtalanul eltűntek, a robotok többsége valamilyen hiba folytán ellenségessé vált, a továbbra is sivatagos bolygó felszínén pedig kiszámíthatatlan homokviharok pusztítanak. A teljesen magára maradt Joule egyetlen társa kutyaszerű Corebotja, Mack, akivel közösen vágnak neki Far Eden-nek, hogy annak titkai, és az átaludt múlt eseményei alapján kiderítsék, mi történhetett, valamint mentsék, ami menthető.

A robotos sci-fi környezet, a világvége hangulat, és a „ketten a világ ellen” életérzés valamelyest az Enslaved-re emlékeztet, a Mega Man/Metroid stílusú akció-platformerként beharangozott ReCore azonban még egy szerepjáték réteget is kapott, ami mind harc, mind fejlődés tekintetében meghatározza a játékmenetet.

A prezentációt a történet írási munkálatait vezénylő Joseph Staten, valamint Inafune-san közösen tartották, miközben a játék bevezető szakaszába nyerhettünk rövid betekintést.

Far Eden egy nagyobb hubokból álló nyílt világ, amelynek felfedezéséhez Joule egyszerre mindig két segítőt vihet magával, ő maga pedig egy különböző színű lövedékeket lövő lézerpuskával van felfegyverkezve. Bázisául egy homokjáró hajót használ, ahol minden kimerészkedés előtt egy barkácsasztalnál buherálhatja Mack-et, és a később előkerülő két másik robotpajtit, a pók Seth-et, és a gorilla Duncan-t. A robot segítők érdekessége, hogy sokkal inkább fejleszthetőek, mint gazdájuk, viselkedésüket pedig a beléjük helyezett „personality core”, azaz személyiség mag határozza meg. A világban található barlangokban, dungeonokban és egyéb külső-belső helyszíneken talált alkatrészekből válogatva úgy rakhatjuk össze őket, ahogy nekünk tetszik, kezdve onnan, hogy mozdulataik és támadásaik aszerint változnak, milyen exosceletonba pakoljuk a személyiségmagjukat. A váz, végtagok, fegyverek cserélgetése, és az egyéb fejlesztések kihatnak a három stat-ra (támadás, védelem, cooldown), és a legtöbb testreszabható rész a szükséges alkatrészek birtokában tervrajz segítségével legyártható, az igazán erős fejlesztéseket azonban csak keményebb dungeonökben drop-ként szerezhetjünk meg.

Bár az idő rövisége miatt interjú készítésére nem volt lehetőség, a játékmenet részleteire vonatkozó kérdéseinkre Staten és Inafune készségesen válaszoltak. Így derült ki például az, hogy a dungeon-ökben harcon és ugrabugrálós ügyességi részeken túl társaink egyedi képességeire épülő könnyedebb fejtörőkre is számíthatunk, a bejáraton pedig ábra jelzi, hogy a háromból melyik két pajtira lesz szükség az akadályok leküzdéséhez. Sok opcionális dungeonba csak akkor juthatunk be, ha van nálunk kulcsként funkcionáló Prismatic Core, amelyekre Far Eden világában barangolva bukkanhatunk (általában nagyobb robot ellenfelek dobják), a mellékküldetések zömének teljesítésére pedig a fő szál lezárása után is van lehetőség. Staten egy látványos összeállítással azt is megmutatta, hogy társaink robot mivoltuk ellenére a megfelelő alkatrészekkel felvértezve meglepően cukik és idétlenek is lehetnek, igy aki szerepjátékokban bukik a kozmetikai fícsörökre, az is megtalálja a számítását, és megalkothatja álmai robot kedvencét.

Ami a showfloor-on kipróbálható demós élményeket illeti, némiképp öngólnak éreztem a Microsoft részéről, hogy a prezentációban mutatott színes és izgalmas kültéri barangoláshoz képest egy jóval szürkébb belső helyszínt járhattunk be, ahol egymást váltották a hullámokban támadó robotok, és az ügyességi részek. Ennek ellenére hamar rákaptam, mert az alapokat pár perc alatt el lehet sajátítani, és onnantól kezdve a ReCore-ral pont annyira élveztes játszani, mint ahogy az korábbi E3-as trailer alapján képzeltem.

A harcrendszer nem tűnt túl összetettnek, hiszen alapvetően csak arra kellett figyelni, hogy az ellenfelet a színének megfelelő lövedékkel sorozzam, és hogy a cooldown leteltével ne felejtsem el a társak szuper támadásait néha elsütni, kis dózisban azonban mindez nagyon jól működött. A legkomolyabb akadályt egy ajtó jelentette, amelynek a kinyitásához szükséges gombkombinációt a demó nem tanította meg, de kaptam segítséget, a padlón csúszkálás, dupla ugrás, és robotokba csimpaszkodós falon siklás pedig jó mókának bizonyult.

Rövid szösszenet a showflooron kipróbált demóból.

A három héten belül érkező ReCore eddig is több Gamer365 szerkesztőségi tag kiemelt figyelmét élvezte, a gamescom-os benyomások azonban csak fokozták az izgalmainkat. Reméljük, ősszel kellemesen csalódhatunk majd a magával ragadó stílusú, Metroid és Mega Man ihletésű, RPG-elemekkel dúsított akció-platformerben!

***ReCore | PC, One

Fejlesztő: Armature Studio, Comcept, Microsoft | Megjelenés: szept. 16.***

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

PlayStation Plus: a májusi négyes

Kimondottan izgalmas friss címeket kínál a Sony előfizetéses szolgáltatásának belépő szintje, ami mellé újabb Destiny 2 kiegészítőt is kapunk.

9 órája
3

Wrath: Aeon of Ruin - a poszt-Quake romtúrda

Ha boomer-shooter akarsz lenni, akkor mindenképp hivatkozz legalább egy (de akár több) jellegzetes FPS-re a kilencvenes évekből. Próbáld meg lemásolni annak sikeres elemeit, és ha igazán abiciózus vagy, akkor akár újíthatsz is néhány ponton. A Wrath a Quake technológiáján próbál új utakat lefektetni, de vajon sikerül neki? Teszt!

19 órája
4

Square Enix rekord veszteség, leépít a KeokeN - ez történt kedden

Továbbá: Xbox Games Showcase, Game Pass frissítés, Funko Fusion, Star Wars: Hunters és Shin Megami Tensei V: Vengeance trailer, Returnal évforduló.

21 órája
4

Xbox Games Showcase: júniusban találkozunk!

Most először lesznek együtt az Activision, Blizzard, Bethesda és Xbox Game Studios belsős projektjei, ráadásul külsős partnerekre is számíthatunk.

1 napja

Game Pass: mozgolódás május első felében

A távozó címek listája ezúttal hosszabb, mint az érkezőké. De egy izgalmas premier így is belefért a kínálatba!

1 napja
1

Stasis: Bone Totem

A tavaly debütált PC-verzió után nemrég konzolokra is ellátogatott a Stasis-franchise legújabb felvonása, a Bone Totem, mely a horror és a point-and-click rajongók figyelmére egyaránt pályázik - joggal.

1 napja

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

1 napja
2

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

2 napja
1

Heti megjelenések

2 napja
2

The Smurfs – Dreams: új Hupikék Törpikék játék az álmok földjéről

A Microids és a Marsupilami fejlesztői egy nintendolike platformerrel gurítják tovább a törpök szekerét.

2 napja
2

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

4 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

5 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

5 napja
10

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

6 napja
16

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

7 napja
13

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

7 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

8 napja
13

Heti megjelenések

9 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

2024.04.21.

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

2024.04.20.
1

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==