[Próbakör] The Legend of Zelda: Breath of the Wild

The Legend of Zelda: Breath of the Wild

dragCsető Zsolt2016.08.31. 14:00

Minden nagy franchise életében eljön egyszer A Nagy Változás ideje: amikor az alapkoncepció eljut arra a pontra, hogy csak egy nagyobb csavarral lehet megtartani az élmény frissességét. A The Legend of Zelda számára most jött el ennek az ideje, az új epizód, a Breath of the Wild szinte mindent a nyitott világú megközelítésnek rendel alá. És hogy mi a legjobb az egészben? Az, hogy hiába voltak már eddig is open world-elemek a Zelda játékokban, és hiába beszélünk napjaink első számú videojátékos trendjéről, a Nintendo tálalásában valahogy mégis frissnek hat az egész. Ez nem csak egy teljesen új Zelda, hanem egy kicsit új élmény is egyben.

A Breath of the Wild gamescomos demója a történetbe is engedett egy parányi betekintést, hiszen végignézhettük a cselekmény első negyedóráját. Link sok-sok éves álomból ébred az "új" Hyrule-ban, amely - a sorozattól nem megszokott módon - valamiféle modern technológia nyomait is mutatja: egyik legfőbb segédeszközünk például egy tabletszerű kűtyű, amiből többek között a világtérképet is elérhetjük. Megnéztük, és nem hittünk a szemünknek. A demó egy hatalmas fennsíkon játszódik, amely telis-tele van felfedeznivalóval, rengeteg játékórát tudtunk volna eltölteni rajta, ha van rá lehetőségünk - amikor azonban megtudtuk, hogy valójában csak a térkép két százaléka, teljesen átértékeltük az egészet. Így per pillanat csak annyit tudunk mondani, hogy a Breath of the Wild egy Zelda játék léptékével szemlélve felfoghatatlanul nagy - csak a végleges játékból fogjuk tudni leszűrni, mit is jelent igazából ez a hatalmas világtérkép.

A nagy ámuldozás követően nem is nagyon tudtuk, merre induljunk, hiszen a rövid bevezetőt követően - amely egyébként több ponton is arra utal, hogy a Wind Waker után járunk az idővonalon - a játék elengedte a kezünket. A Zelda-formulához már hozzászokott szervezetünket hirtelen annyi új impulzus érte, hogy hamar eltűntek azon félelmeink, miszerint a Nintendo nem biztos, hogy meg fog tudni tölteni egy ekkora világot. A teljes választ nyilvánvalóan csak a végső produktum lesz képes megadni, a Breath of the Wild társaságában eltöltött szűk óra azonban nem azt bizonyítja, hogy untuk a kalandozást. Sőt, az az igazság, hogy valójában semmi túlzás nincs abban a viccnek szánt dobozképben, amely egy gigantikus videojáték-mixtúraként vázolja az új Zeldát. Tényleg az.

Ezen a ponton nagyon könnyen beleeshetnék abba a hibába, hogy vad felsorolásba kezdtek, ám miután egy előzetesről van szó, ezért megpróbálok inkább a lényegre koncentrálni. Az pedig szerencsére egyszerű és letisztult, a Breath of the Wildban ugyanis megvan az a három dolog, ami tán a legnagyobb erénye lehet egy videojátéknak: jutalmaz, meg tud lepni, és el is tud szórakoztatni. A legfőbb jutalom talán maga az újdonságérzet: az, ahogy a más játékokban már csontig lerágott az elemek itt mennyire fel tudják dobni az egész koncepciót. Az, ahogy begyűjthetsz bármit a világból, legyen szó alapanyagokról, fegyverekről vagy éppen öltözékekről, hogy aztán szelektálj belőlük, kombináld vagy éppen fejleszd őket. Az, amikor egy közönséges tisztáson hirtelen felbukkan egy óriási kőszörnyeteg és máris egy trükkös minibossharc kellős közepén találod magad. Vagy az, amikor rájössz, hogy a tűz, a szél, és igazából minden egyes tárgy, elem és képződmény éppen olyan természetességgel "működik", ahogy igazából minden videojátéktól elvárnád, valójában azonban kevéstől kapod csak meg. Az új Zelda hiába tűnik óriásinak, közben mégis olyan míves és aprólékos részletekkel van tele, ami tényleg csak a legnagyobbak sajátja. És nem, tényleg nem fogok belekezdeni a felsorolásba - inkább pörgessétek végig ezeket a gifeket, többet mondanak minden szónál.

Csak hogy valami "rosszat" is mondjak: a Breath of the Wild jól néz ki, de talán nem olyan jól, mint arra előzetesen számítottunk. Félreértés ne essék: a képi világ és a színek használata első osztályú, és összességében minden jól harmonizál a hatalmas nyitott világgal, a nyers grafikai színvonalat tekintve azonban mintha gyengült volna valamelyest a Wii U verzió az eredetileg mutogatott változathoz képest - talán majd NX-en! Na de ez legyen a legfőbb baj: az új Zelda így is szívmelengető és - talán még ennél is fontosabb - friss élmény, rengeteg ötlettel és kismillió új játékrendszerrel, értékekkel és tulajdonságokkal bíró felszerelésekkel, craftolással, mélyebb harcrendszerrel, gyűjtögetnivalókkal és még ki tudja mivel. Na tessék, csak nem bírtam ki a felsorolás nélkül. Pedig a Breath of the Wild nem azért ígéretes, mert tele van mindenfélével. Sok open world játékban azért vannak dolgok, hogy legyenek. Hogy ne legyen üres a világ. Az új Zelda azonban az első benyomások alapján pont ettől az öncélúságtól tudott megszabadulni. A Breath of the Wildban ugyanis nem egyszerű dolgok vannak, hanem eszközök és lehetőségek, melyek között éppen a játékos fantáziája, kíváncsisága és leleményessége jelenti majd a különbséget. Ezek után pedig én bizony maximálisan tudok reménykedni - ezt javaslom nektek is, mert valami nagy van készülőben. Nem csak méretekben.

***The Legend of Zelda: Breath of The Wild | Wii U, NX

Fejlesztő: Nintendo EPD, Monolith Soft | Megjelenés: 2017***

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

PlayStation Plus: a májusi négyes

Kimondottan izgalmas friss címeket kínál a Sony előfizetéses szolgáltatásának belépő szintje, ami mellé újabb Destiny 2 kiegészítőt is kapunk.

7 órája
3

Wrath: Aeon of Ruin - a poszt-Quake romtúrda

Ha boomer-shooter akarsz lenni, akkor mindenképp hivatkozz legalább egy (de akár több) jellegzetes FPS-re a kilencvenes évekből. Próbáld meg lemásolni annak sikeres elemeit, és ha igazán abiciózus vagy, akkor akár újíthatsz is néhány ponton. A Wrath a Quake technológiáján próbál új utakat lefektetni, de vajon sikerül neki? Teszt!

16 órája
4

Square Enix rekord veszteség, leépít a KeokeN - ez történt kedden

Továbbá: Xbox Games Showcase, Game Pass frissítés, Funko Fusion, Star Wars: Hunters és Shin Megami Tensei V: Vengeance trailer, Returnal évforduló.

18 órája
4

Xbox Games Showcase: júniusban találkozunk!

Most először lesznek együtt az Activision, Blizzard, Bethesda és Xbox Game Studios belsős projektjei, ráadásul külsős partnerekre is számíthatunk.

1 napja

Game Pass: mozgolódás május első felében

A távozó címek listája ezúttal hosszabb, mint az érkezőké. De egy izgalmas premier így is belefért a kínálatba!

1 napja
1

Stasis: Bone Totem

A tavaly debütált PC-verzió után nemrég konzolokra is ellátogatott a Stasis-franchise legújabb felvonása, a Bone Totem, mely a horror és a point-and-click rajongók figyelmére egyaránt pályázik - joggal.

1 napja

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

1 napja
2

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

2 napja
1

Heti megjelenések

2 napja
2

The Smurfs – Dreams: új Hupikék Törpikék játék az álmok földjéről

A Microids és a Marsupilami fejlesztői egy nintendolike platformerrel gurítják tovább a törpök szekerét.

2 napja
2

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

4 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

5 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

5 napja
10

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

6 napja
16

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

7 napja
13

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

7 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

8 napja
13

Heti megjelenések

9 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

2024.04.21.

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

2024.04.20.
1

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==