[Próbakör] The Tomorrow Children

The Tomorrow Children

Gamer3652016.10.03. 09:50

Az, hogy a túlélős játékok hordája még nem árasztotta el a PlayStation Store-t, elsősorban annak köszönhető, hogy a Sony éberebb, mint az Éjjeli Őrség testvérei. Kard a sötétségben: éjjeli őrsége elűzi a hideget, a fényt, és a műfaj figyelmet nem érdemlő torzszülötteit, amiből akad nem kevés, így a minimális konkurencia mellett inkább saját maguk próbálják meg a szerencséjüket. Tettestársuk ebben az a Q-Games, akik már 2007 óta ontják magukból a PlayStation-exkluzívokat, leginkább a PixelJunk-széria részeként, a The Tomorrow Children azonban önálló, rokoni szálat a Pixeljunk-játékokkal nem ápoló, így pedigréjén a Minecraft, és nem a Monsters vagy épp a Shooter található.

Azt pedig végképp nem állíthatjuk, hogy ne lenne piaca a dolognak, hiszen hiába a második világháborús játékok tömeggyártását is lepipáló mennyiségű túlélős-kísérlet, a műfaj nem hogy nem vett még vissza a tempóból, de mostanra jutott el oda, hogy már a "nagyok" is hajlandóak legyenek milliókat belepumpálni, még akkor is, ha szinte borítékolható vagy a bukás, vagy jobb esetben csak a közepes teljesítmény.

Hogy a The Tomorrow Children végül melyik kategóriába esik, azt annyira nem nehéz kitalálni, mégha két hatalmas előnnyel is indul: egyrészt maga a platformtulajdonos támogatja, másrészt teljesen ingyenes... lesz, ha egyszer publikusan is megjelenik, jelenleg ugyanis csak egy 20 eurót kóstáló "The Founder's Pack" megvásárlásával szerezhető be, amely a belevetett bizalmat nem csupán magával az alapjátékkal hálálja meg, de annak boltjában elkölthető pénzzel is. Ez az alamizsna pedig igazából létfontosságú a The Tomorrow Children élvezetéhez - és ez az egyik fő baja.

Alapvetően ugyanis az égvilágon semmivel se tud többet, mint bármelyik szabadon választott túlélős cím, függetlenül a témától, a körítéstől, vagy a fejlesztőcsapat személyétől, hiszen a játékidő nettó kilencven százaléka a szokásos dolgokból áll: nyersanyagkeresésből és gyűjtésből, kraftolásból és építkezésből.

Az első nagy csavar a formulán igazából a témából adódik, itt ugyanis nem egy lakatlan sziget, vagy egy pixelesített fantasy világ vár, hanem egy a Hidegháborús korszakban ragadt Föld, amit egy félresikerült kísérlet leradírozott a térképről, és most már csak egy hatalmas, gigászi üresség maradt, amit The Voidnak hívtak: minden egy hatalmas fehér síkság, itt-ott kisebb-nagyobb településekkel, furcsa, a földből kiemelkedő, nyersanyagokkal teli szigetekkel, és felébresztésre váró Matroyshka-babák tömkelegével. Utóbbiak adják a tulajdonképpeni célt - megtalálásuk és a településekbe való visszaintegrálásukkal hozható vissza az élet ebbe a roppant furcsa világba.

A világba, ami annyira nem is teljesen üres, hiszen a senkiföldjén Kaiju-szerű lények őrjáratoznak, akik előszeretettel kísérelnek meg kiharapni egy-egy darabot mind a helyiekből, mind otthonaikból, így ösztökélve arra, hogy ne csak nyersanyag-lerakatként tekintsünk a településekre, de olyan helyként, amit a mi tisztünk megvédeni, fejleszteni.

Maga az építkezés szerencsére nem túl nehéz, elég egyértelmű, hogy a rendelkezésre álló erőforrásokból mit is lehet megvenni, csakhogy ugyanezt csinálja mindenki más is - a The Tomorrow Children maximálisan elkötelezte magát az online világ mellett, azaz minden települést hozzánk hasonló játékosok próbálnak benépesíteni, a végeredmény pedig egyértelmű: teljes káosz. A semmibe, teljesen logikátlan helyre lerakott épületek tömkelege, kiismerhetetlen falvak zsákszámra, egyenfalvak és kisvárosok végtelen mennyiségben.

A nagyobb baj, hogy maga a kraftolás az, ami feleslegesen túlbonyolított, mert hiába van meg a recept, minden összerakás előtt meg kell oldani egy borzalmasan felesleges, totálisan erőltetett minijátékot. Ráadásul nagyon gyorsan ki lehet fogyni a nyersanyagból, annak beszerzése pedig pont annyira különleges, élvezetes folyamat, mint bárhol máshol, amire csak rátesz egy lapáttal a korlátozott inventory, a fontosabb dolgok ide-oda pakolásának tempója, és ez alapján már mindenki számára egyértelmű kell, hogy legyen: ez inkább egy ultramonoton, ultrarepetitív, gyárszalag melletti álldogáláshoz hasonlítható munka, sem mint valami, amit az ember az élvezet és a sikerélmény kedvéért csinálna.

Persze a fentiek egy jelentős részét ki lehet váltani a mikrotranzakciók révén, de ha már valós, és nem kevés pénzt kell belefektetni, illene, hogy a végeredmény ne ugyanaz legyen: névtelen, sivár falvak feltápolása a semmiből, az idők végezetéig, vagy addig, míg be nem áll a teljes unalom - amiért sokat nem kell gürizni, ellentétben minden mással a The Tomorrow Children amúgy egyedi, hangulatos, világában.

A The Tomorrow Children egy egyedi világú túlélős játék, de semmi több: rémségesen monoton, feleslegesen free-to-play, és még a műfaj a PS4-en való korlátozott elérhetősége ellenére sem túl jó választás, hiába fogják ingyen adni.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Jól áll a Resident Evil 9, a Helldivers 2 értékelései már kevésbé – ez történt pénteken

Továbbá: SteamWorld Heist II, Realm of Ink, Serum, Senua's Saga: Hellblade II.

20 órája
16

Elden Ring jövőkép morzsák, The Forever Winter gameplay leleplezés – ez történt csütörtökön

Továbbá: XDefiant, RKGK, Cozy Caravan, Helldivers 2, Bloodstained: Ritual of the Night, THQ Nordic Digital Showcase.

1 napja
1

Steve Jackson - Salamonis titkai

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat, a negyven éves évfordulóra Steve Jackson lepte meg a rajongókat Salamonis titkaival.

2 napja
1

Visszatér a Batman: Arkham, érkezik a nagy Starfield frissítés - ez történt szerdán

Továbbá: két különleges stúdiót zárhat be a Take-Two, Assassin’s Creed a zsebedben és a Steam Deck legtöbbet játszott címei.

2 napja
2

PlayStation Plus: a májusi négyes

Kimondottan izgalmas friss címeket kínál a Sony előfizetéses szolgáltatásának belépő szintje, ami mellé újabb Destiny 2 kiegészítőt is kapunk.

3 napja
12

Wrath: Aeon of Ruin - a poszt-Quake romtúrda

Ha boomer-shooter akarsz lenni, akkor mindenképp hivatkozz legalább egy (de akár több) jellegzetes FPS-re a kilencvenes évekből. Próbáld meg lemásolni annak sikeres elemeit, és ha igazán abiciózus vagy, akkor akár újíthatsz is néhány ponton. A Wrath a Quake technológiáján próbál új utakat lefektetni, de vajon sikerül neki? Teszt!

3 napja
4

Square Enix rekord veszteség, leépít a KeokeN - ez történt kedden

Továbbá: Xbox Games Showcase, Game Pass frissítés, Funko Fusion, Star Wars: Hunters és Shin Megami Tensei V: Vengeance trailer, Returnal évforduló.

3 napja
4

Xbox Games Showcase: júniusban találkozunk!

Most először lesznek együtt az Activision, Blizzard, Bethesda és Xbox Game Studios belsős projektjei, ráadásul külsős partnerekre is számíthatunk.

4 napja

Game Pass: mozgolódás május első felében

A távozó címek listája ezúttal hosszabb, mint az érkezőké. De egy izgalmas premier így is belefért a kínálatba!

4 napja
1

Stasis: Bone Totem

A tavaly debütált PC-verzió után nemrég konzolokra is ellátogatott a Stasis-franchise legújabb felvonása, a Bone Totem, mely a horror és a point-and-click rajongók figyelmére egyaránt pályázik - joggal.

4 napja

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

4 napja
2

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

5 napja
1

Heti megjelenések

5 napja
2

The Smurfs – Dreams: új Hupikék Törpikék játék az álmok földjéről

A Microids és a Marsupilami fejlesztői egy nintendolike platformerrel gurítják tovább a törpök szekerét.

5 napja
2

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

7 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

8 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

8 napja
10

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

9 napja
16

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

2024.04.24.
13

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

2024.04.24.
11

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==