[Teszt] Gears of War 4

Gears of War 4

mcmackoGéczy Attila2016.10.06. 09:01

Kicsit parázva vállaltam el a Gears of War negyedik epizódjának a tesztjét. Hogy miért is? Az első részt imádtam, a másodikat nem különben. A maguk nemében generációformáló játékok voltak ezek, a „AAA” blockbuster játékfejlesztés mintapéldái, melynek fondorlatairól már a generáció megjelenése előtt (és az U3 motor parádés belépését megelőzően) legendás információk terjedtek. A GoW 1 megjelenése pedig legitimálta a fedezék alapú harcrendszert, oly módon, hogy mára kötelező eleme lett szinte minden külső nézetű lövöldözős játéknak.

A kezdeti lelkesedéshez képest a harmadik résznek már nem volt nálam ekkora sikere. A megjelenésére kellően telítődött a piac a különböző klónokkal, másrészről már én is kicsit unalmasnak tartottam az addigra elcsépelt formulát. A Judgementtel is sokáig szemeztem, de a közelebbi ismerkedésből végül semmi sem lett. Nem csoda hát, hogy volt bennem egy adag drukk, de egyben úgy is gondoltam, hogy ezek után tiszta fejjel, és a kezdeti rajongást mellőzve tudom majd a játékot elemezni. Elöljáróban: a Gears negyedik része grammra pontosan azt az élményt nyújtja, amit a „Gears negyedik részétől” elvár az ember. Ebbe azonban az is belefoglaltatik, hogy nagy meglepetéseket, új mércét, generációs fejlődést nem várhatunk a játéktól. Oké, spoilereket ellőttem - belső feszkót kiengedtem. Azok, akik a pontszámon túl is olvassák a tesztet, már szintén egy bizonyos előképpel bírnak a játékról. Lássuk hát, hogy alakul a Marcus-sztori kanonikus folytatása.

A harmadik epizód fináléja után járunk kb. huszonöt évvel, ahol a Locustokat már csak a háborús megemlékezésekből ismerik az emberek. A COG harmóniát teremtett az új világban, bár a háború végén bevetett fegyver nem csak a randaságokat seperte el Sera felszínéről, hanem Természetanyát is hisztissé tette. A bolygót állandó vihargócok tépázzák, a biztonság pedig a nagyvárosok falain kívül nincs biztosítva. Ennek ellenére vannak, akik nem a biztos utópiát választják. Ők a külvilágban próbálnak túlélni és a természettel összhangot kialakítani. Ebben a társadalomban tűnik fel Marcus Fenix fia is, aki a sztori elején még kis csapatával egy fabrikátor-masinát próbál ellopni egy COG építkezésről. Pár pillanat elteltével azonban hőseink rájönnek, hogy nem csak a COG rendőrrobotjai jelentik a problémát, hanem egy új szörny faj van feltörekvőben, akik idő közben a teljes falunépét elragadják. A túlélésben jeleskedő kis csapat a szörnyek után ered, de nem egyedül. A zöldfülűeknek egy nagy öregre, tapasztalt harcosra van szükségük, akinek segítsége nélkül az esélyek a nullához konvergálnának…

Ez tehát a spoilermentes, kis túlzással tőmondatokban is elmesélhető alapfelállás. A készítők nem tagadják, hogy egy új érát szerettek volna felvezetni a jelenlegi történettel. Ez pedig érződik a forgatókönyvön is. A GOW 4 nem mer túl nagy ívet bejárni. Ezzel szemben a karakterekhez és a szereplők problémáihoz próbálja közel helyezni a játékost. A bejárt útvonal sem egy kontinenseken keresztül átívelő utazás, hanem egy szörnyűségekkel tarkított hegymenet, olykor horrorisztikus elemektől is tobzódó kálvária. Ez eleinte furcsának tűnhet, aztán az ember rájön, hogy a pályák felépítése és adagolása nagyon is jól van így, és többször emlékeztet minket az első rész fokozatosságához, következetességéhez. Ez pedig sok szempontból komfortos érzetet ad, főleg a korábbi részek rajongóinak, akik pont ilyesmit keresnek egy új GoW játékban.

A játékmenet is klasszikus alapokon nyugszik, akárcsak a sztori dinamikája. De fogalmazhatok kicsit élesebben is: kevés olyan izgalmas újdonság került be a tipikus folyosó-aréna-sztori szinuszgörbére ültetett játékmenetbe, amely mechanikájában is az új generáció kiteljesedését hirdethetné. Már messziről látszik, hogy mely terem vár minket „checkpoint, majd azonnali arénaharc” kihívásokkal. Jóstehetség nélkül is érezzük, hogy a nagy darálás után a folyosók csak azért vannak, hogy két-három dialógust levezényeljenek a forgatókönyvírók, amíg nem jön az újabb nagy ütközet. (Ahol a játék utolsó harmadában már egy teljes Ishimurányi randaság szakad egyszerre a nyakunkba.) Szerencsére ütemeztek nekünk olyan szekciókat is, ahol fellélegezhetünk. Lesz, ahol motorhátra pattanunk, később mini-mecha jellegű robotokkal takarítjuk el a puha fedezékek mögé búvó mobokat, máskor pedig a vihar által megvariált ballisztikus pályával fogunk megküzdeni.

A fentebb említett viharos szakaszok amúgy a játék legizgalmasabb percei közé tartoznak, és ténylegesen ki is használják a fejlettebb U4 motorban lévő lehetőségeket. A minimálisan rombolható fedezékekkel, dinamikus tereptárgyakkal szinte csak itt találkozunk (ezt leszámítva a környezet statikus és merev - just like in 2006). De ha egyszer a buli beindul, higgyétek el, jó kis móka kilőni a csőrakást tartó faszerkezetet, hogy a vihar által szétszórt gigantikus vasak aztán darabokra lapítsák a szemben álló jómadarakat.

Szóval a Gears 4 akkor működik a legjobban, amikor tud és akar is újat mutatni, és amikor a dinamizmus csíráit is megvillantja. A játék talán legemlékezetesebb részei nem a Hollywood-effektusban fürdőző motorozós, vagy a bányából menekülős epizódok. Azok a pillanatok viszik majd a pálmát, ahol például egy otthagyott Locust hajítógéppel kell a szél irányát kiszámítva szétszekszualizálni (sic!) egy bevehetetlennek tűnő gépágyú-állást. Vagy amikor az erőmű gigantikus láncai mozgó-fedezéket nyújtanak, állandóan átrajzolva az aréna térképét. Ezekben a pillanatokban tündököl a GoW 4, és a rajongóknak már csak ezek miatt is érdemes végigjátszani az amúgy nem túl combos 7-8 óra körüli kampányt. Szintén sokat segít a változatosságon, hogy olykor irányt is választhatunk. És jöjjön egy szubjektum is így az elemzés közepén. A Horda játékmód kampányba való illesztése kifejezetten nyűgös és elnyújtott feladatokat dob az ember nyakába - nem éreztem magam komfortosan ezen pályák teljesítése során, de ez már maradjon inkább az én bajom. (A változatosságot úgyis növeli ez a mechanika is.)

Sajnos a játékelemek többi részén is érződik a rozsda maró foga. (Észbontó ezt belátni, pláne úgy, hogy a 10 éves GoW 1 élményeit mintha csak tegnap éltük volna át… ) A Gears of War első része kiválóan fektette le a perem mögül kikandikáló szörnylyuggatás alapjait, ám ha az ember messziről nézi az eseményeket, akkor a GoW 4 esetében is majdnem ugyanazt látja, mint az előzményeknél. Dettó ugyanazok a földre dőlt hasábelemek, dobozok, roncsok jelzik a harci helyszíneket és jelölik a fedezéket. Hasonló üres "kockaszobák" vannak a pályák fővonalára felhúzva, amelyeknek csak az a szerepe, hogy onnan kiszaladjon 5-6 szörnyeteg. Ugyanazok a taktikák működnek a nagy tömegek ellen, mint korábban. Az új fegyverek (a DeeBee robotok kék halálosztóira gondolunk), vagy nem elég balanszoltak, vagy csak nem elég szórakoztató velük harcolni. Az sem segít az összképen, hogy az elmúlt 10 év akciójátékai pont arról szóltak, hogy a cover-shooting mellé mindenféle mókás játékelemeket pakoltak. (Volt, amikor komplett sci-fi RPG trilógia került a fedezékes lövöldözés köré… hehe!). A Gears 4 ezekhez képest egy mellbevágó visszatérés a száraz alapokhoz. A játék első negyede ráadásul hihetetlen unalmas pályákat rendez egymás után, és a játék későbbi szekcióiban is ritkásan adódik olyan pillanat, ami a rutinból próbálná kizökkenteni a játékost. Jóformán csak az ellenfelek száma és veszélyességi faktora fokozódik, és … na jó, amikor a fentebb említett dinamikus szakaszok felbukkannak, akkor hajlamosak vagyunk minden korábbi sérelmünkre fátylat borítani, és szivárványt izzadva élvezni az aprítást.

Ez a kampányszervezés az egész GoW 4-nek ad egy olyan érzetet, mint amikor az embernek a kopottas, bár kedvelt kabátjába kell újra belebújnia. A másik oldalról ez mondjuk a program előnyére is válik, mert pont ez a nyers őserő az, ami viszi a hátán a harcokat. És meg kell hagyni, hogy az alapokat annak idején nagyon kitalálta az Epic. Ahogyan a GoW 1 valahol az Unreal sorozat távoli leszármazottja volt, így a GoW 4-ből sem hiányoznak azok a jellegzetességek, amelyek az „öregebb” gamer generáció számára szólnak. (A korai Unreal játékokra több ponton is hivatkozik a kanadai fejlesztőcsapat.) A grafika is többnyire rendben van, bár vannak ocsmány egyszerűséggel kidolgozott sarkok egyik-másik pályán, és az U4 motor is képes (pl. hirtelen fordulásoknál) a szokásos pályaelem-eltűnés effektus prezentálására. Hja, kérem! Régebben a lassú textúra betöltésen görcsöltünk, most ez a rákfene… Ráadásul az sem tesz jót a játéknak, hogy az előre letárolt átvezetőkön egy bő kategóriával szebb az összkép. Így az amúgy gyönyörű környezet is sokszor tűnik fakónak a hirtelen váltás miatt. Tovább nyavalygunk még egy kicsit, mert a szinkronhangokat sem találtuk túl kiemelkedőnek. Akad, hogy a szövegírók botladoznak, de máskor a karakterek játéka nem odaillő. A főhősök nem is igazán karakteresek, sokszor nem is igazán szimpatikusak, Marcus fia pedig standard Nolan North kalandor karakterét hozza. Láttukmár-hallottukmár. Nem is egyszer.


Muti a multit

Mivel a játék erőteljesen a megjelenés előtt járt a tesztlaborunkban, ezért a multiplayert mélységeiben nem volt lehetőségünk elemezgeteni az alacsony szerverpopulációk miatt (bár 1-2 fős próbálkozások azért akadtak).

A "Versus" jellegű multiplayer meccseknél a készítők arra a legbüszkébbek, hogy a kezdőket és a haladókat tapasztalatuknak megfelelően sorsolja a hálózati algoritmus, így mindenki megtalálhatja a maga számítását egy-egy meccs során. A Dodgeball, Arms Race valamint az Escalation módok hada is új lehetőséget nyújt azoknak, akik valamilyen friss lehetőséget keresnek.

A Horde 3.0 a klasszikus hordázás hangulatát hozza el, ahol öt mazsola próbál túlélni 50 hullámon keresztül. A horda minden multiplayer térképen elérhető, és a cikkben is említett Fabricator masina körül forog, amely a tápolásnak, védekező és támadó eszközök generálásának a forrása lesz. A bulit "Gears kártyákkal" lehet majd feldobni, de az öt class-t megmozgató játékban booster packokban is bezsebelhetjük majd a különböző kártyákat.

Hogy mégis miért érdemel a játék egy erős hét pontot? A már emlegetett elemi dinamika, és zsigeri szórakoztató faktor miatt, ami a klasszikus GoW mechanikákból gyökerezik. Részben haragszunk a játékra, mert érezni, hogy rengeteg téren lett volna mit fejleszteni a bevált dolgokon. Másrészről viszont az is rengeteget elárul, amikor a sokadik aréna után sem tudjuk letenni a kontrollert, hogy „na még egy öt percet játsszunk” a játékkal. A pontszám is egyfajta középértékként mérendő. A rajongók bizonyára többet dobnának majd a kalandra, már csak azért is, mert mégsem élhetünk át minden évben egy korrektül összerakott, kanonikus, új GoW sztorit. Az átlag játékos viszont lehet, hogy kicsit gyengébbnek érzi majd a programot korunk felhozatalában. Már csak azért is, mert az ipar közben agyongyepálta, szétfacsarta, kivéreztette a Gears-zsáner sajátosságait az elmúlt évtizedben. XO tulajként egyértelműen elgondolkodtató lehet a beszerzése, platformidegen játékosként viszont inkább szedj elő egy 360-at, és nézd meg, hogy honnan indult a fedezékes lövöldék őrülete! (Aztán persze jöhet a négyes epizód is. - kacsint!)

Tesztünk az Xbox One verzió alapján készült. A játék elérhető DX12 támogatással PC platformon is.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

Ahhoz, hogy te is hozzászólj, be kell jelentkezned!
1 / 3 1 2 3
hun_logi
hun_logi2019.02.03 06:38:21#00fjr

Az eleje csalódás volt, majdnem abba is hagytam... Viszont utána nagyon szépen beindul, folyamatosan fejlődik és nem marad el az epikus zárás sem. Fasza lett!!!

csavar
csavar2016.10.24 12:29:01#00fjq

Tegnap kezdtem el. Nagyon bejön, mondjuk nekem az összes rész tetszett 🙂

mcmacko
mcmacko2016.10.23 18:12:58#00fjp

Sanyi fan, mondjuk ezt alaposan benézted. Ajánlom a GoW1 Mike Capps bácsi által aláírt verzióját. 🙂

kepfeltoltes.hu

tothzoltan33 tothzoltan332016.10.13 18:46:23
mcmacko
mcmacko2016.10.22 10:50:26#00fjo

A lenti állításaid egy picit sincsenek ellentétben azzal, amit fentebb leírok. 🙂

Old Gamer Old Gamer2016.10.15 08:14:31
Old Gamer
Old Gamer2016.10.15 08:14:31#00fjn

A tesztről inkább nem mondok semmit csak annyit hogy durván alul lett értékelve 9/10!
A játék nagyon ott van igazi GoW hangulat, aki mást várt az nem tudom mire számított, nem bántam meg a vásárlást, bátran állítom hogy a GoW4 méltó az elődeihez pörgős masszív multival aki megveszi nem fogja megbánni az tuti.

tothzoltan33
tothzoltan332016.10.13 18:46:23#00fjm

Mit szamit hany pobtot adott par szakertő sany-i fan.... Amator vanda 😂 valamivel tobbet konyito helyeken 9-9.5 pont. Persze Magyarorszag mas mint a nyugat itt okos tojasok tesztelnek.... Amatőr banda....

AG Sheppard
AG Sheppard2016.10.12 14:41:18#00fjl

Mar a Judgmentben is volt ilyen, de hat azzal ugye nem jatszottal.

zaz zaz2016.10.12 09:21:37
lacapaca
lacapaca2016.10.12 13:09:23#00fjk

Nem olyan egyszerű az. Én már mióta ezen lovagolok, de a legtöbben az exkluzívokra, mint grafikai etalonokra tekintenek. Amúgy az még mindenképpen becsülendő az Ms-ben, hogy mindezek ellenére ők még a co-op-ot nem áldozták be ennek.

zaz zaz2016.10.12 09:55:07
zaz
zaz2016.10.12 09:55:07#00fjj

Örömmel becserélném ezt a steríl de szép grafikot a rombolhatóságra....
Álom....

Totti5 Totti52016.10.11 21:02:53
muerte
muerte2016.10.12 09:49:38#00fji

2 napja jatszogatok vele.
A story eddig bejön, bar a 2. resz volt nekem az etalon.
Coop ban allati, az egyeb multi modok meg eleg bug-osan muzsikalnak,
Sokszor nehezen csatlakozik, furcsa hibakodokkal ledob a szerver, stb.
A kollegam ugyan ezen hibakra panaszkodik.
A grafika szerintem eszmeletlen, föleg azokon a reszeken ahol sok a mozgo palyaelem.
Nyilvan elfogult vagyok a jatek kapcsan, mert GoW rajongo vagyok az elsö resz ota.
A motoros resz nekem nem tetszett. Na nem latvany teren, mert jol nez ki, de a jatekmechanika ott aztan tenyleg faek.
Összessegeben nekem megerte megvenni.

zaz
zaz2016.10.12 09:21:37#00fjh

Ja és még valami: Hordáztatni a játékost Single alatt? WTF????

zaz zaz2016.10.12 09:16:40
zaz
zaz2016.10.12 09:16:40#00fjg

Ennyi.
Tegnap elkezdtem (és bár próba nélkül is egyetértettem veled) és ja....
Szép meg jó, de negyedszer ez már nem 9-10 pont.
Max annak akinekk ez az első Gears az életében.

mcmacko mcmacko2016.10.12 00:31:20
1corevoltHC
1corevoltHC2016.10.12 00:48:05#00fjf

Nem lett rossz cikk, noha szerintem pont ott vettél el, ahol adni kellett volna ( játékelemek rozsda vas foga vonal - kopizni nem akarok telón) Ez egy Gears of War játék - tökéletesen müködik játékmechanikailag, ami eddig jó volt fedezékharc, stb még tovább tökéletesedett (plusz kiegészült új elemekkel) atugrani az akadalyt, átrántani rajta az ellenfelet...mit kellett volna még tennie, miben kellett volna még fejlődnie az adott keretek között?

Nem szeretek pontszámon lovagolni, de jobban mutatott volna itt egy picit magasabb érték, vagy azt mondom bár több ilyen 7 pontos game lenne.

Nálam a legnagyobb negatívum a se hús, se hal izű 12 1 tucat robotok nulla érzelmet kiváltó hentelése az első két act-ban...


mcmacko mcmacko2016.10.12 00:31:20
mcmacko
mcmacko2016.10.12 00:31:20#00fje

Remélem a szöveg is megvolt mindenkinek, aki a pontszámon rugózik.

Örülök a DF "tech masterpiece" videójának, ami alapján 10 pontos is lehetne a cucc, de az az igazság, hogy ettől még nem lesz jobb a játékmenet. (Azok a pillanatok teljes mértékben kimaradtak pl. a DF videóból, amelyekről sorra lőttem a screenshotokat, és amelyeket a megjelenés előtt még a OneDrive-ba sem engedett az embargó miatt feltölteni az XBL keretrendszer. Vannak olyan mozzanatok, ahol egy bő generációval visszább repülünk. Bőven nem konzisztens az a "masterpiece" minőségi szint!)

bulika bulika2016.10.11 09:35:11
Totti5
Totti52016.10.11 21:02:53#00fjd

Amindenit hogy néz ez ki. Uncharted és a Gears most is képviseli azt amit előző genben.

bulika
bulika2016.10.11 09:35:11#00fjc

+1. Igaz, h az eddigi részek kimaradtak nekem, de ez a játék nem 7 pontot érdemel. Egy technikailag szinte tökéletes játékról beszélünk, amit már nyilván nagyon nehéz tucatnyi újítással megtölteni. Ezért nem érdemel ilyen lehúzást szerintem.

playmore playmore2016.10.11 08:43:38
AG Sheppard
AG Sheppard2016.10.11 09:22:06#00fjb

playmore
playmore2016.10.11 08:43:38#00fja

Tegnap fejeztem be a sztorit co-opban normalon. Egy 10 órát biztosan elszöszmötöltünk pedig nem haltunk meg sokszor és nem is négykézláb jártuk be a pályákat. Nem tudom ki milyen játékkal játszott, de teljesen rendben volt, a multit még nem próbáltam, de a béta alapján 8-9 körül van ez a rész is. Amit negatívumnak tudnék felemlegetni, hogy a robotokat az új Halokban sem bírtam, itt sem nőttek a szívemhez (ráadásul 2 acton keresztül már túl sok csak őket irtani).
Összesen kettő darab technikai hibát találtunk az egész végigjátszás alatt, egyszer nem jelent meg egy továbbjutáshoz szükséges ajtón az X és az utolsó fejezetben szétdobta a co-opot egyszer.

Szerintem itt csalódás csak azokat érheti akik az epikus végső ütközet játékmenetet várták. A játéknak egyetlen igazi problémája van, ugyanúgy mint jó pár hosszú sorozatnak például a Halo 4-5nek is, hogy egyszerűen nincs hova emelni a tétet. Ez a rész pont ugyanúgy működik mint az első, lassú felépítés, kevés kiemelt ellenfél. A hangulat egyedül az ellentétes, bár vannak benne keserűbb pillanatok alapvetően kedélyes-poénos akciófilmes.

TaiPo
TaiPo2016.10.10 15:04:41#00fj9

Igen és? Az a baj, hogy ti nem az átlag user szemével látjátok ezt a hét pontot. A az átlag user meglátja a hetest és el se olvassa a cikket, mint ahogy van olyan aki imdb 8-as értékelés alatt filmet sem néz meg, erre ti vertek rá egy hetest úgy hogy a multi nem, vagy csak botokkal ment.

Dude Dude2016.10.10 14:38:37
casper007
casper0072016.10.10 14:58:07#00fj8

Sajnos ilyenkor a kötöttségekbe bele sem gondolok. (

mcmacko mcmacko2016.10.10 11:37:32
Dude
Dude2016.10.10 14:38:37#00fj7

Hát a legutóbbi vizsgám alapján meg egyes. 80%-tól volt kettes 🙂 Szóval mindennpontozás különböző és a szöveg nélkül legtöbbször szinte semmit nem ér.

TaiPo TaiPo2016.10.10 12:12:53
TaiPo
TaiPo2016.10.10 14:19:32#00fj6

Komám, te nem osztottad jól a pontot!

mcmacko mcmacko2016.10.10 14:12:14
mcmacko
mcmacko2016.10.10 14:12:14#00fj5

Sokszor végigrágtuk már, nem ilyen egyszerű. Amíg Metacritic van, amíg az oldalak 95%-a ezt a módszert alkalmazza, amíg a forgalmazó report sheet-jében szerepel ez a mező, addig maximum a pontok beosztásán (5/5, 10/10... stb) vitatkozhatunk.

TaiPo TaiPo2016.10.10 12:12:53
TaiPo
TaiPo2016.10.10 12:12:53#00fj4

Nem te, hanem a közönség. Mindegy mert mindjárt jönnek ketten akik megmondják, hogy nem így van. Felesleges ez a pontszámozás egyébként, 7/10 70% a 100%ból, az meg már hármas bármely oktatási intézményben, az meg pont a közepes, a Gears 4 pedig nem hinném hogy az lenne.

mcmacko mcmacko2016.10.10 11:39:43
mcmacko
mcmacko2016.10.10 11:39:43#00fj3

Mi tettük "mivé"? Szerintem azon kevesek közé tartozunk, akik a 10-es skála picit jobb kihasználtsága érdekében szoktunk pontozni.

mcmacko
mcmacko2016.10.10 11:37:32#00fj2

Azok az oldalak megengedhetik maguknak, hogy ezzel szöszöljenek. Kis hazánkban örülünk, mint majom a farkának, hogy embargóra hozhatunk egy cikket, ezzel szemben elvárás is, hogy komplett, reportálható anyagot tegyünk le az asztalra. A multit limitált közegben kipróbáltuk, de nem mint szuperhardkór GoW veterán, hanem mint akciójáték-ismerő játékos. Gondolkodunk azon, hogy miként lehet logikus a multi szekcióról egy utólagos iromány. De amennyiben ha valaki GoW veterán, és szívesen írna a GoW 4 multiról elfogulatlanul, úgy keressetek meg privátban, és beszélhetünk arról, hogy akár le is hozzuk az anyagot.

casper007 casper0072016.10.08 18:50:59
maccc
maccc2016.10.09 22:52:54#00fj1

Nálam pont az Origins-re fáradt meg kicsit a széria, gameplay téren pláne. A sztori jó volt ott is, de egyértelműen nem hozta az AA, AC színvonalát.
Knight-ot elismerem jóval megosztóbb lett, de nekem örök kedvenc az is, hiába volt némileg fárasztó az autózgatás, sztori, város, melléküldik terén is tudott úja hozni.

theSickness theSickness2016.10.09 14:16:03
oriic
oriic2016.10.09 17:11:19#00fj0

Carmine. Neeee. 😃 XD

aLiEnS13666
aLiEnS136662016.10.09 15:28:45#00fiz

Nekem a 2. rész volt az 'első' aztán a 3. a J. és végül coop-ban insane-en az 1. XO-n. Imádtam mindegyiket kivétel nélkül! A 2. a kedvenc, de a Dzsádzsment pörgése se semmi. Az 1. rész a hangulat miatt tetszett kegyetlenül, a 3. meg nemtom' mé, de vagy 6x lenyomtam a storyt. 🙂 A GoW 4 elég rendesen beszerzős lesz rövid időn belül, de Dreampage tesztje (6.5 óra a story kényelmesen...) kicsit elszomorító. Na sebaj, akkoris meglesz és nyomjuk ezerrel! 😉 😃

theSickness
theSickness2016.10.09 14:16:03#00fiy

Lehet, hogy nálad ez így van, de felém az Arkham Origins (a kevés újdonság ellenére) jobb, mint a Rocksteady City / Knight párosa. A Bioshock 2 az egyetlen, amelyben megvalósul, hogy a fegyvereiddel és képességeiddel valóban tudsz a helyzetekvben tervezni, és nem csak rögtönzöl.

Ami a ReCore-t illleti, ott való igaz: amennyire érthetetlenek voltak a kritikák a játék első felében, annyire nyertek értelmet a végjátékra.

maccc maccc2016.10.06 18:25:16
theSickness
theSickness2016.10.09 14:12:53#00fix

Na ez az... az echte Epic által készített harmadik rész szerintem igen pocsék volt. Ez persze sarkítás, csak annyira, mint amikor ezt annyival rosszabbnak mondják, csak mert nem Cliffy B kotlott rajta.

sting sting2016.10.08 08:27:24
NandorHUN
NandorHUN2016.10.08 22:03:06#00fiw

PC-n vajon mennyien játszhatják?

Totti5
Totti52016.10.08 19:57:11#00fiv

Hát én nem tudom, de ha a TVmen majd ezt fogom látni akkor wow.

lacapaca lacapaca2016.10.08 15:28:37
casper007
casper0072016.10.08 18:50:59#00fiu

Esetleg most még nem kellett volna pontszámot adni. Rengeteg oldal review in progress módban dolgozik, azaz pl. a Gears 4 esetében megírják a véleményüket a kampányról, és utólag értekeznek a multiról. Főleg ebben az esetben lenne hasznos, mivel több helyen is azt olvasom, hogy a multi ebben a részben a legjobb.

TaiPo
TaiPo2016.10.08 18:32:45#00fit

Ti tettétek azzá a 7 pontot. Én azt mondom nem kellenek a pontszámok a tesztek mellé, legyen a negatív pozitív felsorolás de a pont felesleges.

arpi0912
arpi09122016.10.08 17:38:46#00fis

Egyik a másik nélkül nehezen ad ki egy kiemelkedő játékot szerintem. Mondjuk ez inkább nem is a grafikára igaz, hanem a játék technikai oldalára ugy ámblokk.

lacapaca lacapaca2016.10.08 15:28:37
lacapaca
lacapaca2016.10.08 15:28:37#00fir

Nyilván nem csak ez a két véglet létezik. De pusztán az etalon látványtól még sosem lett jó is egy játék. Ha csak ennyit tud, mint játékot a hajadra is kenheted. Viszont a látványbeli "hiányosságok" ellenére meg lehet jó. Akár még a legjobb is. Rohadtul nem egy kategória a kettő.

arpi0912 arpi09122016.10.07 13:24:31
Horvi Gabi
Horvi Gabi2016.10.08 14:46:56#00fiq

Ps4 tulajként kíváncsiságból belenéztem a youtube-on, mivel nagyjából képben vagyok vele kapcsolatban, nem tünt rossznak, de ha nem tudnám hogy a 4. rész akkor bármelyik lehetne az előzőekből. De most hogy olvasom hogy 8 óra a kampány azt bárhogy nézzük édeskevés.

GOW Beast mode
GOW Beast mode2016.10.08 10:50:45#00fip

Reménykedtem,hogy nem lesz csalódás,de sajnos sikerült nekik összehozni !! A Judgmentre mondták,hogy szar ! Akkor ez most mi? Mert tuti,hogy nem egy méltó folytatás,bár a végét eltalálták,de ezen kivül a játék 6 pontnál többet nem kaphat !!!

sting
sting2016.10.08 08:27:24#00fio

Nem fejeztem még be, de végig az az érzésem, hogy ezt ne a rajongó tábor véleményezze.
Viszont kőkemény "Gírszofwór" az biztos, hogy ez most jó vagy rossz az nézőpont kérdése.
Az Epic sem tudott volna mit kezdeni vele, a harmadik után ez nyilvánvaló...

Coooler
Coooler2016.10.08 06:34:46#00fin

Szerintem ez kb egy Judgment színvonalú rész... Én azt mondom a Gears soha többé nem lesz igazi Gears, amióta nem Cliffy B és az Epic dolgozik rajta! 😞

Péterke
Péterke2016.10.07 16:34:15#00fim

Csak a multi része miatt vettem meg. 2 óra játék után egyelőre azt sem tudom, mit kell kezdeni az új fegyverekkel, pályákon is csak kóválygok, ritmust is szokni kell. De ezt nagyon eltalálták. Semmi megfejtés csak egy fasza lövölde. Akinek szintén a multi van előrébb, az itt nem fog csalódni.

arpi0912
arpi09122016.10.07 13:24:31#00fil

Ha ez igaz lenne, akkor itt mindenki istenítené a "pixelfos" játékokat, mert azokban tényleg van innováció is, meg játékra tényleg jók, csak hát na a látvány sem elhanyagolható. Ami ebben amúgy nem rossz, csak meg sem közelíti azt az etalon látványt amit anno a Gears exklozívitása jelentett és elvárt tőle az ember.

lacapaca lacapaca2016.10.07 07:41:22
Project1083
Project10832016.10.07 12:46:59#00fik

Nemtudom melyik univerzumban jelent szart a 7 pont,biztos létezik egy párhuzamos világ ahol igen,de szerény ismereteim szerint itt a gameren, nem az.

TaiPo TaiPo2016.10.07 09:58:41
Laza
Laza2016.10.07 12:33:53#00fij

Az első rész óta nem szimpi a játék és a stílusa, és ez mostanra sem változott ... de ahogy látom a játék sem 🙂

De aki élvezi annak jó szórakozást hozzá 🙂

zsozsa
zsozsa2016.10.07 11:41:40#00fii

Jó lesz! Már nagyon várom!

TaiPo
TaiPo2016.10.07 11:14:30#00fih

És felesleges is lenneXD

mcmacko mcmacko2016.10.07 10:52:06
mcmacko
mcmacko2016.10.07 10:52:06#00fig

Arrgh, minden mondatodra tudnék valamit reagálni, de fáj belekezdeni... 😃

TaiPo TaiPo2016.10.07 09:58:41
TaiPo
TaiPo2016.10.07 09:58:41#00fif

Az a helyzet, hogy a 7 pont kajakra szar játékot jelent manapság, pedig a Gears Of War 4 nem ilyen, nem tudom, biztos valami mást vártál tőle, de a Gears már az első rész óta ilyen, csak a vér és a belezés a kőkemény hardcore, semmi csilli villi fejlesztgetéssel meg fegyverkovácsolással. Nem túl combos a 8 órás kampány? Remélem az új cod 6 pontot kap tőletek:)

mcmacko mcmacko2016.10.06 16:09:31
zaz
zaz2016.10.07 08:37:44#00fie

😃

Wallace Wallace2016.10.06 17:17:27
1 / 3 1 2 3

Próbakör és megjelenések - ez történt szerdán

Benne: Little Nightmares III, Lollipop Chainsaw RePOP, Alien: Rogue Incursion, Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2, Arkheron, Blood of Mehran, Strange Antiquities.

17 órája
2

Arctic Awakening

Egy Északi-sarkvidéken játszódó narratív kaland, amelyet a Firewatch ihletett és amelyben terápiás robotpajtim is van? Tesztünk!

1 napja
3

Formula Legends

Egy nem hivatalos F1-játék, amely egyfajta szerelmes levél az autósport királykategóriája számára.

1 napja
3

PS5-újdonságok és naptárbővülés – ez történt kedden

Benne: The Lift, Ghost of Yotei, Wreckreation, Sopa - Tale of the Stolen Potato, PS5 rendszerfrissítés, Dispatch, Annapurna Interactive Direct, Valheim, Relooted.

1 napja
10

Game Pass: szeptember utolsó hetei

A Deep Rock Galactic: Survivor és a Frostpunk 2 konzolos premierje mellett Call of Duty: Black Ops 7 nyílt próbakör is érkezik.

2 napja
4

Hell is Us

A Hell is Us egy komor történet polgárháborúról és démonokról, mely minden hibája ellenére is hamar belopja magát az ember szívébe.

2 napja
3

1.0-s hétindítás – ez történt hétfőn

Benne: Palworld, RoboCop: Rogue City Collection, Detective Instinct: Farewell, My Beloved, Overthrown.

2 napja

Heti megjelenések

3 napja

Everybody's Golf Hot Shots

Hosszú ideje futó sorozat, bár a golf tematika miatt mindig egy szűkebb közönségnek szólt: az Everybody's Golf visszatért, a Hot Shots alcímmel pedig összeköti a keleti és nyugati névadást egy új epizód apopóján. Teszt.

4 napja
5

Gradius Origins Collection

5 napja
4

Egy Nintendo Direct - ez történt pénteken

Benne: The Super Mario Galaxy Movie, Mario Tennis Fever, Yoshi and the Mysterious Book, Mega Man Star Force: Legacy Collection, Hades II, Dragon Quest VII Reimagined, Virtual Boy, Metroid Prime 4: Beyond, Donkey Kong Bananza, Pokémon Pokopia, Fatal Frame II: Crimson Butterfly Remake.

5 napja
18

Drag & Drive

Guruló dollárok helyett most jöjjenek a guruló robotok akik kosárlabdáznak is. Egy biztos: valakinek nagyon elgurult a gyógyszere Kyoto-ban.

6 napja
10

PlayStation Game Catalog: szeptemberi érkezők

A WWE 2K25 és a Persona 5 Tactica mellé kiváló független fejlesztések érkeznek ebben a hónapban a kínálatba.

6 napja

Warner Bros. Discovery felvásárlás - ez történt csütörtökön

Továbbá: Awaken: Astral Blade, Knights of the Fall, Neon Inferno, Rain World.

6 napja
4

Kisebb címek debütálása - ez történt szerdán

Benne: Elden Ring Nightreign, Talaka, Sonic Racing: CrossWorlds, HyperYuki: Snowboard Syndicate, Nintedo Direct, Tossdown, GRIDbeat!.

7 napja
1

DLC-k apró csokra - ez történt kedden

Benne: Digimon Story: Time Stranger, Towa and the Guardians of the Sacred Tree, Pacific Drive, Spark! Photon Blast, Destiny 2, Panzer Dragoon II Zwei: Remake.

8 napja
2

Lost Soul Aside

Az egyszemélyes fejlesztésnek indult Lost Soul Aside hosszú évek után elnyerte végső formáját. A kérdés már csak az, hogy a mesébe illő történet valóban happy enddel végződik-e?

8 napja
6

Indiana Jones and the Great Circle: The Order of Giants DLC

2024 egyik legpozitívabb meglepetése DLC formájában folytatódik, a kalandvágyó játékosok így máris kereshetik Ricci atyát a Vatikánban. Indy most egy ókori lelet miatt ezúttal Róma földalatti kamráit is felforgatja. Miközben óriások nyomában járunk, a kellemetlenkedő fasiszták mellett új ellenlábasokkal, a Mithrász-szektával is többször meggyűlik majd a bajunk, de lássuk, hogy milyen és mennyi ostorcsattogtatást is kínál a The Great Circle kiegészítője.

9 napja
5

Csöndes kezdés - ez történt hétfőn

Benne: Ghost of Yōtei, Moon Mystery, Wolfenstein, War Mechanic.

9 napja
6

Herdling

A nyájterelgetés tevékenységével átfedő poénok nagyot ütnének egy politikai vagy egy vallási szatírában, itt azonban ilyenről szó sincs: a Herdling egy journey-like játék, amely a természetről, emberről és állatról mesél nekünk. Tesztlaborban a Far játékok alkotóinak új játéka.

2025.09.08.
2

A felhasználói élmény érdekében cookie-kat használunk.