[Teszt] Let It Die

Let It Die

ne5hVáradi Dániel2017.01.11. 09:00

Unalmas hétköznap, emberek zötykölődnek a metrón, semmi szokatlan. Vagyis csak első pillantásra, mert jobban szemügyre véve az utasok valami bizarr implantátumokkal telepakolt, kábult humanoidok. Ezek vagyunk mi. Mindegyikük. A szerelvényből kiszállva maga a Halál fogad minket egy gördeszkán, majd gyorsan be is avat minket a szituációba. 2026-ra az emberiségnek sikerült majdnem szisztematikusan tönkrevágni a Földet, a túlélők többek között egy hatalmas toronyban próbálnak szerencsét, aminek csúcsára érve állítólag teljesül egy kívánságuk.

Na, valami ilyesmivel nyit a Let It Die. A betanító szekció után (melynek végén stílszerűen meg is kell halnunk), rájövünk, hogy egy igazi Inceptionös csavarral van dolgunk, ugyanis a Let It Die egy játék a játékban. Az egész toronymászós téma egy árkád játékprogram, mi pedig valójában a játékteremben töltjük időnket és próbálunk minél előrébb jutni a bizarr világban. Merthogy tévképzeteink ne legyenek, nem pusztán a gördeszkázó Halál a legfurcsább dolog a játékban.

Az a jó Suda Goichi munkásságában, hogy hiába találkozott már az ember egy-egy játékával, sosem tudhatja igazán, mire számítson. Első ránézésre az úriember fogta a From Software-féle Dark Souls alapját és a saját, egyéni ízlésére szabta. Adva van a torony, melynek előcsarnoka a központunkként szolgál, itt tudjuk karaktereinket fejleszteni, új cuccokat és passzív bónuszokat vásárolni, craftolni, másokat kirabolni, szóval elfoglaltságunk akad bőven. Ha pedig elindulunk a toronyban, akkor egy egészen más helyzetbe csöppenünk.

Az egyes szinteken bóklászva ellenfelekbe botlunk, akiket kezdetben puszta kézzel kell elintéznünk, majd a későbbiekben a legyőzöttektől tudunk különféle fegyvereket és ruhákat lootolni, amelyek megkönnyítik előrehaladásunkat. A mechanika leginkább a Dead Islandre hasonlít, különösen azért, mert az előtúrt cuccok elképesztő gyorsan amortizálódnak. Szerencsére minden eszközünk a használat során fejlődik, magasabb szinteken pedig már jóval strapabíróbbak lesznek. Az egyes emeleteken találhatunk továbbá megannyi rejtett ládát, melyekben pénz, újabb eszköz, vagy tervrajz lapul. A tervrajzok azért is lesznek hasznosak, mert általuk mi magunk gyárthatunk eszközöket (ha megvan hozzá minden alapanyag, ezeket is keresnünk kell), majd utána akárhányszor vásárolhatunk a már legyártott cuccokból, illetve erősíthetjük is ezeket.

Nem esett még szó a Dark Souls jelenlétről, pedig ez az egész játék legerősebb pontja. Az még hagyján, hogy az egyes szinteken az ellenfelek folyamatosan újratermelődnek, még a karakterünknél lévő tárgyak menedzselése is hasonló szisztéma szerint zajlik. Mindkét kezünkre 3-3 tárgyat oszthatunk ki, így könnyen válthatunk köztük a harcok során. Fegyvereink között találunk közelharcra alkalmatosakat, egy- és kétkezes formában, illetve lőfegyvereket. Ha ez nem lenne elég, arra is folyamatosan ügyelnünk kell, hogy az állóképességünk sose merüljön ki. A dolgot nehezíti, hogy a Souls játékokkal ellentétben itt nincs Stamina bar, pusztán az emberünk mellkasában lüktető szívre hagyatkozhatunk. Ha ez egy légkalapács hangjával dübög, illetve belilul, akkor bizony elfogyott a szuflánk, annyira kimerülünk, hogy még csak moccanni se tudunk, könnyű célpont leszünk bárkinek.

Ellenfélből pedig akad bőven, hiszen nem csak az egyszerű mobok kóricálnak a terepen, a magasabb szinteken a boss-ok is újratermelődnek. Ha ez nem lenne elég, más játékosok is betámadhatnak minket, igaz csak passzív módon. A korábban már említett központból ugyanis az éppen fölösleges harcosainkat (kezdetben három lehet, ezek száma a játék során nő) elküldhetjük más játékosok világába, hogy velük harcolva számunkra hasznos holmikat szerezzenek. Illetve saját magunk dolgát is megnehezíthetjük, hiszen ha meghalunk, a saját tornyunkban hagyunk egy újabb ellenfelet.

A szintek halmozásával, egyre feljebb jutunk, komolyabb ellenfelekbe botlunk, jobb felszerelést szerzünk és több XP-t kapunk. Apropó, erről még nem is beszéltem. Az összegyűjtött pontokból a központban tudunk fejlődni, különböző értékeink növelésével, úgy mint például Erő, Szerencse, Élet, csak hogy néhányat említsek. A kezdeti szintkorlát 25. Lépkedjük a szinteket, harcolunk, gyűjtögetünk, adunk-veszünk, fejlesztünk, craftolunk, majd elérjük a 25-ös szintet és kinyílik a világ. Azazhogy éppen inkább bezárul. Innentől ugyanis az XP megszűnik (legalábbis egy időre), a továbbjutáshoz egyre feljebb kell haladnunk a toronyban. Ezáltal tudunk erősebb karaktereket kiválasztani, akiket aztán újra a nulláról kell feltápolnunk, hogy aztán kezdjük megint az egészet.

És ezzel el is jutottunk a játék egyik legnagyobb negatívumához. A kezdeti karaktereket idővel kukáznuk kell, hogy jöhessen helyettük új, szebb, jobb, erősebb. Ráadásul ha óvatlanok vagyunk, elhalálozásukkor csak újabb erőteljes ellenfelekkel gazdagítjuk a saját tornyunkat. Persze a halál nem feltétlen jelenti minden végét, amennyiben van nálunk Death Metal. Ezek az univerzális fizetőeszközök többek között arra szolgálnak, hogy halál esetén megmentsük jól képzett harcosunkat. És hogy mi vele a probléma? Pusztán csak annyi, hogy azon a szent helyen éledünk fel, ahol fűbe haraptunk. Tehát ha körbevett minket néhány komoly ellenfél, akkor a feltámadással csak újabb esélyt adunk nekik, hogy megint elintézzenek minket, ezzel fogyasztva az értékes Metaljainkat. Végső esetben a toronyban is visszavásárolhatjuk elhullott emberünket játékbeli pénzért. Még az egyébként sokszor nehéznek titulált Souls játékok sem toltak így ki az emberrel. Mindezeket pedig tetőzi, hogy a harcrendszer néha épp annyira az ellenségünk, mint a barátunk. Itt azonban sajnos nem érnek véget a negatívumok. A kezdők legnagyobb bánatára a játék nem korlátozza, hogy milyen szintű karakterek támadhatnak be minket, így könnyen előfordulhat, hogy már az első emeleten 30-as, 40-es szintű támadók várnak minket a könnyű préda reményében. Mindezt könnyen eliminálni lehetett volna egy esetleges co-op móddal, ám ez sajnos (egyelőre) kimaradt a játékból.


Ingyen van a halál

A Let It Die a free to play modellnek hála mindenki számára ingyen elérhető, így bárki kipróbálhatja. Ez azonban nem jelenti azt, hogy ne nyithatnánk ki a tárcánkat, ha úgy kívánjuk. A játékhoz már most elérhetőek különböző csomagok, melyekben Death Metalokat és tervrajzokat vagy különböző fegyvereket kapunk, esetleg a toronyban található VIP lifthez válthatunk tagságot.

Rendben, most lássuk az érem másik oldalát. Ha mindezen negatív dolgokon túl tudunk lendülni, akkor az utóbbi évek legbetegebb játékát kapjuk (a szó abszolút pozitív értelmében). És hogy miért? Kezdjük például azzal a ténnyel, hogy az életünk töltésére a toronyban ugráló békák szolgálnak elsősorban, melyeket kilapítva könnygáznak használható spórákat kapunk. Vagy beszéljünk a különböző gombákról, melyekkel saját magunkat erősíthetjük vagy ellenfeleinket gyengíthetjük, és amelyek neve nem kicsit vicces. De elég csak a fegyverekre nézni, melyek között a kalapácson át a vasalón és körfűrészen keresztül a csákányig sok mindent találunk. De említhetném azt is, amikor rájövünk, hogy némi sprintelés után Éric Cantona elhíresült talpalását ismételhetjük meg, valami ilyesmit kapva.

Audiovizuális oldalról meglehetősen kettős képet ad a Let It Die. Amiért nem érheti szó a ház elejét, az a hangokat illeti. Mind a szinkron, mind a zenei választék kellően profi, a játékteremben található 3 segítőnk szinkronszínészei tökéletesen hozzák a karaktert, a zenék között pedig a tipikusan árkádos dallamok mellett metálos zúzásokat is találunk a kemény harcokhoz. Látvány tekintetében már jóval árnyaltabb a helyzet. A Let It Die ugyanis nem a lélegzetelállító textúrákkal kíván lehengerelni minket, az Unreal Engine 4-el hajtott játék ugyanis a legtöbbször egy előző generációs címet idéz, cserébe viszont stabilan fut, bár az is igaz, hogy nagyobb pukkanásoknál hajlamos belassulni.

Egy szó, mint száz, a Let It Die megint egy tipikus Suda51 játék. Ha a bizarr ötletek és világ beszippant, valamint hajlandó vagy szemet hunyni a néha zavaró hiányosságokon és negatívumokon, akkor minden bizonnyal hosszú órákra lekötheted magad, amíg felérsz a torony legtetejére. Ellenkező esetben - free to play modell ide vagy oda - ne is szállj fel az induló metróra, ez nem a te játékod lesz.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Endless Ocean: Luminous - sekély e mély

Az Endless Ocean utoljára a klasszikus Wii konzolon úszott be a nappalinkba, 2024-ben pedig a folytatás úgy tesz, mintha nem telt volna el tizenöt év azóta. Na, nem azért mert így rohan az idő, hanem mert a Luminous alig újít az elődökhöz képest, és sok tekintetben vissza is fejlődött. Teszt!

6 órája

Jól áll a Resident Evil 9, a Helldivers 2 értékelései már kevésbé – ez történt pénteken

Továbbá: SteamWorld Heist II, Realm of Ink, Serum, Senua's Saga: Hellblade II.

1 napja
24

Elden Ring jövőkép morzsák, The Forever Winter gameplay leleplezés – ez történt csütörtökön

Továbbá: XDefiant, RKGK, Cozy Caravan, Helldivers 2, Bloodstained: Ritual of the Night, THQ Nordic Digital Showcase.

2 napja
1

Steve Jackson - Salamonis titkai

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat, a negyven éves évfordulóra Steve Jackson lepte meg a rajongókat Salamonis titkaival.

3 napja
1

Visszatér a Batman: Arkham, érkezik a nagy Starfield frissítés - ez történt szerdán

Továbbá: két különleges stúdiót zárhat be a Take-Two, Assassin’s Creed a zsebedben és a Steam Deck legtöbbet játszott címei.

3 napja
2

PlayStation Plus: a májusi négyes

Kimondottan izgalmas friss címeket kínál a Sony előfizetéses szolgáltatásának belépő szintje, ami mellé újabb Destiny 2 kiegészítőt is kapunk.

4 napja
12

Wrath: Aeon of Ruin - a poszt-Quake romtúrda

Ha boomer-shooter akarsz lenni, akkor mindenképp hivatkozz legalább egy (de akár több) jellegzetes FPS-re a kilencvenes évekből. Próbáld meg lemásolni annak sikeres elemeit, és ha igazán abiciózus vagy, akkor akár újíthatsz is néhány ponton. A Wrath a Quake technológiáján próbál új utakat lefektetni, de vajon sikerül neki? Teszt!

4 napja
4

Square Enix rekord veszteség, leépít a KeokeN - ez történt kedden

Továbbá: Xbox Games Showcase, Game Pass frissítés, Funko Fusion, Star Wars: Hunters és Shin Megami Tensei V: Vengeance trailer, Returnal évforduló.

4 napja
4

Xbox Games Showcase: júniusban találkozunk!

Most először lesznek együtt az Activision, Blizzard, Bethesda és Xbox Game Studios belsős projektjei, ráadásul külsős partnerekre is számíthatunk.

5 napja

Game Pass: mozgolódás május első felében

A távozó címek listája ezúttal hosszabb, mint az érkezőké. De egy izgalmas premier így is belefért a kínálatba!

5 napja
1

Stasis: Bone Totem

A tavaly debütált PC-verzió után nemrég konzolokra is ellátogatott a Stasis-franchise legújabb felvonása, a Bone Totem, mely a horror és a point-and-click rajongók figyelmére egyaránt pályázik - joggal.

5 napja

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

5 napja
2

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

6 napja
1

Heti megjelenések

6 napja
2

The Smurfs – Dreams: új Hupikék Törpikék játék az álmok földjéről

A Microids és a Marsupilami fejlesztői egy nintendolike platformerrel gurítják tovább a törpök szekerét.

6 napja
2

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

8 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

8 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

9 napja
10

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

2024.04.25.
16

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

2024.04.24.
13

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==