[Előzetes] Ghost Recon Wildlands - Bétateszt

Ghost Recon Wildlands - Bétateszt

ne5hVáradi Dániel2017.02.07. 19:00

Lelkes fejlesztői kommentárral fogadott minket a Ghost Recon Wildlands béta első pár perce, ahol gyorsan sikerült megalapozni a hangulatot a zárt próba során várható kihívásokhoz. A bevezető arra is jó volt, hogy a kezdeti várakozásiankat is némiképp feljebb tornásszák.

Ezek után folytatódott a bevezetés egy rövidebb áttekintő videó formájában, ahol megismerhettük a játék küldetéssorozata mögött húzódó történeti szálat, melynek keretében a Santa Blanca kartell elég komoly befolyásra tesz szert Bolíviában, majd az egész dél-amerikai kontinensen. Végül, ahogy az ilyenkor lenni szokott, már a jó öreg USA-t is veszélyeztetik, ezt pedig az ország derék vezetése nem hagyhatja annyiban. Bevallom, az átvezető alatt kicsit Homefrontos érzések fogtak el, amikor az underdog (szép magyar kifejezéssel élve) nemzet komoly, világviszonylatban is jelentős hatalomra tesz szert és odáig jut el, hogy a jó öreg Sam bácsit fenyegeti.

A Divisionhöz hasonlóan első lépésként itt is egy karakterkreáló fogadja a játékost. Hatalmas pozitívum, hogy emberünk végre képes a beszédre, ráadásul nem csak az átvezetők alatt, hanem a játék során is folyamatosan megy a duma a csapat tagjai között. Ebben mindenképpen sikerült előrelépniük a Ubisoftnál.

Gyorsan túlesek az egyik leglátványosabb kérdésen. A játék jól néz ki. Komolyan. Még az ismert Ubisoft downgrade mértékkel nézve is. A látótér hatalmas, mégis igyekeztek a lehetőségekhez mérten részletesen kidolgozni a karaktereket, helyszíneket és textúrákat. Nyilván nincs értelme párba állítani egy jóval lineárisabb játékkal, de pédául a szintén házon belül készült Divisionnel szemben pont az említett látótér miatt maradhat néhol alul. Ezen kívül az időjárás is változatosabb, a döntő többségben domináns napsütést könnyen válthatja borult, felhős ég, esetleg futózápor, ami még ha nem is mutatkozik meg jelentősen a játékélményen, legalább hősünk ruháján meglátszik az eső.

Jöjjenek a küldetések és az open world jellegből fakadó szokásos apróságok. Utóbbinál ezúttal is visszatérnek a Ubisoft védjegyévé vált különböző és megannyi gyűjthető tárgyak, melyek a fejlesztéshez, a küldetésekhez vagy a fegyverarzenálunkhoz adnak hozzá. Ezekhez külön tetszett, hogy nem a szokásos toronymegmászós-szinkronizálós mechanikát hívták ismét életre, hanem a helyiektől szerezhetünk információt az egyes területeken fellelhető cuccokhoz, vagy dokumentumok felkutatásával deríthetjük fel a környező települések kincseit.

Az igazi pofon azonban a küldetések során éri az egyszeri játékost. Kezdésképp itt van az a megmagyarázhatatlan fejlesztői döntés, hogy a járművek 90%-a (még a kartelltagok által használt Pagani Zonda is) nagyjából 30 km/h-ra van korlátozva, ami új értelmet ad az autós üldözés fogalmának. Persze az NPC-k által vezetett kiszuperált szedánok gond nélkül zúznak le minket a főútról, ha úgy érzik, akadályozzuk őket, miközben mi az aszfalt szélén baktató kecskepásztorral versenyzünk életre-halálra.

Elismerő piros pont, hogy a fegyvereknél célzáskor válthatunk FPS és TPS nézet között, illetve előbbinél még azt is megváltoztathatjuk, milyen közel legyen hozzánk az irányzék, ezáltal a legkevesebbet kitakarva a képernyőből. Az viszont már mindenképp egy ordas nagy fekete pontért kiált, hogy a lépten-nyomon hangoztatott taktikus játékmenet bizonyos elemeit eléggé vérszegényen sikerült implementálni a játékba. Kezdjük mindjárt azzal a ténnyel, hogy a csapatunk tagjainak nem tudunk egyedi utasításokat adni, csak az egész osztagnak dirigálni. Ráadásul az elérhető parancsok imerülnek a Lőjj-Menj oda-Maradj-Gyere ide kvartettben. A dolog csak azért zavaró, mert az AI társak ugye különböző fegyverekkel és felszerelésekkel segítenek minket, viszont a fent leírt probléma miatt például nem tudjuk a mesterlövésszel távolról leszedegetni az ellenfeleket, ha két másik segítőnk beront, hogy közelről intézzen el mindenkit, mert ugye ők is azt a parancsot kapják, hogy hát lőni kéne.

Itt viszont még nem érnek véget a furcsa fejlesztői döntések. A továbbiakban szót kell ejteni a fedezékrendszer kiherélt megvalósításáról is. Ennek lényege, hogy a tereptárgyak mögé le tudunk ugyan guggolni vagy ha úgy tartja kedvünk, akár hasra is vetődhetünk, viszont a zsánerből ismerős fedezékhez tapadás valahogy kimaradt a Wildlands-ből. Ez önmagában még nem is lenne akkora probléma, idővel csak alkalmazkodnánk hozzá, ha már a fejlesztők ilyen unorthodox metódusokat használnak. Az viszont komoly mértékben tetőzi a problémákat, hogy a TPS-ekből ismerős váll feletti kameraváltást (amikor az operatőr a jobb vagy bal vállunk felett pásztáz) a játék önmaga váltogatja tőlünk függetlenül. Manuálisan visszaállni a normálisnak mondható jobb váll feletti állapotra több mint nyögvenyelős. El lehet tehát képzelni, hogy egy ház sarkán való kihajolás mennyire is embert próbáló feladat, miközben ügynöknük nem akar hozzátapadni a vakolathoz, mert összekoszolná a terepmintás pulcsiját, közben rádaásul a cameraman meg persze hogy rossz oldalról veszi az eseményeket.

A fentiekből a magam részéről azt vontam le következtetésnek, hogy a Ubisoftnál ez az egész buli egy burkolt célzás. Rávezetés és alsó hangon kicsit kényszerítés, hogy márpedig te ismerősökkel játsszad már ezt a játékot, kéremalásan'. És való igaz, ha nem a zokni AI társakkal kommandózunk, lényegesen egyszerűbb a helyzeteket lereagálni, hiszen ilyenkor csak a fentebb már részletezett kamera- és fedezékproblémákra kell figyelni. Továbbá az is a fenti koncepciót sugallja, hogy az egyébként szerteágazó fejlesztési rendszernél a lőfegyverek elég minimális fejlesztési ágat kaptak, és a megnyitható képességek is inkább csak a pontosságra és egyéb passzív bónuszokra hatnak, nem fognak belőlünk Rambót csinálni. Sokkal dominánsabbak a különféle taktikus megközelítést preferáló fejlesztések, mint a drónunkhoz (ja, mindenki saját drónt kap) elérhető megannyi tuning.

Meglehetően vegyes érzelmekkel távoztam a hétvégi bolíviai bevetésből. Látszik, hogy a Ubisoftnál keresik a változást a korábbi játékokhoz épest, az viszont már aggasztóbb, hogy ennek milyen ára van. Mert a béta tapasztalatai alapján ez most annyit jelent, hogy ismerősök nélkül nem lesz értelme elindulni a déli félteke felé. Ha viszont ezt a nehézséget sikerül leküzdeni, még egy élvezetes élménnyel is gazdagodhat az ember. A teljes verzió hosszas elemzése után majd ez is kiderül.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Kaszál a Microsoft és a Remedy - ez történt kedden

Továbbá: Nintedo és EA üzleti jelentés, Don’t Kill Them All, Hades II, Wholesome Direct, Rocksmith+.

10 órája
10

SaGa Emerald Beyond - Világokon át

Az új SaGa játékban nem kell beérnünk egy vagy két új világgal, hanem kalandjaink során tizenhét egyedi helyen is megfordulhatunk! De vajon mindez elég lesz ahhoz, hogy lekössön minket a mindig különc JPRG sorozat új epizódja? Teszt!

1 napja

Így kerül egy platformra a gaming, a család és a kibervédelem

Mind használunk IT eszközöket, internetezünk, a felhasználók ma már pici gyermekkortól kezdve részesei ennek a világnak. A Gamer365 felületén – szponzorált anyagunkban -, a felnőtt gamereket, gyermekes szülőket célozva igyekszünk felhívni a figyelmet a leselkedő veszélyekre.

1 napja
1

A Microsoft négy Bethesda stúdiót zár be

Az Arkane Austin (Redfall), a Tango Gameworks (HiFi Rush), az Alpha Dog Studios (Mighty DOOM) és a Roundhouse Games esett áldozatul az átrendezésnek.

1 napja
49

140 millió felett a Switch, közel az utód bejelentése

A Nintendo készen áll az új hardver leleplezésére, amire még ebben az üzleti évben sor fog kerülni.

1 napja
7

Hades II Early Access-start, Helldivers 2 megfutamodás – ez történt hétfőn

Továbbá: QuakeCon 2024, Wizard with a Gun, Sword & Fairy Inn 2.

1 napja
9

Heti megjelenések

2 napja
7

Endless Ocean: Luminous - sekély e mély

Az Endless Ocean utoljára a klasszikus Wii konzolon úszott be a nappalinkba, 2024-ben pedig a folytatás úgy tesz, mintha nem telt volna el tizenöt év azóta. Na, nem azért mert így rohan az idő, hanem mert a Luminous alig újít az elődökhöz képest, és sok tekintetben vissza is fejlődött. Teszt!

3 napja
1

Jól áll a Resident Evil 9, a Helldivers 2 értékelései már kevésbé – ez történt pénteken

Továbbá: SteamWorld Heist II, Realm of Ink, Serum, Senua's Saga: Hellblade II.

4 napja
36

Elden Ring jövőkép morzsák, The Forever Winter gameplay leleplezés – ez történt csütörtökön

Továbbá: XDefiant, RKGK, Cozy Caravan, Helldivers 2, Bloodstained: Ritual of the Night, THQ Nordic Digital Showcase.

5 napja
1

Steve Jackson - Salamonis titkai

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat, a negyven éves évfordulóra Steve Jackson lepte meg a rajongókat Salamonis titkaival.

6 napja
1

Visszatér a Batman: Arkham, érkezik a nagy Starfield frissítés - ez történt szerdán

Továbbá: két különleges stúdiót zárhat be a Take-Two, Assassin’s Creed a zsebedben és a Steam Deck legtöbbet játszott címei.

6 napja
2

PlayStation Plus: a májusi négyes

Kimondottan izgalmas friss címeket kínál a Sony előfizetéses szolgáltatásának belépő szintje, ami mellé újabb Destiny 2 kiegészítőt is kapunk.

6 napja
12

Wrath: Aeon of Ruin - a poszt-Quake romtúrda

Ha boomer-shooter akarsz lenni, akkor mindenképp hivatkozz legalább egy (de akár több) jellegzetes FPS-re a kilencvenes évekből. Próbáld meg lemásolni annak sikeres elemeit, és ha igazán abiciózus vagy, akkor akár újíthatsz is néhány ponton. A Wrath a Quake technológiáján próbál új utakat lefektetni, de vajon sikerül neki? Teszt!

7 napja
4

Square Enix rekord veszteség, leépít a KeokeN - ez történt kedden

Továbbá: Xbox Games Showcase, Game Pass frissítés, Funko Fusion, Star Wars: Hunters és Shin Megami Tensei V: Vengeance trailer, Returnal évforduló.

7 napja
4

Xbox Games Showcase: júniusban találkozunk!

Most először lesznek együtt az Activision, Blizzard, Bethesda és Xbox Game Studios belsős projektjei, ráadásul külsős partnerekre is számíthatunk.

8 napja

Game Pass: mozgolódás május első felében

A távozó címek listája ezúttal hosszabb, mint az érkezőké. De egy izgalmas premier így is belefért a kínálatba!

8 napja
1

Stasis: Bone Totem

A tavaly debütált PC-verzió után nemrég konzolokra is ellátogatott a Stasis-franchise legújabb felvonása, a Bone Totem, mely a horror és a point-and-click rajongók figyelmére egyaránt pályázik - joggal.

8 napja

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

8 napja
2

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

8 napja
1

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==