[Teszt] Fast RMX

Fast RMX

dragCsető Zsolt2017.03.10. 14:00

Ha Nintendo és futurisztikus versenyjátékok, akkor elsőre minden bizonnyal sokaknak az F-Zero franchise ugrik be. Captain Falcon és a többiek azonban bő tíz éve nem boldogítottak már bennünket, így ha valaki villámgyors száguldozásra vágyott Nintendo konzolon, az kénytelen volt alternatívák után nézni. Az elmúlt években a Shin'en csapata szállította számunkra az adrenalinfröccsöt a Fast szériával, mely most a harmadik résszel egyben a harmadik generációba is lép - igaz, a Switch-nyitócím Fast RMX, csak félig új epizód, hiszen tartalmilag az előző részre épít.

Az előző generációs alap olyan szempontból mindenképpen pozitív, hogy a Fast RMX kiemelkedően sok, 30 pályát képes felmutatni, ami jókora változatosságot csempész a versenyekbe. Pláne úgy, hogy a körítést tekintve is el tudták engedni a fantáziájukat a készítők: a futurisztikus miliő inkább téma, mintsem korlát, így a metropoliszoktól kezdve a sivatagokon át a dzsungelekig mindenhol megfordulunk a nagy száguldozás közepette. A vonalvezetést és a pályák kialakítását tekintve is rendre izgalmas megoldásokkal találkozunk: a szintkülönbségeket, a döntött kanyarokat és a gravitáció szabályait áthágó szakaszokat rendre jó érzékkel használják a fejlesztők. Vigyáznunk kell emellett a különféle környezeti akadályokkal is: egy rosszkor elnyomott boost könnyen kirepíthet bennünket a pályáról, de egyéb mozgó veszélyek is felbukkannak egy-egy szakaszon.

Ami a konkrét játékmenetet illeti: a Fast RMX alapvetően - márcsak a pályák miatt is - iszonyatosan szórakoztató, mélységeit tekintve viszont nem ér fel a műfaj koronázatlan királyának számító WipEout-széria mellé. Egyrészt nincsenek power-upok, az ellenfeleket kizárólag egy boostolással egybekötött pöccintéssel tudjuk kiforgatni. Másrészt a játék nem nagyon követeli meg a légfékek használatát: az ideális nyomvonal eltalálásával teljes gázzal teljesíthető a Fast RMX szinte összes pályája - maga a művelet persze sokkal nehezebb, mint amilyennek hangzik. Ezen hiányosságokat a széria egyik visszatérő játékeleme kompenzálja valamelyest, ez pedig a színváltás: egyetlen gombnyomással cserélhetünk a kék és a narancs fázis között. Ezzel használhatjuk ki a nyomvonalon elhelyezett sávokat: ha a megfelelő színnel hajtunk rájuk, begyorsítanak bennünket, ha azonban nem, akkor leszívják a boostunkat. Ez a szisztéma pont annyira dobja fel a versenyeket, hogy hosszú távon se váljanak unalmassá, hiszen nagyon komoly hangsúlyt fektet a minél nagyobb lendület megtartására - vagyis hogy a gyorsítópadok közötti szakaszokon jól osszuk be a pályán elszórt energiagömbökből tölthető boostunkat. Ha kellően ügyesek vagyunk, a Fast RMX egészen őrületes átlagsebességgel ajándékoz meg bennünket.

A Shin'en játéka nemcsak gyors, de baromi jól is néz ki: a fejlesztők a rivális konzolokhoz képest gyengébb hardver ellenére is olyan látványt hoztak össze, amely könnyen ámulatba tudja ejteni az embert. A részleteket és a geometriát tekintve persze nem tartogat a játék észveszejtő dolgokat, az általános összkép, na meg persze a jó érzékkel használt effektek összességében a Switch legpompásabban kinéző játékává teszik a Fast RMX-et a Breath of the Wild mellett. Arról nem is beszélve, hogy emellett tökéletesen fut: még a legnagyobb száguldozás közepette sem enged a 60 fps-ből, gyönyörűen és problémamentesen folydogálnak az események a képernyőn. Piros pont jár a szuperrövid töltési időkért is.

Tartalmi felépítését tekintve a Fast RMX semmi különöset nem tartogat - kicsit talán túlságosan is egyszerű, hiszen nincs például egyszerű Single Race, de a Time Attack is csak egy későbi frissítéssel fog bekerülni a játékba. A Championship mód 10 darab háromversenyes minibajnokságot kínál, melyben így szépen végigjárhatjuk a 30 pályát, közben folyamatosan megnyitva 15 különböző versenygépet, melyek közül a gyorsulás, a végsebesség, a boost és a test-test elleni küzdelmek során felértékelődő súly értékek alapján választhatja ki mindenki a versenyzési stílusához illőt. A bajnokságok teljesítésével két magasabb szintű liga is megnyitható, melyek némileg komolyabb sebességet nyújtanak, olyan radikális különbségekre azonban ne számítsunk, mint a már említett WipEout esetében, ahol az egyes osztályok között kis túlzással újra kellett tanulni a játékot és a fékek használatát.


A MULTIPLAYER

A Fast RMX a 2-4 fős osztott képernyős és a 2-8 fős lokális multi mellett online komponenst is tartalmaz, jelenlegi formájában azonban borzasztóan primitív a megvalósítás. Nincsenek bajnokságok vagy éppen egyedi beállítások, csupán egyszerű versenyek egymásutánja, melyek végén a játékosok pontokat kapnak, ami látszódik a profilnevük mellett. Ennyi - bízunk benne, hogy ez a játékmód is új funkciókkal bővül majd a jövőben.

Mindenképpen szót kell még ejteni a Hero módról, melynek sajátossága, hogy boostunk egyben a pajzsunk is, így jóval okosabban kell azt használnunk, hiszen kimerült energia mellett egyetlen apró koccanás is végzetes lehet. Ha összetörjük magunkat, véget is ér a verseny, így ez a mód egyértelműen komolyabb kihívást tartogat - arról nem is beszélve, hogy tükrözött pályákon zajlanak a futamok, ami ad egy kis extra frissességet a versenyeknek.

A Fast RMX nem emeli új szintre sem a műfajt, sem a szériát, ugyanakkor egy csiszolt, látványos és rendkívül szórakoztató darab, amely játszi könnyedséggel elégíti ki a futurisztikus versenyjátékok kedvelőinek igényeit. Egyszerűsége miatt erős túlzás lenne kiemelkedőnek nevezni, összességében azonban minden dicséretet megérdemel - nyugodtan mondhatjuk a Switch-nyitókínálat titkos gyöngyszemének.

***Fast RMX | Platform: Switch

Fejlesztő: Shin'en | Kiadó: Shin'en | Ár: €19.99***

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj5cbjxkaXYgY2xhc3M9XCItLWJuci17e2lkfX1cIj5cbjxhIGhyZWY9XCJ7e3VybH19XCIgdGFyZ2V0PVwiX2JsYW5rXCI+XG5cdDxpbWcgc3JjPVwie3twYXRofX1wYXRyZW9uLW1wdS1iaWcucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDo2MDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj5cblxuPHN0eWxlPlxuLi0tbXB1LXt7aWR9fSwgLi0tYm5yLXt7aWR9fXtkaXNwbGF5Om5vbmV9XG4ubGFyZ2U+Li0tYm5yLXt7aWR9fSwgLm1lZGl1bT4uLS1ibnIte3tpZH19e2Rpc3BsYXk6YmxvY2s7fVxuLnNtYWxsPi4tLW1wdS17e2lkfX17IGRpc3BsYXk6YmxvY2s7fVxuPFwvc3R5bGU+IiwiaW1hZ2VzIjpbIlwvfmZzXC9iYW5uZXJcLzAwXC8wMFwvMHpcL3BhdHJlb24tbXB1LWJpZy5wbmciLCJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB6XC9wYXRyZW9uLW1wdS5wbmciXSwidXJsIjoiaHR0cHM6XC9cL3d3dy5nYW1lcjM2NS5odVwvYXJ0aWNsZVwvcGF0cmVvbiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB6XC8iLCJpZCI6MzV9
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Elden Ring jövőkép morzsák, The Forever Winter gameplay leleplezés – ez történt csütörtökön

Továbbá: XDefiant, RKGK, Cozy Caravan, Helldivers 2, Bloodstained: Ritual of the Night, THQ Nordic Digital Showcase.

60 perce

Steve Jackson - Salamonis titkai

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat, a negyven éves évfordulóra Steve Jackson lepte meg a rajongókat Salamonis titkaival.

17 órája
1

Visszatér a Batman: Arkham, érkezik a nagy Starfield frissítés - ez történt szerdán

Továbbá: két különleges stúdiót zárhat be a Take-Two, Assassin’s Creed a zsebedben és a Steam Deck legtöbbet játszott címei.

1 napja
2

PlayStation Plus: a májusi négyes

Kimondottan izgalmas friss címeket kínál a Sony előfizetéses szolgáltatásának belépő szintje, ami mellé újabb Destiny 2 kiegészítőt is kapunk.

1 napja
9

Wrath: Aeon of Ruin - a poszt-Quake romtúrda

Ha boomer-shooter akarsz lenni, akkor mindenképp hivatkozz legalább egy (de akár több) jellegzetes FPS-re a kilencvenes évekből. Próbáld meg lemásolni annak sikeres elemeit, és ha igazán abiciózus vagy, akkor akár újíthatsz is néhány ponton. A Wrath a Quake technológiáján próbál új utakat lefektetni, de vajon sikerül neki? Teszt!

1 napja
4

Square Enix rekord veszteség, leépít a KeokeN - ez történt kedden

Továbbá: Xbox Games Showcase, Game Pass frissítés, Funko Fusion, Star Wars: Hunters és Shin Megami Tensei V: Vengeance trailer, Returnal évforduló.

2 napja
4

Xbox Games Showcase: júniusban találkozunk!

Most először lesznek együtt az Activision, Blizzard, Bethesda és Xbox Game Studios belsős projektjei, ráadásul külsős partnerekre is számíthatunk.

2 napja

Game Pass: mozgolódás május első felében

A távozó címek listája ezúttal hosszabb, mint az érkezőké. De egy izgalmas premier így is belefért a kínálatba!

2 napja
1

Stasis: Bone Totem

A tavaly debütált PC-verzió után nemrég konzolokra is ellátogatott a Stasis-franchise legújabb felvonása, a Bone Totem, mely a horror és a point-and-click rajongók figyelmére egyaránt pályázik - joggal.

2 napja

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

3 napja
2

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

3 napja
1

Heti megjelenések

3 napja
2

The Smurfs – Dreams: új Hupikék Törpikék játék az álmok földjéről

A Microids és a Marsupilami fejlesztői egy nintendolike platformerrel gurítják tovább a törpök szekerét.

3 napja
2

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

6 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

6 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

7 napja
10

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

8 napja
16

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

8 napja
13

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

9 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

2024.04.23.
13

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==