[Teszt] Flatout 4: Total Insanity

Flatout 4: Total Insanity

liquidSomosi László2017.03.23. 18:36

Az a játék / film / akármi, ami folytatást jelölő számozást a címe egyik betűjének helyére helyezi, más aljasságokra is képes - tartja a mondás, és mivel a Flatout 4 (bocsánat: Fl4tout) pontosan így tesz, így a mondás rá is vonatkozik. A "más aljasságok" ezúttal szerencsére elmaradnak, a Flatout 4 (csakazértis) egy egész jó B-kategóriás árkád autóverseny széria többnyire tisztességesen megcsinált, de teljesen átlagos negyedik része.

Tudni illik, hogy a játék (már a harmadik résszel) fejlesztőt cserélt, már régen nem a finn Bugbear áll a sorozat mögött, és ez meg is látszik rajta. Az első két rész vizuális szempontból simán hozta (az akkori) kor színvonalát, a Flatout 4 ezzel szemben határozottan az előző konzolgeneráció felé kacsingat grafikailag, ha nem lenne nagyon szépen bevilágítva (különösen a naplementék és felkelték szépek), simán meggyőzhető lettem volna, hogy nem Xbox One-on (ezt a verziót teszteltük), hanem Xbox 360-on fut a játék. A szériára jellemző rombolós versenyzés (a harmadik epizód kisiklásai után) teljes erővel tér vissza, látszik, hogy a Kylotonn (ez a stúdió csinálta a negyedik részt) az első két epizód játékmenetéhez akart visszatérni. Ez jobbára sikerült is nekik, a Flatout 4 pályái, autói nyugodtan szerepelhettek volna a Bugbear-féle Flatoutokban is.

Vagyis: most is sebesség párosul rombolással és egy semmi különösebb kunsztot felmutató, de megbízható és könnyen kezelhető árkád irányítással. A sebesség a korábbinál nagyobb hangsúlyt kap, a nitróra lépve olyan érzésed támad, mintha fénysebességre ugrottál volna a Star Wars-ban, a gép meglódul, és repülsz előre - az autó ilyenkor majdnem irányíthatatlan, az öngyilkosság legbiztosabb formája, ha kanyarban, vagy nem belátható szakaszon lököd be a nitrót. A rombolás / ütközés kötelező, ebből lehet nitrót nyerni. A leghatásosabb módszer az ellenfelek hátsó-oldal irányú lezúzása, pár ilyen manőver, és tele van a nitrócsík. Mivel ugyanezt ellened is alkalmazni fogják meglehetősen gyakran és agresszíven, a lökdösődésre maximálisan igaz a karácsonyi ajándékozásra és az anális szexre is érvényes elv, miszerint jobb adni, mint kapni.

Tartalom szempontjából a Flatout 4 nagyon kétarcú játék. A játékmódok frontján a bőség zavara fogad minket, van itt minden. Normál versenyek a karriermódban, Assault Versenyek szintén a karriermódban (hozzáadott fegyverekkel), és a Flatout Mode kölön játékmódjai, ahol (például) visszatérnek a klasszikus "röptesd ki a sofőrt a szélvédőn, és juttasd célba mindenféle furcsa módokon" feladatok, kapásból tizenkét formában, de van arénaharc (a pályára random bedobált bónuszokkal), kombózós-pontszámos, erősen a pusztításra koncentráló versenytípus (Carnage) és egy idő ellen vívott "érd el a csekkpontot időben, vagy robban a bomba" típusú kihívás is. Vagyis: a változatosság megvan, nem mondom, hogy minden játékmód odaragaszt a képernyő elé - a fegyveres Assault szerintem feleslegesen kaotikus, például - de kifejezetten rossz nincs közöttük, és mindegyik sokszor újrajátszható.

Ugyanakkor: kevés a pálya, így a karriermód baromi gyorsan unalmassá válik. A Kylotonn próbál trükközni, ugyanaz a pálya tükrözve, más napszakban - de ez nem változtat azon a tényen, hogy maroknyi helyszín váltogatja egymást. A karriermód ráadásul egy idő után kőkemény grindelésbe csap át, a felsőbb szintű bajnokságokhoz szükséges autók (plusz a bónusz fejlesztések) sok pénzbe kerülnek, a játék pedig elég szűkmarkúan osztja a dollárokat, sokszor vissza kell majd térned egy-egy versenyre szimplán azért, hogy megvedd az előrelépéshez szükséges járgányt. A pályákkal amúgy nincsen baj, több útvonalat kínáló, viszonylag változatos helyszínek, de még ezzel együtt is hamar kiismerhetőek.

A Flatout 4 másik (két) problémája, hogy következetlen, és csiszolatlan. Következetlen, mert sokszor nem tudod eldönteni, hogy mi rombolható és mi nem (ha a villanyoszlop igen, a fatönk miért nem?), mert nem rombolható tárgyakat tesz rombolhatók mögé, mert egyes versenyei feleslegesen hosszúak (három kör a leghosszabb pályákon) vagy zavaróan rövidek (két kör a legrövidebb pályán), mert az AI hol hiper-agresszív, hol keresztbeáll előtted, és nem engedi, hogy kikerüld. És igen, csiszolatlan, tele van zavaró hülyeségekkel. Nem jegyzi meg, hogy milyen kamerát használsz, mindig visszaállítja külsőre. A három kamerából kettő gyakran használhatatlan, mert a butácska fizika úgy dönt, hogy az előbb szétrombolt raklap valamiért feltapad a szélvédőre, mint a rágógumi. Hogy az ellenfél néha szellemmé változik, és keresztülmegy rajtad minden fizikai kontaktus nélkül. Vagyis: a játék több területen is megérdemelt volna néhány kritikus pillantást és pluszmunkát.

A Flatout 4-ben a címében ígért Totális Őrület ugyan csak nyomokban fedezhető fel, de teljesíti, ami a sorozat korábbi epizódjainak ismeretében elvárható tőle. Szolid, adrenalindús, de helyenként kissé butácska és nem-túl-szépecske árkád autóverseny, ami talán feljebb is kúszhatott volna képzeletbeli ranglétrán, ha játékmódjai egy részét további pályák megalkotására cserélte volna be.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

PlayStation Plus: a májusi négyes

Kimondottan izgalmas friss címeket kínál a Sony előfizetéses szolgáltatásának belépő szintje, ami mellé újabb Destiny 2 kiegészítőt is kapunk.

1 órája
2

Wrath: Aeon of Ruin - a poszt-Quake romtúrda

Ha boomer-shooter akarsz lenni, akkor mindenképp hivatkozz legalább egy (de akár több) jellegzetes FPS-re a kilencvenes évekből. Próbáld meg lemásolni annak sikeres elemeit, és ha igazán abiciózus vagy, akkor akár újíthatsz is néhány ponton. A Wrath a Quake technológiáján próbál új utakat lefektetni, de vajon sikerül neki? Teszt!

11 órája
3

Square Enix rekord veszteség, leépít a KeokeN - ez történt kedden

Továbbá: Xbox Games Showcase, Game Pass frissítés, Funko Fusion, Star Wars: Hunters és Shin Megami Tensei V: Vengeance trailer, Returnal évforduló.

13 órája
4

Xbox Games Showcase: júniusban találkozunk!

Most először lesznek együtt az Activision, Blizzard, Bethesda és Xbox Game Studios belsős projektjei, ráadásul külsős partnerekre is számíthatunk.

1 napja

Game Pass: mozgolódás május első felében

A távozó címek listája ezúttal hosszabb, mint az érkezőké. De egy izgalmas premier így is belefért a kínálatba!

1 napja
1

Stasis: Bone Totem

A tavaly debütált PC-verzió után nemrég konzolokra is ellátogatott a Stasis-franchise legújabb felvonása, a Bone Totem, mely a horror és a point-and-click rajongók figyelmére egyaránt pályázik - joggal.

1 napja

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

1 napja
1

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

2 napja
1

Heti megjelenések

2 napja
2

The Smurfs – Dreams: új Hupikék Törpikék játék az álmok földjéről

A Microids és a Marsupilami fejlesztői egy nintendolike platformerrel gurítják tovább a törpök szekerét.

2 napja
2

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

4 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

4 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

5 napja
10

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

6 napja
16

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

7 napja
13

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

7 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

8 napja
13

Heti megjelenések

9 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

9 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

2024.04.20.
1

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==