[Teszt] Impact Winter

Impact Winter

dragCsető Zsolt2017.06.07. 07:00

A nyár berobbanásával bizonyára sokan kutatnak valamiféle hűsítő szórakozás után: ha videojátékokról van szó, akkor a tél, mint téma abszolút tökéletes erre a célra. Még akkor is, ha minden idők egyik legkeményebb teléről van szó, az Impact Winter ugyanis - ahogyan azt a címe is mutatja - egy poszt-apokaliptikus Földön játszódik, ahol egy aszteroida becsapódását követően új jégkorszak köszöntött be. Ebben a kegyetlen világban kell túlélnie Jacobnak és négy társának.

Az Impact Winter legfőbb mozgatórugója - és egyben azon eleme, ami a komolyságot kissé feloldja, "játékosítja" - a Visszaszámlálás: egy elhagyatott templomban meghúzódó hőseink rejtélyes rádióhívást kapnak, mely szerint harminc nap, és érkezik a segítség. A "trükk" az, hogy ezt a harminc napot gyorsabbá tehetjük, szó szerint: feladatok teljesítésével és felfedezéssel értékes órákkal hozhatjük közelebb a felmentősereget, ahelyett, hogy ücsörögve várnánk, hogy aztán inkább szépen éhen haljunk. És lényegében ez is az Impact Winter lényege: egy túlélő-kalandjátékról van szó, ahol a legfőbb feladat az életben maradás és a rendelkezésünkre álló erőforrások gondos beosztása.

Harminc nap persze hosszú idő, még úgy is, hogy az Impact Winterben gyorsabban telik, mint a valóságban: bőségesen elég arra, hogy különösebb bénázás nélkül is az örök tél martalékává váljunk. A készletek ugyanis végesek: mint említettem, a templomban várakozva lehetetlenség kihúzni, ezért kalandra kell indulnunk a felszínen, hogy ételt, vizet, gyógyszereket és fűtőanyagot találjunk magunknak és a csapatunknak. Az alapokat gondosan megtanítja nekünk a játék, utána azonban elengedi a kezünket: kapásból négyféle küldetésszálon indulhatunk el (kitalálható: minden társunk ad egyet-egyet), melyek között akad vadászat, recept-felderítés és elektronikai kütyük beszerzése is. Meg aztán rengeteg minden egyéb, ahogy haladunk előre - és aztán még több, ahogy a derékig érő hóban bóklászva más bajbajutottakra találunk, akiknek szintén segíthetünk boldogulni, ha szeretnénk.

Az Impact Winter bája éppen ez: a cél állandó és nagyon konkrét (éld túl a harminc napot), ám hogy miként érsz el odáig, az nemcsak személyenként, de végigjátszásonként is változni fog. Könnyed szórakozásra azonban ne számítson senki: mivel minden a túlélés körül forog, ezért számos nehezítő körülmény akad. Nekünk kell menedzselnünk négy társunkat, ügyelve arra, hogy mindig legyen számukra kellő mennyiségű étel és ital, a tűzre is ügyelni kell, na meg az sem árt, ha mindig adunk nekik valamilyen feladatot, az alacsony morál ugyanis szintén rossz hatással van rájuk. Mindeközben persze a felszínt is járnunk kell, alapanyagok és felszerelések után kutatva, itt sem tehetünk zsebre azonban mindent, ami utunkba kerül: a szűkös eszköztár egy-két perc alatt megtelik, ha mindent belepakolunk, így mindig alaposan meg kell válogatnunk, mire van szükségünk éppen. Mindezekből kitalálható, hogy az Impact Winter nem a türelmetlen játékosoknak szól: tudnod kell lemondani dolgokról és tudatosan járni a világot, különben hosszú távon a saját (és csapatod) túlélését teszed nehézzé.

Ez a fajta sokrétűség persze jót tesz az Impact Winternek, hiszen éppen a szabadság nagyítja fel a játékos döntéseit. Nagy kár azonban, hogy az alapvetően teljesen jó koncepció a megvalósítást tekintve bőven hagy kívánnivalót maga után. A játék összességében igen befejezetlen hatást kelt: rengeteg az aprócska bug, melyek kizökkentik a játékost, és bár ezek egy részét már javították a megjelenés óta, még így sem nehéz olyan szituációba keveredni, ahol beleakadunk valamibe, vagy egyszerűen csak sokadik gombnyomásra is képtelenek vagyunk bemenni egy ajtón. Az irányítás külön tortúra: kontroller nélkül neki sem érdemes állni a játéknak, de még azzal is borzasztó következetlen tud lenni. A menürendszerről nem is beszélve, amit hosszú távon is nagyon nehéz megszokni: a szerteágazó rendszer (társak, küldetések, alapanyagok stb.) miatt nyilván igen összetett az egész, a dizájnereknek azonban nem sikerült mindezt olyan formába önteniük, hogy átlátható és könnyen kezelhető legyen, ami azért nagy baj, mert a játékidő egy jelentős részét ennek böngészésével kell töltenünk. Végezetül a töltési idők azok még, melyek aláássák kicsit a játékélményt, a nem ritkán fél percnél is hosszabb várakozások ugyanis szintén kényelmetlenné teszik a felfedezést.

Kissé szomorú ugyan, de számos olyan játékkal találkoztunk már az elmúlt években, melyeket kipróbálva az volt a konklúzió, hogy "most még nem az igazi, de néhány hét vagy hónap múlva érdemes lesz visszanézni rá". Az Impact Winter szintén ebbe a sorba állt be: az alapötlet teljesen rendben van, és akik szeretik a szabadságot, illetve a tipikusan "pepecselős" játékmenetet, azok könnyen meg fogják találni benne a számításukat. Nagy kár azonban, hogy mindez egy kissé kényelmetlen, félkész érzetű játékban manifesztálódott.

Az Impact Winter poszt-apokaliptikus alaphelyzete lerágott csont ugyan, komoly szabadságot nyújtó játékmenete azonban teret nyújt annak, hogy izgalmassá tegyük magunknak. Nagy kár, hogy a sokrétű gameplay mellé erősen csiszolatlan megvalósítás párosul, hiszen hiába az összetett túlélő koncepció, élményként már aligha nevezhető nagy számnak a Mojo Bones alkotása. A később érkező konzolos verziók megjelenésekor azért érdemes lesz rá visszanézni!

***Impact Winter | Platform: PC

Kiadó: Bandai Namco | Fejlesztő: Mojo Bones

Megjelenés: május 23.***

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

PlayStation Plus: a májusi négyes

Kimondottan izgalmas friss címeket kínál a Sony előfizetéses szolgáltatásának belépő szintje, ami mellé újabb Destiny 2 kiegészítőt is kapunk.

6 órája
3

Wrath: Aeon of Ruin - a poszt-Quake romtúrda

Ha boomer-shooter akarsz lenni, akkor mindenképp hivatkozz legalább egy (de akár több) jellegzetes FPS-re a kilencvenes évekből. Próbáld meg lemásolni annak sikeres elemeit, és ha igazán abiciózus vagy, akkor akár újíthatsz is néhány ponton. A Wrath a Quake technológiáján próbál új utakat lefektetni, de vajon sikerül neki? Teszt!

15 órája
4

Square Enix rekord veszteség, leépít a KeokeN - ez történt kedden

Továbbá: Xbox Games Showcase, Game Pass frissítés, Funko Fusion, Star Wars: Hunters és Shin Megami Tensei V: Vengeance trailer, Returnal évforduló.

17 órája
4

Xbox Games Showcase: júniusban találkozunk!

Most először lesznek együtt az Activision, Blizzard, Bethesda és Xbox Game Studios belsős projektjei, ráadásul külsős partnerekre is számíthatunk.

1 napja

Game Pass: mozgolódás május első felében

A távozó címek listája ezúttal hosszabb, mint az érkezőké. De egy izgalmas premier így is belefért a kínálatba!

1 napja
1

Stasis: Bone Totem

A tavaly debütált PC-verzió után nemrég konzolokra is ellátogatott a Stasis-franchise legújabb felvonása, a Bone Totem, mely a horror és a point-and-click rajongók figyelmére egyaránt pályázik - joggal.

1 napja

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

1 napja
2

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

2 napja
1

Heti megjelenések

2 napja
2

The Smurfs – Dreams: új Hupikék Törpikék játék az álmok földjéről

A Microids és a Marsupilami fejlesztői egy nintendolike platformerrel gurítják tovább a törpök szekerét.

2 napja
2

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

4 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

5 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

5 napja
10

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

6 napja
16

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

7 napja
13

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

7 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

8 napja
13

Heti megjelenések

9 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

2024.04.21.

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

2024.04.20.
1

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==