[Teszt] Marvel vs Capcom Infinite

Marvel vs Capcom Infinite

Oldern2017.09.29. 19:50

Ejj, Capcom. Drága édes Capcomom, én az egyik legnagyobb rajongód vagyok (voltam?), hát nem dobsz valami cafatot elém néha? És te, Marvel. Te. A te X-Men képregényeiden nőttem fel, a történetek és a mondanivalóik örökre beleégtek a gondolkodásomba, szinte többet tanítva az előitéletekről, mint bármelyik kötelező olvasmány. És persze imádom a Marvel vs Capcom szériát. És akkor ledobjátok elém ezt a játékot? X-Men karakterek nélkül? Olyan grafikával, mintha a képregényes világot dobva egyből, közvetlenül, pofátlanul fejest ugranánk a second-hand Marvel mozifigurák világába?

Schrödinger játéktesztelője vagyok. Nem tudom eldönteni, hogy a Marvel vs Capcom Infinite hibáit a Capcom vagy a Marvel számlájára írjam-e: utólag úgyis kiderülne, hogy tévedtem. Abban azonban biztos vagyok, hogy valaki hibás azért, hogy ennyi büdzsével, ilyen vizualitással, ennyire szerencsétlenül vanília (tehát: nem túl egzotikus, a merészséget és a bátorságot teljesen nélkülöző) karakterfelhozatallal jelentessenek meg verekedős játékot 2017-ben. Nem fogadtam volna abban, hogy én ezt a játékot akár egy picit is kedvelni fogom. Ilyen kezdéssel? Ilyen külcsínnyel? Ezekkel a karakterekkel? És lám.

Lám: a Marvel vs Capcom Infinite - magam is megdöbbenek, ahogy ezeket a karaktereket gépelem - nem egy rossz játék. Sőt: ahogy azt nálam sokkal, sokkal ügyesebb, okosabb, tapasztalatabb streamerek is mondják: játékmenet és online szempontjából talán az idei év lazán legjobb verekedős játéka. Talán még annál is több: akárhogy agyalok, nem tudnék olyan bunyós címet mondani a Capcomtól, aminek jobb netkódja volna, vagy aminek a menürendszerét úgy készítették volna el, hogy azt tényleg használni is lehessen valamire (gondolok itt a pályaválasztó-karakterváltó-meccs utáni visszatérés tranzícióira, töltési időkre, ilyesmikre). És akkor a konkrét gameplayről még nem is beszéltem.

Pedig lehetne beszélni róla, ugyanis suttyomban abszolút forradalmat alkottak: úgy sikerült leszakítani a hardcore Ultimate Marvel vs Capcom 3-vázat, hogy közben a játék őrült mivolta nem szűnt meg létezni. Csak éppen hétköznapi emberek számára is emészthetővé vált. Emészthetőbbé, ha úgy tetszik. A Street Fighter V-el ellentétben ez nem jelenti azt, hogy minden kombót megcsinálhatnak a kezdők is, vagy hogy olyan mértékű input lagot dobunk a játékosokra, hogy bizonyos játékstílusok teljesen életképtelenné váljanak. Nem, itt az elérhető legmagasabb szint valószínűleg továbbra is a legprofibbak exkluzív terepe lesz - de ami alatta van, az is roppant érdekes!

Adott ugyanis a 2v2 játékmenet, amiben egy gombnyomással bármikor (értsd: BÁRMIKOR, ha épp nem zajlik valami kamerát is befordító cinematic hyper támadás) behívhatod a társadat, hogy ő folytassa a kombót - de a karaktered a képernyőn marad még egy ideig. Így tehát, míg régen kiválasztottad az assistot, hogy a társad behívva előkészítse a "főkaraktered" kombóját, addig most a főkaraktereddel előkészíted a terepet a behívott számára - vagy épp oda-vissza hívogatjátok egymást, ha egy sikeres, begyakorolt kombóról van szó. Ez több szempontból is átláthaóbb, mint régen. Miért? Mert nem kell plusz támadások mechanikájával foglalkozni, hiszen a behívott karakter pontosan azt tudja, amit eddig tudott. Ha egy karakterrel megtanulsz játszani, akkor természetes módon építed közben ki magadban a potenciális új támadási módokat, cseleket.

Az ellenfeleknek sem kell külön betanulni a csapdákat: egyszerűen vagy ismered az ellenfeled mozdulatait, vagy nem - nincs különbség a behívott karakterek és az aktív karakterek tárháza között. Az előző rész X-Factor speckója meg ment a levesbe: az eddigi legdurvább "comeback" mechanika volt, helyét az infinity kövek (mit kövek, tojások) vették át - kiszámíthatóbb, kezelhetőbb, kevésbé vad képességek, illeszkednek az Infinite tematikájába.

Ez a rendszer pedig, pont mint az előző rész: maximálisan potens táptalaja a kisérletezésnek, a saját magad által felfedezett kombóknak (tudom, a profik jobban csinálják, előbb kitalálják, és többet is sebeznek. Na és?), és a menet közben kialakított ad-hoc stratégiáknak. Úgy, hogy valahogy mégis emészthetőbb marad az egész, mint eddig bármikor. Szóval minden király!

Vagy mégsem. Nagyon naív, sőt: megtévesztő lenne, ha én most azt mondanám: itt van ez a baromi szórakoztató játék, hajrá, rohanj a boltokba, mielőtt elkapkodják! Ne maradj le róla! De ez nem így megy. Egy verekedős játék több, mint a mechanikáinak az összessége. Főleg akkor, ha elnézek jobbra, és ott a Tekken 7, ahol szintén rendben van a netkód, de a karakterek jól néznek ki, a látvány két kategóriával erősebb, és a karakterfelhozatalban sem kellett kompromisszumokat kötni. Tudom, verekedős játékokat nem hasonlítunk egymáshoz ilyen közvetlenül. De valamihez mégis fogom tudni hasonlítani az MvC Infinite című játékot: mondjuk a jövő tavaszi önmagához. Egyértelmű, hogy a Marvel minden rajongók által követelt karaktert (X-Men karakterek? Hahó....) csak fizetős DLC-ként tud elképzelni, ahogy a Capcom nagy kedvenceinek visszatérését sem kétlem - pénzért. És mivel a játék anyagi bukás az eddigiek alapján, az is biztos, hogy ha a jelenlegi DLC-körök, a "szezon 1" kifut, és közben csinosítgatják tovább a jelenlegi karaktereket, és javítják a hibákat, fél vagy háromnegyed év múlva elő fognak állni egy jobb ajánlattal. Egy olyan ajánlattal, amire már én is azt fogom tudni mondani, hogy igen: "EZ kötelező vétel". A jelenlegi MVC:I azonban nem az. Akkor sem, ha még negyven percnyi sírva röhögős (de inkább sírós) sztorimód-átvezetőt gyártanak hozzá.

Rosszul nem jársz a Marvel Vs Capcom Infinite-el, ez kétségtelen: döbbenetesen szórakoztató és változatos az a valami, ami a felszín alatt van - ha találsz magadnak szimpatikus karaktert, és túlteszed magad a felszínen.De hogy mindezt lehetett volna sokkal jobban, sokkal profibban, sokkal nagylelkűbben tálalni, az is biztos. Na és ezért haragszom a Capcomra és a Marvelre különösen.

A Marvel vs Capcom Infinite két bivalyerős elemmel rendelkezik: makulátlanul működő online kóddal, és hibátlanul összerakott játékmenettel. Mindezt nyakon öntötték azonban felejthető zenével, sok részletében kifejezetten gáz (és low-budget) grafikával, és egyelőre elfelejthetjük az izgalmasabb, érdekesebb karaktereket is. A végeredmény persze nem rossz, de mind a Marvel, mind a Capcom tudna ennél jobbat is kínálni.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Hades II Early Access-start, Helldivers 2 megfutamodás – ez történt hétfőn

Továbbá: QuakeCon 2024, Wizard with a Gun, Sword & Fairy Inn 2.

1 órája
2

Heti megjelenések

1 napja
7

Endless Ocean: Luminous - sekély e mély

Az Endless Ocean utoljára a klasszikus Wii konzolon úszott be a nappalinkba, 2024-ben pedig a folytatás úgy tesz, mintha nem telt volna el tizenöt év azóta. Na, nem azért mert így rohan az idő, hanem mert a Luminous alig újít az elődökhöz képest, és sok tekintetben vissza is fejlődött. Teszt!

1 napja

Jól áll a Resident Evil 9, a Helldivers 2 értékelései már kevésbé – ez történt pénteken

Továbbá: SteamWorld Heist II, Realm of Ink, Serum, Senua's Saga: Hellblade II.

3 napja
36

Elden Ring jövőkép morzsák, The Forever Winter gameplay leleplezés – ez történt csütörtökön

Továbbá: XDefiant, RKGK, Cozy Caravan, Helldivers 2, Bloodstained: Ritual of the Night, THQ Nordic Digital Showcase.

4 napja
1

Steve Jackson - Salamonis titkai

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat, a negyven éves évfordulóra Steve Jackson lepte meg a rajongókat Salamonis titkaival.

4 napja
1

Visszatér a Batman: Arkham, érkezik a nagy Starfield frissítés - ez történt szerdán

Továbbá: két különleges stúdiót zárhat be a Take-Two, Assassin’s Creed a zsebedben és a Steam Deck legtöbbet játszott címei.

5 napja
2

PlayStation Plus: a májusi négyes

Kimondottan izgalmas friss címeket kínál a Sony előfizetéses szolgáltatásának belépő szintje, ami mellé újabb Destiny 2 kiegészítőt is kapunk.

5 napja
12

Wrath: Aeon of Ruin - a poszt-Quake romtúrda

Ha boomer-shooter akarsz lenni, akkor mindenképp hivatkozz legalább egy (de akár több) jellegzetes FPS-re a kilencvenes évekből. Próbáld meg lemásolni annak sikeres elemeit, és ha igazán abiciózus vagy, akkor akár újíthatsz is néhány ponton. A Wrath a Quake technológiáján próbál új utakat lefektetni, de vajon sikerül neki? Teszt!

5 napja
4

Square Enix rekord veszteség, leépít a KeokeN - ez történt kedden

Továbbá: Xbox Games Showcase, Game Pass frissítés, Funko Fusion, Star Wars: Hunters és Shin Megami Tensei V: Vengeance trailer, Returnal évforduló.

6 napja
4

Xbox Games Showcase: júniusban találkozunk!

Most először lesznek együtt az Activision, Blizzard, Bethesda és Xbox Game Studios belsős projektjei, ráadásul külsős partnerekre is számíthatunk.

6 napja

Game Pass: mozgolódás május első felében

A távozó címek listája ezúttal hosszabb, mint az érkezőké. De egy izgalmas premier így is belefért a kínálatba!

6 napja
1

Stasis: Bone Totem

A tavaly debütált PC-verzió után nemrég konzolokra is ellátogatott a Stasis-franchise legújabb felvonása, a Bone Totem, mely a horror és a point-and-click rajongók figyelmére egyaránt pályázik - joggal.

6 napja

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

7 napja
2

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

7 napja
1

Heti megjelenések

7 napja
2

The Smurfs – Dreams: új Hupikék Törpikék játék az álmok földjéről

A Microids és a Marsupilami fejlesztői egy nintendolike platformerrel gurítják tovább a törpök szekerét.

7 napja
2

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

2024.04.27.

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

2024.04.27.
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

2024.04.26.
10

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==