[Teszt] Raiders of the Broken Planet

Raiders of the Broken Planet

ne5hVáradi Dániel2017.10.04. 08:00

Meglehetősen szokatlan alany a Radiers of the Broken Planet, ugyanis a MercurySteam a jelek szerint megirigyelte a Gearbox műfajmixelgetős megoldásait és maga is előállt egy ötlettel. Ám ahogy a Battleborn bizonyította, hogy ezek a fúziók nem minden esetben jelentenek azonnali aranybányát, úgy a Castlevania: Lords of Shadow játékok készítőinek is rá kell majd jönniük erre.

Adva vannak ugyanis a játék alappillérei. Ezek egyrészt egy fedezékharcos TPS lövölde, egy 4v1 felállású aszimmetrikus multiplayer, valamint egy ezeket kiegészítő lootrendszer és epizodikus felépítés. A probléma pedig az egésszel csupán az, hogy az egyes elemek egymást gáncsolják ki, illetve a megvalósítások miatt maga a koncepció (és itt most elnézést a durva kifejezésért) lövi tökön az egész játékot. A miértekre pedig nem nehéz megtalálni a választ. Kezdjük is mindjárt az epizodikus felépítéssel. Ennek lényege, hogy a játék betanító módja bárki számára ingyenesen elérhető, így komolyabb kockázat nélkül vághat bele bárki. Azonban itt csak egyes mechanikák részelemeit fedezhetjük fel, az igazi problémákkal nem feltétlen találkozunk. Ez pedig amiatt problémás csak, mert emiatt afelé tereli az embert, hogy az első történeti kampányra is pénzt és időt szánjon, ez pedig később durva pofonokhoz vezethet. Ennek egyik oka, hogy az ingyenes Prologue két küldetéséből csak az egyik tartalmaz valódi missziót, a másik pusztán az alapok elsajátításáért felelős oktatómód. Ez ennek megfelelően rövid és túl sok mindent nem is tudunk tenni benne, így nem meglepő módon az első megbízás lesz az, ahol már felsejlenek a problémák.

Adva van tehát egy nyúlfarknyi mézesmadzag, ha valóban ténylegesen is játszani szeretne valaki a Raiders of the Broken Planettel, kénytelen lesz az első kampány megvásárlására. Ez még önmagában nem is lenne feltétlen probléma, elvégre a történet nem teljesen katasztrófa, bár nyilván nem kell óriási mélységet várni tőle. A karakterek is változatosak, bár bizonyos tekintetben sztereotíp jellemek, és még ez is bocsánatos bűn. Sokkal nagyobb probléma a küldetések előtti karakterválasztás, lévén ugyanis egy figurát csak egyszer lehet a csapatba választani, így ha nem vagyunk elég gyorsak és a multis társak lecsapnak a kiszemeltünkre, be kell érni a maradékkal.

A felhozatal egyelőre egyébként nem valami dús, a négy különböző frakció egy-két taggal képviselteti magát, ráadásul az egyes csoportok eltérő játékstílust is képviselnek, így hiába az elégségesnek mondható kínálat, ha bizonyos részük ilyen-olyan megkötések miatt eleve kiesik. És akkor még nem is beszéltünk arról, hogy bizonyos karakterek egyes küldetések során nem is választhatóak, amivel tovább bonyolódik a közöttük való válogatás.

De térjünk is át egy sokkal komolyabb problémára, ez pedig rögtön két tényezőből adódik. Az egyik a küldetések jutalmazási rendszere, ami egyfelől rákényszerít, hogy mindenképpen online és csapatosan játszunk, a másik pedig a fejlesztési rendszer, ami rákényszerít, hogy úgymond "ellenségként" játszunk. Vegyük ezeket szépen sorjában. A jutalmazási rendszer úgy épül fel, hogy egyedül pusztán egy kevéske pénzmag üti a markunkat, ezeknél drasztikusan többet kaphatunk, ha csapatban teljesítjük a küldetést, ráadásul csak ilyenkor kaphatjuk a karakter- és frakciópontokat is. Ezek mellé társulnak be a különböző tervrajzok is, melyekkel az egyes karaktereknek szerezhetünk jobb felszerelést. Igen ám, de már itt is van néhány csavar a dologban. Az első, hogy a jutalom mértéke a teljesítményünk függvénye, vagyis egészen pontosan a csapaté, tehát hiába vagyunk mi jók, ha a társaink esnek-kelnek, a végén ez kemény meglátszik az értékelésnél. A missziók végén kapott pontszám ugyanis meghatározza, hogy a már említett három jutalom mekkora mértékű is lesz. A dolgot tovább árnyalja, hogy a pénz, valamint a különböző pontok mennyisége olyan mértékben osztódik, ahányan azt választani szeretnék. Ha tehát a csapat minden tagja a lóvéra tenyerel rá (merthogy a küldetések végén csak egy dolgot választhatunk), akkor az összeg négy felé osztódik. Van azonban egy negyedik választható opció is, ez pedig a már említett tervrajz, amivel egy-egy karakternek biztosíthatunk új fegyvert. És itt jön be a második csavar, nevezetesen ennél a választásnál nem oszlik a jutalom, hanem egy szerencsejáték keretében dől el, ki kapja meg a fejlesztési tervet. Ráadásul ha nem mi vagyunk a szerencsések, még másik jutalmat sem választhatunk, a végén tehát teljesen üres kézzel távozunk.

A fenti sorokban a jutalmazási szisztéma problémáit vetettem fel, most az érem másik oldalát is kifejtem. Tételezzük fel, hogy elképesztően nagy szerencsénk van, a küldetést nem csak sikeresen teljesítjük, de még a csapat is brillírozik, a végén pedig a rögtönzött rulettjátékon még a hőn áhított tervrajz is a miénk lesz. És továbbra is az elméleti síkon maradva, képzeljük el azt is, hogy rendelkezünk a szükséges frakciós és karakterpontokkal, valamint pénzmaggal, hogy meg is szerezzük. Ekkor ér minket a kíméletlen felismerés, hogy mégsem tudjuk megszerezni a flintát, ugyanis kell egy sokadik változó, ez pedig az úgynevezett Antagonist szint. Vagyis ennek keretében kénytelenek leszünk rosszfiúként (vagy -lányként, hogy korrekt legyek) tevékenykedni és még ekkor sem garantált, hogy elérjük a kívánt szintet. Ez pedig abból adódik, hogy ellenlábasként a célunk a többi játékos küldetésének szabotálása, de ha kudarcot vallunk, még az éppen aktuális rangunkat is elbukhatjuk, így még messzebb kerülve a kitűzött céltól.

Itt azonban nem érnek véget a 4v1 felállásból adódó problémák. Ha a küldetés teljesítése előtt nem támadnak be minket, akkor sem garantált a sikeres bevetés, mivel a csapatok adott mennyiségű élettel vágnak neki a missziónak. Ha ezt elhasználják bénázás miatt, kénytelenek életben maradni addig, amíg a készlet fel nem töltődik. Minél gyakrabban ismétlődik meg ez a szituáció, annál tovább tart, amíg újra felhalmozódik az élet-alapmennyiség. Ha pedig valaki ezen idő alatt harap fűbe, az csak akkor lesz képes újraéledni, ha a csapat maradék tagjai életben maradnak a feltöltésig. Jóval könnyebb a dolgunk, ha rosszarcúként akarunk tevékenykedni, ilyenkor ugyanis végtelen számú élettel rendelkezünk, nem kell ilyen szigorításoktól tartani. A két tényből könnyen kitalálható, hogy elég egy rossz fázis az akció során és a betámadó jó eséllyel győzelmet arat, őt ugyanis csak úgy lehet legyőzni, ha a csapat sikerre viszi a küldetést. Az odáig tartó úton azonban folyamatosan az útjukban lesz.

Akad egy másik megoldás is, ez pedig a játék rettentő "stabil" netkapcsolatából akad. Ha a netkód gyengesége miatt az antagonista idő közben kikerül a játékból, a küldetést sikeresnek veszi ugyan, és még az értékelés során kapott pont is magas lehet, ennek értelmében a jutalom is nagy, van azonban egy komoly fék a dologban. Ebben az esetben a sztori nem megy tovább, vagyis nem tudunk a következő küldetésre váltani, hiszen az előzőt még nem fejeztük be, annak ellenére, hogy a játék sikernek érzékeli. Ez pedig a fenti rákényszerítésből adódóan azt eredményezi, hogy majd' minden küldetésünk alatt betámadnak minket, és ezek nagy százalékban úgy végződnek, hogy menet közben hirtelen végük szakad.

A végén tehát kapunk egy alig néhány küldetésből álló (és itt most nem tudom szebben kifejezni magam) grindfesztivált, ahol első körben megpróbálunk csapatosan ismételni egy-egy küldetést a jutalmak érdekében, szenvedni a végtelen élettel rendelkező támadóval és reménykedni, hogy a kapcsolat elég stabil marad annyira, hogy így vagy úgy, de elvergődjünk a küldetés végéig. Majd ott azért imádkozni, hogy beadja a megfelelő tervrajzot, majd még egy adag fohász jön, hogy a rögtönzött bingón a mi számainkat húzzák ki és megkapjuk, amit szeretnénk. És mindezt csak azért, hogy utána kezdjük elölről az egészet, csak ezúttal a fizetőeszközökért, végül pedig ismét a kiindulóponton találjuk magunkat, ekkor már kártékony szerepkörben brillírozva megpróbálni elég magas rangot elérni, hogy végül megnyissunk EGYETLEN fegyvert. Majd kezdeni az egészet elölről a többiért. És akkor azt még nem is említettem, hogy a játék háttértörténetét magába foglaló kódex bejegyzéseinek legtöbbje szintén valamilyen szinthez kötött, tehát nem is tudjuk csak úgy egyszerűen elolvasni őket. Persze nem hiányozhatnak a mikrotranzakciók sem, szerencsére a pay to win szintre még nem süllyedt le a játék, a valódi pénzünkért pusztán csak különböző skineket szerezhetünk meg.

Jelen pillanatban az a Raiders of the Broken Planet legnagyobb szerencséje, hogy a végleges verdikt megállapításától még kicsit távol áll, aktuális formájában ugyanis nem több, mint például egy epizódokra osztott sorozat első része. A MercurySteamnek azonban össze kell kapnia magát, mert a játék mostani állapota több sebből vérzik, ezek kijavítására pedig minél előbb lépéseket kell tennie a csapatnak.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Steve Jackson - Salamonis titkai

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat, a negyven éves évfordulóra Steve Jackson lepte meg a rajongókat Salamonis titkaival.

9 órája
1

Visszatér a Batman: Arkham, érkezik a nagy Starfield frissítés - ez történt szerdán

Továbbá: két különleges stúdiót zárhat be a Take-Two, Assassin’s Creed a zsebedben és a Steam Deck legtöbbet játszott címei.

17 órája
2

PlayStation Plus: a májusi négyes

Kimondottan izgalmas friss címeket kínál a Sony előfizetéses szolgáltatásának belépő szintje, ami mellé újabb Destiny 2 kiegészítőt is kapunk.

1 napja
9

Wrath: Aeon of Ruin - a poszt-Quake romtúrda

Ha boomer-shooter akarsz lenni, akkor mindenképp hivatkozz legalább egy (de akár több) jellegzetes FPS-re a kilencvenes évekből. Próbáld meg lemásolni annak sikeres elemeit, és ha igazán abiciózus vagy, akkor akár újíthatsz is néhány ponton. A Wrath a Quake technológiáján próbál új utakat lefektetni, de vajon sikerül neki? Teszt!

1 napja
4

Square Enix rekord veszteség, leépít a KeokeN - ez történt kedden

Továbbá: Xbox Games Showcase, Game Pass frissítés, Funko Fusion, Star Wars: Hunters és Shin Megami Tensei V: Vengeance trailer, Returnal évforduló.

1 napja
4

Xbox Games Showcase: júniusban találkozunk!

Most először lesznek együtt az Activision, Blizzard, Bethesda és Xbox Game Studios belsős projektjei, ráadásul külsős partnerekre is számíthatunk.

2 napja

Game Pass: mozgolódás május első felében

A távozó címek listája ezúttal hosszabb, mint az érkezőké. De egy izgalmas premier így is belefért a kínálatba!

2 napja
1

Stasis: Bone Totem

A tavaly debütált PC-verzió után nemrég konzolokra is ellátogatott a Stasis-franchise legújabb felvonása, a Bone Totem, mely a horror és a point-and-click rajongók figyelmére egyaránt pályázik - joggal.

2 napja

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

2 napja
2

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

3 napja
1

Heti megjelenések

3 napja
2

The Smurfs – Dreams: új Hupikék Törpikék játék az álmok földjéről

A Microids és a Marsupilami fejlesztői egy nintendolike platformerrel gurítják tovább a törpök szekerét.

3 napja
2

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

5 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

6 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

6 napja
10

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

7 napja
16

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

8 napja
13

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

8 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

9 napja
13

Heti megjelenések

2024.04.22.
3

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==