[Teszt] Xenoblade Chronicles 2

Xenoblade Chronicles 2

Gamer3652017.11.30. 16:00

~ Tesztünk abszolút spoilermentes! ~

A Xenoblade Chronicles minden idők egyik legnagyszerűbb japán szerepjátéka. Nem hiszel nekem? Semmi gond, attól még az. Bár Oldern bátyó részletesen kifejtette anno (a cikket egyébként is ajánlanám, mint kiindulópont), de azért röviden: a fantasztikus forgatókönyv, a történet girbegurba, izgalmas vonalvezetése, a szeretni való karakterek, a lenyűgöző világ és addiktív harcrendszer és a mindezek alatt hömpölygő monumentális muzsika mind a fenti kijelentésemet erősítik. Az őt követő sci-fi mellékág, az X mit sem bizonyított jobban, hogy a gigantikus csodálatos nyílt világú játszótér és az amúgy remek, mély harcrendszer mit sem ér egy jó történet nélkül. A második rész most levonta a tanulságokat, mer kisebbet álmodni egy olyan világban, ahol a nagy vágyak mélységéből nehezen tör felszínre a játékos, és nem fél kétszer belelépni ugyanabba a folyóba, ha neki az ott kényelmes.

Felhőtenger vagy Tengerfelhő - ahogy tetszik. [handheld üzemmód]

Amikor először szembesültem a folytatás létezésének tényével (értsd: a januári Switch prezentáción szembe jött velem a debüt-trailer) a felhőtlen örömömet egyetlen dolog árnyékolta csupán be: Masatsugu (Maszat súgó!) Saito anime dizájner karakterei. Ennek az az egyszerű oka, hogy ahol eképpen dizájnolt karakterek felbukkannak, ott rövid időn belül elszabadul a fullkretén. Ezzel szemben a Xenoblade 2 karakterei teljesen közönséges hús-vér hősök és bár egy-két meredek poénnal képesek egy pillanat alatt pofánverni a komolyságot, többnyire azért tudnak viselkedni. A “felnőtt” karaktereket a Final Fantasy és Kingdom Hearts sorozatokból jól ismert Tetsuya Nomura tervezte, (a tett súlya!) melyek összeeresztve az animésebb Saito karakterekkel kissé fura kontrasztként hat. Ellenben a kontraszt mögötti szimbólum megér egy gondolatot: a gyermetegebb lelkű, álmodozó fiatalok gyermetegnek (Saito), a komoly szándékú, dörzsölt rókák pedig felnőttesként (Nomura) vannak ábrázolva, és ez a dizájn választás mögötti döntést egész más megvilágításba helyezi.

Mielőtt megkérdeznéd, Igen, ez a steampunk arcade gép játszható. [desktop üzemmód]

Mindenféle gyermetegség és kóbor komolytalankodás ellenére az alapfelállás igen problémás: a világ valami okán víz alá került, a populáció pedig a teremtés helyszínéül szolgáló Elysium-ból (a Bibliában mint Paradicsom) érkezett titánok hátán igyekszik túlélni a kialakult helyzetet. A probléma, hogy a titánok - csak úgy, mint minden élőlény - nem élnek ám örökké, szóval a megoldás átmeneti, valódi, permanens megoldás híján pedig a feszültség, reménytelenség érzése folyamatosan a levegőben van. Főhősünk, Rex egy kisebb titán, Gramps barátja hátán éldegéli mindennapjait. Azzal foglalkozik, hogy elmerülve a végtelen tengerben, a régi világ kacatjait rángatja a felszínre, amit később értékesít. Az így szerzett profit nagyobb részét már küldi is “haza” melegében - ezzel segítve az otthon maradottakat, magának csak annyit tart meg, amennyi feltétlenül szükséges. Rex egyébként igazán kedves, segítőkész srác, nem nehéz azonosulni vele. Míg az első részben a bosszú volt a fő motiváció forrás arra, hogy nekiinduljunk szájbarúgni a világot, az X-ben az ismeretlentől való félelem addig a második részben az ártatlant védelmező kéz. Nehéz nem észrevenni, hogy Rex oda van Pyra-ért, a dombor -és tomporzati viszonyokban kedvező tulajdonságokkal rendelkező “blade” hölgyikéért. A kisasszony bajban van ezért szívességet kér, Rex felügyelő pedig ugrik, mint a cerkóf majom a banánra.

Rex és öreg barátja... na jó, nem, nem spoilerezünk [desktop üzemmód]

Node hogy kik ezek a blade-ek? Pengék lelkei vagy lelkek pengéi? Nem is lényeges. A blade-ek hozzákötik magukat az úgynevezett driver-ekhez (mint például Rex), és segítik őket a harcban. Ez a gyakorlatban úgy néz ki, hogy a játékos irányítja a driver-t, aki a harc hevében különböző art támadások segítségével bekapcsolja a blade-ek speciális képességeit. Egy driver egyszerre több blade-el is rendelkezhet, sőt, harc közben váltogathatja őket. A blade-ek képességei a rájuk jellemző elementálhoz kapcsolódnak, - Pyra például “tűz” penge - amik igazán hatásosak a velük szemben érzékeny lényekre.

A relatív páratartalom megközelíti a 100%-ot. [handheld üzemmód]

A harc alapjai a korábbiakhoz hasonlóak: a kiválasztott driver valós időben pozícionálható, megfelelő időben (és helyen!) elsütendő art-ok, kombók, lánc támadások jelentik a kulcsot a csata kimeneteléhez. Az egész rendszer sokat egyszerűsödött... inkább azt mondanám, hogy “egyértelműsödött”. Nincs arra szükség, hogy több órás tutorial videokból hámozzuk ki egy-egy fogaskerék “forgásirányát” - amellett, hogy nem is sekélyesedett el. Lassan építkezik, bontakozik ki és az első perctől kezdve nagyon élvezetes, ez pedig csak hatványozódik, ahogy bővülnek a lehetőségek. Egyedül az bosszant, hogy a tutorial-ok a megtekintést követően nem tárolódnak el egy naplóban, szóval érdemes odafigyelni, miket mond a(z amúgy igazán laza) tréner. A pengék másik (rosszabbik) végén, azaz a kardélre hányható monsztákból piszok sokféle akad, ellenben ezek egy része ismerős lehet a korábbi Xeno játékokból. Hogy ez tudatos univerzum építés, avagy olcsó újrahasznosítás, nehéz kérdés. Az igazság valahol félúton lehet a kettő között, nekem nem volt gondom ezzel, de simán el tudom képzelni, hogy valakinek szúrja a csőrét.

Jean-Claude és hűséges pengéje, Zsákcsöcs. [handheld üzemmód]

De ha már így szóbahoztam az univerzumépítést, ebben Monolith-ék mindig nagyon jók voltak, és most sem hibáznak: a helyszínek lélegzetelállítóak, annak ténye, hogy például egy óriási titán hátán játszódik a cselekmény, városkával, erdővel, barlangokkal, miközben a kamerával hátrébb gurulva láthatóvá válik, hogy a messze távolban ott bólogat a titán, baromi látványos. Technikai oldalról nézve kisebb csoda, hogy mindez egy pici tabletből jön ki, de sajnos ennek megvan az ára. A minőség sajnos koránt sem egységes, a szájtátósan gyönyörű kompozíciók és az egyes elnagyolt, kevésbé impozáns helyszínek között azért akad némi kontraszt. Mondjuk egy ekkora nyílt világú környezet esetében ez még úgy félig-meddig bocsánatos. A képfrissítés többnyire szépen tartja a kitűzött 30 frémet, de láttam már megdöccenni is, szerencsére egy kézen meg tudom számolni hányszor. Ilyenkor a felbontást is szépen skálázza az engine, handheld módban már-már Wii szintre is képes lesüllyedni, amit azért már észre-észrevesz az avatatlan szem is. Mindez nem csoda: minimum hatan rohangálnak a játékban, (ez csak a játékos-party) majd amikor egy kisebb csapaton rajtaütünk, simán 15 felé is mehet ez a szám.

Úgy tűnik, hiába mondták Jar-Jar Binks-nek, hogy ne kezdjen lovakkal. [handheld üzemmód]

A kirándulós, felfedezős játékmenet is kapott apróbb ráncfelvarrásokat. Például az általam nem igazán kedvelt bigyógyűjtés (mellékküldetésekhez, fegyverfejlesztéshez szükséges elszórt kis köcöllék bezsebelése) koncentráltabbá vált: kevesebb ponton, de ott egyszerre több tárgyat szólíthatunk magunkhoz. A sokat kritizált mellékküldetések is fejlődtek: bár a kimenetel még mindig ugyan olyan egyszerű, (pusztítsd el x-et, keresd meg y-t, mentsd meg z-t) a köréjük írt történetek egy szinttel feljebb léptetik őket. Sokat változott a felfedezés is, ezúttal nem kapunk “kicsi villogó nyilacskát, ami folyton a pofánkba villog”, (köszi, kokesininja) ezáltal sokkal könnyebb elveszni a világban - ami mondjuk nem feltétlenül jelent problémát. A level design-on amúgy finoman érezhető, hogy a Monolith részt vett a Breath of the Wild világának megteremtésében.

Az ott a háttérben a titán feje, aki a hátát nyújta kalandozásunk korai helyszínéül. [handheld üzemmód]

Nem zárhatom le a cikket úgy, hogy ne méltassam az egekbe a zeneszerzők kis csapatát, ugyanis Yoko Shimomura-t leszámítva (nem volt Yoko', jó helyen) az első rész szupersztár stábja mind felsorakozik. Ráadásul Yasunori Mitsuda (életműve mí csuda: Chrono Trigger, Cross, Xenogears, többek között) ezúttal rendesen kivette a részét a munkálatokból - fel is szisszentem (pozitívan) amikor egyszercsak befigyelt egy Chrono Trigger forest témájával rokon melódia. Az ACE csapat pedig hozza a nagyívű, ultrafogós, gitár centrikus témákat, és édes jó Istenem, mindegyik baromi jó!

Gondolom a pontszám mustrán már túlvagy. A helyzet az, hogy az a kilences, az ott egy nagyon erős kilences. Vannak apróbb hibái, ezt nem is szeretném palástolni, de a vízió abszolút egységes és erős. Ha Xenoblade rajongó vagy, vedd úgy, hogy pisztolyt szorítottam a tarkódra, hogy azonnal hozz egykimenetelű döntést a játék beszerzését illetően. Ha nem, akkor finoman invitálnálak a klubba, amihez remek belépő a második rész.

keviny

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Endless Ocean: Luminous - sekély e mély

Az Endless Ocean utoljára a klasszikus Wii konzolon úszott be a nappalinkba, 2024-ben pedig a folytatás úgy tesz, mintha nem telt volna el tizenöt év azóta. Na, nem azért mert így rohan az idő, hanem mert a Luminous alig újít az elődökhöz képest, és sok tekintetben vissza is fejlődött. Teszt!

10 órája

Jól áll a Resident Evil 9, a Helldivers 2 értékelései már kevésbé – ez történt pénteken

Továbbá: SteamWorld Heist II, Realm of Ink, Serum, Senua's Saga: Hellblade II.

1 napja
24

Elden Ring jövőkép morzsák, The Forever Winter gameplay leleplezés – ez történt csütörtökön

Továbbá: XDefiant, RKGK, Cozy Caravan, Helldivers 2, Bloodstained: Ritual of the Night, THQ Nordic Digital Showcase.

2 napja
1

Steve Jackson - Salamonis titkai

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat, a negyven éves évfordulóra Steve Jackson lepte meg a rajongókat Salamonis titkaival.

3 napja
1

Visszatér a Batman: Arkham, érkezik a nagy Starfield frissítés - ez történt szerdán

Továbbá: két különleges stúdiót zárhat be a Take-Two, Assassin’s Creed a zsebedben és a Steam Deck legtöbbet játszott címei.

3 napja
2

PlayStation Plus: a májusi négyes

Kimondottan izgalmas friss címeket kínál a Sony előfizetéses szolgáltatásának belépő szintje, ami mellé újabb Destiny 2 kiegészítőt is kapunk.

4 napja
12

Wrath: Aeon of Ruin - a poszt-Quake romtúrda

Ha boomer-shooter akarsz lenni, akkor mindenképp hivatkozz legalább egy (de akár több) jellegzetes FPS-re a kilencvenes évekből. Próbáld meg lemásolni annak sikeres elemeit, és ha igazán abiciózus vagy, akkor akár újíthatsz is néhány ponton. A Wrath a Quake technológiáján próbál új utakat lefektetni, de vajon sikerül neki? Teszt!

4 napja
4

Square Enix rekord veszteség, leépít a KeokeN - ez történt kedden

Továbbá: Xbox Games Showcase, Game Pass frissítés, Funko Fusion, Star Wars: Hunters és Shin Megami Tensei V: Vengeance trailer, Returnal évforduló.

4 napja
4

Xbox Games Showcase: júniusban találkozunk!

Most először lesznek együtt az Activision, Blizzard, Bethesda és Xbox Game Studios belsős projektjei, ráadásul külsős partnerekre is számíthatunk.

5 napja

Game Pass: mozgolódás május első felében

A távozó címek listája ezúttal hosszabb, mint az érkezőké. De egy izgalmas premier így is belefért a kínálatba!

5 napja
1

Stasis: Bone Totem

A tavaly debütált PC-verzió után nemrég konzolokra is ellátogatott a Stasis-franchise legújabb felvonása, a Bone Totem, mely a horror és a point-and-click rajongók figyelmére egyaránt pályázik - joggal.

5 napja

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

5 napja
2

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

6 napja
1

Heti megjelenések

6 napja
2

The Smurfs – Dreams: új Hupikék Törpikék játék az álmok földjéről

A Microids és a Marsupilami fejlesztői egy nintendolike platformerrel gurítják tovább a törpök szekerét.

6 napja
2

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

8 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

9 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

9 napja
10

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

2024.04.25.
16

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

2024.04.24.
13

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==