[Béta] Monster Hunter World

Monster Hunter World

ne5hVáradi Dániel2017.12.12. 23:00

Időkorlát. Nem éppen az a megoldás, amit a legjobb egy béta esetén alkalmazni. Mármint nyilván nem arra célzok, hogy a próbaverzió limitált ideig érhető el, hanem hogy annak minden tartalmát csak adott időkeret alatt tudjuk teljesíteni. A Monster Hunter World ugyanis pontosan ezt teszi, emiatt pedig nehéz rendesen kiismerni, mi több, átfogó képet kapni róla. Hacsak nem vetemedünk arra, hogy dacoljunk a ketyegő stopperrel és újra és újra belevágjunk, csak azért, hogy pontosan megtudjuk, mire is számíthatunk. De hát mi mást is tehet ilyenkor az ember? Hát persze, hogy ismételget.

A béta meglehetősen szűkre szabott felhozatallal várta a méretes monszták irtására vállalkozókat, hiszen mindössze három elérhető megbízásban próbálhattuk ki szerencsénket és tudásunkat. Ezek az egymáshoz képest egyre nehezebb vadászatok nem pusztán a célpont méretében és erejében csúcsosodtak ki, hanem például a megtalálásában is. A Monster Hunter World ugyanis a viszonylag nagy bejárható terület (bízom benne, hogy a végleges játékban még nagyobb játszóterünk lesz) több pontján is utunkra bocsáthat minket, hogy aztán a környezeti nyomokat használva találjuk meg a prédát.

A keresés pedig eleinte épp annyira van segítségünkre, amennyire szükséges. A nyomra bukkanást biztosító felderítő legyek ugyanis kezdetben úton-útfélen megállnak és jeleznek nekünk minden olyan tárgyat, ami érdemes a figyelmünkre. Ezek között persze találunk rengeteg olyat, ami a tárgykészítéshez vagy az életben maradáshoz szükséges, esetleg lőszerként használható. Aztán ha a sok figyelemelterelő apróság között rábukkanunk a valódi célpontunk által hagyott nyomokra, a kis zümmögők ráhangolódnak a nyomokra és idővel csak a levadászni kívánt dögöt követik. Az elgondolás ötletes és a megvalósítás is jó, csak ugye a fránya időlimit miatt sokszor fogunk össze-vissza rohangálni, hogy a legyek szagot fogjanak és még időben megtaláljuk a fenevadat.

Hasonló a helyzet, ha a hátizsákunk tartalmát szeretnénk tüzetesebben átnézni, illetve kitalálni, mivel mihez is fogunk majd tudni kezdeni. A béta alatt a begyűjtött tárgyak közül egyedül az alkalmi gyógyító alkalmatosságokra és a fenőkövekre volt igazából szükség, hiszen az előre generált karakterek esetén sem a páncélok, sem a fegyverek terén nem kellett extra köröket futni, lévén elég szép repertoárt biztosítottak számunkra, amiből biztosan tudtunk kedvünkre valót választani. Ha éppen nem a keresett szörny után loholtunk, lehetőségünk volt ásványokat bányászni és más, kisebb lények leöléséből további alapanyagokat szedni, amelyek nyilván hasznosak lesznek a teljes játékban, a bétában azonban a craftolás csak áttekintés szintjén volt jelen.

Valamivel átfogóbb képet kaphattunk a harcrendszerről, melyben a védjegynek számító méteres szabják mellett megtalálhatóak voltak egészen apró és trükkös fegyverek is. Ráadásul nem egy még átalakítható is, így például egy hatalmas fejszéből egy suhintás alatt varázsolhattunk kardot vagy éppen fordítva. A kétkezes pallosok mellett a pajzzsal társuló kisebb lándzsák és a teljesen offenzív stílust támogató duplakard is képviseltette magát, ahogy a távolsági harc kedvelőinek akadt néhány erőteljes lőfegyver is, az alkaron lévő csúzlin túl. A méretbeli különbségekből adódóan a harc inkább ritmikus suhintásokból áll, semmint precíz időzítésekről, ellenfeleink többnyire lomhák (de menekülni azért tudnak), így kitérni viszonylag egyszerű lesz előlük. A fegyverek bár kaptak néhány kombót, hogy némileg megfűszerezzék a harcot, az esetek többségében a közelükben állva fogjuk csépelni a szörnyeket. Ez azért némileg csorbít az egyébként néha meglehetősen látványos mozdulatok érdemeiből, amiket ha máshol nem is, az edzőtéren láthattunk teljes pompában.

Látvány tekintetében nem kell szégyenkeznie a Monster Hunter Worldnek, a nyitottabb tereken egészen kellemes képet tud elénk tárni. Már a bétában volt lehetőség különféle beállításokkal finomhangolni, így például választhattunk, hogy felbontást vagy képfirssítést szeretnénk preferálni. Sajnálatos módon mindkét opció esetében be kellett érnie a közönségnek a 30FPS-sel, a teljesítmény esetében mindössze csak ennek stabilan tartása volt a kitűzött cél a Capcom előtt. A hangok terén is elismerésre méltó munkát végeztek, az apró zörejek, állathangok és minden együtt tényleg olyan érzéssel tölthet el, mintha valóban egy veszélyekkel teli vidéket rónánk.

A karakter testre szabhatósága a korlátozott lehetőségek miatt érthető módon kimaradt a bétából, azonban nem is ez a legnagyobb negatívum, ami a próbaverzió során előkerült, de még csak nem is a már taglalt időkorlát. Hanem a multiplayer. És elsősorban nem a kapcsolat stabilitásában kersendő a hiba, hiszen az ilyen béták egyben szervertesztek is, így az átlag 5 esetből négyszer kapott connection errort és csatlakozási gondokat betudom ennek. Az igazán nagy hátrány az volt, hogy nem volt rendes meghívási rendszer, minden egyes küldetés előtt olyan kódsorokat kellett begépelnie mindenkinek, amivel 30 évre előre lehetne titkosítani egy kisebb ország összes államtitkát. Ez kézenfogva a szűkösen rendelkezésre álló idővel viszont már jóval nagyobb problémaként lengte be a béta teljes hosszát.

Nem voltam maradéktalanul elégedett a Monster Hunter World bétájával, annyira azonban mindenképpen érdekes volt, hogy továbbra is kíváncsian várjam a teljes játékot, amiben már remélhetőleg a próba során felvetődött problémák és apróságok is javítva lesznek.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Heti megjelenések

17 órája
7

Endless Ocean: Luminous - sekély e mély

Az Endless Ocean utoljára a klasszikus Wii konzolon úszott be a nappalinkba, 2024-ben pedig a folytatás úgy tesz, mintha nem telt volna el tizenöt év azóta. Na, nem azért mert így rohan az idő, hanem mert a Luminous alig újít az elődökhöz képest, és sok tekintetben vissza is fejlődött. Teszt!

1 napja

Jól áll a Resident Evil 9, a Helldivers 2 értékelései már kevésbé – ez történt pénteken

Továbbá: SteamWorld Heist II, Realm of Ink, Serum, Senua's Saga: Hellblade II.

2 napja
36

Elden Ring jövőkép morzsák, The Forever Winter gameplay leleplezés – ez történt csütörtökön

Továbbá: XDefiant, RKGK, Cozy Caravan, Helldivers 2, Bloodstained: Ritual of the Night, THQ Nordic Digital Showcase.

3 napja
1

Steve Jackson - Salamonis titkai

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat, a negyven éves évfordulóra Steve Jackson lepte meg a rajongókat Salamonis titkaival.

4 napja
1

Visszatér a Batman: Arkham, érkezik a nagy Starfield frissítés - ez történt szerdán

Továbbá: két különleges stúdiót zárhat be a Take-Two, Assassin’s Creed a zsebedben és a Steam Deck legtöbbet játszott címei.

4 napja
2

PlayStation Plus: a májusi négyes

Kimondottan izgalmas friss címeket kínál a Sony előfizetéses szolgáltatásának belépő szintje, ami mellé újabb Destiny 2 kiegészítőt is kapunk.

5 napja
12

Wrath: Aeon of Ruin - a poszt-Quake romtúrda

Ha boomer-shooter akarsz lenni, akkor mindenképp hivatkozz legalább egy (de akár több) jellegzetes FPS-re a kilencvenes évekből. Próbáld meg lemásolni annak sikeres elemeit, és ha igazán abiciózus vagy, akkor akár újíthatsz is néhány ponton. A Wrath a Quake technológiáján próbál új utakat lefektetni, de vajon sikerül neki? Teszt!

5 napja
4

Square Enix rekord veszteség, leépít a KeokeN - ez történt kedden

Továbbá: Xbox Games Showcase, Game Pass frissítés, Funko Fusion, Star Wars: Hunters és Shin Megami Tensei V: Vengeance trailer, Returnal évforduló.

5 napja
4

Xbox Games Showcase: júniusban találkozunk!

Most először lesznek együtt az Activision, Blizzard, Bethesda és Xbox Game Studios belsős projektjei, ráadásul külsős partnerekre is számíthatunk.

6 napja

Game Pass: mozgolódás május első felében

A távozó címek listája ezúttal hosszabb, mint az érkezőké. De egy izgalmas premier így is belefért a kínálatba!

6 napja
1

Stasis: Bone Totem

A tavaly debütált PC-verzió után nemrég konzolokra is ellátogatott a Stasis-franchise legújabb felvonása, a Bone Totem, mely a horror és a point-and-click rajongók figyelmére egyaránt pályázik - joggal.

6 napja

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

6 napja
2

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

7 napja
1

Heti megjelenések

7 napja
2

The Smurfs – Dreams: új Hupikék Törpikék játék az álmok földjéről

A Microids és a Marsupilami fejlesztői egy nintendolike platformerrel gurítják tovább a törpök szekerét.

7 napja
2

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

9 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

2024.04.27.
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

2024.04.26.
10

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

2024.04.25.
16

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==