[Teszt] Full Metal Furies

Full Metal Furies

StingerCsere Krisztián Gábor2018.01.25. 14:30

Akinek volt már korábban szerencséje a Cellar Door Games-féle Rogue Legacy-hoz, akkor a Full Metal Furies stílusa és színvonala sem lesz meglepetés: az előd szinte összes pozitív tulajdonsága (változatos gameplay mechanika, magas újrajátszás faktor) a srácok legújabb játékában is fellelhető, pedig... a zsáner ezúttal teljesen más. A Full Metal Furies ugyanis egy jobbfaja modernizált RPG-akciójáték brawler beat'em up hatását kelti, mely' kifacsarva ugyan, de a görög mondavilágból mazsolázta össze a történetet. Fura koncepció, de működik: az eleinte vicces setup, melyben távcsöves puskákkal és légiós fegyverekkel vadászunk drónokkal támadó Minotauruszokra - idővel komoly feladattá avanzsál és a komplexebb taktikai szemléletet is megkíván.

A legjobb az egészben, hogy a játék abszolút komolyan veszi önmagát: a négy fős kooperatív (vagy 2 karakter/single) játékmódban is végigjátszható történet stílusában, modorában és képességeiben is teljesen eltérő figurákat takar: Alex, a Fighter, Triss a Tank, Meg a Sniper és Erin, az Engineer képességeiknek megfelelően képes egyedül, vagy egymást segítve harcolni - és sajátos támadási formáiknak köszönhetően mindegyik csajszi másféleképp segítheti a továbbjutást. Persze, a felvehető pénzmagok fényében nem csak a fegyverzetük, de skilljeik (erő, ügyesség, plusz statok, elementálok, erősebb kombók) is szépen bővíthetők, amelyre a változásokkal reagáló játékmenet miatt szükség is van. A karakterek a kasztjuknak megfelelően támadnak- védekeznek - térnek ki - és használhatnak egyedi, ún. kritikus támadásokat, de ugyanakkor ügyelniük kell a cooldown idők miatti penalty-ra is. A gyakorlatban ez a pihenőidőt jelenti, amit a szintlépéseknek köszönhetően azért lehet csökkenteni, vagy helyettesíteni, de legtöbbször a társunkkal összehangolt támadásban rejlik a győzelem kulcsa.

A játék harcrendszerét tekintve meglepően változatos formákat vonultat fel: egy dolog, hogy jelzi a játékos számára, hogy az adott karakter éppen melyik hőst készül támadni, de a szívósabb ellenfelek barrierjét csak bizonyos karakter-specifikus képességekkel lehet likvidálni: előfordulhat, hogy egy banshee pajzsát csak a végtelenül laza humorú Sniperes szuperlövésével lehet leszedni, vagy a mérnök bombájával lehet hatástalanítani - és csak eztán eshetnek neki a többiek. Az egyjátékos módban természetesen ez a két választott karakterre korlátozódik, de a későbbi pályákon előszeretettel kell majd váltogatni hőseink közt - hol a kitérő/támadó mozdulataik, hol pedig a gyorsaságuk, vagy épp revive (ún. újraélesztő) képességük miatt.

A FMF folyton változó harci környezet mellett a térképen elhelyezett fontosabb és kevésbé fontosabb pályákon fellelhető ereklyékre, aranyra, szétverhető tárgyakra, illetve az ezekből gyűjthető aranyra is épít: a felvett pénzmagból a táborban mindenféle okosságot lehet vásárolni, az artifact-ok pedig vicces kiegészítőkkel látják el az amúgy is leleményes társaságot (mint pl. az ejtőernyős macska, vagy a jövendőmondó, akik alkalmasint rávezetnek a helyes irányokra). Szerencsére az arany csak részben korlátozódik a megtalálójára, így az esetlegesen gyengébb kasztokat, vagy játékosokat is viszonylag gyorsan fel lehet rángatni a megfelelő szintekre (más kérdés, hogy az egyre erősödő skillek idővel már húzós költégekbe kerülnek, ezáltal egy későn beugró karakter hátránnyal indulhat a többiekkel szemben.)

Külön pozitívum, hogy a játék sok esetben nem lineáris, sőt: egész jó útvesztőket is tartalmaz, amelyben olykor meg-megbújik egy artifact, titkokhoz vezető puzzle-darab, vagy egy-egy felszerelés lehetséges tervrajza is. Míg előbbiek általában a történetért és titkos pályákért, dimenziókapukért felelősek, utóbbiak egy-egy felszerelésünket hivatottak új tulajdonságokkal felvértezni (vagy ún. mesteri szintre emelik a már meglévő mérőszámainkat, úgymint a sebességet, a critical hit-arányt, stb.). Ezek a mellékküldetések még egy-egy elbukott misszió esetén sem tűnnek időpocsékolásnak, mert az időközben fellelt tárgyak és aranyrögök a checkpointtól való újrakezdés után is megmaradnak, így busás jutalommal kecsegtetnek a táborba érve. Annyit azért érdemes megemlíteni, hogy időnként nem árt újra nekifutni a már teljesített pályáknak, mert a játék alkalmasint értelmetlenül szenvedősre vált - ilyenkor pedig csak az arany az egyetlen segítség a megfelelő szint eléréséhez.

A külcsínre egyébként nem lehet panasz: a játék pixelart a javából, de nem válik egyhangúvá, sem monotonná: az ellenfelekből mondjuk lehetett volna többféle, de a változó harci feállásoknak azért tompítják némiképp a hiányérzetet. A küldetések egyébként a sok (de nem shakespeare-i) vicces párbeszédnek köszönhetően tematikusan vannak felépítve, de a térképen való bóklászás nem mindig triviális - ellenben remek bosscsatákat tartogat, ahol nem csak a küzdőtér, de a pattern és a feladatok összetétele is folyamatosan változik. A kombórendszernek, és a stílusunkra reagáló ellenfeleknek köszönhetően a harc nem válik unalmassá, és még az alkalmanként monoton dallamokat, illetve a zavaróan bebuggoló hangeffekteket is feledteti valamelyest (amely a teszt írásakor a FMF talán legbosszantóbb hibája és a fejlesztők tájékoztatása alapján valamikor csak a premier környékén érkezik hozzá javítás).

Mindent összevetve a Full Metal Furies egész kellemes meglepetés a brawler játékok palettáján: nem tökéletes, de vicces, változatos, van benne négy fős online-offline koop és roguelike-nak sem utolsó választás.

A játékot Xbox One platformon teszteltük.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Jól áll a Resident Evil 9, a Helldivers 2 értékelései már kevésbé – ez történt pénteken

Továbbá: SteamWorld Heist II, Realm of Ink, Serum, Senua's Saga: Hellblade II.

19 órája
16

Elden Ring jövőkép morzsák, The Forever Winter gameplay leleplezés – ez történt csütörtökön

Továbbá: XDefiant, RKGK, Cozy Caravan, Helldivers 2, Bloodstained: Ritual of the Night, THQ Nordic Digital Showcase.

1 napja
1

Steve Jackson - Salamonis titkai

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat, a negyven éves évfordulóra Steve Jackson lepte meg a rajongókat Salamonis titkaival.

2 napja
1

Visszatér a Batman: Arkham, érkezik a nagy Starfield frissítés - ez történt szerdán

Továbbá: két különleges stúdiót zárhat be a Take-Two, Assassin’s Creed a zsebedben és a Steam Deck legtöbbet játszott címei.

2 napja
2

PlayStation Plus: a májusi négyes

Kimondottan izgalmas friss címeket kínál a Sony előfizetéses szolgáltatásának belépő szintje, ami mellé újabb Destiny 2 kiegészítőt is kapunk.

3 napja
12

Wrath: Aeon of Ruin - a poszt-Quake romtúrda

Ha boomer-shooter akarsz lenni, akkor mindenképp hivatkozz legalább egy (de akár több) jellegzetes FPS-re a kilencvenes évekből. Próbáld meg lemásolni annak sikeres elemeit, és ha igazán abiciózus vagy, akkor akár újíthatsz is néhány ponton. A Wrath a Quake technológiáján próbál új utakat lefektetni, de vajon sikerül neki? Teszt!

3 napja
4

Square Enix rekord veszteség, leépít a KeokeN - ez történt kedden

Továbbá: Xbox Games Showcase, Game Pass frissítés, Funko Fusion, Star Wars: Hunters és Shin Megami Tensei V: Vengeance trailer, Returnal évforduló.

3 napja
4

Xbox Games Showcase: júniusban találkozunk!

Most először lesznek együtt az Activision, Blizzard, Bethesda és Xbox Game Studios belsős projektjei, ráadásul külsős partnerekre is számíthatunk.

4 napja

Game Pass: mozgolódás május első felében

A távozó címek listája ezúttal hosszabb, mint az érkezőké. De egy izgalmas premier így is belefért a kínálatba!

4 napja
1

Stasis: Bone Totem

A tavaly debütált PC-verzió után nemrég konzolokra is ellátogatott a Stasis-franchise legújabb felvonása, a Bone Totem, mely a horror és a point-and-click rajongók figyelmére egyaránt pályázik - joggal.

4 napja

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

4 napja
2

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

5 napja
1

Heti megjelenések

5 napja
2

The Smurfs – Dreams: új Hupikék Törpikék játék az álmok földjéről

A Microids és a Marsupilami fejlesztői egy nintendolike platformerrel gurítják tovább a törpök szekerét.

5 napja
2

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

7 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

8 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

8 napja
10

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

9 napja
16

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

2024.04.24.
13

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

2024.04.24.
11

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==