Bravo Team PSVR - Teszt
Kisebb meglepetésként érhet bárkit, hogy a Supermassive gárdája micsoda termelékenységet mutatott az elmúlt időszakban. A régi mondás azonban itt is bebizonyosodik: a mennyiség egyértelműen a minőség kárára tud menni.
Itt van mindjárt a Bravo Team, amely egy fedezékes shoot 'em up, PSVR formátumra hangolva. Úgy tessék elképzelni az egészet, mint ha a Time Crisis szerelemgyereket csinálna a PS2-n sokat hivatkozott Kill.Switch-nek. Fedezékről-fedezékre lépkedhetünk, miközben végeláthatatlan ellenfelek sokaságát kell hűvös halomba aprítani. A nagy furfang ott jön be, hogy a fegyverjátéknak elengedhetetlen része lesz a célzóműbe tekintés, habtestünkkel pedig a fedezékből oldalirányba is eldülöngélhetünk, ezzel válva részeseivé a szláv tűzfészekben zajló eseményeknek.
Mindezt AIM irányítóval, Move-al, vagy sima Dual Shock IV-el is megtehetjük. A lényeg, hogy az eleinte izgalmas, és középtávon csuklóból pörgő lövöldözés a pályák végére a perifériától függetlenül képes lesz elfáradni. A giró elhangolódását a játék pedig nem kezeli le, így a Laokoon-csoportból kilépett szerencsétlenként fogunk tekeregni, amíg be nem találjuk az optimális célzópozíciót. Mindamellett a fegyverjáték sem kóser - a szórás és a pötyögtetés fizikája messze a stílushoz illő nívó alatt van.
A gránátok, speciálisabb on-rail szakaszok, vagy fantáziadúsan támadó ellenfelek magas labdáit hagyták visszapattanni a brit cimborák. De ugyanígy a prezentációt is valahová az első Source motor szintje alá lőtték be a tömegtermelésben dolgozó grafikusok. A karakterek jól festenek, minden más ott ragadt 2004 magasságában. (Hajj, de jó is lenne amúgy egy tisztességes HL2-t tolni ezen a fránya PSVR-on…)
Halvány produkció éett a Bravo Team, amely a borsos árcímkével kiegészülve pláne nem sok megváltó tulajdonságot tud felmutatni. Ne legyünk azonban ennyire vaskalaposak: a koop lehetőség nem is rossz adalék, mert ad egy taktikázós réteget a játéknak. Egy olyan zamatot, aminek még csak a szagát sem érezzük meg a kőbuta MI mellett. Szerettem volna szeretni - a témában rejlő potenciált viszont más gyönyörű szépen leütheti. Volna igény ilyesfajta, de ennél picikét minőségibb szórakozásra.
*4/10
mcmacko
Bravo Team | Platform: PSVR (tesztelt)
Kiadó: SIEE| Fejlesztő: Supermassive
Megjelenés: 2018. március 07. | Ár: 11990 Ft*
Apex Construct - Teszt
Nem csak PSVR-on pörög a VR szekér, de nem ám! A PC játékosoknak ugye felesleges hosszasan ecsetelni a VR-ban rejlő lehetőségek szépséges tárházát. Cikkecskénkben viszont egy konzolon is sokoldalú játékoshoz fordulunk most: az Apex Construct képes arra, hogy a Rift/Vive duó potenciáljától egy apró lépéssel odébb, Playstation VR-on is megmutatja a foga fehérjét. Vagy kékjét, barnáját… szóval értitek! A pasztellszínekbe oltott jövőképben nem csak azt tudjuk meg, hogy miként áll fel egymással szemben egy női és férfi formátumba oltott (a Transformer hasonlósággal mégse kezdhetek) mesterséges intelligencia. De arra is fény derülhet, hogy hová lett a civilizáció, és miért akarnak minden ponton robotragadozók ránk rontani.
Kalandozásaink közben egy sokrétű íjat viszünk majd magunkkal, amely különféle támadási módozatai mellett páncélként is funkcionál - két Move irányítóval kiegészítve tiszta VR-Turok élménye lehet az embernek. Ám itt az akció mellett az energiák begyűjtögetése, titkos terepek feltárása, a narratív élmény magunkba szippanntása, és egy klasszikusabb értelemben vett videojáték átélése a cél - mindezt VR dobozba csomagolva.
Mint az látható a mellékelt anyagokból, a játék csinoska küllemmel lett felruházva. A háttérben meghúzódó AI rendszerek civakodása pedig minőségi szinkron tolmácsolásában szólal meg. Emlékszünk a Wheatley-GladOS párosra? Itt a FATHR-MOTHR duó fog hasonlóan szórakoztató perceket szerezni majd a játékosoknak. Persze ne mondja senki, hogy a Pinkerton-Wolpaw íróduettet próbálom dehonesztálni. Nem-nem. A Valve minőségi nívóját messze nem pöcköli meg az Apex Construct forgatókönyve, de talán ennyi is épp elég ahhoz, hogy kellemesen érezzük magunkat, miközben bontogatjuk a sztori szálait.
Nagyobb para csak az irányítással van. Ha nem csíped a teleportálós mozgást, a két move-al való kalimpálást (Azok a X#@¤% terminálok!), és kiakadsz, ha mozgás-irányítós csatában kihívást jelentő ellenfeleket kapsz az arcodba, akkor lehet érdemes másfelé kutakodnod, amikor a friss VR játékodat keresed. Amúgy meg, ki mondta, hogy egy VR játék nem lehet érdekes, izgalmas és a szokásosnál hosszabb távon is szórakoztató?*
*7/10
Sgt. Pep
Apex Construct | Platform: PSVR (tesztelt)
Kiadó | Fejlesztő: Fast Travel Games
Megjelenés: 2018. február 20. | Ár: 9190 Ft*